Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-07-2004, 17:40
~~dolce~~
~~dolce~~ is offline
Altrecht adviseerde mij dagbehandeling op Rintveld in Zeist, maar ik wou dit niet, en dus zijn ze gestart aan een andere therapie, maar met de voorwaarde, dat er snel vooruitgang moet zijn.
Ik ben bang dat ze me toch naar Rintveld sturen, ik heb gevraagd wat er gebeurd als ik weiger, het antwoord was:'dan kunnen wij jou niet verder behandelen"

Ik hoor van alle kanten:"ze adviseren dat niet voor niets, zou je niet" Ik denk dan, "hoepel een end op, ik ga dr niet heen"
Wat moet ik als altrecht straks toch komt met dat gezeur over Rintveld?

maar mijn echte vraag is: Is hier iemand die dagbehandeling volgt, of heeft gevolgd (op Rintveld?) en mij wilt vertellen wat het inhoud, wat daar gebeurd, hoe het dus in zijn werk gaat, en vooral heeft het uiteindelijk geholpen?

xxx mir
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 03-07-2004, 18:02
Anno 1986
Anno 1986 is offline
Dagbehandeling is een zware behandeling. Zelf heb ik bijna een jaar klinische behandeling gehad. Dat wil zeggen dat je dag/nacht behandeling hebt. Dat je dus niet meer thuis woont, maar in feite gewoon definitief opgenomen bent in een psychiatrich ziekenhuis.

Op het terrein waar ik ben opgenomen zat ook dagbehandeling, en ik had mensen in mijn groep die daar eerst hebben gezeten, of juist daar naartoe zouden werken. Ook kende ik toen iemand die dagbehandeling had. Je bent bezig met therapien, maar vaak is er ook gelegenheid voor school. Het is vooral heel zwaar omdat je er heen gaat, en savonds weer thuiskomt. Dat demotiveerd wel eens als je bijvoorbeeld zussen heb die gewoon wel de hele tijd thuis zijn...het voelt een beetje als een kinderdagverblijf zegmaar, maar dan tien keer zwaarder....

Echter is de behandeling waarschijnlijk wel heel goed. Ik denk dat je dat met je verstand ook wel weet, maar dat je gevoel er een beetje tegenin gaat. Het is ook geen makkelijke situatie waarin je je verkeerd natuurlijk! Goed dat je het hier ook deelt, complimenten!

Soms is het goed om - omwille van je eigen gezondheid - een keer je verstand te volgen. Vroeg of laat kom je steeds weer tegen een muur aan. Met dagbehandeling kan het misschien allemaal wat sneller gaan dan dat het nu gaat, en dat zou misschien wel prettig voor je zijn op lange termijn. Op korte termijn zal het zwaar, k u t en k l o t e zijn, en toch....ana de andere kant; bijzonder leerzaam. Je moet ergens blij zijn dat die kans je gegeven wordt. Sommige mensen moeten er heel lang voor op de wachtlijst staan e.d.

Ik zeg: denk er nog eens - puur verstandelijk - over na, en probeer je neit teveel door je gevoel te laten beïnvloeden, soms is dat namelijk net ff níet goed.....

Sterkte.
Met citaat reageren
Oud 03-07-2004, 18:30
Droomvlucht
Droomvlucht is offline
Heej meis,

Ik heb een half jaar dagbehandeling gehad.

Bij ons hield dat in dat je van maandag tot en met vrijdag van 12.00 tot 17.00 daar een dagprogramma volgde. Dat dagprogramma was vrij gevarieerd. De therapiën die ik op dagbehandeling heb gehad zijn creatieve therapie, sociale vaardigheid, en cognitieve therapie. Verder hadden we dagactiviteiten als zwemmen, sporten, inkopen doen, mentormagazine of Jong kijken en bespreken, poetsen etc. Om 12.00 aten we gezamelijk en er waren 2 limo/thee pauzes.

Ik ben zelf heel tevreden over de dagbehandeling, maar als je zelf echt niet wilt moet je het niet doen. Als je het zelf niet wilt dan werkt die behandeling ook niet.

Heb je zelf misschien een idee welke therapie je wel graag zou willen volgen, die wel bij je past? Want ik kan me niet voorstellen dat alleen dagbehandeling bij je zou helpen.. Dat lijkt me een beetje kort door de bocht.. Maarja, ik werk daar helaas niet he

*dikke knuffel*

Laura
Oud 04-07-2004, 10:30
black tiger
black tiger is offline
Ik ben nu zo'n 6 weken in dagbehandeling.
Van 9 tot 5 zit ik in een kliniek/huis. 's ochtends is er school en smiddags therapieen waaronder, creatieve therapie, PMT, werkpunten en cognitieve training. Ik zit daar met 5 andere mensen en er zijn 4 groepsleiders die je begeleiden. 1 keer per week praat ik met een psychiater.

Ik heb wel wat aan dagbehandeling, vooral omdat ik de dag ermee kan doorkomen, en ook omdat je gewoon de hele dag terecht kunt bij groepsleiders en groepsgenoten. hierdoor ben ik ook wat meer onder de mensen gekomen.
maar je moet het zelf willen, niemand kan je dwingen het te gaan doen. Maar je kunt het altijd voor een tijdje proberen en dan beslissen of het jou helpt of niet.
Oud 04-07-2004, 11:11
Dreamerfly
Dreamerfly is offline
Waar ben je bang voor? en waarom ben je boos?
Oud 05-07-2004, 18:47
Dreamerfly
Dreamerfly is offline
Citaat:
Dreamerfly schreef op 04-07-2004 @ 12:11 :
Oud 05-07-2004, 19:38
~~dolce~~
~~dolce~~ is offline
Citaat:
Dreamerfly schreef op 04-07-2004 @ 12:11 :
Voor de veranderingen en ik wil geen jaar "stilstaan" (maar dit had ik in een ander topic al gezegd enzo..)
Ik ben niet boos, eerder hopeloos dat ik het idee krijg dat niks gaat helpen.
Met citaat reageren
Oud 05-07-2004, 19:46
Droomvlucht
Droomvlucht is offline
Citaat:
~~dolce~~ schreef op 05-07-2004 @ 20:38 :
Voor de veranderingen en ik wil geen jaar "stilstaan" (maar dit had ik in een ander topic al gezegd enzo..)
Ik ben niet boos, eerder hopeloos dat ik het idee krijg dat niks gaat helpen.
Je spreekt jezelf een beetje tegen, je wilt niet stilstaan maar bent bang voor de veranderingen

Ik snap wel dat je met stilstaan dingen als school bedoelt, maar als je nu niets verandert, gaat het misschien tijdens de opleiding mis en ben je een heel jaar kwijt.

*knuf*
Reageren

Regels voor berichten