![]() |
||
Citaat:
Ik weet dat aspartaam niet goed voor je is, maar dat je er zo moe van word wist ik niet ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Er is zelfs een hele site aan aspartaam en zijn gevolgen gewijd: www.aspartaam.nl
Laatst gewijzigd op 18-03-2004 om 15:49. |
![]() |
||
Citaat:
van ja je lichaam lijft steeds tot je 27e groeien en dat kost bij de ene meer energie als bij de ander en dat kan het ook zijn maar ja lijkt me sterk ik heb het nu ook steeds en loop al 3 weken thuis kan niks meer doen ben beroerd en voel me nu echt rot |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
En dat er zelfs een website aan is gewijd, zegt mij persoonlijk niet zo veel. Overal zijn websites van. ![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
best toevallig dat ik dit topic tegenkom want ik heb precies hetzelfde. Ik ben nu ongeveer een week doodmoe en het gaat niet over door veel te slapen of juist actief te zijn. Mijn hele lichaam protesteert...en ik heb ook van die extreme hartkloppingen en in rusttoestand is mijn hartslag 94/per minuut terwijl ik normaal 60 heb...raar...
Binnenkort toch eens 'mee heen gaan' (ben geen Groninger hoor ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Ik was ooit verslaafd aan Gazeuse (je weet wel, dat knal roze drankje van Raak), dat staat stijd van de aspartaam. Ik dronk een liter tot 1,5 liter op een dag en na een paar dagen kreeg ik ont-zet-ten-de jeuk die niet meer over ging. Die jeuk werd veroorzaakt door een aspartam vergiftiging en was zo erg dat ik nog steeds geen Gazeuse durf te drinken (is alweer een half jaar geleden ofzo).
||
Citaat:
2. Wat is in gods naam een gepreksziekte ![]()
|
Ik ben ook heel vaak moe en de dokter vindt ook niks in mijn bloed behalve dan IJZERTEKORT daar kan je je echt futloos van voelen en je krijgt er ook hartkloppingen van. Je kan altijd ijzersupplementen gaan kopen in de apotheek. Ik neem nu ook extra vitaminen (Davitamon) maar ik blijf wel redelijk moe.
Bovendien kan het zijn dat je het Chronisch vermoeidheidsyndroom hebt. Dat kan je niet echt opsporen maar meestal trekt de dokter die conclusie als je bepaalde symptomen hebt zoals futloosheid. Verder kan het ook gewoon een gevolg zijn van stress, ook al ervaar je dat zelf niet zo. Onbewuste stress kan veel klachten veroorzaken zoals hoofdpijn, buikpijn en vermoeidheid. Ontspannen is dus de boodschap. En van dat aspartaam, daar heb ik geen ervaring mee maar het zou best kunnen dat dat ongezond is. Veel beterschap! ![]()
|
kun je dit überhaupt hebben als 18 jarige scholier,die overgens niet veel doet voor school (vwo)?
de symptomen kloppen namelijk nogal vrij goed een burnout... De eerste signalen van een burn-out zijn: Concentratieproblemen CHECK Vergeetachtigheid CHECK Emotionaliteit CHECK Besluiteloosheid CHECK Slaapproblemen - Lusteloosheid CHECK Cynisme CHECK Onzekerheid: minderwaardigheidscomplex - Verminderde conditie CHECK Seksuele problemen: geen zin en/of impotentie CHECK |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Concentratieproblemen CHECK Vergeetachtigheid CHECK Emotionaliteit CHECK Besluiteloosheid CHECK Slaapproblemen CHECK Lusteloosheid CHECK Cynisme CHECK Onzekerheid: minderwaardigheidscomplex CHECK Verminderde conditie CHECK Seksuele problemen: geen zin en/of impotentie - ![]() |
![]() |
|
![]() |
Ik heb ook die hartkloppingen (vooral vandaag heel erg), al een paar jaar. Heb je ook zoiets van dat je geen rust kan vinden? Ik kan me door dit alles nie lekker ontspannen en t regeert bijna me leven lijkt wel! Ik ben verder ook heel erg op zoek naar een oplossing maar ik merk wel dat als ik bijvoorbeeld heel effe gitaar speel dat t wat minder wordt en als ik effe lol heb en nergens aan denk ook heb ik het haast niet als ik in de bus zit naar school, das gewoon ontspannend.
Dus misschien is het een idee dat iedereen opnoemt wat ontspannend voor je kan zijn. (tis maar een idee) mzzl
||
Citaat:
![]() Topicstarter: Ben je alleen op pfeiffer en bloedarmoede getest? Nog maar een keertje naar de dokter. En om verder onderzoek vragen.. of als je denkt dat het psychisch is, een verwijzing naar een therapeut of iets dergelijks. (burn-out valt onder psychisch) Verder zou ik maar even rustig aan doen met het sporten. Zolang je niet weet wat het is, is het niet verstandig dingen te gaan forceren. ![]()
||
Citaat:
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Vermoeidheid kan van zo verschrikkelijk veel dingen komen...misschien een keer een 'algeheel onderzoek' vragen aan je huisarts? Al is lang niet alles dmv bv. bloedonderzoek aan te tonen. Misschien een keer langs aan alternatief iemand? (Niet per se ipv, maar als aanvulling bv.) En als je zelf vermoed dat het iets psychisch is, zou je idd ook een verwijzing naar een terapeut kunnen vragen.
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Lichaam & Gezondheid |
Heel snel/vaak moe fizzle-fluffy | 53 | 23-10-2009 12:58 | |
Lichaam & Gezondheid |
Moe en aantal uren slaap Daantje_0705 | 22 | 16-06-2008 21:58 | |
Lichaam & Gezondheid |