Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-10-2006, 15:19
TLO
TLO is offline
Al mijn DVD's kopieer (uit mijn eigen, originele collectie uiteraard)ik met CloneDVD, maar er is wel een duidelijk kwaliteitsverschil merkbaar met de originele DVD.

Ik heb gelezen dat er ook een manier is met SmartRipper, DVD2One, DVDShrink, enz.
Levert dit minder kwaliteitsverlies op, of is het gewoon een langer proces?
Oud 01-10-2006, 15:20
Verwijderd
het verlies is logisch, de film word vaak 2x kleiner gemaakt.
Met citaat reageren
Oud 01-10-2006, 15:21
TLO
TLO is offline
Citaat:
********** schreef op 01-10-2006 @ 16:20 :
het verlies is logisch, de film word vaak 2x kleiner gemaakt.
Dat is mijn vraag niet
Oud 01-10-2006, 15:46
ILUsion
ILUsion is offline
Citaat:
TLO schreef op 01-10-2006 @ 16:21 :
Dat is mijn vraag niet
Maar je zal wel steeds te maken krijgen met kwaliteitsverlies omdat een standaard dvd-film die je koopt meestal geperst is op een dual layer-schijf, terwijl de meeste dvd-branders enkel op single layer-schijfjes kunnen branden en daar kan maar ongeveer de helft aan informatie op. Je kan het altijd proberen, met CloneDVD heb je volgens mij niet zo veel controle over het kopiëren, terwijl dat op een meer manuele manier natuurlijk wel zo is.

Kwaliteitsverlies is ook iets dat relatief is, voor heel wat mensen is welfs slechte kwaliteit van beeld meer dan genoeg; daarnaast hangt het ook af van hoe de film opgebouwd is (veel snelle bewegingen moeten anders gecomprimeerd worden dan gewoon een rustige praatscène). Ik zou zeggen, probeer het eens uit, en dan kan je zien of het je aanstaat (ikzelf gebruik voor single layers meestal het verouderde DVD Decrypter in combinatie met DVD Shrink, kwalitatief is dat zeker niet de topcombinatie (daarvoor heb je professionele encoders nodig), maar voor mij volstaat het best (ik verwijder dan meestal wel de DTS-audiosporen of audiosporen in talen die hier toch nooit opgezet zullen zorden en dan eventueel nog de extra's en menu's), dan valt het meestal wel te doen.

Op de klassieke webstek over het kopiéren van dvd's (doom9.org), staan er genoeg tutorials die wat uitleggen waarop je moet letten enzovoorts.
Oud 01-10-2006, 15:50
Faerie
Faerie is offline
Bij ons zit er geen enkel kwaliteitsverschil in.. Mijn vader ript dvd's met DVDshrink en dan kopieert hij het met CloneDVD.
Met citaat reageren
Oud 01-10-2006, 15:52
TLO
TLO is offline
Citaat:
ILUsion schreef op 01-10-2006 @ 16:46 :
Maar je zal wel steeds te maken krijgen met kwaliteitsverlies omdat een standaard dvd-film die je koopt meestal geperst is op een dual layer-schijf, terwijl de meeste dvd-branders enkel op single layer-schijfjes kunnen branden en daar kan maar ongeveer de helft aan informatie op. Je kan het altijd proberen, met CloneDVD heb je volgens mij niet zo veel controle over het kopiëren, terwijl dat op een meer manuele manier natuurlijk wel zo is.

Kwaliteitsverlies is ook iets dat relatief is, voor heel wat mensen is welfs slechte kwaliteit van beeld meer dan genoeg; daarnaast hangt het ook af van hoe de film opgebouwd is (veel snelle bewegingen moeten anders gecomprimeerd worden dan gewoon een rustige praatscène). Ik zou zeggen, probeer het eens uit, en dan kan je zien of het je aanstaat (ikzelf gebruik voor single layers meestal het verouderde DVD Decrypter in combinatie met DVD Shrink, kwalitatief is dat zeker niet de topcombinatie (daarvoor heb je professionele encoders nodig), maar voor mij volstaat het best (ik verwijder dan meestal wel de DTS-audiosporen of audiosporen in talen die hier toch nooit opgezet zullen zorden en dan eventueel nog de extra's en menu's), dan valt het meestal wel te doen.

Op de klassieke webstek over het kopiéren van dvd's (doom9.org), staan er genoeg tutorials die wat uitleggen waarop je moet letten enzovoorts.
Bedankt voor je antwoord
Het is logisch dat er altijd kwaliteitsverlies optreedt (wat ********** ook zei).
Ik heb ook de audiosporen verwijderd die ik toch niet gebruik (Pools enzo)..
Verder heb ik gekeken op de site die je gaf (nooit van gehoord trouwens), en daar kan ik verder wel mee uit de voeten.

Bedankt!
Oud 01-10-2006, 15:53
TLO
TLO is offline
Citaat:
Faerie schreef op 01-10-2006 @ 16:50 :
Bij ons zit er geen enkel kwaliteitsverschil in.. Mijn vader ript dvd's met DVDshrink en dan kopieert hij het met CloneDVD.
En waarom doet hij niet alles met CloneDVD?

Rippen met DVDShrink duurt mij namelijk erg lang (7 uur )
Oud 01-10-2006, 16:03
Faerie
Faerie is offline
Citaat:
TLO schreef op 01-10-2006 @ 16:53 :
En waarom doet hij niet alles met CloneDVD?

Rippen met DVDShrink duurt mij namelijk erg lang (7 uur )
7 uur? wow! mijn vader doet een kwartiertje over het rippen en een kwartier over het branden..

Hij doet het DVD'tje bij het rippen niet in de brander, maar in onze aparte dvd-speler in de computer. Dit gaat sneller zegt hij.

Misschien ligt het wel aan je computer dat het zo langzaam gaat? Of zijn bepaalde instellingen niet goed ingesteld?
Met citaat reageren
Oud 01-10-2006, 17:26
TLO
TLO is offline
Citaat:
Faerie schreef op 01-10-2006 @ 17:03 :
7 uur? wow! mijn vader doet een kwartiertje over het rippen en een kwartier over het branden..

Hij doet het DVD'tje bij het rippen niet in de brander, maar in onze aparte dvd-speler in de computer. Dit gaat sneller zegt hij.

Misschien ligt het wel aan je computer dat het zo langzaam gaat? Of zijn bepaalde instellingen niet goed ingesteld?
Ik doe hetzelfde als je vader; DVD in een aparte DVD-speler zodat hij sneller leest.
Maar goed, dit werkt bij mij dus niet
Ik zou niet weten wat er verkeerd is ingesteld, als het goed is is alles ingesteld zoals het hoort (tenminste..CD's branden doet hij wel heel snel)

Aan de computer zal het ook niet liggen, want die is redelijk recent.

Ik zal het eens proberen met één van de programma's die in deze 'FAQ' staan:
http://gathering.tweakers.net/forum/...ages/1014016//
[SIZE=0.5]Wel leerzaam trouwens [/SIZE]

Bedankt voor het meedenken
Reageren

Regels voor berichten