Ik had tot nu toe nog geen ervaring met de gebreken van maxtor schijven (lees: crashes). Maar een aantal dagen geleden krijg ik een rare melding na een spontane reboot. De S.M.A.R.T. funktie van mijn harde schijf gaf aan dat er slechte sectors waren gevonden op mijn harde schijf en dat ik direct zou moeten backuppen omdat het falen van mijn hardeschijf nabij is. Elke keer als ik weer men pc aanzet krijg ik die melding, word er een beetje gestoord van dus heb ik in mijn bios de Smart funktie uitgezet. Nu krijg ik gelukkig die melding nie meer. In het forum 'software' heb ik een topic geopend over een hd test/repareer programma, ik kreeg een reactie. Die persoon raadde mij Gwscan.exe aan. IK dus dat ook proberen, nix gevonden dus. Ook speedfan die de smart funktie ondersteund geeft aan met een grote rode stip : 'reallocated sector count', denk dat het hier wel mee te maken heeft.
Nu heb ik ook een programma van maxtor geprobeerd, die werkte niet, tot groot ongenoegen. In de readme las ik dat het programma 'nieuwere' hd controllers niet ondersteunt

. Mijn hd controller zal daar wel bij horen, want ik heb zo'n nforce 2 ultra chipset van nvidia, nou leuk hoor als je daar als hardeschijf fabrikant geen ondersteuning voor geeft.
De schijf doet voor mijn doen wel vreemd, dingen zoals: iconen op bureaublad verdwijnen allmaal en daarvoor in plaats krijgen ik dan zo'n icoon 'dat het lijkt of er geen programma is voor dat type bestand'.
Ook heb ik de programma's die bij windows XP komen geprobeerd, zoals chkdsk. Geen resultaat, helemaal niks.
Is er iemand, maar dan ook iemand die nog een oplossing voor dit probleem weet. Ik heb inmiddels wel al mijn belangrijke dat opgeslagen, voor het geval de schijf toch zal crashen, maar dat is tot nu toe niet gebeurd

.
Ook heb ik op de site van maxtor gekeken. Hier stond dat ik een nieuwe hd moest kopen, omdat er verder niks meer mogelijk was, of zoiets in de trend, nou lekker makkelijk . Denken ook nog aan mij te verdienen, nou mooi niet, ik koop een ander merk hd

.
Maar heeft iemand nog ideeen? een programma, een andere oplossing? Of heeft er iemand een soortgelijke ervaring gehad met de hardeschijf of melding bij het booten?