![]() |
|
In [centraal] Webbrowsers heb ik voorgesteld om met z'n allen een gebruikersvriendelijke browser "te maken" voor de leken (en andere mensen) op dit forum.
Om zo in één keer de meeste voorkomende browser problemen te ontwijken. Ik heb het over sbrowser, een vooraf-ingestelde-browser, gebasseert op portablable firefox. Als mensen een werkende versie van deze browser willen uittesten kan dat vanaf hier deze uittepakken en voortaan deze te openen via sbrowser.bat. De versie met de extensions waarover ik sprak in mijn andere post doet het helaas nog niet, vanwege "extensions adresserings-problemen" maar die ben ik nu aan het oplossen. Omdat ik nog geen reacties heb gekreeg, post ik hem maar hier opnieuw. Wat vinden jullie van het idee?
Laatst gewijzigd op 30-07-2004 om 11:26. |
Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik snap het nut er niet zo van. Daarnaast doet mijn browser het prima. (En mede daardoor zal het wel komen dat ik er het nut niet echt van in zie.) |
![]() |
|||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
bijvoorbeeld wanneer je de nieuwste versie van winamp download en deze installeert kan er ook een virus bevatten. De risico dat je een virus oploopt is er altijd, ook als je professionele software download/koopt. Citaat:
De meeste programma's komen niet met een "vooraf-ingestelde-opties". Een leek kijkt daar niet naar en lopen daardoor in gevaar of in de problemen. (bijvoorbeeld wanneer een leek een firewall installeert: "Waarom doen mijn programma's het niet?" <- omdat deze geen idee heeft hoe je een firewall instelt) SBrowser heeft dus dit wel, omdat hij zijn eigen profiel heeft. die ingesteld is door mij, en straks door de gebruikers van dit forum Deze stellen bijvoorbeeld extensions of tips voor die ik weer implementeer in de browser.
Laatst gewijzigd op 30-07-2004 om 11:56. |
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
||
Citaat:
Probeer het maar eens uit, voordat je commentaar geeft. Ik stel sbrowser niet zelf in, zal namelijk gebruik maken van de ideeén/veranderingen die de mensen op het forum posten of me pm'men.
Laatst gewijzigd op 30-07-2004 om 12:10. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|||
Citaat:
En ik ben te vertrouwen (zie maar mijn posts) en heb géén zin om me in diskrediet te brengen Citaat:
En willen liever iets dat meteen goed werkt, en daarvoor is deze browser. Jullie moeten wel weten dat deze browser nog in zijn kinderschoentjes staat. Later zal er een goede installatieprogramma komen, en andere leuke dingen die jullie mij adviseren om toe te voegen.
Laatst gewijzigd op 30-07-2004 om 12:31. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Als ik zou moeten kiezen tussen een gerenommeerd ebdrijf en een willekeurige knutselaar zet ik m'n geld liever op dat bedrijf. Bovendien kun jij, zoals al gezegd, zo dingen inbouwen/meesturen (keylogger trojan) zondar dat een leek dat door heeft (en dat is je doelgroep, ik heb m'n firefox precies zo ingesteld als ik wil). |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|||
Citaat:
![]() Jullie weten zelf (voor de mensen die op subforum s&m komen) dat ik een groot voorstander ben van opensource, en firefox waarop deze browser gebasseert is. Citaat:
Mijn ip(en de andere ip's van de forumgebruikers) is bekend bij de forumbazen,.. Maar zijn de makers van andere programma's dan ook anoniem? Ook heb ik al vele mensen van dit forum geholpen/ zelfs persoonlijk.
Laatst gewijzigd op 30-07-2004 om 12:38. |
![]() |
||
Citaat:
![]() *Steekt vinger op!* Ikke ikke. ![]() ![]() Maar dat is opzich handig lijkt mij hoor. ![]() En je bent ook niet verplicht dat S... te downloaden, eigen keuze. Dus als je het niet wil, installeer je het toch niet? ![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
TS vraagt alleen wat mensen van zijn idee vinden en daar reageren we dus op. |
![]() |
||
Citaat:
Bovendien, wie zegt dat zijn oplossing niet compleet brak geimplementeerd is, en niet het e.e.a. aan instellingen wist? |
![]() |
||
Citaat:
![]() Maar goed, wanneer je firefox installeert staan zijn er dingen ingesteld maar sommige dingen niet/of nauwelijks. Ik heb deze sbrowser zo insteld dat je bijvoorbeeld:
||
Citaat:
Ik heb ook in mijn andere topic gepost dat ik feedback van de gebruikers van sbrowser verwacht, zodat ik sbrowser beter kan instellen.
