Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-07-2004, 17:14
Wanderer
Wanderer is offline
Ik ben van plan een MP3 speler te kopen van 256 MB. Ik heb al drie mooie gezien:

MPman FUB26
MPman FOL10
Packard Bell Audiokey

Verder nog iemand tips?
Oud 09-07-2004, 18:06
Coolice
Coolice is offline
Die laatste is in ieder geval een goeie want hijs ook nog schokbestenig ook. Koop niet een te lux/duur ding als die 1 keer valt is ie stuk
Met citaat reageren
Oud 09-07-2004, 19:59
ILUsion
ILUsion is offline
Citaat:
Coolice schreef op 09-07-2004 @ 19:06 :
Die laatste is in ieder geval een goeie want hijs ook nog schokbestenig ook. Koop niet een te lux/duur ding als die 1 keer valt is ie stuk
Hoe bedoel je schokbestendig? Als je bedoelt dat je kan gaan joggen, dan is dat bij de meeste speler wel het geval hoor BEHALVE mp3-cd en HD-players (iPod etc.). Als je bedoelt dat hij tegen een stootje kan, is dat altijd handig meegenomen (de mijne is wasmachinebestendig , nou ja dat stond niet echt op de doos maar wel al eens (per ongeluk) uitgetest en hij leeft nog steeds)...
Als ik reclame mag maken, de mijnen komen van www.digimania.be (ik woon niet ver van Brussel, dus ik kan makkelijk tot daar gaan). Je kan ook eens kijken op eBay ofzo (een vriend van me had er laatst eentje gekocht dat nog niet op de markt was, vrij goedkoop en werkt perfect).
Oud 09-07-2004, 20:06
Rachel
Rachel is offline
ik heb Packard Bell Audiokey enne ja das wel een goede.. ik vind het vooral handig omdat ik als ik iets van mijn pc naar laptop wil doen, ik dat ook met dat ding doe, zonder dat ik dat via kabeltje hoef te doen enne.. jah... hij is druppel bestendig (ik ging in bad, nam hem mee en ik spetterde )
Met citaat reageren
Oud 09-07-2004, 20:55
Rhinus
Rhinus is offline
Ik heb een Packard Bell Audiokey en ik vind 'm niet je van het. Op zich is ie heel oke op 2 dingen na.
-Geen cijferige volumeregeling alleen en balkje. Mijn vorige was wel met cijfers en daarbij heb ik toen afgesproken nooit harder dan 30 te gaan zodat ik mijn oren niet teveel verkloot. Dat kan nu dus niet.
-Je mist de eerste 0.1 sec (ik gok ook maar wat) van sommige liedjes en dat is kut.
Met citaat reageren
Oud 09-07-2004, 21:19
Verwijderd
Citaat:
Coolice schreef op 09-07-2004 @ 19:06 :
Dat is logisch, in zo'n key zitten geen draaiende onderdlen en zal dus niks merken van bewegingen...
Met citaat reageren
Oud 09-07-2004, 23:03
SubbehQ
SubbehQ is offline
http://www.tweakers.net/reviews/504/
Oud 10-07-2004, 14:41
Wanderer
Wanderer is offline
Ik ben eruit, ik ga de Iriver iFP-780 kopen. Deze heeft maar 128 mb, maar ik vind hem desondanks beter dan alle andere Pendrives die momenteel te koop zijn. Hij ziet er trouwens ook nog prachtig uit.
Oud 10-07-2004, 15:37
Verwijderd
Ieder zijn mening over uiterlijk..

Maar neem dan de 265 want 128mb is erg weinig...
Met citaat reageren
Oud 10-07-2004, 16:34
Hank McCrank
Hank McCrank is offline
Oke mooi als je eruit bent kan ik mooi dit topic recyclen:
Ik ben erover aan het denken om een mp3-speler te kopen, aangezien mijn MD-speler het zo'n beetje begeven heeft, en ik een hi-MDrecorder te duur vind. Ik wil minimaal 1gb op kunnen slaan, dus ik kwam vrij snel uit op dat 1,5gb ding van Philips. Nu vraag ik me af of mensen me dit ding aan kunnen raden of andere mp3-spelers met zoveel opslagcapaciteit kennen die ze me aan kunnen raden. Ik wil maximaal 200 euro betalen eigenlijk.
Met citaat reageren
Oud 10-07-2004, 16:52
Rachel
Rachel is offline
Citaat:
Rhinus schreef op 09-07-2004 @ 21:55 :
Ik heb een Packard Bell Audiokey en ik vind 'm niet je van het. - -Je mist de eerste 0.1 sec (ik gok ook maar wat) van sommige liedjes en dat is kut.
Bij die van mij is dat niet hoor ik hoor alles, van begin tot eind...
Met citaat reageren
Oud 10-07-2004, 18:48
Wanderer
Wanderer is offline
Citaat:
********** schreef op 10-07-2004 @ 16:37 :
Ieder zijn mening over uiterlijk..

Maar neem dan de 265 want 128mb is erg weinig...
Ik vind dat prijsverschil een beetje te groot.
Oud 10-07-2004, 18:55
Verwijderd
Citaat:
Wanderer schreef op 10-07-2004 @ 19:48 :
Ik vind dat prijsverschil een beetje te groot.
Hoe groot is dat dan?
Met citaat reageren
Oud 10-07-2004, 18:57
Wanderer
Wanderer is offline
Citaat:
********** schreef op 10-07-2004 @ 19:55 :
Hoe groot is dat dan?
De 128 MB kost op MP3man.nl € 169,-
De 256 MB kost op MP3man.nl € 229,-
Oud 10-07-2004, 19:20
Verwijderd
Citaat:
Wanderer schreef op 10-07-2004 @ 19:57 :
De 128 MB kost op MP3man.nl € 169,-
De 256 MB kost op MP3man.nl € 229,-
Dan zou ik toch voor een 265 gaan die maar 125,- ofzo kost

http://www.mp3spelers.nl/?produkt&hcat=1&id=94

Laatst gewijzigd op 10-07-2004 om 19:22.
Met citaat reageren
Oud 10-07-2004, 22:50
ILUsion
ILUsion is offline
Citaat:
Rhinus schreef op 09-07-2004 @ 21:55 :
Ik heb een Packard Bell Audiokey en ik vind 'm niet je van het. Op zich is ie heel oke op 2 dingen na.
-Geen cijferige volumeregeling alleen en balkje. Mijn vorige was wel met cijfers en daarbij heb ik toen afgesproken nooit harder dan 30 te gaan zodat ik mijn oren niet teveel verkloot. Dat kan nu dus niet.
-Je mist de eerste 0.1 sec (ik gok ook maar wat) van sommige liedjes en dat is kut.
Dat je je oren zou verkloten bij Volume 30 is maar onnozelheid hoor... Ikzelf heb twee spelers: de ene gaat tot 20, de andere van 0 tot MAX ( 30 ) . De ene levert op 20 al meer dan de andere op MAX, dus je kan nooit nummertjes zomaar vergelijken (tenzij er natuurlijk iets van eenheid als dB achter staat, maar dan nog).
Zelfs al is het volume enkel visueel te zien: je moet gewoon weten tot waar je best gaat en voorts moet je niet te vaak van volume veranderen, toch? Als je iets van buitenaf wilt horen, haal je gewoon je oortjes uit; als je geen muziek wilt, zet je de speler uit (bij mij toch).
Oud 11-07-2004, 09:05
Verwijderd
Heeft iemand bijkans ervaringen met de iRiver iFP-890? Dat is namelijk een speler die mij erg goed naar boven komt uit leeswerk; èn ook nog eens OGG Vorbis support heeft (maar dat dan wèl weer vanaf 96kbps, onbegrijpelijk).
Met citaat reageren
Oud 11-07-2004, 15:25
Rhinus
Rhinus is offline
Citaat:
ILUsion schreef op 10-07-2004 @ 23:50 :
Dat je je oren zou verkloten bij Volume 30 is maar onnozelheid hoor... Ikzelf heb twee spelers: de ene gaat tot 20, de andere van 0 tot MAX ( 30 ) . De ene levert op 20 al meer dan de andere op MAX, dus je kan nooit nummertjes zomaar vergelijken (tenzij er natuurlijk iets van eenheid als dB achter staat, maar dan nog).
Zelfs al is het volume enkel visueel te zien: je moet gewoon weten tot waar je best gaat en voorts moet je niet te vaak van volume veranderen, toch? Als je iets van buitenaf wilt horen, haal je gewoon je oortjes uit; als je geen muziek wilt, zet je de speler uit (bij mij toch).
Yo dombo. Ik heb een keer gekeken hoe hard ie kon. Wat bleek, tot 30 was oke. Nu zit ik wel eens in treinen en dan hoor je nog niks bij vol 30. Toch zet ik 'm dan niet harder omdat ik mijn oren niet te erg wil verkloten. Tot 31 kon, daarna niet. Met een balkje is zoiets veel moeilijker te doen omdat 't verschil tussen een streepje van 5mm of 4.5mm moeilijk zichtbaar is.
Met citaat reageren
Oud 11-07-2004, 15:52
ILUsion
ILUsion is offline
Citaat:
Rhinus schreef op 11-07-2004 @ 16:25 :
Yo dombo. Ik heb een keer gekeken hoe hard ie kon. Wat bleek, tot 30 was oke. Nu zit ik wel eens in treinen en dan hoor je nog niks bij vol 30. Toch zet ik 'm dan niet harder omdat ik mijn oren niet te erg wil verkloten. Tot 31 kon, daarna niet. Met een balkje is zoiets veel moeilijker te doen omdat 't verschil tussen een streepje van 5mm of 4.5mm moeilijk zichtbaar is.
Zoiets hoor je toch gewoon, lijkt mij. Ik let nooit op het cijfertje van mijn volume omdat ik hem verhoog tot het mij aanstaat (en van mijn oren heb ik niet vaak last, behalve als ik slechts een oortje in heb dan word je zot van een slecht volume)

Voor het algemeen weer:
Zeker voor 256MB of meer gaan, zou ik zo zeggen (256 is bij mij al te rap vol, maar dat is waarschijnlijk omdat ik 700 gewoon ben EN omdat alles in 160 kbps staat (beetje recoden naar 112 of nog ietsje lager kan vaak wonderen doen...)

Laatst gewijzigd op 11-07-2004 om 15:54.
Met citaat reageren
Oud 15-07-2004, 17:09
Wanderer
Wanderer is offline
Nou, ik ben weer wat verder in mn zoektocht naar een mp3 speler.

De mp3 speler die ik tot nu toe wilde aanschaffen, de Iriver iHP 790, is volgens mij nergens in Nederland te krijgen, tenzij ik hem via internet bestel, maar daar doe ik nie aan.

Ik heb nu een nieuwe gevonden: de Packard Bell Audiokey FM 256 MB. Dit is de vernieuwde versie van de vorige Audiokey, die in deze topic al eens genoemd is.

http://www.packardbell.nl/products/node1712.asp

Das dus de link. Ik vind dat deze er VEEL beter uitziet dan de vorige Audiokey. Bovendien zit hier een fm radio op, er zit, heel handig, verlichting in het display en ik vind hem persoonlijk niet zo heel erg duur.

Ik denk dat er nog weinig mensen zijn die dit apparaatje al in huis hebben, maar mocht zoiemand dit lezen, meldt dan ff wat je ervan vindt.
Oud 16-07-2004, 11:56
Rachel
Rachel is offline
Citaat:
Wanderer schreef op 15-07-2004 @ 18:09 :
Nou, ik ben weer wat verder in mn zoektocht naar een mp3 speler.

De mp3 speler die ik tot nu toe wilde aanschaffen, de Iriver iHP 790, is volgens mij nergens in Nederland te krijgen, tenzij ik hem via internet bestel, maar daar doe ik nie aan.

Ik heb nu een nieuwe gevonden: de Packard Bell Audiokey FM 256 MB. Dit is de vernieuwde versie van de vorige Audiokey, die in deze topic al eens genoemd is.

http://www.packardbell.nl/products/node1712.asp

Das dus de link. Ik vind dat deze er VEEL beter uitziet dan de vorige Audiokey. Bovendien zit hier een fm radio op, er zit, heel handig, verlichting in het display en ik vind hem persoonlijk niet zo heel erg duur.

Ik denk dat er nog weinig mensen zijn die dit apparaatje al in huis hebben, maar mocht zoiemand dit lezen, meldt dan ff wat je ervan vindt.
Damn.. ik heb de mijne weer te vroeg gekocht... deze is idd veel mooier.. en ik heb er toen ook €149 voor betaald... GRRR haha
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten