Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
![]() Je hebt bij Miami ook wel een soort aquarium, maar als je naar Seaworld bij Orlando gaat hoef je daar niet heen. Verder gewoon een stadstoer maken, dat is het leukste. Ik ben er ooit in een herfstvakantie voor een weekje heen geweest en toen hebben we een stadtoer gemaakt, een aantal dingen bekeken, naar de everglates (leuk! maar wel veel muggen, lange, dunne kleding aan) en naar Cape Carnaveral geweest. Absoluut ook aan te raden om naar die laatste twee te gaan. Helaas was het niet mogelijk om ook nog naar Orlando voor de pretparken te gaan. Ze hebben er daar echt veel. Veel plezier ![]()
||
Citaat:
![]()
|||
Citaat:
Citaat:
Is al weer 5 jaar geleden hoor... Maarja om maar eens ontopic te gaan. Ik ben zelf begonnen in Tampa/St. Petersburg, wel leuk grote stad enz. Vooral st. Petersburg bay is erg mooi echt zo'n bounty strand.. Daarna zijn we wat naar het zuiden gegaan, Napels wel een leuk stadje en weer een supermooi strand. Was wel vet ik en mijn vader waren daar aan het zwemmen ( we hadden al dolfijnen zien zwemmen) en toen dook er opeens een dolfijn 2 meter naast ons op. ![]() ![]() De everglades het grote nationale park moet je echt zien!! Heel veel mooie beesten en het is een mooi gebied. Maak een tocht met een propellerboot, daarmee zie je veel beesten en die dingen gaan lekker hard ![]() En natuurlijk één of meerdere parken in Orlando, zelf ben ik in SeaWorld geweest. Dat was zeer vet... Ik ga er zeker nog een keer heen.
||
Citaat:
![]() ![]()
||
Citaat:
||
Citaat:
Ik kreeg gewoon zo'n geluiddemp ding die je op je oren kon doen als je dat wilde...
||
Citaat:
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
Ik ben zelf een week in Orlando geweest, daarna zijn we een week richting Tampa geweest. Nouja iedereen heeft die pretparken enzo al beschreven, maar als je er van houdt moet je er zeker heen, disney enzo, ik vond het in ieder geval geweldig (maargoed hier spreekt een disney fan). Sea world vond ik trouwens ook erg leuk. We zijn ook nog in Bush Gardens geweest, ik weet alleen niet meer precies waar dat ligt, maar dat is ook een attractie park, met erg veel leuke achtbanen. Dus als je van achtbanen houdt, moet je daar zeker heen (en ook andere leuke attracties), het is ook een soort van dierenpark. Daarnaast zijn we dus een week in de buurt van Tampa geweest, die steden zijn wel leuk om te bekijken, maar niet erg bijzonder eigenlijk vind ik. Wat wel erg leuk was, was dat we in een speedboat voor 60 (ofzo) personen zijn geweest en op een gegeven moment komen er dan dolfijnen te voor schijn die op de golven van de speedboat meeliften en springen enzo, dat was ergens in Tampa, ik vond het erg leuk. Wat ook wel leuk is om te doen, is een super grote winkelcentrum (the mall ofzo) op zoeken (alle winkelgedeeltes zitten in winkelcentrums) en daar rond te gaan kijken, ik vond het wel apart om te zien, hoe netjes en mooi enzo dat allemaal was en hoe anders vergeleken met ons. In ieder geval veel plezier daarzo |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() (voor 500 euro gna) Je schijnt er te kunnen golfen ![]() ![]() edit: ohja, als je skate(board) freak bent ofzo, ze hebben daar kick-ass skateparks ![]() Laatst gewijzigd op 12-07-2004 om 13:57. |
Advertentie |
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
ik ben er 3,5 weken geweest en ik heb me er echt prima gemaakt. We hadden een appartement in Orlando (in een echt onwijs mooi natuurgebied waar je dan middenin zat!) we zijn in een aantal dagen florida doorgeweest, ook nog naar de Keys waar we gesnorkelt hebben (Wij zijn dan naar key largo geweest, niet naar key west...) maar dat vond ik ook echt superstoer! en het was ook gewoon leuk om ontspannen in die stadjes rond te kijken. Owja, en ik was er in de winter dus ook kerst en oud en nieuw daar gevierd. Oud en nieuw was niet heel bijzonder, maar kerstmis is in Amerika gewoon heel anders dan in Nederland (hier hebben we toch niet echt 'santa') en alle huizen zijn dan helemaal van top tot teen (okeej, huizen hebben geen tenen, maar daar gaat het niet om ![]() ![]() 2 weken zijn echt zo voorbij hoor! xxx
||
Citaat:
![]() @ dat tweede: Ja, is erg goed bedacht van die Amerikanen! ![]() ![]() ![]()
|
![]() |
Poeh, ja...wat kun je doen? Miami zelf weetik niet veel van...maar van Florida in het algemeen:
- Naples, het strand is prachtig. Dolfijnen die naast je komen (roggen ook trouwens) visjes, zeesterren, sandollars, prachtige schelpen, water is lekker warm. Westkust heeft overigens over het algemeen schoner, warmer, en rustigere stranden. De pier is er gaaf. In Naples is er ook een keilieve teddyberen museum, niet duur. Carribean Gardens is een soort tropisch dierentuin. De mensen daar zijn behoorlijk goed in wat ze doen, hele spannende rondleingen maar je kunt er ook zelf doorheenlopen. Ookniet duur. Collier Seminole State Park is erg mooi, tis in feite een oude indianendorp. Tin City is een gezellige winkelplek voor ditjes en datjes. Er is een mooi kunstmuseum. King Richards is een soort speelhal (arcade), meer voor kleine kinders. Karten op best wel kleine schaal. Swamp buggy racing....erg maf. Racen in het moeras ![]() - Fort Meyers: Niet echt een mooie stad,maar het Edison en Ford Museum is er. Verder is er het Imaginarium, een soort Nemo maar beter en minder voor kleine kinderen. Manatee Park ook...zeekoeien zijn mooi van lelijkheid. - Over Manatees gesproken, Snooty is het oudste Manatee in gevangenschap, hij leeft in het South Florida Museum, erg gave en interessante plek. In Bradenton ligt dat trouwens, daar is verder geen fuck te doen, lelijke stad. - Naast Bradenton, in Sarasota is Mote Marine, een zeeaquarium waar je alle dieren mag aanraken (mijn broertje is negen ok, dat is hier dus belangrijk ![]() Sarasota heeft ook Ringling kunstmuseum (en ringling circus) ...eehm..automuseum..oh en myakka park! Dat is zoo mooi. Een natuurpark is dat waar je kunt fietsen/wandelen/roeien en dergelijke..heel veel wilde dieren. Het loopt alleen wel vaak onder water, dus jemoet opletten wanneer je dan gaat. - Venice (de stranden ervan) staat bekend om de vele haaientanden die je er kunt vinden. - Saint Augustine is erg mooi, veel oude gebouwen en forten en dergelijke. Ik vond een bepaalde brug heel gaaf. Saint Augustine is toruwens het oudste Europese vesting in heel Noord Amerika. Je kunt er de oude vuurtoren beklimmen, een oude school zien, fountain of youth. Hier zou ik wel willen wonen. - Bij Tampa, als je daar in de buurt komt, is een hele mooie brug die lichtgeeft in t donker (ik vind bouweerken gaaf, dat merk je vast al ![]() Qua steden weet ik het verder niet echt meer..moet even nadenken over waar ik allemaal gweest ben,maar algemeen: - pretparken zijn altijd leuk: Disney (Animal Kingdom, MGM, Epcot), Universal, Busch Gardens, Seaworld, Boomers, Silver Springs, Weeki Wachi, Wet n Wild, Sun Splash, coconut Cove...Vaak wel prijzig. - winkel ze! Malls vind ik elk jaar weer gaaf, maak er de tijd voor. Niet alleen kleding, maar ook sportspullen, electronica (maar denk aan het verschil in stroom als je wat gaat kopen) en eten is (relatief)goedkoop. Vergeet niet dat er bovenop de vermelde prijzen nog zo'n 6%BTW bijkomt. Ik hou van de supermarkt, proef dingen die je normaal gesproken niet doet. Oh, in mall's hebben ze zachte warme pretzels. Heerlijk.Bradenton mall vond ik mooi, maar Naples mall is ook pret. Als je het niet gewend bent zijn de meeste malls mooi hoor, ik ben gewoon kieskeurig ![]() Cape canaveral, kennedy space center dus, is onwijs, en echt onwijs, gaaf. Ik zou er zo een tweede keer heen gaan..je krijgt van alles te zien, en tis echt waard wat ze erom vragen. Tis niet heel goedkoop. Het eten daar is trouwens niet zo lekker. Everglades: Gaaf. Airboats, wilde dieren, mooie foto's gemaakt. Wel ontiegelijk warm en vrijwel temidden van nergens. Neem genoeg water mee. Is trouwens sowieso verstandig ![]() Key west is ook prachtig. Oeh. Key lime pie.... Okee, het wordt nu wel erg onsamenhangend, ik ga morgen wel verder als het nodig is, nu ga ik slapen denk ik ![]() ![]() Oh wacht! TIP! Vaak kun je in je hotel, of de McDonalds ook meestal, kortingsboekjes krijgen. daarin zitten plattegrondjes, tips en kortingsbonnen in voor allerlei mogelijke activiteiten die in dat tijd van het jaar te doen zijn. Ook staan er hotels op, eetgelegenheden, en dat soort zaken. Erg handig. ![]() |
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
![]()
|||
![]() |
Citaat:
Dat ligt eraan wat je graag ziet en hoelang je er blijft staan ![]() Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]()
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Films, TV & Radio |
MTV Video Music Awards 2005 levi's | 34 | 28-08-2005 08:58 | |
De Kantine |
naar Amerika!!!!!....? En dan? Luego | 37 | 01-03-2005 16:43 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Amerikaanse Presidentsverkiezingen Odin | 500 | 02-11-2004 09:43 | |
Plannen voor militaire inmenging op het eiland (Ogen VS gericht op Cuba) niceman1984 | 24 | 04-12-2003 00:17 | |
VS tegen invasie Cuba, senator wil Castro vervolgen Gatara | 95 | 30-05-2003 12:09 | |
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen |
!!!HELP!!! Mondeling Duits!! Arnouddh | 4 | 07-02-2003 14:34 |