Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Flora & Fauna
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 31-05-2004, 17:04
hodelahitie
hodelahitie is offline
Moeten de mensen met een verzorgpaard/pony hiervoor betalen? En wat voor klusjes moeten ze precies doen en wat mogen ze allemaal doen?

Naar aanleiding van het topic van Ilsjuh zat ik me dit af te vragen.

Zelf hoef ik er niet voor te betalen en kan ik het paardje als mijn eigen paard beschouwen omdat er voor de rest niemand iets mee doet. Ik mag er ook zelf alles mee doen wat ik maar wil. Klusjes hoef ik ook niet te doen, want die doet de stalhulp, maar meestal help ik hem dan wel even, gewoon met de paarden halen/brengen uit/naar de wei, drollen wegscheppen, voeren etc. Maar dat hoeft dus niet per se.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 31-05-2004, 17:49
AngelLena
AngelLena is offline
Ik heb 1 keer een verzorgpony gehad, daar mocht ik mee doen en laten wat ik wou, als ik zo af en toe eens mee kon helpen met uitmesten en water geven ed was dat erg fijn, maar niet verplicht, maar dat vond ik altijd het minste wat ik terug kon doen dus deed ik dat gewoon.
Maar betalen ervoor? Nooit en te nimmer...
Oud 31-05-2004, 17:57
hodelahitie
hodelahitie is offline
Citaat:
AngelLena schreef op 31-05-2004 @ 18:49 :
Ik heb 1 keer een verzorgpony gehad, daar mocht ik mee doen en laten wat ik wou, als ik zo af en toe eens mee kon helpen met uitmesten en water geven ed was dat erg fijn, maar niet verplicht, maar dat vond ik altijd het minste wat ik terug kon doen dus deed ik dat gewoon.
Maar betalen ervoor? Nooit en te nimmer...
Betalen is naar mijn mening ook wel stom, ze moeten blij zijn dat iemand hun pony/paard aandacht geeft en als het nodig is nog wat beweging etc. Anders kun je net zo goed een pony huren, daar heb je dan denk ik meer aan, meer zekerheid ook.
Met citaat reageren
Oud 01-06-2004, 18:02
Qimm
Qimm is offline
In principe hoef ik niks te doen voor mijn verzorgpaard. Tis alleen zo dat wanneer de eigenaresse weg is dat ik dan moet voeren en stallen uit moet mesten, maar das maar zo weinig per jaar dat ik dat geen probleem vind (ik zou uitmesten uberhaupt geen probleem vinden maar het wordt niet van mij verwacht) Als ik er ben en het is de hele dag regenachtig maar op dat moment droog dan zet ik ze zo lang buiten als het droog is (en met een beetje regen natuurlijk) Ze kunnen niet de hele dag buiten zijn met slecht weer omdat er geen bescherming is en er ook niemand is om ze binnen te zetten als het weer echt heel slecht wordt.
Betalen vind ik onzin hoor, jij zorgt toch voor dat paard, misschien zou jij wel betaald moeten krijgen Tis wel een beetje zo hoor, je poetst um (tenminste daar ga ik vanuit) en je zort dattie in conditie blijft je verzorgt zijn hoeven, zal waarschijnlijk als eerste een wondje oid opmerken.
Opzich vind ik het niet meer dan normaal dat je ook wat 'huishoudelijke' klusjes doet in de stallen. Ik help vaak met hooi en zaagsel ophalen, boel aangeveegt houden, tuig onderhouden, zorgen dat ze drinkwater hebben (die grapjassen gooien nog al eens met de water emmers (ja emmers zijn niet de meest ideale water bakken)
Oud 01-06-2004, 18:25
Punkygirl
Punkygirl is offline
Ik heb nu een tijdje een 'verzorgpony' en ik hoef er niks voor te betalen of eigelijk te doen.
de eigenaresse heeft reuma dus ze kan niet meer rijden en ik rij er dus iedere dag op.
Verder raap ik uit mezelf altijd eieren en veeg ik alles.
En als de stal een poosje niet is uitgemest of ze het vergeten zijn dan doe ik dat ook.
Voor het rijden schep ik de mest weg uit de bak.. en tja dat was t ong..
Oud 05-06-2004, 13:09
Orpa
Orpa is offline
Ik heb 2 verzorgony's waar ik niets voor betaal.

1 merrie van 10 (en die heeft nu een veulen van bijna 2 maanden). Daar mag ik gewoon alles mee, als ik wil buitenrijden ga ik buitenrijden, wil ik springen ga ik springen. Ik mest daarvoor de stal uit, onderhoud het leer, poets d'r enz.

Verder nog een een hengst van 28. Hij is eigenlijk van het fjordenstamboek, maar kon niet daar blijven staan, en omdat hij oud is zou hij eigenlijk ingelslapen moeten worden. Toen heeft de huidige eigenaar hem in bruikleen gekregen, in ruil voor zijn verzorging. Nu doe ik hem ook een beetje. In en uit de wei halen, poetsen, mesten en voeren.

Ik werk samen met de eigenaar, dus als ik er ben is hij er meestal ook. Het klikt gewoon prima tussen ons, en ik kan goed met hem samen werken. Kwestie van geluk.
Oud 10-06-2004, 16:56
Isil
Isil is offline
Mja, ik denk dat het niet heel raar is om er iets voor te betalen, maar dat het ook wel erg afhangt van de streek waar je woont.

ik woon zelf op het platteland, en heb nooit wat voor mijn verzorgpaarden betaald, ja, ik zorg dat ze goed verzorgd worden als de eigenaar op vakantie is enzo, maar verder niet.
In de randstad kan ik het me echter wel voorstellen, daar is heel veel vraag naar verzorgpaarden enzo, en daar heb je sowieso veel minder de kans om te rijden.

als er nog iemand een verzorgpony in het hoge noorden zoekt, ik heb een 2 jarige hengst die nog wel wat aandacht lust
Met citaat reageren
Oud 29-06-2004, 01:41
Cosa_nostra
Cosa_nostra is offline
iemand die mij 2 paarde verzorgt hoeft e rniet voor te betalen, alleen als ik wegben dan moet ze wel heen om uitemesten en te voeren, en ze helpt me op westrijden dus erg handig
Oud 29-06-2004, 11:00
Eend
Eend is offline
Ik heb allemaal gratis verzorgpaarden gehad
Naja, ook pony's Het is vaak ook zo, dat je in de vakantie tijd wel eens voor andere pony's moet zorgen. Zo had ik het voor elkaar gekregen om een paar dagen lang 6 pony's en 2 paarden te moeten verzorgen en enkele te moeten rijden of stappen. Nah, ik vond het wel best Alleen liep ik van 10 tot 10 op de manege rond
Oud 29-06-2004, 11:04
Eend
Eend is offline
Citaat:
bob1234 schreef op 29-06-2004 @ 02:41 :
iemand die mij 2 paarde verzorgt hoeft e rniet voor te betalen, alleen als ik wegben dan moet ze wel heen om uitemesten en te voeren, en ze helpt me op westrijden dus erg handig
Dat deed ik ook ja, alleen dan niet met wedstrijden mee, want het paard wat ik verzorgde was een kwpn-er van 3 jaar, die ingereden werd. Het leukste was, dat ik mee mocht werken aan zijn opvoeding
Laatst heb ik vernomen, dat ie nu Z2 rijdt. Dan voel ik me toch wel een beetje trots, want een goeie basis is het halve werk

Maar ik mis hem wel, want het was zo'n lulhannes Hij was nergens bang voor, maar van een zwaan scheet ie 7 kleuren
En het lekkerste van de hele poetsbeurt was met de langharige zachte borstel met zijn hoofd stoeien

Maf beest, maar ook een ontzettend prachtpaard
Maarja, hij verhuisde en daarna is hij verkocht, omdat die vrouw waarvan hij was alleen jonge paarden inrijdt en traint en daarna doorverkoopt.
Oud 29-06-2004, 11:05
Eend
Eend is offline
Citaat:
Isil schreef op 10-06-2004 @ 17:56 :
Mja, ik denk dat het niet heel raar is om er iets voor te betalen, maar dat het ook wel erg afhangt van de streek waar je woont.

ik woon zelf op het platteland, en heb nooit wat voor mijn verzorgpaarden betaald, ja, ik zorg dat ze goed verzorgd worden als de eigenaar op vakantie is enzo, maar verder niet.
In de randstad kan ik het me echter wel voorstellen, daar is heel veel vraag naar verzorgpaarden enzo, en daar heb je sowieso veel minder de kans om te rijden.

als er nog iemand een verzorgpony in het hoge noorden zoekt, ik heb een 2 jarige hengst die nog wel wat aandacht lust
hmm, jammer dat ik in het zuidwesten woon
Oud 29-06-2004, 13:52
AngelLena
AngelLena is offline
Citaat:
Isil schreef op 10-06-2004 @ 17:56 :

Waar in het hoge noorden?
Oud 30-06-2004, 18:53
MyrnaMeiszje
MyrnaMeiszje is offline
mja ik woon lekker in randstad maar ik betaal niks voor de paarden die ik verzorg, vriendin van me betaalt ook niks voor die van haar.

Ennuh er zijn genoeg mogelijkheden om paard te rijden.

Ik denk het het ook aan de reden ligt waarom iemand een bijrijdster of verzorgster neemt. En het ligt vaak ook wel aan de persoon. Tijd geleden heb ik 2 pony's verzorgt en mocht er alles mee doen maar ik hoefte niet te betalen.
Met citaat reageren
Oud 03-07-2004, 08:36
Marit
Marit is offline
Sinds vorige week ben ik gestopt met het verzorgen van mijn verzorgpaard.
Ik heb dit 4 jaar gedaan.
De eerste 2 jaar voor een shetlander. Die is helaas overleden. Hiervoor hoefde ik geen geld te betalen en ging ik minimaal 3 keer per week rijden, poetsen en de stal uitmesten.

Toen deze shetlander was overleden ging ik een paar verzorgen. Dit heb ik ook 2 jaar gedaan. hiervoor heb ik wel betaald
(10 euro per keer, uur lang) ik reed hem. we maakten soms langere ritten dan een uur voor het zelfde geld, ik poetste hem,en mestte ook de stallen uit.
Als ik wil mag ik nu nog steeds komen. Weer zonder dat ik hoef te betalen. Ik mag als ik wil zelf gaan rijden ipv onder begeleiding wat ik eerst deed. Ik mag als ik wil altijd het paard mee nemen om gewoon te wandelen. Ik ben heel erg vrij in wat ik daar mag
Oud 04-07-2004, 12:58
Qimm
Qimm is offline
10 euro per uur ... pff das best een hoop geld.
Oud 04-07-2004, 15:01
Eend
Eend is offline
Citaat:
Qimm schreef op 04-07-2004 @ 13:58 :
kijk eens op een manege... Bij ons betaal je 20,10 voor een half uur privéles. Vergeleken dat is die 10 euro zeer goedkoop
Oud 04-07-2004, 18:54
Qimm
Qimm is offline
Citaat:
Eend schreef op 04-07-2004 @ 15:01 :
kijk eens op een manege... Bij ons betaal je 20,10 voor een half uur privéles. Vergeleken dat is die 10 euro zeer goedkoop
ja maar dan heb je prive les...

Ik ben bij 'mijn' paardje meestal zo'n 2 uur aan het knooien, dat zou een duur grapje worden zeg.
Oud 05-07-2004, 22:59
Eend
Eend is offline
Citaat:
Qimm schreef op 04-07-2004 @ 19:54 :

Ik ben bij 'mijn' paardje meestal zo'n 2 uur aan het knooien, dat zou een duur grapje worden zeg.
dat is wel waar ja
Oud 06-07-2004, 15:50
Punkygirl
Punkygirl is offline
Citaat:
Qimm schreef op 04-07-2004 @ 19:54 :

Dat wordt zeker duur. Ik ben meestal ook minimaal 2 uur bezig.
Oud 06-07-2004, 19:50
Milos
Milos is offline
een vriendin van me had een verzorgpaard op een manege en daar moest ze ongeveer 65 euro per maand voor betalen. Ze mocht gewoon altijd rijden. Tenzij hij in de les moest lopen. Uitmesten hoefde ze nooit te doen, maar ze moest wel haar spullen (geen zadel en hoofdstel) zelf betalen als dat aan vervanging toe was.
Oud 06-07-2004, 20:11
meisjedaantje
meisjedaantje is offline
ik heb een eigen pony, ik heb er een verzorgster voor, ze vind het leuk om dingen met hem te doen... ze wil er zelf voor betalen.. dus nja... waarom niet dan...
Oud 06-07-2004, 20:25
DiaNNe>!!!
DiaNNe>!!! is offline
Citaat:
meisjedaantje schreef op 06-07-2004 @ 21:11 :
ik heb een eigen pony, ik heb er een verzorgster voor, ze vind het leuk om dingen met hem te doen... ze wil er zelf voor betalen.. dus nja... waarom niet dan...
ja maar dat vind ik best raar....je gaat toch ook niet betalen om iemands kinderen te verzorgen en dr op te passen
Oud 06-07-2004, 20:27
DiaNNe>!!!
DiaNNe>!!! is offline
overigens..over verzorgpaarden gesproken, k heb nu al 3 jaar ofzo niet meer paard gereden, maar k mis t wel eigenlijk
Oud 06-07-2004, 21:53
miro
miro is offline
Ik heb heeel vroeger een verzorgpony gehad. Eigenlijk was t meer mijn paard. Ik reed elke dag, wedstrijden enz. Uiteindelijk heeft de eigenaar gevraagd of we een deel van de stalling wilde betalen. Dat hebben we toen gedaan omdat t eigenlijk gewoon mijn pony was (als je keek naar verzorging, rijden enz, anders kon ik ook geen wedstrijden meer rijden) Uitmesten enz. heb ik nooit hoeven te doen daar waren andere mensen voor. Maar hij is wel zomaar ineens verkocht terwijl ik er jarenlang voor gezorgd had, zonder melding ervan. Das het nadeel van een verzorgpaard.
Met citaat reageren
Oud 07-07-2004, 09:56
huppelmeis
huppelmeis is offline
Citaat:
miro schreef op 06-07-2004 @ 22:53 :
Maar hij is wel zomaar ineens verkocht terwijl ik er jarenlang voor gezorgd had, zonder melding ervan. Das het nadeel van een verzorgpaard.
Ik denk dat dat vooral aan de eigenaar ligt, want het hoeft niet zo te zijn etc. Natuurlijk blijft het wel niet je eigen paard, maar ik denk dat de meeste eigenaren het wel van te voren zullen zeggen etc.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 07-07-2004, 18:45
Marit
Marit is offline
Citaat:
Qimm schreef op 04-07-2004 @ 13:58 :
maar ik krijg ook les he prive les
Oud 08-07-2004, 16:47
Qimm
Qimm is offline
Citaat:
Marit01 schreef op 07-07-2004 @ 18:45 :
maar ik krijg ook les he prive les
ooooh ik dacht dat het gewoon je verzorgpaard was waar je een beetje je in eentje mee knooide. Mja oke.
Reageren

Regels voor berichten