Laatst gewijzigd op 30-07-2004 om 12:57. |
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Enneh: Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() Nee ok... Ja ja ja ja... ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Nogmaals je kan de boel altijd weer veranderen nadat je sbrowser hebt geinstalleert.
||
Citaat:
![]() ![]() |
Advertentie |
|
![]() |
||
Citaat:
Deze browser is makkelijk uit te pakken en weer te verwijderen. En I.E & sbrowser maken geen ruzie met elkaar.
||
Verwijderd
|
Citaat:
Je opent een topic om te vragen wat mensen van je idee vinden, maar eigenlijk boeit je dat weinig tot niks, want je bent er al van overtuigd en mensen moeten het proberen, enz. Ik houd het lekker bij IE, bevalt en werkt prima. En anders zijn er nog genoeg andere opties. |
![]() |
||
Citaat:
B) Nou w00t! CTRL-D anyone? C) Dat is compleet retarded, je hebt die cache niet voor niets. D) Gaat automatisch. E) Niet iedereen vind elke uitbreiding handig. Ik ben zelf een fan van mousegestures, maar dat is compleet persoonlijk. Nogmaals: niet nuttig. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Er zijn meerdere redenen waarom mensen toch beter moeten overschakelen naar een alternatieve browser. Redenen: 1 en 2 (en anders kan je ze ook wel vinden op het net) Firefox is ook de meest gebruikte browser bij s&m ( zie [centraal] webbrowsers.)
||
Verwijderd
|
Citaat:
Wat interesseert het mij dat Firefox de meest gebruikte browser bij s&m is? IE is de meest gebruikte browser op de hele wereld. Daar kan Firefox niet tegen op... (Uitleg: Ik vind "Firefox is ook de meest gebruikte browser bij s&m" een onzinnig argument.) |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
B) Ja en? Ik heb ze al dus toegevoegd voor je, dus je hoeft niet meer te ctrl-D bij dit forum te doen. C) Klopt, maar is bij firefox niet zo (of je moet er een extension toevoegen of ff iets veranderen in about:config D) Nee, hij vraagt nog steeds als je flash wilt instaleren. E) Misschien voeg ik hem toe, misschien ook weer niet. Ik kijk namelijk naar de animo voor de verschillende extensions. Deze zijn namelijk ook makkelijk toe te voegen en te verwijderen.
||
Citaat:
Firefox IS inderdaad een betere browser, maar dan zou het beter zijn firefox + handige plugins te promoten. Je eigen browser met eigen instellingen heeft waarschijnlijk tot resultaat dat mensen het vervelend vinden, en weer IE gaan gebruiken. Een handigheidje van FF is nou juist dat je al je huidige instellingen kunt gebruiken. |
![]() |
||||||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
|||
Citaat:
Nogmaals ik heb geen zin in een flamewar. Citaat:
||
Citaat:
B) dan kun je net zo goed gewoon FF installeren. C) wat heeft je reply met caching te maken? D) wat een moeite, dan kun je net zo goed gewoon FF installeren. E) het was maar een voorbeeld, maar als jij 'em toevoegd zal de helft het daar niet mee eens zijn. Mensen willen een tailor-made omgeving, geen gemiddelde van de wensen van verschillende personen. Nogmaals: niet NUTTIG. |
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Het punt is, als iemand FF wil, kan 'ie dat zelf prima installeren. |
![]() |
|||||
Citaat:
En je mag zelf beslissen of je hem wel of niet download. Citaat:
Trouwens je kan ze ook weer makkelijk verwijderen, zoals ik dus zei. Citaat:
Citaat:
Want als je niet uitkijkt krijg je zo spyware/adware binnen en dit probeer ik dus via deze browser wel te voorkomen.
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
|||
Citaat:
C) De normale firefox verwijdert niet zijn cache (misschien wel om de zoveel dagen en om de zoveel grote), sbrowser verwijder het automatisch. E) Sommige mensen zijn "te lui" om de boel zelf in te stellen of hebben geen verstand/ervaring van die dingen. Ik heb dus liever dat iemand met ervaring de boel voor je insteld dan een leek die de boel vern**kt. Citaat:
Laatst gewijzigd op 30-07-2004 om 13:36. |
![]() |
|||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|||||
Citaat:
Als je spruitjes op je bord krijgt en die niet lekker vind, dan eet je ze toch niet op. Je kan dan misschien nog gaan varieren met een sausje, of je gooit je spruitjes, behalve de dingen die je lekker vind, in de prullenbak. Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() JIJ bent degene die dat gebeuren maakt, niet s.com, als ik me niet vergis. Daarnaast: s.com doet het ook prima in andere browsers. |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Huiswerkvragen: Exacte vakken |
Formules op het forum: LaTeX ILUsion | 10 | 16-06-2019 02:15 | |
Software & Hardware |
[Centraal] Spyware & Adware Verwijderd | 500 | 17-10-2004 16:21 | |
De Kantine |
[gouweouwe]Wat staat er onder jouw ctrl+v? Episode II Machiavelli | 500 | 28-09-2004 20:34 | |
Software & Hardware |
Vaak gestelde vragen (lees dit eerst voor je een vraag stelt!) dystopia | 49 | 29-01-2003 22:34 | |
Software & Hardware |
spyware iNa0H | 3 | 06-03-2002 10:46 |