Advertentie | |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() Ik voel me op zich niet minder nuttig dan andere mensen, maar ik vind het leven op zich, filosofisch gezien, nutteloos. Ik kan wel een leuke baan krijgen en het leuk hebben, maar wat heb ík daaraan dan? Wat is het uiteindelijke doel? Ik heb helemaal geen zin om iets meer te doen wat ik niet wil. Er is op zich wel een kans dat het goedkomt, maar als mensen teveel aandringen en zeggen dat ik moet kiezen oid dan word ik al snel suïcidaal...I just wanna be left alone ![]() |
![]() |
||||
Citaat:
Heb je een idee waar die emoties vandaan komen? Een ingrijpende gebeurtenis ofzo? praat er over met je ouders. vind je zelf niet dat het een beetje overdreven is om te zeggen dat je niet meer wilt leven? Citaat:
dat je geen zin hebt in een opleiding dat kan ik begrijpen, maar om dan te zeggen dat je niet meer wilt leven gaat erg ver!! ![]() Citaat:
owhja...en die "Ik wil niet meer leven" gedachten uit je hoofd zetten want die slaan nergens op!!
|||||
![]() |
Citaat:
Het is vooral de druk denk ik, dat ik iets moet doen, dat ik me niet prettig voel, de onzekerheid over wat er met me gaat gebeuren. Citaat:
Nee ik zie geen toekomst meer... Citaat:
Ik kan het niet accepteren. Zo zit ik niet in elkaar. Ik ben niet van de acceptatie. Acceptatie komt niet in me op en als ik het toch doe voel ik me de hele dag enorm kut. Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
Niet alles hoeft een doel te hebben, het gaat erom dat jij je ergens goed bij voelt. Of dat nu per direct is, of na enkele jaren, dat kun je niet geheel voorspellen.
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Ik kijk alles gewoon aan. Ik weet niet wat ik wél wil, dus ga ik maar door met wat ik héb. Wie weet wat eruit komt. En trouwens, ik kan altijd nog iets anders gaan doen (als ik die loterij win ![]() Je mag me toevoegen op msn als je dat wilt, ik voel me niet zo prettig om te posten op psych ![]()
||
![]() |
Citaat:
waarom vind jij eruit stappen geen optie? is dat niet het enige wat overblijft, als je eerlijk bent, als je vindt dat het leven niet nuttig is? |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
sorry ik heb momenteel geen msn ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
![]() |
Citaat:
![]() Ik wist wel dat het geen Algemeen Dagblad was maar ik wist ook niet wat het wel was ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Op dit moment vind ik het leven het grootste deel van de tijd wel leuk, het heeft geen doel, maar het is wel leuk. Ik probeer er ook maar niet teveel over na te denken, want er is gewoon niks wat een echt doel heeft, omdat het leven geen doel heeft. Bij een studie is je doel een diploma, het doel van dat diploma is werken, het doel van werken is geld verdienen (en/of tijdvulling en/of sociale contacten of wat dan ook), het doel van geld verdienen is dat je kunt leven, maar wat is het doel van leven? Zo kun je alles uitpluizen en heeft uiteindelijk niks meer een doel. Ik zie het zo: ik leef en daar moet ik dan het beste maar van maken en dus moet ik dingen doen die ik leuk vind. Na lang zoeken heb ik nu een studie gevonden die ik echt leuk vind, ik studeer ook omdat ik het leuk vind, niet zo zeer voor dat diploma, een baan of wat dan ook. Bij mij is het btw wel veranderd toen ik een vriend kreeg. Ik ben graag bij hem, als je alles weer uitpluist heeft ook dat geen doel, maar ik vind het gewoon fijn om bij hem te zijn en zou niet niet bij hem willen zijn. En dat is dus genoeg. Ik heb dan misschien geen doel om voor te leven, maar ik heb zeker wel redenen om te leven, misschien dat dat het is. |
![]() |
||
Citaat:
denk ook aan mensen die je dan achterlaat, familie, vrienden, kennissen. praat in godsnaam met hen, zonder hulp of liefde van je familie/ vrienden kom je er niet uit!
||
Verwijderd
|
Citaat:
Je kunt btw wel proberen om iets bij de wortels aan te pakken, maar of het lukt, dat is weer iets anders. |
![]() |
||
Citaat:
|||
![]() |
Citaat:
Ik ben soms wel onzeker, en dan ben ik wel heel erg bezig met mijn houding en hoe ik eruitzie, hoe ik erbij loop, etc. Dat zit me dan wel dwars, dat ik daarover nadenk. Dat ik niet onbevangen ben. Maar ook als ik me zeker voel over mezelf, ben ik ook niet onbevangen. Ik heb altijd gedachten en ik kan er niet meer tegen. Hoe doe ik echt iets tegen mijn onzekerheid, zodat ik kan zijn wie ik ben, gewoon zonder erover na te hoeven denken? Citaat:
Redenen om te leven heb ik eigenlijk ook niet nee...misschien is dat het |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
Advertentie |
|
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
![]() ![]() Redenen zoeken dan. ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Het is niet onjuist om aandacht aan jezelf of je uiterlijk te besteden (lees Lifestyle eens door, die denken de HELE dag aan zichzelf ![]() nu reageer ik alsnog hier. ![]() ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Zou wel weer makkelijker zijn ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|||
Citaat:
@TS: De situatie waar jij inzit heb ik zelf (ongeveer dan) ook wel gezeten. Ik val er nu ook nog wel eens in terug. Ik kan je echt voortstellen dat je er mee zit, een verkeerde studie keuze kost tijd en studie finaciering. En je wordt er gewoon echt ongelukkig van, misschien wel vooral omdat het over je toekomst gaat. Maar het is hoe dan ook geen reden om niet meer verder te willen leven. Als ik jou was zou ik toch proberen een nieuwe studie te vinden. Het kan niet zo zijn dat er niets is wat je leuk of interresant vindt. Het is natuurlijk wel iets waar je goed over na moet denken. Maar als je eenmaal op je plek zit nemen de andere problemen min of meer vanzelf af. Toen ik in het zelfde pakket zat als jij zag ik mijn toekomst al in de goot liggen. Nu ik studeer ben ik weer aan het plannen, wat wil ik, wat stel ik mij zelf voor doelen. Bovendien, voel ik me prettiger, straal ik dat uit, waardoor ik het ook beter met mensen kan vinden. Misschien dat het nu ) juli ![]() Citaat:
Je moet je zelf ook doelen stellen, als je die niet hebt. Gelukkiger worden dan je nu bent lijkt mij een doel op zich. Begin gewoon klein, zoek een zomer baantje ofzo. Ga je orienteren op nieuwe studies, vraag folders aan, ga het zien als een uitdaging. Of inderdaar wat Krummeltje zei, een sport/hobby. Maar ook daar moet het van je zelf uit komen. En als je met je benen in je nek aan een Yoga sessie bezig bent, of je bent kranten aan het bezorgen, of je fietst je helemaal leeg op de fitness club, moet je niet te veel nadenken over de zin van het leven of de zin van wat je aan het doen bent. Succes.
Laatst gewijzigd op 12-07-2004 om 16:11. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
@ TS: kun je niet gaan reizen? |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Ik stond zelf een aantal jaar terug hetzelfde tegen het leven aan als de topicstarter, had zelf in die tijd nog geen sex gehad, en als ik op dat moment mijn leven beëindigd zou hebben, zou ik iig van het nog maagd zijn geen spijt hebben gehad, zeker weten. Zo belangrijk is neuken dus nou ook weer niet ![]()
||
![]() |
Citaat:
Ik heb wel twee studies gedaan die ik, als ik mijn interesses bekijk, heel leuk moet vinden. Maar ten eerste is het allemaal vrij simpel leerwerk en ten tweede lukt het me totaal niet meer er iets voor te doen. Niet lezen, leren, geen werkstuk, niets. Ik voel me dan gewoon heel onprettig. Ik heb wel nagedacht over het zoeken van een hobby, maar geen hobby hebben is voor mij op dit moment het prettigst; ik vind het heel eng en moeilijk ergens aan te beginnen. Ik vind snookeren bijvoorbeeld een leuke sport en ik zou op een club kunnen gaan maar ik vind dat eng. Ik ben bovendien erg bang voor het hebben van verplichtingen. Onderhand heb ik bijna verplichtingsangst. Ik ben ook bang voor het omgaan met mensen omdat ze me misschien dingen vragen die ik niet kan weigeren of niet durf te weigeren. De laatste dagen ben ik nogal bang om bij de voordeur in de buurt te komen, omdat wij de buren de afgelopen weken geholpen hebben toen zij op vakantie waren, en omdat ik bang ben dat ze ons een keer uit willen nodigen voor het eten, bijvoorbeeld. Dat lijkt me vreselijk en ik zou het niet willen, maar ik zou geen nee durven zeggen. Ik ben heel erg bang voor zulke confrontaties, waarin me iets gevraagd wordt, waarop ik dan direct moet antwoorden. Daarom verschuil ik me ook wel achter internet, waar je een negeerlijst hebt, en waar je over dingen kunt nadenken voordat je iets zegt. Schilderen lijkt me ook wel leuk, maar ik ben dan bang om naar de winkel te gaan en daarvoor benodigdheden te kopen. Ik ben bang wat mijn moeder daarvan vindt...ik ben bang om iets te tonen ahw. Iets van mezelf. Reizen lijkt me op dit moment niets. Ik ben niet zo geïnteresseerd in de rest van de wereld. ![]() Wat dat betreft ben ik misschien wel een egoïst en heb ik teveel zelfmedelijden zoals hierboven al gesuggereerd wordt. Misschien zeur ik wel teveel ja, maar goed, soms denk ik ook dat ik het nodig heb om te zwelgen in mijn eigen problemen om tenminste nog iets van gevoel te hebben. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Door niks te doen leer je nergens mee omgaan en zal het probleem altijd blijven bestaan en zal je je dus altijd gestresst blijven voelen. Door te accepteren dat je een probleem hebt, door daar met mensen over te praten en eventueel door professionele hulp te zoeken begin je iig aan het oplossen ervan. En de enige voor wie je dat moet doen, dat ben jij zelf. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Psychologie |
Ik weet niet meer wat ik met mezelf moet Zeeslag | 1 | 01-04-2015 16:14 | |
Psychologie |
ik haat mijn leven en beste vriendin laat me stikken trustnobody | 10 | 30-09-2012 08:20 | |
Verhalen & Gedichten |
Niet meer flyaway | 6 | 21-08-2008 21:30 | |
Psychologie |
ik weet het niet meer Barb4 | 7 | 30-12-2007 19:34 | |
Psychologie |
Ik wil niet terug naar mijn oude situatie, wat moet ik doen? trophus | 11 | 25-07-2007 18:20 | |
Verhalen & Gedichten |
het leven MIDITJUH | 6 | 04-12-2001 07:23 |