Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-07-2004, 15:54
joelnvt
joelnvt is offline
Kan ik op een dvd for data (4.7 gb) ook films branden en in mn dvd speler bekijken? Graag z.s.m. een reactie
Oud 05-07-2004, 16:20
Black Rainbow
Black Rainbow is offline
jups, da kan.

de voorwaarde moet wel zijn dat de film in dvd formaat is, een .avi op dvd branden maakt hem nog niet bruikbaar, eerst converteren naar dvd formaat.
Met citaat reageren
Oud 05-07-2004, 16:23
Marcus
Marcus is offline
Offtopic: Maybe had je hem beter hier kunnen posten?

Maar ik voorzie verder geen problemen.
Oud 06-07-2004, 01:20
Enlightenment
Enlightenment is offline
Topic staat hier goed.

jserphos: heb je een DVD speler die MPEG4 kan afspelen of niet? Als je de handleiding niet (paraat) hebt: kijk voor een DivX / XviD of MPEG4 logo/stickertje op je DVD speler.

Zo niet, dan kun je alleen een DVD-video branden of (S)VCD. Met MPEG4 kun je 6 films op nagenoeg DVD kwaliteit op één DVD branden.
Oud 06-07-2004, 09:56
joelnvt
joelnvt is offline
Nu ik hier toch mee bezig ben
Kunnen jullie me vertellen met welk programma ik stukjes uit een avi of mpeg bestand kan knippen (butchen).
Oud 06-07-2004, 10:04
Verwijderd
Citaat:
Black Rainbow schreef op 05-07-2004 @ 17:20 :
jups, da kan.

de voorwaarde moet wel zijn dat de film in dvd formaat is, een .avi op dvd branden maakt hem nog niet bruikbaar, eerst converteren naar dvd formaat.
Welk programma kun je daar het beste voor gebruiken? Ik heb wel eens gezocht naar programma's om te converteren maar kwam niet zo heel erg ver helaas.
Met citaat reageren
Oud 06-07-2004, 16:18
Enlightenment
Enlightenment is offline
Volgens mij kan dat gewoon met Nero 6.

Maar ik krijg graag eerst antwoord van de topicstarter of zijn DVD ook MPEG4 ondersteunt. Zo ja, dan kun je gewoon de .avi's branden als data-dvd. En kun je er dus 6 films opzetten ipv 1, in supergoede kwaliteit.
Oud 08-07-2004, 18:30
Dinalfos
Dinalfos is offline
Weet iemand trouwens welke merken dvd's de besten zijn?
Oud 09-07-2004, 13:49
Verwijderd
Citaat:
Dinalfos schreef op 08-07-2004 @ 19:30 :
Weet iemand trouwens welke merken dvd's de besten zijn?
Verschilt doorgaans een beetje per brander. Princo moet je overigens wèl altijd vermijden -- maar dat was al zo sinds Princo CD-R's ging maken, of althans, pogingen doen tot. Op GoT zijn best een boel compatibiliteitstopics te vinden voor populaire DVD-branders, en anders koop je eerst èèn DVD'tje bij je lokale shop en check je softwarematig hoe 't zit met leesfouten.
Met citaat reageren
Oud 09-07-2004, 13:57
]{ing
]{ing is offline
Grappig dat sommige stand alones erg kieskeurig zijn en dan juist Princo goed af kunnen spelen. Ik bestel zelf altijd bij www.cdrwinkel.com en gebruik het liefst DVD+R/RW media van Traxdata.
Met citaat reageren
Oud 09-07-2004, 13:58
]{ing
]{ing is offline
Citaat:
LittleStar3 schreef op 06-07-2004 @ 11:04 :
Welk programma kun je daar het beste voor gebruiken? Ik heb wel eens gezocht naar programma's om te converteren maar kwam niet zo heel erg ver helaas.
Kijk eens op www.doom9.net
Nero is een heel slechte converter, gebruik dan nog liever DVD Shrink of een andere methode, beschreven op bovenstaande site.
Met citaat reageren
Oud 09-07-2004, 14:00
]{ing
]{ing is offline
Citaat:
Enlightenment schreef op 06-07-2004 @ 17:18 :
Maar ik krijg graag eerst antwoord van de topicstarter of zijn DVD ook MPEG4 ondersteunt. Zo ja, dan kun je gewoon de .avi's branden als data-dvd. En kun je er dus 6 films opzetten ipv 1, in supergoede kwaliteit.
De meeste ''DVD's'' ondersteunen dit niet, daarom zijn het DVD spelers. Bovendien is DivX,Xvid,welke compressie dan ook bij lange na niet ''supergoede kwaliteit''.
Met citaat reageren
Oud 09-07-2004, 20:17
Enlightenment
Enlightenment is offline
Citaat:
]{ing schreef op 09-07-2004 @ 15:00 :
De meeste ''DVD's'' ondersteunen dit niet, daarom zijn het DVD spelers. Bovendien is DivX,Xvid,welke compressie dan ook bij lange na niet ''supergoede kwaliteit''.
DVD is van nature MPEG2 ja, maar als je nu een DVD speler koopt, ben je gek als je geen MPEG4 functionaliteit erbij neemt. MPEG4 DVD spelers waren er al vanaf een half jaar geleden vermoed ik, in nederland. Vroeger was er alleen de KiSS, nu hebben vrijwel alle grote DVD-speler fabrikanten een model met MPEG4. Voor 60 euro tot 120 euro, 85 euro heb je een goede. Mocht je dat nemen, moet je wel eentje nemen die ook XviD aan kan, verreweg de beste MPEG4 codec.

Het verschil tussen een goed geripte en ge-encode XviD 700MB film en een MPEG2 4.3GB film zie je vrijwel niet, net zoals MP3 en WAV niet te horen is, mits goed geript uiteraard. Er zijn genoeg prutsers die 'DVD rips' maken, van slechte kwaliteit. Maar mensen moeten dat KaZaA maar een laten voor wat het is; junk. Wel mis je een intro en de extra's van een DVD.
Oud 11-07-2004, 13:22
Verwijderd
Omdat codecs behoorlijk aan verandering onderhevig zijn, zou ik er eentje nemen waar nieuwe codecs op gegooid kunnen worden op een bepaalde manier. Ze zijn er wel.
Met citaat reageren
Oud 11-07-2004, 14:34
Enlightenment
Enlightenment is offline
Firmware kun je meestal updaten hoor. Probleem is dat de after-sales support meestal niet zo goed is. Eenmaal verkocht en de zaak is afgedaan, denken de meeste bedrijven helaas.

XviD heeft 1.0 bereikt en is daarmee stabiel.
Oud 11-07-2004, 16:59
Verwijderd
Citaat:
Enlightenment schreef op 09-07-2004 @ 21:17 :
(...) Wel mis je een intro en de extra's van een DVD.
Als daar ook chapter- en indexondersteuning onder valt, is dat toch wel een groot gemis.
Met citaat reageren
Oud 11-07-2004, 21:40
Enlightenment
Enlightenment is offline
Citaat:
nare man schreef op 11-07-2004 @ 17:59 :
Als daar ook chapter- en indexondersteuning onder valt, is dat toch wel een groot gemis.
Nouja je kunt natuurlijk wel een index opgeven, maar mooie van DVD is dat ze daar dus scenes hebben onderverdeeld, zodat je iets van 3 pagina's hebt zodat je weet van ohja, en niet zomaar random momenten.

DVD is inderdaad wel leuker in dat opzicht, maar cd branden werkt vaak toch net iets fijner. Bovendien hebben veel mensen nog cds met divx/xvid films.

// edit: typo

Laatst gewijzigd op 12-07-2004 om 05:00.
Met citaat reageren
Oud 11-07-2004, 22:31
Verwijderd
Ja, daar heb je gelijk in. Voor de meeste mensen is dat inderdaad een betere oplossing. Mensen die zoals ondergetekende het geluk hebben toegang te hebben tot plaatsen als Campusnet @ UTwente en dus vrijwel alle nieuwe films in DVD-ISO kunnen downloaden en branden, doen dat natuurlijk niet. Voor die 1 euro 20 per DVD+R schijfje hoef je het niet te laten.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten