Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
'doorgegeven'? wat bedoelen de schrijver(s) van het boek hier precies mee dan? (met je ideeen over de bijbel ben ik het trouwens eens)
||
Citaat:
lol, dan is het net zo waar als wat ik op een kladblok krabbel, iedereen kan wel beweren dat god hem vertelde wat te doen bzzt *god neemt controle over keyboard over* laat me toch met rust! geloof toch allemaal niet meer! ik word ziek van al die gebeden aanhoren, ik word ook een eeuwtje ouder weet je! *god laat T_ID weer met rust* wauw er is een wonder gebeurd! (zie je nu wat ik bedoel met dat het niet te controleren is? ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
![]() |
Citaat:
Als je niet in God gelooft, kun je het boek ook nooit geloven inderdaad. MAar als God wel bestaat en Jezus Christus, waarom zou het dan ondenkbaar zijn, dat hij op deze manier een boodschap achterlaat? Jij zegt dat God dit nooit zou beslissen omdat er toch bijna niemand is die het gelooft. Er zijn miljoenen exemplaren van 'een cursus in wonderen' verkocht, sommige beweren zelfs dat dit boek in de toekomst het grootste religieuze geschrift wordt. |
![]() |
||
Citaat:
En dat boek, ja ik denk niet dat het ooit in het rijtje bijbel, thora, koran terechtkomt. Mede omdat er veel meer van dit soort boeken zijn en dit inderdaad door iedereen beweerd kan worden. Maar dat kan je vantevoren niet met zekerheid zeggen. |
![]() |
||
Citaat:
bij de bijbel werkt ook dat het boek zo f*kking groot is dat je voor elke mogelijke stelling wel een zin in de bijbel kan vinden die (vaak met interpretatie zoals je het wilt horen) wel te passen valt op de situatie. dit maakt het natuurlijk nog niet waar. helaas is de bijbel (mede door de omvang) verschrikkelijk goed in het overtuigen van mensen, omdat je er net zolang in kunt lezen totdat je niets anders meer weet.
||
![]() |
Citaat:
Er zijn niet veel meer van dit soort boeken. ![]() |
![]() |
||
Citaat:
(wauw, hoe ironisch is dat)
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Dat laatste is omdat jij dit boek ziet als speciaal en gelooft dat dit boek wel is ingegeven door god en de andere boeken niet. Ik gooi het op dezelfde hoop als al die boeken, net als de bijbel zelf overigens. ![]() |
![]() |
||
Citaat:
hmm, de nadelen van religie heb ik al eerder opgesomd, ik zal alleen het feit dat het oorlogen en conflicten tussen religies veroorzaakt herhalen.
||
Citaat:
Ze zegt niet dat ze dit wel gelooft en de bijbel niet, ze zegt dat het een aanvulling of correctie is op de bijbel. Ze gelooft dit omdat de stem van Jezus/god in het hoofd van de schrijver de tekst dicteerde. Dit was bij de schrijvers van de bijbel niet het geval. Waarom stel je vragen waar ze het antwoord al op heeft gegeven? En dat punt van satan slaat natuurlijk helemaal nergens op. Als je hierin gelooft betekent dat immers dat dit ook het geval kan zijn bij de bijbel zelf. |
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
- Satan wil ons bij God weghouden (christenen) - Wat een onzin (99%) - Mensen die een cursus in wonderen geloven. Ik hoor bij die kleine groep, die wel ontzettend veel vertrouwen in het boek hebben. Ik heb dit topic gepost om te kijken of er nog meer mensen van mijn leeftijd mee bezig zijn. Wat ik niet begrijp is dat mensen die absoluut niets van de inhoud van die boek afweten, het al afdoen als onwaar, en als van Satan. Ik vond het idee eerst ook heel belachelijk... maar als je gaat lezen, dan is het zo bijzonder. Het boek is doorgegeven in het Engels en de alle tekst in het boek is geschreven in jambische pentameters. DAt is de dichtstijl die Shakespeare ook gebruikte, ga ik niet helemaal uitleggen, maar het is wel bijna onmogelijk om honderden en honderden pagina's zomaar neer te pennen in die dichtstijl. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Als je het zou lezen zou je weten dat wat je zonet zei niet waar is. |
Advertentie |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
JA het is duur. En dit is weer zo'n geval van eerst kopen en vervolgens kijken wat je eraan hebt. Ik heb het geluk dat mijn vader dit boek ooit cadeau kreeg. Maar tis een aanrader, hoor. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Overigens staat het boek ook in de KB (Koninklijke Bieb), gratis. |
![]() |
||
Citaat:
En over waarom Jezus de bijbel niet zelf schreef: De Bijbel is een combinatie van de Joodse tora (het oude testament) en het evangelie (de blijde boodschap, het nieuwe testament). In het oude testament wordt veel gesproken over de komst van een messias die namens God alle Joden uit hun onderdrukking zou verlossen. In het nieuwe testament wordt beweerd (dit blijkt vooral uit de Brieven van Paulus aan de gemeenten) dat de Jezus waarover de evangelisten schrijven deze Messias was. ('het koninkrijk Gods zal komen en is reeds begonnen' ofzo) De belangrijkste invloed van Paulus op het vroege christendom was dat hij de boodschap van Jezus niet zag als een exclusieve Joodse Verlossing maar als een bericht voor alle mensen, een Aardse Religie die verspreid moet worden over alle vier de windstreken (' ...en zij spraken met alle tongen van de wereld' ) of: ('gaat heen en vermenigvuldig u' ). Nu het grote punt. Jezus zag zichzelf niet als een messias en al helemaal niet als een zoon van God die een boodschap voor alle mensen kwam brengen. Jezus was een Jood die binnen een besloten kring (de 12 apostelen) predikte. Zijn verhalen weken wel iets af van het standaard Jodendom maar hij had nergens de intentie om een uitbreiding op het Joodse geloof te vestigen en al helemaal niet om de Tora een heel andere betekenis te geven. Die interpretatie aan Jezus is pas door Paulus (ca. 100 ad.) gegeven. Het laatste boek, de Openbaring van Johannes is pas rond 300 AD geschreven. Hoogstwaarschijnlijk zou Jezus versteld staan als hij nu zelf de bijbel zou lezen.
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Een cursur in wonderen is gedicteerd. Er werd letterlijk tegen Helen Schucman gezegd wat ze moest opschrijven. Ze had soms de neiging grammaticaal dingen te veranderen, niet eens aan de inhoud, maar de stem zei dan tegen haar dat ze het precies zo moest laten zoals het oorspronkelijk aan haar werd verteld. Er was niet de kleinste correctie nodig. Wat ik hiermee wil zeggen is dat inspiratie ruimte laat voor interpretatie, maar dictatie liet Helen Schucman niet eens de ruimte om de woordvolgorde te kiezen. Laatst gewijzigd op 09-07-2004 om 20:53. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Ze schrijft geen boeken, ze heeft maar één boek geschreven. Waarom geloof je niet dat Jezus Christus dat boek schreef? ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() Wat ik me dan wel afvraag, stel het is waar, waarom wacht hij dat tot na de Inquisitie e/d wantoestanden met zijn erectificatie van de bijbel.
||
![]() |
Citaat:
![]() Wat je je natuurlijk ook kunt afvragen is dat er pas even na het jaar nul Jezus aan het kruis stierf voor onze zonden. Voor het jaar nul waren wij ook zondig toch? |
![]() |
||
Citaat:
het antwoord is: ja, een onvolkomenheid in de bijbel |
![]() |
|
![]() |
Hier is nog even een link, er wordt op deze site uitgebreid ingegaan op de inhoud van de cursus, maar het zijn geen citaten:
http://www.miraclesincontact.nl/htm/acim2.htm |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Dit staat in de cursus over de taal van God: 'Strikt genomen spelen woorden helemaal geen rol bij genezing. De motiverende factor is gebed, of vragen. Waar je om vraagt, dat ontvang je. Maar dit verwijst naar het gebed van het hart, niet naar de woorden die je bij het bidden gebruikt. (...) God verstaat geen woorden, want die zijn gemaakt door afgescheiden dnekgeesten om hen in de illusie van afgescheidenheid te houden. ' |
![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
God is bij iedereen, dat geloof ik ook, maar ik vind een verbetering van de omstandigheden in de wereld wel welkom. Dus ik vind dat niet voldoende. |
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Het ultieme bewijs dat de Koran niet door een mens bedacht is en de bijbel oorspronkelijk ook niet door jezus bedacht is maar beide door God. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Als de cursus in wonderen inderdaad geschreven is door Jezus, letterlijk gedicteerd is het in ieder geval, dan kunnen we ervan uitgaan dat er nu een compleet zuiver religieus geschrift is. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Kanttekening: de 'cursus in wonderen' kan alleen authentiek zijn indien hij in zijn tijd (dus van ca. 0-1950) onbekend en ongeliefd was. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |