Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-05-2014, 08:30
Verwijderd
Als ik een DVD brand dan wordt de kwaliteit enorm slecht. Van Full HD, 1920x1080p veranderd de framebreedte en -hoogte in 720x576p.
Ook wordt alles veel korreliger.
Net heb ik een DVD gebrand en die film (zelfgemaakt) was 2,33GB. Dus dan is er nog ruimte vrij op een 4,7GB DVD schijf. Toch is nog steeds de kwaliteit afgenomen.
Ik edit de film met Adobe Premiere Pro, als de film klaar is import ik m in Adobe Encore en daaruit brand ik de film.
Weet iemand hoe ik de kwaliteit van een zelfgemaakte film optimaal kan krijgen op een 4,7GB schijf?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 29-05-2014, 18:46
Scirocco
Scirocco is offline
Dat komt waarschijnlijk omdat je het dan brand naar dat DVD formaat voor DVD spelers. Dit is inderdaad die resolutie, en die resolutie is het hoogste als je op DVD formaat wilt blijven.
Je kunt echter er wel gewoon voor kiezen om je project te renderen als een bepaald bestandstype, bijvoorbeeld MP4, zodat het wel in full HD blijft. Je brandt dan gewoon het bestand op de DVD als los bestand.
Een boel DVD spelers en andere media spelers kunnen tegenwoordig gewoon de losse bestanden op een DVD aflezen. Het is echter wel zo dat dus die oudere DVD spelers die alleen dat bepaalde DVD formaat af willen lezen dit weigeren.
Met dat bepaalde DVD formaat bedoel ik dan ook die mappen "VIDEO_TS" en "AUDIO_TS" die je nu zult vinden op de DVD.
Oud 30-05-2014, 18:08
Verwijderd
Oké, bedankt voor de info! Maar ik maak er ook meestal nog een DVD-menu bij en dan moet je (volgens mij) wel werken met de mappen "VIDEO_TS" en "AUDIO_TS".
Met citaat reageren
Oud 30-05-2014, 19:20
ThomasJu
ThomasJu is offline
Wat voor dingen zet je er allemaal op dan? Want als er maar 3 bestanden op staan is het ook wel voldoende om duidelijke bestandsnamen te hebben. Een heel menu is een beetje overbodig.

Als ze alleen op de PC afgespeeld worden zou je er een autorun bestandje op kunnen zetten, en deze linken naar je html pagina met je menu. Of een DVD speler dat fijn vind weet ik niet. (Maar als je op google zoekt vind je zo allemaal andere tips )
Met citaat reageren
Oud 02-06-2014, 14:37
Verwijderd
Anderzijds zijn DVD's ondertussen wel een beetje verjaard. Is het niet makkelijk om de videobestanden gewoon op een USB stick te gooien? Heb je ook meteen geen problemen meer met de formatting.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten