Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Scholieren.com / Beleidszaken
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-07-2004, 11:20
freyk
freyk is offline
In [centraal] Webbrowsers heb ik voorgesteld om met z'n allen een gebruikersvriendelijke browser "te maken" voor de leken (en andere mensen) op dit forum.
Om zo in één keer de meeste voorkomende browser problemen te ontwijken.

Ik heb het over sbrowser, een vooraf-ingestelde-browser, gebasseert op portablable firefox.
Als mensen een werkende versie van deze browser willen uittesten kan dat vanaf hier deze uittepakken en voortaan deze te openen via sbrowser.bat.

De versie met de extensions waarover ik sprak in mijn andere post doet het helaas nog niet, vanwege "extensions adresserings-problemen" maar die ben ik nu aan het oplossen.

Omdat ik nog geen reacties heb gekreeg, post ik hem maar hier opnieuw.
Wat vinden jullie van het idee?

Laatst gewijzigd op 30-07-2004 om 11:26.
Advertentie
Oud 30-07-2004, 11:29
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
freyk schreef op 30-07-2004 @ 12:20 :
Wat vinden jullie van het idee?
Compleet brak. Firefox e.d voldoen prima, bovendien gebruiken mensen de browser voor meer dan alleen dit forum. Daarnaast is dit ronduit gevaarlijk, als jij een virus hebt, hebben al je gebruikers dat ook. Mensen kunnen zelf wel bepalen wat hun startpagina wordt, daarvoor heb je geen aparte download nodig.
Oud 30-07-2004, 11:44
Verwijderd
Citaat:
freyk schreef op 30-07-2004 @ 12:20 :
Om zo in één keer de meeste voorkomende browser problemen te ontwijken.
En andere, nieuwe problemen te creëren?

Ik snap het nut er niet zo van.

Daarnaast doet mijn browser het prima. (En mede daardoor zal het wel komen dat ik er het nut niet echt van in zie.)
Oud 30-07-2004, 11:54
freyk
freyk is offline
Citaat:
Chimera schreef op 30-07-2004 @ 12:29 :
Firefox e.d voldoen prima,
Daarom is sbrowser ook op firefox "gebasseert"

Citaat:
bovendien gebruiken mensen de browser voor meer dan alleen dit forum.
Ja, en dat is toch geen probleem?

Citaat:
Daarnaast is dit ronduit gevaarlijk, als jij een virus hebt, hebben al je gebruikers dat ook.
Ja, maar wanneer mensen hun programma presenteren kunnen deze programma's ook virussen bevatten. (en dan heb ik het nog niet eens over spyware)
bijvoorbeeld wanneer je de nieuwste versie van winamp download en deze installeert kan er ook een virus bevatten.
De risico dat je een virus oploopt is er altijd, ook als je professionele software download/koopt.

Citaat:
Mensen kunnen zelf wel bepalen wat hun startpagina wordt, daarvoor heb je geen aparte download nodig.
Als je de instellingen niet aanstaat van verander je hem toch gewoon weer?
De meeste programma's komen niet met een "vooraf-ingestelde-opties".
Een leek kijkt daar niet naar en lopen daardoor in gevaar of in de problemen.
(bijvoorbeeld wanneer een leek een firewall installeert: "Waarom doen mijn programma's het niet?" <- omdat deze geen idee heeft hoe je een firewall instelt)
SBrowser heeft dus dit wel, omdat hij zijn eigen profiel heeft.
die ingesteld is door mij, en straks door de gebruikers van dit forum
Deze stellen bijvoorbeeld extensions of tips voor die ik weer implementeer in de browser.

Laatst gewijzigd op 30-07-2004 om 11:56.
Oud 30-07-2004, 11:59
freyk
freyk is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 30-07-2004 @ 12:44 :
En andere, nieuwe problemen te creëren?
Die wij weer in de nieuwere versie kunnen oplossen

Citaat:
Leonoor schreef op 30-07-2004 @ 12:44 :
Daarnaast doet mijn browser het prima. (En mede daardoor zal het wel komen dat ik er het nut niet echt van in zie.)
Tja,maar weet je wel zeker dat de boel goed is ingesteld qua veiligheid/gebruiksvriendelijkheid?
Oud 30-07-2004, 11:59
Koen
Koen is offline
Persoonlijk vind ik 't nogal overbodig. Er zijn stukjes software die wel aantrekkelijk zijn om icm forumsoftware te gebruiken, zoals topic trackers ed, maar een 'forum browser' zou ik iig nooit gebruiken en ik kan me ook amper voorstellen dat er animo voor is.
Oud 30-07-2004, 12:08
freyk
freyk is offline
Citaat:
Koen schreef op 30-07-2004 @ 12:59 :
Er zijn stukjes software die wel aantrekkelijk zijn om icm forumsoftware te gebruiken, zoals topic trackers ed, maar een 'forum browser' zou ik iig nooit gebruiken en ik kan me ook amper voorstellen dat er animo voor is.
Deze browser is niet speciaal bedoeld alleen voor dit forum, blijft gewoon een normale browser.
Probeer het maar eens uit, voordat je commentaar geeft.

Ik stel sbrowser niet zelf in, zal namelijk gebruik maken van de ideeén/veranderingen die de mensen op het forum posten of me pm'men.

Laatst gewijzigd op 30-07-2004 om 12:10.
Oud 30-07-2004, 12:11
Verwijderd
Citaat:
freyk schreef op 30-07-2004 @ 12:59 :
Tja,maar weet je wel zeker dat de boel goed is ingesteld qua veiligheid/gebruiksvriendelijkheid?
Met iets dat zomaar 'iemand' heeft ontwikkeld zal ik zeker nooit 100% zeker weten of het wel of niet veilig is of dat die 'iemand' er iets 'grappigs' in heeft gebouwd oid. En qua gebruiksvriendelijkheid, voor zo ver ik kan beoordelen is die prima, dat stel ik immers voor een groot deel naar eigen wens in.
Oud 30-07-2004, 12:18
freyk
freyk is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 30-07-2004 @ 13:11 :
Met iets dat zomaar 'iemand' heeft ontwikkeld zal ik zeker nooit 100% zeker weten of het wel of niet veilig is of dat die 'iemand' er iets 'grappigs' in heeft gebouwd oid.
Tja, maar bij mij is alles closed source -edit OPEN SOURCE!.
En ik ben te vertrouwen (zie maar mijn posts) en heb géén zin om me in diskrediet te brengen

Citaat:
Leonoor schreef op 30-07-2004 @ 13:11 :
En qua gebruiksvriendelijkheid, voor zo ver ik kan beoordelen is die prima, dat stel ik immers voor een groot deel naar eigen wens in.
Ja maar er zijn ook mensen (zoals leken) die niet weten hoe ze dit moeten doen.
En willen liever iets dat meteen goed werkt, en daarvoor is deze browser.

Jullie moeten wel weten dat deze browser nog in zijn kinderschoentjes staat.
Later zal er een goede installatieprogramma komen, en andere leuke dingen die jullie mij adviseren om toe te voegen.

Laatst gewijzigd op 30-07-2004 om 12:31.
Oud 30-07-2004, 12:25
Verwijderd
Citaat:
freyk schreef op 30-07-2004 @ 13:18 :
En willen liever iets dat meteen goed werkt, en daarvoor is deze browser.
De vraag is alleen of iedereen hetzelfde goed vindt werken.
Oud 30-07-2004, 12:26
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
freyk schreef op 30-07-2004 @ 12:54 :
Daarom is sbrowser ook op firefox "gebasseert"
Dan kan ik dus net zo goed Firefox gebruiken (wat ik al doe). Bovendien is voor de meeste mensen IE ook genoeg.

Citaat:

Ja, en dat is toch geen probleem?
Probleem niet, maar het lijkt me niet nuttig dan een forum-specifieke browser te gaan installeren. Waarom zou ik in hemelsnaam m'n startpagina op forum.scholieren.com willen hebben?

Citaat:

Ja, maar wanneer mensen hun programma presenteren kunnen deze programma's ook virussen bevatten. (en dan heb ik het nog niet eens over spyware)
bijvoorbeeld wanneer je de nieuwste versie van winamp download en deze installeert kan er ook een virus bevatten.
De risico dat je een virus oploopt is er altijd, ook als je professionele software download/koopt.
Sorry hoor, maar alsjeblieft:

Als ik zou moeten kiezen tussen een gerenommeerd ebdrijf en een willekeurige knutselaar zet ik m'n geld liever op dat bedrijf. Bovendien kun jij, zoals al gezegd, zo dingen inbouwen/meesturen (keylogger trojan) zondar dat een leek dat door heeft (en dat is je doelgroep, ik heb m'n firefox precies zo ingesteld als ik wil).
Oud 30-07-2004, 12:27
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
freyk schreef op 30-07-2004 @ 13:18 :
Tja, maar bij mij is alles closed source.
Reden te meer om het niet te gaan gebruiken. Je bent bovendien compleet anoniem op dit forum, en een hoop CC nummers zijn een stuk meer waard dan een forumaccount.
Oud 30-07-2004, 12:35
freyk
freyk is offline
Citaat:
Chimera schreef op 30-07-2004 @ 13:27 :
Reden te meer om het niet te gaan gebruiken.
UUhm ik schreef closed source, dat moest open source zijn.
Jullie weten zelf (voor de mensen die op subforum s&m komen) dat ik een groot voorstander ben van opensource, en firefox waarop deze browser gebasseert is.

Citaat:
Chimera schreef op 30-07-2004 @ 13:27 :
Je bent bovendien compleet anoniem op dit forum, en een hoop CC nummers zijn een stuk meer waard dan een forumaccount.
Anoniem?
Mijn ip(en de andere ip's van de forumgebruikers) is bekend bij de forumbazen,..
Maar zijn de makers van andere programma's dan ook anoniem?
Ook heb ik al vele mensen van dit forum geholpen/ zelfs persoonlijk.

Laatst gewijzigd op 30-07-2004 om 12:38.
Oud 30-07-2004, 12:42
duivelaartje
duivelaartje is offline
Citaat:
freyk schreef op 30-07-2004 @ 13:35 :
Anoniem?
Mijn ip(en de andere ip's van de forumgebruikers) is bekend bij de forumbazen,..
Uhuh.
*Steekt vinger op!* Ikke ikke.

Maar dat is opzich handig lijkt mij hoor. Ik heb dat "proef-ding" geinstalleerd en hij lijkt heel erg op mijn eigen instellingen, dus ik zie het probleem niet zo. En over de virussen... Die kan je overal krijgen. Via een mailtje die je opent, een bestandje die je download, een mp3, een bestand via msn. En je hebt vast goede virusscanners, en de kans lijkt me redelijk klein.
En je bent ook niet verplicht dat S... te downloaden, eigen keuze. Dus als je het niet wil, installeer je het toch niet?
Oud 30-07-2004, 12:46
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
freyk schreef op 30-07-2004 @ 13:35 :
Maar zijn de makers van andere programma's dan ook anoniem?
Zal best. Het blijft A) niet nuttig en B) onveiliger. Als je je eigen browser setup (je levert geen browser overigens, alleen de instellingen/wat packages) met anderen wil delen prima, maar niet uit naam van het forum.
Oud 30-07-2004, 12:47
Verwijderd
Mensen met verstand van computers kunnen zelf hun instellingen wel op orde maken
Computerleken kennen wel iemand die dat voor ze kan doen en zullen niet zomaar een browser van een forum downloaden, omdat ze geen aanmerkingen hebben op hun huidige browser.
Ik denk niet dat er veel mensen overblijven die het wél downloaden.
Oud 30-07-2004, 12:48
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
duivelaartje schreef op 30-07-2004 @ 13:42 :
En over de virussen... Die kan je overal krijgen. Via een mailtje die je opent, een bestandje die je download, een mp3, een bestand via msn.
MP3s kunnen geen virussen bevatten. Mensen zijn over het algemeen een stuk vorozichtiger met 'onbekend' spul dan met iets wat ze van een gerenommeerde site downloaden.

Citaat:

En je hebt vast goede virusscanners, en de kans lijkt me redelijk klein.
:
Dan is het meestal al te laat, en bovendien worden de meeste keyloggers niet gedetecteerd door scanners.
Oud 30-07-2004, 12:49
Verwijderd
Citaat:
dus ik zie het probleem niet zo.
En het nut wel dan?

Citaat:
En over de virussen...Die kan je overal krijgen.
Duh. Maar het gaat niet alleen om virussen.

Citaat:
En je bent ook niet verplicht dat S... te downloaden, eigen keuze. Dus als je het niet wil, installeer je het toch niet?
lmd

TS vraagt alleen wat mensen van zijn idee vinden en daar reageren we dus op.
Oud 30-07-2004, 12:53
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Sarah schreef op 30-07-2004 @ 13:47 :
Mensen met verstand van computers kunnen zelf hun instellingen wel op orde maken
Sterker nog, het laatste wat ik wil is dat iemand voor mij gaat bepalen wat m'n instellingen zouden moeten zijn.

Bovendien, wie zegt dat zijn oplossing niet compleet brak geimplementeerd is, en niet het e.e.a. aan instellingen wist?
Oud 30-07-2004, 12:54
freyk
freyk is offline
Citaat:
Maar dat is opzich handig lijkt mij hoor. Ik heb dat "proef-ding" geinstalleerd en hij lijkt heel erg op mijn eigen instellingen, dus ik zie het probleem niet zo.
Dit hebben we nog samen insteld, weet je nog?

Maar goed, wanneer je firefox installeert staan zijn er dingen ingesteld maar sommige dingen niet/of nauwelijks.
Ik heb deze sbrowser zo insteld dat je bijvoorbeeld:
  • startpagina is nu s.com inplaats van mozilla.org
  • extra toegevoegd links van s.com
  • De cache word verwijdert iedere keer als je sbrowser sluit.
  • Flash plugin toegevoegd
  • In de toekomst toegevoegde extensions, die aanbevolen zijn door de mede gebruikers van dit forum en ook nog insteld
En om dit alles te krijgen hoef je allen sbrowser te instaleren
Oud 30-07-2004, 12:55
freyk
freyk is offline
Citaat:
Chimera schreef op 30-07-2004 @ 13:53 :
Sterker nog, het laatste wat ik wil is dat iemand voor mij gaat bepalen wat m'n instellingen zouden moeten zijn.

Bovendien, wie zegt dat zijn oplossing niet compleet brak geimplementeerd is, en niet het e.e.a. aan instellingen wist?
Dit gaan jullie allemaal .
Ik heb ook in mijn andere topic gepost dat ik feedback van de gebruikers van sbrowser verwacht, zodat ik sbrowser beter kan instellen.

Laatst gewijzigd op 30-07-2004 om 12:57.
Oud 30-07-2004, 12:57
Verwijderd
Citaat:
freyk schreef op 30-07-2004 @ 13:55 :
Dit allemaal gaan jullie doen.
Ik heb ook in mijn andere topic gepost dat ik feedback van de gebruikers van sbrowser verwacht.
Wat gaan 'we' allemaal doen?

Enneh:
Citaat:
Leonoor schreef op 30-07-2004 @ 13:25 :
De vraag is alleen of iedereen hetzelfde goed vindt werken.
Oud 30-07-2004, 12:59
duivelaartje
duivelaartje is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 30-07-2004 @ 13:49 :
En het nut wel dan?

Duh. Maar het gaat niet alleen om virussen.

lmd

Nut, tja, tis handig.

Nee ok...

Ja ja ja ja...
Oud 30-07-2004, 13:00
freyk
freyk is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 30-07-2004 @ 13:57 :
Wat gaan 'we' allemaal doen?
Lees mijn andere introductie post maar eens door aub.

Nogmaals je kan de boel altijd weer veranderen nadat je sbrowser hebt geinstalleert.
Oud 30-07-2004, 13:01
duivelaartje
duivelaartje is offline
Citaat:
freyk schreef op 30-07-2004 @ 13:54 :
Dit hebben we nog samen insteld, weet je nog?
Ja. Ik weet het weer, daarom kwam het zo bekend voor.
Advertentie
Oud 30-07-2004, 13:03
freyk
freyk is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 30-07-2004 @ 13:49 :
Maar ik verwacht ook een beetje dat jullie het eens proberen.
Deze browser is makkelijk uit te pakken en weer te verwijderen.
En I.E & sbrowser maken geen ruzie met elkaar.
Oud 30-07-2004, 13:05
Verwijderd
Citaat:
freyk schreef op 30-07-2004 @ 14:03 :
Maar ik verwacht ook een beetje dat jullie het eens proberen.
Deze browser is makkelijk uit te pakken en weer te verwijderen.
En ik vraag me af waarom ik het zou proberen. "Omdat ik dat verwacht" vind ik nou niet echt een goede reden. Het boeit me ook niks of iets wel of niet makkelijk uit te pakken en weer te verwijderen is.

Je opent een topic om te vragen wat mensen van je idee vinden, maar eigenlijk boeit je dat weinig tot niks, want je bent er al van overtuigd en mensen moeten het proberen, enz.

Ik houd het lekker bij IE, bevalt en werkt prima.
En anders zijn er nog genoeg andere opties.
Oud 30-07-2004, 13:07
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
freyk schreef op 30-07-2004 @ 13:54 :

A) startpagina is nu s.com inplaats van mozilla.org
B) extra toegevoegd links van s.com
C) De cache word verwijdert iedere keer als je sbrowser sluit.
D) Flash plugin toegevoegd
E) In de toekomst toegevoegde extensions, die aanbevolen zijn door
A) Dat doet iedereen zelf al, als ze dat willen. De meeste mensen geven de voorkeur aan about:blank

B) Nou w00t! CTRL-D anyone?

C) Dat is compleet retarded, je hebt die cache niet voor niets.

D) Gaat automatisch.

E) Niet iedereen vind elke uitbreiding handig. Ik ben zelf een fan van mousegestures, maar dat is compleet persoonlijk.

Nogmaals: niet nuttig.
Oud 30-07-2004, 13:08
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
freyk schreef op 30-07-2004 @ 14:03 :

Firefox en jouw versie daarvan waarschijnlijk wel.
Oud 30-07-2004, 13:08
Verwijderd
Citaat:
Chimera schreef op 30-07-2004 @ 14:07 :
A) Dat doet iedereen zelf al, als ze dat willen. De meeste mensen geven de voorkeur aan about:blank

D) Gaat automatisch.

E) Niet iedereen vind elke uitbreiding handig. Ik ben zelf een fan van mousegestures, maar dat is compleet persoonlijk.

Precies.
Oud 30-07-2004, 13:10
freyk
freyk is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 30-07-2004 @ 14:05 :
Ik houd het lekker bij IE, bevalt en werkt prima.
En anders zijn er nog genoeg andere opties.
Ik heb geen zin om een anti-ie flame war te binnen.
Er zijn meerdere redenen waarom mensen toch beter moeten overschakelen naar een alternatieve browser.
Redenen: 1 en 2
(en anders kan je ze ook wel vinden op het net)

Firefox is ook de meest gebruikte browser bij s&m
( zie [centraal] webbrowsers.)
Oud 30-07-2004, 13:13
Verwijderd
Citaat:
freyk schreef op 30-07-2004 @ 14:10 :
Ik heb geen zin om een anti-ie flame war te binnen.
Er zijn meerdere redenen waarom mensen toch beter moeten overschakelen naar een alternatieve browser.
Redenen: 1 en 2
(en anders kan je ze ook wel vinden op het net)

Er moet niks. Ik heb ook al verschillende redenen genoemd waarom ik het niet zou doen. En als ik over zou stappen, dan toch zeker naar iets bekends als bv. Opera, niet naar iets dat 'iemand' in elkaar geknutseld heeft (zoals ik dus eerder ook al zei).

Wat interesseert het mij dat Firefox de meest gebruikte browser bij s&m is? IE is de meest gebruikte browser op de hele wereld. Daar kan Firefox niet tegen op... (Uitleg: Ik vind "Firefox is ook de meest gebruikte browser bij s&m" een onzinnig argument.)
Oud 30-07-2004, 13:15
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
freyk schreef op 30-07-2004 @ 13:55 :
Dit gaan jullie allemaal .
Ik heb ook in mijn andere topic gepost dat ik feedback van de gebruikers van sbrowser verwacht, zodat ik sbrowser beter kan instellen.
Je verwacht maar lekker een eind weg. Ik zie absoluut het nut niet die browser uberhaupt uit te gaan proberen. dat is het punt juist. Je wil weten wat we ervan vinden, en ik vind het totaal overbodig.
Oud 30-07-2004, 13:15
freyk
freyk is offline
Citaat:
Chimera schreef op 30-07-2004 @ 14:07 :

D) Gaat automatisch.

A) klop zoals ik dus zei je kan daarna zelf alles veranderen
B) Ja en? Ik heb ze al dus toegevoegd voor je, dus je hoeft niet meer te ctrl-D bij dit forum te doen.
C) Klopt, maar is bij firefox niet zo (of je moet er een extension toevoegen of ff iets veranderen in about:config
D) Nee, hij vraagt nog steeds als je flash wilt instaleren.
E) Misschien voeg ik hem toe, misschien ook weer niet.
Ik kijk namelijk naar de animo voor de verschillende extensions.
Deze zijn namelijk ook makkelijk toe te voegen en te verwijderen.
Oud 30-07-2004, 13:17
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
freyk schreef op 30-07-2004 @ 14:10 :
Dat zegt natuurlijk niks, kwa statistiek.

Firefox IS inderdaad een betere browser, maar dan zou het beter zijn firefox + handige plugins te promoten. Je eigen browser met eigen instellingen heeft waarschijnlijk tot resultaat dat mensen het vervelend vinden, en weer IE gaan gebruiken. Een handigheidje van FF is nou juist dat je al je huidige instellingen kunt gebruiken.
Oud 30-07-2004, 13:18
Verwijderd
Citaat:
freyk schreef op 30-07-2004 @ 14:15 :
Dat kan die leek, die de doelgroep toch is, toch niet? En als je het kunt veranderen, dan kan je net zo goed IE of wat dan ook gebruiken, want dan kan je dat daarin ook. Maar dat was nou net één van de dingen waarvan jij wilde dat mensen dat niet hoefden te doen, toch?
Citaat:
B) Ja en? Ik heb ze al dus toegevoegd voor je, dus je hoeft niet meer te ctrl-D bij dit forum te doen.
Misschien wil wel niet iedereen alles wat jij toevoegd?
Citaat:
C) Klopt, maar is bij firefox niet zo (of je moet er een extension toevoegen of ff iets veranderen in about:config
Wat is bij Firefox niet zo?

Citaat:
Dan is er bij jou iets fout, bij mij doet hij dat niet.

Citaat:
Dus?
Oud 30-07-2004, 13:18
freyk
freyk is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 30-07-2004 @ 14:13 :
Er moet niks. Ik heb ook al verschillende redenen genoemd waarom ik het niet zou doen. En als ik over zou stappen, dan toch zeker naar iets bekends als bv. Opera, niet naar iets dat 'iemand' in elkaar geknutseld heeft (zoals ik dus eerder ook al zei).
Tja, Ik heb liever iets open-source dan closed source vol met spyware en banners.
Nogmaals ik heb geen zin in een flamewar.

Citaat:
Leonoor schreef op 30-07-2004 @ 14:13 :
Wat interesseert het mij dat Firefox de meest gebruikte browser bij s&m is? IE is de meest gebruikte browser op de hele wereld. Daar kan Firefox niet tegen op... (Uitleg: Ik vind "Firefox is ook de meest gebruikte browser bij s&m" een onzinnig argument.)
Nogmaals ik heb geen zin in een flamewar, maar ik wel op voor de feiten.
Oud 30-07-2004, 13:19
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
freyk schreef op 30-07-2004 @ 14:15 :
Ik kijk namelijk naar de animo voor de verschillende extensions.
Deze zijn namelijk ook makkelijk toe te voegen en te verwijderen.
A) dan kun je net zo goed gewoon FF installeren.
B) dan kun je net zo goed gewoon FF installeren.
C) wat heeft je reply met caching te maken?
D) wat een moeite, dan kun je net zo goed gewoon FF installeren.
E) het was maar een voorbeeld, maar als jij 'em toevoegd zal de helft het daar niet mee eens zijn. Mensen willen een tailor-made omgeving, geen gemiddelde van de wensen van verschillende personen.

Nogmaals: niet NUTTIG.
Oud 30-07-2004, 13:21
Verwijderd
Citaat:
freyk schreef op 30-07-2004 @ 14:18 :
Tja, Ik heb liever iets open-source dan closed source vol met spyware en banners.
Banners...? Bv. die op s.com bedoel je? Mwah, die neem ik voor liever, zonder banners geen s.com nl. En dan heb je ook niks aan jouw browser met als startpagina s.com.

Citaat:

Nogmaals ik heb geen zin in een flamewar.
Dus? Je vraagt wat we ergens van vinden, dan moet je ook de meningen die tegen zijn accepteren en respecteren. Iets wat je tot nog toe niet echt doet.
Oud 30-07-2004, 13:24
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 30-07-2004 @ 14:21 :
Banners...? Bv. die op s.com bedoel je? Mwah, die neem ik voor liever, zonder banners geen s.com nl. En dan heb je ook niks aan jouw browser met als startpagina s.com.
Laten we geen discussie gaan houden over IE vs. FF, je kunt echt niet oordelen voordat je FF gebruikt hebt (vertrouw me, het scheelt een hoop, FF is gewoon sneller bijvoorbeeld, en tabbed browsing en plugings zijn super handig).

Het punt is, als iemand FF wil, kan 'ie dat zelf prima installeren.
Oud 30-07-2004, 13:25
freyk
freyk is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 30-07-2004 @ 14:18 :
Dat kan die leek, die de doelgroep toch is, toch niet? En als je het kunt veranderen, dan kan je net zo goed IE of wat dan ook gebruiken, want dan kan je dat daarin ook. Maar dat was nou net één van de dingen waarvan jij wilde dat mensen dat niet hoefden te doen, toch?
Deze browser is gebouwd voor de leken.
En je mag zelf beslissen of je hem wel of niet download.

Citaat:
Misschien wil wel niet iedereen alles wat jij toevoegd?
Dat moet je me dan later vertellen.
Trouwens je kan ze ook weer makkelijk verwijderen, zoals ik dus zei.

Citaat:
Wat is bij Firefox niet zo?
Dat je cache automatisch word verwijdert, dit kan je handmatig doen of een ingestelde optie of door een extension.

Citaat:
Dan is er bij jou iets fout, bij mij doet hij dat niet.
Nee, zo voorkom ik fouten/spyware/adware.
Want als je niet uitkijkt krijg je zo spyware/adware binnen en dit probeer ik dus via deze browser wel te voorkomen.
Oud 30-07-2004, 13:25
Verwijderd
Citaat:
Chimera schreef op 30-07-2004 @ 14:24 :
Laten we geen discussie gaan houden over IE vs. FF, je kunt echt niet oordelen voordat je FF gebruikt hebt (vertrouw me, het scheelt een hoop, FF is gewoon sneller bijvoorbeeld, en tabbed browsing en plugings zijn super handig).

Het punt is, als iemand FF wil, kan 'ie dat zelf prima installeren.
Ik heb ook niks tegen dat FF (hoewel ik banners blocken van s.com niet echt heel slim vind, maar goed), daar gaat m'n post ook niet over.
Oud 30-07-2004, 13:29
freyk
freyk is offline
Citaat:
Chimera schreef op 30-07-2004 @ 14:19 :
A) dan kun je net zo goed gewoon FF installeren.
B) dan kun je net zo goed gewoon FF installeren.
C) wat heeft je reply met caching te maken?
D) wat een moeite, dan kun je net zo goed gewoon FF installeren.
E) het was maar een voorbeeld, maar als jij 'em toevoegd zal de helft het daar niet mee eens zijn. Mensen willen een tailor-made omgeving, geen gemiddelde van de wensen van verschillende personen.

Nogmaals: niet NUTTIG.
a) b) d) zoals ik dus zei deze is makkelijk weer te verwijderen of deze instellingen weer te veranderen.
C) De normale firefox verwijdert niet zijn cache (misschien wel om de zoveel dagen en om de zoveel grote), sbrowser verwijder het automatisch.
E) Sommige mensen zijn "te lui" om de boel zelf in te stellen of hebben geen verstand/ervaring van die dingen.
Ik heb dus liever dat iemand met ervaring de boel voor je insteld dan een leek die de boel vern**kt.

Citaat:
Leonoor schreef op 30-07-2004 @ 14:25 :
Ik heb ook niks tegen dat FF (hoewel ik banners blocken van s.com niet echt heel slim vind, maar goed), daar gaat m'n post ook niet over.
De extensions die "slecht" zijn voor het bestaan van s.com stop ik er ook niet in.(die mogen de gebruikers zelf gaan toevoegen als ze dat willen)

Laatst gewijzigd op 30-07-2004 om 13:36.
Oud 30-07-2004, 13:57
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
freyk schreef op 30-07-2004 @ 14:29 :
a) b) d) zoals ik dus zei deze is makkelijk weer te verwijderen of deze instellingen weer te veranderen.
Geen reden dus om sbrowser te gaan gebruiken.

Citaat:

C) De normale firefox verwijdert niet zijn cache (misschien wel om de zoveel dagen en om de zoveel grote), sbrowser verwijder het automatisch.
Reden dus om sbrowser NIET te gaan gebruiken.

Citaat:

E) Sommige mensen zijn "te lui" om de boel zelf in te stellen of hebben geen verstand/ervaring van die dingen.
Ik heb dus liever dat iemand met ervaring de boel voor je insteld dan een leek die de boel vern**kt.
Dan kun je beter eens tukje schrijven over hoe je FF in kunt stellen. Bovendien valt er aan FF niet veel te verneuken. Geen reden dus om sbrowser te gaan gebruiken.

Citaat:

De extensions die "slecht" zijn voor het bestaan van s.com stop ik er ook niet in.(die mogen de gebruikers zelf gaan toevoegen als ze dat willen)
Oud 30-07-2004, 13:58
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 30-07-2004 @ 14:25 :
Tja, oorzaak gevolg hoor. Ik vind banners prima, zolang ze m'n "browsebelevenis" maar niet negatief beinvloeden.
Oud 30-07-2004, 14:01
Verwijderd
Citaat:
Chimera schreef op 30-07-2004 @ 14:58 :
Tja, oorzaak gevolg hoor. Ik vind banners prima, zolang ze m'n "browsebelevenis" maar niet negatief beinvloeden.
Ook oorzaak-gevolg is: iedereen blockt banners - s.com kan niet meer bestaan.
Oud 30-07-2004, 14:04
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 30-07-2004 @ 15:01 :
Ook oorzaak-gevolg is: iedereen blockt banners - s.com kan niet meer bestaan.
Deductie is niet je sterkste punt kennelijk.
Oud 30-07-2004, 14:04
freyk
freyk is offline
Citaat:
Chimera schreef op 30-07-2004 @ 14:57 :
Nou, je beslist zelf over de dingen die je voorgeschoteld krijgt.
Als je spruitjes op je bord krijgt en die niet lekker vind, dan eet je ze toch niet op.
Je kan dan misschien nog gaan varieren met een sausje, of je gooit je spruitjes, behalve de dingen die je lekker vind, in de prullenbak.

Citaat:

Reden dus om sbrowser NIET te gaan gebruiken.
De meeste leken vergeten om de cache te legen, maar dan hoopt zich dan op. En klagen ze dat de pc weer trager word (echt zo'n leek-klacht)

Citaat:
Dan kun je beter eens tukje schrijven over hoe je FF in kunt stellen. Bovendien valt er aan FF niet veel te verneuken. Geen reden dus om sbrowser te gaan gebruiken.
Dan ben ik eeuwen bezig om alles op een papiertje te schrijven terwijl ik met het instellen van sbrowser maar minuten bezig ben.

Citaat:
Als je dat wel doet, dan ben je tegen s.com en dat is één grote
Oud 30-07-2004, 14:10
Verwijderd
Citaat:
Chimera schreef op 30-07-2004 @ 15:04 :
Deductie is niet je sterkste punt kennelijk.
Als jij het zegt.
Oud 30-07-2004, 14:11
Verwijderd
Citaat:
freyk schreef op 30-07-2004 @ 15:04 :
Als je dat wel doet, dan ben je tegen s.com en dat is één grote
Hier ontgaat mij de logica geheel.

JIJ bent degene die dat gebeuren maakt, niet s.com, als ik me niet vergis. Daarnaast: s.com doet het ook prima in andere browsers.
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten