Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-02-2002, 15:23
Orion16
Orion16 is offline
Hallo,

een klasgenoot van me heeft een Elitegroup K7S5A moederboord en hij wil zijn processor (AMD 1200Mhz) overklokken. Alleen het probleem is dat het overklokken niet gaat in de BIOS kun je helemaal geen instellingen veranderen, alleen DRAM (100/133Mhz).

Nu hebben we besloten een BIOS update te downloaden maar dat gaat wel maar het probleem is nog niet verholpen je kan nog steeds geen instellingen (CPU ratio!) veranderen.

Help!

Greetz

Orion16
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 19-02-2002, 22:50
NG
NG is offline
Ken het mobo zelf niet, maar zitten er geen jumpers op het mobo. ?
Met citaat reageren
Oud 20-02-2002, 09:50
@pie
@pie is offline
Citaat:
DiepFries schreef:
Ken het mobo zelf niet, maar zitten er geen jumpers op het mobo. ?
tegenwoordig heb je steeds meer jumperless-moederborden

daarnaast moet je bij het overklokken van AMD's met een potlood aan de slag om m een goed stuk te overklokken.

Orion16: gathering.tweakers.net

veel plezier
Oud 20-02-2002, 11:12
Verwijderd
De ECS K75SA is niet echt een overclockers mobo. Er zijn wel "overclockers" biossen te krijgen waar je wat meer mogelijkheden hebt mbt FSB en geheugen snelheden. Je kan ook wat proberen met tools als CPUCooL.
Multiplier tweaking zit er volgens mij echt niet in.
Met citaat reageren
Oud 13-05-2002, 08:54
robdr
robdr is offline
flash deze bios eens: http://basedrum.endoria.net/k7s5a/chb0325l.zip

helaas (nog?) geen multiplier setings, maar wel veel nieuwe fsb settings.
Oud 13-05-2002, 12:20
Verwijderd
cpu geunlocked?
Met citaat reageren
Oud 13-05-2002, 12:33
robdr
robdr is offline
Citaat:
McLaren schreef:
cpu geunlocked?
op ene k7s5a kun je unlocked totdat je een ons weegt maar er zullen heus geen multiplier opties door verschijnen. Met de actuele bios ondersteund de k7s5a gewoonweg geen multiplier opties.

Je kan de multiplier echter wel veranderen door wat bridges te cutten (elektrisch met at voeding) en verbinden.
Oud 13-05-2002, 18:01
Verwijderd
Citaat:
robdr schreef:

op ene k7s5a kun je unlocked totdat je een ons weegt maar er zullen heus geen multiplier opties door verschijnen. Met de actuele bios ondersteund de k7s5a gewoonweg geen multiplier opties.

Je kan de multiplier echter wel veranderen door wat bridges te cutten (elektrisch met at voeding) en verbinden.
Interessant, eerst zeg je dat je de multiplier *niet* kunt wijzigen op dat moederbord -onafhankelijk van processor-, en vervolgens kan 't wél?

Wat bedoel je nou? -- Ik neem aan dat je de processor bedoeld wanneer je 't zo mooi over 'bridges cutten' hebt.
Met citaat reageren
Oud 13-05-2002, 19:58
robdr
robdr is offline
Citaat:
Dobermann schreef:

Interessant, eerst zeg je dat je de multiplier *niet* kunt wijzigen op dat moederbord -onafhankelijk van processor-, en vervolgens kan 't wél?

Wat bedoel je nou? -- Ik neem aan dat je de processor bedoeld wanneer je 't zo mooi over 'bridges cutten' hebt.
Het gaat niet via de bios, maar doormiddel van het cutten en verbinden van wat bridges op de cpu kun je de multiplier veranderen. Voor meer info: www.ocinside.de
Reageren

Regels voor berichten