Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-07-2004, 10:14
BrunetJuh
BrunetJuh is offline
hebben jullie ook een relatie gehad waarin verliefdheid overging in houden van? en hoe gingen jullie daarmee om?
Oud 04-07-2004, 10:23
Verwijderd
heb t wel gehad, maar ik heb daar geen problemen mee gehad, want ik vond houden van een veel fijnere en intensere gevoel
Met citaat reageren
Oud 04-07-2004, 10:24
Qimm
Qimm is offline
Ja.

Tja ik ben daar niet bewust mee bezig geweest, nu was de verliefdheid niet zo'n uitbundige, huppel, bloemtjes, vlindertjes kriebel-verliefdheid, maar gewoon verliefd. En soms ben ik nog steeds verliefd, maar alleen op bepaalde momenten waarin hij zo lief is en voor de rest van de tijd hou ik gewoon van hem. Tis allemaal wat onmekbaar verlopen. Dus ik ben er niet echt 'mee om gegaan'
Oud 04-07-2004, 10:40
Dzjes
Dzjes is offline
Tuurlijk wel, dat heb je nu eenmaal met langere relaties.
In elk geval heb ik er geen problemen mee gehad, die verliefdheid keert in vlagen terug, het is dus niet zo dat ik helemaal nietmeer verliefd ben ofzo . Want dat ben ik wel, maar op een andere manier dan vroeger. (= houden van?)
Met citaat reageren
Oud 04-07-2004, 11:21
Verwijderd
Ja, ze maakte het uit.
Met citaat reageren
Oud 04-07-2004, 12:15
Myuki
Myuki is offline
nee verliefd+houden van
Oud 04-07-2004, 12:28
Horror Kitty
Horror Kitty is offline
geen idee. ik vind t nogal moeilijk om te bepalen wanneer ik om iemand geef of wanneer t echt houden van is.
Met citaat reageren
Oud 04-07-2004, 12:49
iedje
iedje is offline
tuurlijk heb ik dat wel es gehad, maar ben van mening dat je pas echt weet wat het is als het je overkomt. dacht bij mn ex dat ik van em hield maar toen ik iets met mn huidige vriend kreeg besefte ik pas dat dat niet zo was.
mijn huidige vriend hou ik echt van en hij van mij, maar dat wil echt niet zeggen dat je niet meer verliefd kunt zijn ik geloof niet dat houden van het beste gevoel ter wereld is. verliefdheid is dat wel. houden van is een beetje een moeilijk gevoel. een fijn gevoel maar ook een gevoel met veel tegenstrijdigheden
Met citaat reageren
Oud 04-07-2004, 12:55
Pluche
Pluche is offline
Op dat moment besloot mijn vriendje het uit te maken.
'Het gevoel' was over, maar hij hield nog wel van me....
Met citaat reageren
Oud 04-07-2004, 13:59
Mimosa
Mimosa is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 04-07-2004 @ 12:21 :
Ja, ze maakte het uit.

sorry, maar het kwam er wel grappig uit...
In mijn geval trouwens hetzelfde zo ongeveer
Oud 04-07-2004, 14:18
Verwijderd
Citaat:
iedje schreef op 04-07-2004 @ 13:49 :
dacht bij mn ex dat ik van em hield maar toen ik iets met mn huidige vriend kreeg besefte ik pas dat dat niet zo was.
mijn huidige vriend hou ik echt van en hij van mij, maar dat wil echt niet zeggen dat je niet meer verliefd kunt zijn
Met citaat reageren
Oud 04-07-2004, 14:57
computer
computer is offline
Denk dat het alitjd een combinatie van alles gaat blijven. Je zal niet altijd verliefd zijn.. maar ewl altijd van diegene houden. Denk vana llebei een beetje? ofzo..
Met citaat reageren
Oud 04-07-2004, 15:03
iedje
iedje is offline
Citaat:
*blue angel* schreef op 04-07-2004 @ 15:18 :
ik bedoel natuurlijk verliefd zijn op je eigen partner terwijl je van em houdt... lol
en dat over mn ex, ik was heel jong en het was mn eerste vriend... vandaar dat ik dacht dat ik van em hield.... ik kon niet zonder em, maar niet omdat ik van em hield maar omdat ik niet alleen wilde zijn...
Met citaat reageren
Oud 04-07-2004, 15:55
snoopy
snoopy is offline
ja. die heb ik! Het gaat langzaam. Je wordt steeds minder verliefd, maar als het goed is blijf je af en toe nog wel kriebels houden, hoor... M'n hart maakt iig nog altijd een sprongetje als ik m zie
Oud 04-07-2004, 16:04
Verwijderd
Ik denk dat verliefdheid na verloop van tijd altijd over gaat in houden van. Maar kriebels kunnen er zeker blijven.
Met citaat reageren
Oud 04-07-2004, 16:47
ludachris
ludachris is offline
Op een gegeven moment zie je je liefde elke keer en wen je dr an, zo wen je aan die kriebels en verliefdheid en merk je er niets meer van want t is een gewoonte. Je gaat om je liefde geven, het houden van! Zo zie ik het..je voelt super veel voor je liefde en wil niemand anders meer.
Met citaat reageren
Oud 04-07-2004, 16:51
Verwijderd
Jup, mja, het gaat nog altijd in vlagen. Ik ben soms weer helemaal opnieuw verliefd maar op een andere manier. Minder spannend, maar ook intenser voor mijn gevoel.
Verliefdheid is dus nooit helemaal weggegaan.
Met citaat reageren
Oud 04-07-2004, 17:48
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Nee want mijn enige relatie duurde maar 2½ maand en in 2½ maand gaat bij mij verliefdheid echt niet om in houden van, dus ja... dan niet he.
Oud 04-07-2004, 18:58
Qimm
Qimm is offline
Citaat:
Pluche schreef op 04-07-2004 @ 12:55 :
Op dat moment besloot mijn vriendje het uit te maken.
'Het gevoel' was over, maar hij hield nog wel van me....
dat klinkt bekend...

ik snap het ook nog steeds niet hoor, maar het kan me niks meer schelen
Oud 04-07-2004, 20:24
brokendream
brokendream is offline
mjah, ik heb 2 jaar met een meisje gehad....en naja. soms was ik verliefd.....en soms hield ik van haar
Oud 04-07-2004, 20:54
Verwijderd
Citaat:
iedje schreef op 04-07-2004 @ 16:03 :
ik bedoel natuurlijk verliefd zijn op je eigen partner terwijl je van em houdt... lol
en dat over mn ex, ik was heel jong en het was mn eerste vriend... vandaar dat ik dacht dat ik van em hield.... ik kon niet zonder em, maar niet omdat ik van em hield maar omdat ik niet alleen wilde zijn...
ik weet dat je dat bedoelde, en ik wou hetzelfde ongeveer antwoorden, maar was te lui om dat te typen, vandaar dat ik je quote...

xxx
Met citaat reageren
Oud 05-07-2004, 09:32
Verwijderd
Joah, twee keer.

Bij mijn vorige relatie was toen eigenlijk alle 'spannendheid' er vanaf en kabbelde het allemaal maar zo'n beetje door.

Bij mn huidige vriend hou ik nu ook van hem, maar ik voel me ook nog steeds erg verliefd. Dat komt ook met vlagen, ik kan soms een tijdje lang weer helemaal kriebelig en fladderig zijn. Andere keren is het echt meer het houden van wat ik met name voel en dat is echt zo intens en er ook altijd.

'Ermee om gaan' daar is voor mij geen sprake van.. Ik hoef er niet bewust mee bezig te zijn. Het is gewoon zo en het is heerlijk.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten