Tis inmiddels alweer een tijdje geleden, maar het blijft toch door m'n hoofd spoken. Ik ben door de orthopeed doorverwezen naar de fysiotherapeut omdat ik een blessure aan m'n knieën had.
Ik had een afspraak gemaakt met de fysiotherapeut die het dichts bij mij in de buurt was (is toch het handigst

) zonder een andere te overwegen ofzo. Een fysiotherapeut is een fysiotherapeut. Dacht ik.
Dus ik verwachtte allemaal oefeningen enzo voor m'n knieën, maar in plaats daarvan, begon hij osteopathie toe te passen! Kort gezegd, door bepaalde drukpunten in het lichaam kun je de oorzaak van de pijn wegnemen. Dus hij begon mn neus 90 graden opzij te buigen (auwww) en aan mn tenen te trekken, enzovoort. Heel vaag, hij heeft het allemaal wel uitgelegd, maar ik vond het niks. Maargoed, dit ging een paar maanden door, en toen ging hij een keer drukpunten op mn hoofd zoeken. Daar drukte ie dan wel 5 minuten op ofzo. toen ik weer overeind kwam, ben ik bijna flauwgevallen en ik heb me dagen raar gevoeld.
Naja, uiteindelijk hielp het geen donder, en dat gaf hij ook wel toe. het gekke is dat ik allerlei verhalen had gehoord van mensen die in één keer van de pijn af waren nadat hij een keer op hun buik had gedrukt

! Op de één of andere manier kon hij dat 'verlossende' drukpunt bij mij niet vinden. Maar wel had ik plotseling minder last van mn menstruatie, en ik liep soepeler, enz. Kan ook tussen mn oren zitten, maar ik weet eigenlijk wel zeker dat het echt zo was

Uiteindelijk ben ik met behulp van een gewone fysiotherapeut van mijn klachten af gekomen.
Nu dan eindelijk mijn vraag : hebben jullie ervaring met osteopathie? Hielp het? En voelden jullie je ook zo raar daarna?