Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-05-2002, 15:49
chatfreak2002
chatfreak2002 is offline
Zodra ik het script start op een php ondersteunende server en ik wil een foto uploaden dan krijg ik deze melding:

Warning: SAFE MODE Restriction in effect. The script whose uid is 7478 is not allowed to access /tmp/phpWWQfg3 owned by uid 0 in /ext/j/ju/jumboweb.nl/html/upload foto/upload.inc.php on line 84

Warning: OpenDir: No such file or directory (errno 2) in /ext/j/ju/jumboweb.nl/html/upload foto/upload.inc.php on line 26

Warning: Unable to open I:upload foto\fotos\groot/thankstotommy114816120502385.jpg in /ext/j/ju/jumboweb.nl/html/upload foto/upload.inc.php on line 29

Warning: Division by zero in /ext/j/ju/jumboweb.nl/html/upload foto/upload.inc.php on line 33

Warning: Division by zero in /ext/j/ju/jumboweb.nl/html/upload foto/upload.inc.php on line 34

Status

Foto met grootte 8825 upgeload en miniatuur gemaakt - thankstotommy114816120502385.jpg

Even wachten, dan krijgt u zo vanzelf verdere uitleg
================================

wat is er aan de hand?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 12-05-2002, 15:52
-=Odysseus=-
-=Odysseus=- is offline
Erm volgens mij kan hij iig een directory nie vinden als zo even snel kijk
Oud 12-05-2002, 15:54
chatfreak2002
chatfreak2002 is offline
Citaat:
-=Odysseus=- schreef:
Erm volgens mij kan hij iig een directory nie vinden als zo even snel kijk
directories staan op de server hoor: kijk maar hier
Met citaat reageren
Oud 12-05-2002, 16:00
-=Odysseus=-
-=Odysseus=- is offline
wat staat er precies in die upload.inc.php ?

kan je de rgls 20 -> 35 anders niet hier ff neerzetten
dan kunnen we zien waar hij de fout geeft

en eventueel ook die mainvars.inc.php
Oud 12-05-2002, 16:09
Koen
Koen is offline
Ik vermoed dat dat script gebruikt maakt van de copy() functie om een Foto te uploaden, welke niet werkt zolang je PHP in safe mode draait.
Met citaat reageren
Oud 12-05-2002, 16:21
chatfreak2002
chatfreak2002 is offline
Citaat:
Koen schreef:
Ik vermoed dat dat script gebruikt maakt van de copy() functie om een Foto te uploaden, welke niet werkt zolang je PHP in safe mode draait.
ik denk dat dat het probleem is, het script daait op een webserver van Ladot.
Met citaat reageren
Oud 12-05-2002, 16:53
dystopia
dystopia is offline
Wat er aan de hand is, is dat safe_mode enabled is. Is maar goed ook. Jij probeert iets dat van root is te overwriten en dat mag niet. Bij zo'n upload script moet safe_mode uit. Nou kan je dat individueel instellen, maar dan moet je wel access hebben tot Apache. Ff je hosting ISP lief aankijken. Geef je weinig kans
Oud 12-05-2002, 16:58
Koen
Koen is offline
Naja je overschrijft een temp bestaand van root. Denk niet dat dat erg is, lijkt me sterk. Belangrijke zaken worden niet in /tmp gezet

Over 't safe mode probleem kan je lang of kort praten, dat is gewoon niet te omzeilen met copy(). Er is wel een andere functie, move_uploaded_file() die in principe precies hetzelfde doet, maar wél werkt icm PHP in safe mode.

Kwestie van de source aanpassen dus. Succes!
Met citaat reageren
Oud 12-05-2002, 18:54
chatfreak2002
chatfreak2002 is offline
Citaat:
Koen schreef:
Naja je overschrijft een temp bestaand van root. Denk niet dat dat erg is, lijkt me sterk. Belangrijke zaken worden niet in /tmp gezet

Over 't safe mode probleem kan je lang of kort praten, dat is gewoon niet te omzeilen met copy(). Er is wel een andere functie, move_uploaded_file() die in principe precies hetzelfde doet, maar wél werkt icm PHP in safe mode.

Kwestie van de source aanpassen dus. Succes!
`k ben met dir gestopt maar ben nu met wat leukers bezig: een gastenboek schrijven. Best wel leuk om te doen! Hij wordt niet echt uitgebreid maar dat geeft niet. Hij is iig bijna af!
Met citaat reageren
Oud 12-05-2002, 22:12
pietje63
pietje63 is offline
welke host?
veel hosts hebben uploads uitgeschakeld
(zie ook safe mode waarschuwing0
Reageren

Regels voor berichten