Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Levensbeschouwing & Filosofie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-06-2004, 12:37
david_again
david_again is offline
Citaat:

Dit standbeeld werd gevonden op een archeologische plaats bij de stad Al Ubaíd in Irak. Archeologen denken dat het beeld uit 5900 tot 4000 voor Christus komt, nog vóór de Soemerische cultuur dus!

Er is geen verklaring voor de intrigerende vorm van het beeld. Archeologen beshrijven het beeld als een "aritueel object" omdat het onzeker is wie of wat het voorwerp vertegenwoordigt. Het beeld lijkt een mensachtig gezicht te hebben wat omsloten is door een soort helm.

De vreemde vorm kan verklaard worden door een hoge graad van stylering van de kunstenaar, iets wat niet voorkomt bij andere objecten uit die tijd die gevonden zijn. Of probeerde de beeldhouwer iets weer te geven wat heel normaal was in die tijd: een bezoeker van een andere planeet?

In het licht van andere ontdekkingen van de zogenaamde "conehead" achtige hoofden (zie hieronder) is het niet uit te sluiten dat dit beeld inderdaad gebasseerd is op een mensachtig wezen met een groot, lang hoofd die eens op de aarde rondliep.

Deze schedel werd gefotografeerd door Robert Connolly tijdens zijn reis op zoek naar oude, verloren culturen.

Volledige artikel hier
Apart niet?

David
www.Nieuws-Platform.nl
Oud 16-06-2004, 16:11
Not for Sale
Not for Sale is offline
Wat is je punt?

Je hebt een raar beeld in Mesopotamië, kijk hier voor een tijdlijn van de Mesopotamische geschiedenis, en je hebt rare schedels. De foto heeft het bijschrift 'Deformaçion Paracas'. Daar heb ik even naar gezocht, deze site zegt dat het opzettelijke verminking van schedels van jonge kinderen bij pre-incaanse culturen betreft.

Ik vind, in andere woorden, het verband tussen de zaken én het verband met buitenaardse wezens zwak en vergezocht.

Ps. natuurlijk is het wel interessant. Als we het toch over Paracas hebben, wat is je theorie over de Candelabro?
Oud 16-06-2004, 16:27
Daevrem
Daevrem is offline
De theorie is dat die schedels vergroeid zijn door een of andere ziekte. Maar ik dacht dat er meerdere van dit soort schedels gevonden zijn, wat duidt op een genetische factor.
Oud 16-06-2004, 22:19
Saycheese
Saycheese is offline
Er wordt geopperd dat het standbeeld weleens naar voorbeeld van buitenaards leven kan zijn gemaakt, maar ik vind het wel lichtelijk vreemd dat het gezicht het typische 'Hollywoord-alien-gezicht' heeft. Zo ligt het net te erg voor de hand.

Maar dat kan aan mij liggen.
Oud 16-06-2004, 22:29
Verwijderd
Leuke vondst, maar als je er meer over wilt kunnen zeggen zullen er toch wat meer ontdekkingen gedaan moeten worden, denk ik.
Met citaat reageren
Oud 17-06-2004, 14:53
De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Citaat:
Daevrem schreef op 16-06-2004 @ 17:27 :
De theorie is dat die schedels vergroeid zijn door een of andere ziekte. Maar ik dacht dat er meerdere van dit soort schedels gevonden zijn, wat duidt op een genetische factor.
of een virus
Oud 17-06-2004, 22:14
Energie
Energie is offline
nee als je nog een kind bent kunnen ze je hoofd in een strak doek binden waardoor hij dus zo groeit, denk maar aan de voorhoofd van de indianen. Maar de vraag blijft natuurlijk waarom ze dat deden in die tijd. Misschien waren er idd wel alliens ofzo die hier waren, en de mensen wouden net zo als hun zijn en daarom bonden ze hun hoofden ook zo omdat ze dachten dat ze dan ook slim worden/waren ofzo
Oud 22-06-2004, 19:18
professor2
professor2 is offline
Citaat:
Energie schreef op 17-06-2004 @ 23:14 :
nee als je nog een kind bent kunnen ze je hoofd in een strak doek binden waardoor hij dus zo groeit, denk maar aan de voorhoofd van de indianen. Maar de vraag blijft natuurlijk waarom ze dat deden in die tijd. Misschien waren er idd wel alliens ofzo die hier waren, en de mensen wouden net zo als hun zijn en daarom bonden ze hun hoofden ook zo omdat ze dachten dat ze dan ook slim worden/waren ofzo
komt daar dan ook het hollywood alien model vandaan ?

mm een kwestie van mooi denk ik er zijn ook geen duidelijke redenen waaromchinezen voeten gingen inbinden of ze in afrika ringen om hun nek gingen doen
Met citaat reageren
Oud 22-06-2004, 19:26
-=>Knuckles<=-
-=>Knuckles<=- is offline
Citaat:
professor2 schreef op 22-06-2004 @ 20:18 :
komt daar dan ook het hollywood alien model vandaan ?

mm een kwestie van mooi denk ik er zijn ook geen duidelijke redenen waaromchinezen voeten gingen inbinden of ze in afrika ringen om hun nek gingen doen
de reden dat de afrikanen ringen gingen dragen en de chinezen voeten gingen inbinden
is hun geloof
ze dachten namelijk dat als je ringen(afrikanen)ging dragen je dan een goed leven zou leiden met veel geluk en geld
hun dachten dat dat hun gods wil was
Oud 22-06-2004, 20:55
Upke
Upke is offline
Citaat:
Not for Sale schreef op 16-06-2004 @ 17:11 :
Wat is je punt?

Je hebt een raar beeld in Mesopotamië, kijk hier voor een tijdlijn van de Mesopotamische geschiedenis, en je hebt rare schedels. De foto heeft het bijschrift 'Deformaçion Paracas'. Daar heb ik even naar gezocht, deze site zegt dat het opzettelijke verminking van schedels van jonge kinderen bij pre-incaanse culturen betreft.

Ik vind, in andere woorden, het verband tussen de zaken én het verband met buitenaardse wezens zwak en vergezocht.

Ps. natuurlijk is het wel interessant. Als we het toch over Paracas hebben, wat is je theorie over de Candelabro?
Vroegere culturen konden onmogelijk ooit zo'n schedel als staat afgebeeld boven op de foto verminken. Nu misschien zelf niet. Want dan heb je wel veel bot nodig. En wat is er zwak en vergezocht aan het verband voor aliens? Geef eens een goed argument of kun je dat niet?
Met citaat reageren
Oud 23-06-2004, 18:31
Not for Sale
Not for Sale is offline
Citaat:
Upke schreef op 22-06-2004 @ 21:55 :
Vroegere culturen konden onmogelijk ooit zo'n schedel als staat afgebeeld boven op de foto verminken. Nu misschien zelf niet. Want dan heb je wel veel bot nodig. En wat is er zwak en vergezocht aan het verband voor aliens? Geef eens een goed argument of kun je dat niet?

Ten eerste; is dit niet net zo iets?

Over het laatste, waarom het buitenaardse erbij betrekken als niks daarnaar wijst? Een ziekte, een vreemde diersoort, een vreemde kunstvorm, een helm, zijn allemaal logische, natuurlijke verklaringen die, heel essentieel, meer mysteries oplossen dan opwerpen. Er zijn geen sporen van geavanceerde technologie, geen dingen die van buiten onze planeet komen, geen reden om aan te nemen dat buitenaardse bezoekers hier kwamen, behalve dat het wel heel cool, sensationeel en spannend zou zijn om te denken.

Laatst gewijzigd op 23-06-2004 om 18:35.
Met citaat reageren
Oud 24-06-2004, 21:33
Upke
Upke is offline
Citaat:
Not for Sale schreef op 23-06-2004 @ 19:31 :
Ten eerste; is dit niet net zo iets?

[afbeelding]

Over het laatste, waarom het buitenaardse erbij betrekken als niks daarnaar wijst? Een ziekte, een vreemde diersoort, een vreemde kunstvorm, een helm, zijn allemaal logische, natuurlijke verklaringen die, heel essentieel, meer mysteries oplossen dan opwerpen. Er zijn geen sporen van geavanceerde technologie, geen dingen die van buiten onze planeet komen, geen reden om aan te nemen dat buitenaardse bezoekers hier kwamen, behalve dat het wel heel cool, sensationeel en spannend zou zijn om te denken.
Nee wat jij laat zien is iets heel anders. Je haalt de ringen weg en ze breekt haar nek. Een ziekte, een vreemde diersoort, een vreemde kunstvorm (?), een helm (?), dat kan allemaal bewezen worden maar dat is dus niet zo. Ja je kan het hoofd van een mens veranderen als het nog zacht is. Maar je moet veel bot van het schedel om juist zo'n lang achterhoofd te maken. En omdat ze in die tijd nog geen botcellen konden kweken. Denk ik aan andere intelligente levensvormen die dat wel konden. Dat ZOUDEn dus misschien buitenaardse levensvormen kunnen zijn.
Met citaat reageren
Oud 24-06-2004, 23:41
david_again
david_again is offline
Citaat:
Not for Sale schreef op 23-06-2004 @ 19:31 :

Er zijn geen sporen van geavanceerde technologie, geen dingen die van buiten onze planeet komen, geen reden om aan te nemen dat buitenaardse bezoekers hier kwamen, behalve dat het wel heel cool, sensationeel en spannend zou zijn om te denken.
Dat ben ik niet met je eens Er zijn wel veel sporen die wijzen op het feit dat de aarde vroeger regelmatig bezocht werd door andere culturen, van een andere planeet
Sterker nog, ik denk zelfs dat wij daar vanaf stammen.
Lees & bekijk eens> In den Beginne van Bram Vermeulen. Ik ben benieuwd (1) wat je er van vindt en (2) of je de moeite neemt om de hele uitzending te bekijken. Wellicht kan dat je opvatting veranderen. Niet dat dat noodzakelijk is hoor. Het is slechts een tip.

Is dit ook allemaal door mensen 'voor de grap' gemaakt?

De Nazca-lijnen zijn een wereldwijd bekend fenomeen. Tegenwoordig is Nazca een stadje met musea, hotels, parken en banken. Er heerst een versluimerende sfeer, al zal dat wellicht door de immense warmte van de blakende zon komen. Vlakbij de stad liggen heuvels, bergen en immense vlaktes. Dagelijk vliegen toeristen over de bekende delen van de Nasca-vlakte om er de pistes en zandfiguren met eigen ogen te aanschouwen.
link

Dit hebben mensen duizenden jaren geleden voor de lol gemaakt?

link

Of deze? Een eeuwen oude helicopter... Onzin zeker. Hebben ze voor de grap gemaakt. Om de mensen later voor de gek te houden.

"Ancient Astronaut Cave Art ~ Kiev, 4000 BC"
Let wel> 6000 duizend jaar geleden gemaakt!

Kijk, ik ga hier niet iedereen overhalen om dit te geloven. Dat is namelijk zinloos. Ik biedt de info aan en iedereen mag er zijn of haar voordeel mee doen.. of niet. Snappie?

Groeten,

David
www.nieuws-platform.nl
Oud 25-06-2004, 09:32
Joostje
Joostje is offline
Misschien iets minder spectaculair, maar zeker de moeite waard ( na Bram Vermeulen)

http://www.facadenovel.com/sitchinerrors.htm
Oud 25-06-2004, 16:10
De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Die bram vermeulen is een dwaas, in die docu verwerpt hij de evolutietheorie op een dusdanig belachelijke manier dat hij gewoon niet serieus te nemen valt.
Over die helikopter...waren de marsmannetjes dan ook bij Leonardo da Vinci op bezoek geweest?
Oud 25-06-2004, 19:46
Miles
Miles is offline
@ david_again:
Het is inmiddels bewezen dat deze nep is.
Oud 25-06-2004, 19:55
david_again
david_again is offline
Citaat:
Miles schreef op 25-06-2004 @ 20:46 :
@ david_again:
Het is inmiddels bewezen dat deze nep is.
Link?
Oud 25-06-2004, 21:13
Miles
Miles is offline
Citaat:
david_again schreef op 26-06-2004 @ 04:55 :
Link?
Docu op Discovery gezien over deze hierogliefen op Discovery, een half jaar geleden ongeveer, dus een link weet ik niet.
Oud 28-06-2004, 21:14
Orion2003
Orion2003 is offline
hhmm Er komen nu steeds meer van dit soort vondsten, dan weer een tekening een voorwerp of geschriften. Zo alles bij elkaar moet er toch wel een kern van waarheid in gaan zitten.

Ik zelf denk dat het best zou kunnen dat de aarde vroeger door buitenaardse wezens is bezocht. Er zijn over de hele wereld wel bewijzen te vinden. Het is zeker interessant, maar wanneer ze niet met echt waterdicht tastbaar bewijs kunnen komen, blijft het niet meer dan een vermoeden.
Oud 07-07-2004, 10:53
Verwijderd
Citaat:
david_again schreef op 25-06-2004 @ 00:41 :
Dat ben ik niet met je eens Er zijn wel veel sporen die wijzen op het feit dat de aarde vroeger regelmatig bezocht werd door andere culturen, van een andere planeet
Sterker nog, ik denk zelfs dat wij daar vanaf stammen.
Lees & bekijk eens> *knip*
Dat er vroeger lucht en ruimtevaart zou hebben bestaan, wil niet zeggen dat dat van aliëns kwam. De meest plausibele verklaring is Atlantis, en dat waren volgens de overlevering gewoon mensen
Met citaat reageren
Oud 07-07-2004, 10:56
Verwijderd
Citaat:
Orion2003 schreef op 28-06-2004 @ 22:14 :
Het is zeker interessant, maar wanneer ze niet met echt waterdicht tastbaar bewijs kunnen komen, blijft het niet meer dan een vermoeden.
Er bestaat een kaar uit 16zoveel, een kopie van een veel oudere kaart, die Antarctica laat zien zónder ijs. Iets wat met behulp van satellieten in deze tijd herontdekt is. Dat is het sterkste bewijs wat ik ken.
Met citaat reageren
Oud 07-07-2004, 16:29
Daevrem
Daevrem is offline
Niks satelieten, gewoon geen ijs. En dat was voor het laatst in 10,500 BC.
Oud 07-07-2004, 19:33
Orion2003
Orion2003 is offline
Citaat:
Benfatto schreef op 07-07-2004 @ 11:56 :
Er bestaat een kaar uit 16zoveel, een kopie van een veel oudere kaart, die Antarctica laat zien zónder ijs. Iets wat met behulp van satellieten in deze tijd herontdekt is. Dat is het sterkste bewijs wat ik ken.
Je bedoeld de kaart van Piri Reis, die zou idd Antartica zonder ijs laten zien. Dat is idd een bewijs van verloren kennis, en mogelijk een verloren beschaving. Het bewijst echter niet dat het hier om aliens gaat. Ik zelf geloof eerder dat dit met 'Atlantis' te maken heeft. Daarmee is het niet minder interessant, maar betekend dat niet een link naar aliens. Waar ik met bewijs op doelde zijn de grottekeningen, talloze beschijvingen van vreemde wezens ed.
Oud 08-07-2004, 22:31
dragonstorm
dragonstorm is offline
Wat op zich een raadsel mag heten,
is hoe het komt dat hoewel de mensheid al een jaar of 200.000 bestaat,
er pas sinds 9.000 jaar beschaving ontstond (voor zover nu bekend). Nog toevalliger is dat dit over de gehele wereld in ongeveer dezelfde tijdspanne is gebeurt.... Met culturen die niets met elkaar te maken hadden (op het oog).

Het is niet zo onwaarschijnlijk dat er vroeger een of meerdere beschavingen zijn geweest die nu niet meer terug te vinden zijn. Atlantis? De sfinx-bouwers? Het probleem is alleen: waar? Antartica was vroeger onbedekt met ijs en had zelfs een gematigd klimaat (een gunstige omstandigheid voor landbouw en dus beschaving) dus het kan best zijn dat daar beschavingen zijn ontstaan.

We hebben geen reden echter, om te geloven dat deze vroegere beschaving al in het 'koolwaterstof-tijdperk' was aanbeland (dat zouden we wel gemerkt hebben aan leeggeroofde olievelden) dus vliegmachines zijn uit te sluiten. En begin niet over 'duurzame energie' want gaat nooit werken zonder eerst de mogelijkheden van olie onderzocht te hebben.

Het probleem met dit soort dingen is dat het pure speculatie is en blijft. Iedereen kan zeggen 'er zijn aliens geweest' maar bewijzen ho maar. De dingen die je ziet zijn op duizend en een manieren te interpreteren en je moet absoluut niet overhaast gaan reageren zoals nu wel gebeurd.

Btw, dat van die hieroglief:
Ziet niemand dat het gewoon een normaal tekentje is met de rotoren erboven getekend?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten