Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-03-2004, 18:00
Vini-Vidi-Vici
Vini-Vidi-Vici is offline
ik ben continu moe..hele dag door, zelfs als ik lang en goed heb geslapen, om half 9 kan ik zo in slaap vallen, voelen me leeg, teriwjl ik toch 4 keer per week sport en daar verder geen problemen mee heb, er komt niets meer uit me...iemand enige id?ook slaat mn hart regelmatig over, iig lijkt dat zo
Met citaat reageren
Oud 17-03-2004, 18:15
konijntje18
konijntje18 is offline
hey lief mannetje,
heb je misschien ziekte van pfijffer??
ik zelf ben ook altijd moe.. precies zo als jij het ook
omschrijft.

ik ben er echt al heel vaak mee naar de dokter geweest, enne jah bloedprikke dan. maar kwam bij mij niks uit dus.

ik heb het echt al heel lang enne tjah de dokter wil me niet verder onderzoeken omdat er verder geen aanweizingen naar iets anders leiden, dus hij heeft geen idee waar hij moet beginne met zoeken.
zelf denk ik dat het iets met voeding te maken heeft (weet niet waarom) maja daar zal ik zelf achter moeten komen..

enne over je hart gesproke he.. ik heb dat ook trouwens, maar nog niet zo lang, dus bij mij heeft het weinig met mijn moeheid te maken..

sterkte
Met citaat reageren
Oud 17-03-2004, 18:24
Vini-Vidi-Vici
ben getest op pfeiffer, dat heb ik niet.
ik bodybuild , train dus 4x per week en eet echt veel 4000 a 5000 calorien per dag, dus aan te weinig eten zal het niet liggen, veel eiwitten, koolhydraten, drink genoeg op n dag, weet echt niet wat t is
Met citaat reageren
Oud 17-03-2004, 18:28
konijntje18
konijntje18 is offline
eeh eet je veel wit brood enzow? k weet niet meer maar k hoorde van mn mentor dat daar ook iets mee was.. wit brood en melk producten.. ik weet niet meer kan wel ff voor je zoeken..
wel stom natuurlijk heb der zelf ook last van en denk dat het bij mij daar wel aan ligt...
Met citaat reageren
Oud 17-03-2004, 18:31
Vini-Vidi-Vici
ik eet niet uitzonderlijk veel wit brood, vooral veel bruin, voor de koolhydraten die in de tarwe's zitten...
en daar ligt t niet aan, eet heel mn leven al wit brood
Met citaat reageren
Oud 17-03-2004, 18:41
Somebody Special
Somebody Special is offline
Gebruik je veel light producten (zal wel niet als je zoveel sport), van de aspartaam daarin kan je heel erg moe worden.

Ach, ik eet ook gezond, beweeg genoeg, werk, slaap genoeg (niet teveel want ook daar word je moe van) en ben al een paar jaar dood en doodmoe!
Heb al op vanalles laten testen, 2x op Pfeiffer, vitamine, allergiën, etc. maar nooit iets uitgekomen.
Oud 17-03-2004, 18:49
konijntje18
konijntje18 is offline
pff hoe krijg ik mijn dokter zover om me op zulke dingen te laten testen... bij mij was het alleen pfijffer enne bloedarmoede geloof ik.. misschien daar last van?
Met citaat reageren
Oud 17-03-2004, 19:59
Vini-Vidi-Vici
nee ook niet...
Met citaat reageren
Oud 17-03-2004, 20:50
Fantôme
Fantôme is offline
lastig!
bij mij zijn er ook lang onderzoeken geweest, op gegeven moment zou het tussen mn oren zitten. toen kwamen ze erachter dat ik zwaar allergisch ben voor huisstofmeit (schrijf je dat zo?) daar heb ik nu wat voor gekregen, het helpt wel. misschien ideetje je daarop te laten testen??
xxx
Oud 17-03-2004, 21:03
Vini-Vidi-Vici
ja ik heb hooikoorts, zeer ernstig, en zware pilletjes en die helpen wel, wat betreft ogen, neus, ademhaling etc...
mischien dat het daardoor is ? maar nog nooit eerder gehad eigenlijk
Met citaat reageren
Oud 17-03-2004, 21:53
Somebody Special
Citaat:
konijntje18 schreef op 17-03-2004 @ 19:49:
pff hoe krijg ik mijn dokter zover om me op zulke dingen te laten testen... bij mij was het alleen pfijffer enne bloedarmoede geloof ik.. misschien daar last van?
Door na elke test waar niets is uitgekomen terug naar je huisarts te gaan met precies dezelfde klachten?
Bloedarmoede uiteraard ook al getest.
Longen getest, foto's gemaakt.

Ik ben kerngezond..?
Oud 17-03-2004, 23:36
phensicske
phensicske is offline
Citaat:
konijntje18 schreef op 17-03-2004 @ 19:15:
hey lief mannetje,
...
Is dat een nieuwe epidemie mss? Ik hoor de laatste tijd niets anders op 't forum...dacht ik zo.
Met citaat reageren
Oud 18-03-2004, 00:12
Co
Co is offline
Citaat:
Somebody Special schreef op 17-03-2004 @ 19:41:
[B]Gebruik je veel light producten (zal wel niet als je zoveel sport), van de aspartaam daarin kan je heel erg moe worden.B]
Weet je dat zeker?

Ik weet dat aspartaam niet goed voor je is, maar dat je er zo moe van word wist ik niet
Met citaat reageren
Oud 18-03-2004, 08:20
Somebody Special
Citaat:
Co schreef op 18-03-2004 @ 01:12:
Weet je dat zeker?

Ik weet dat aspartaam niet goed voor je is, maar dat je er zo moe van word wist ik niet
Ja dat weet ik zeker, verschillende onderzoeken hebben uitgewezen dat wij al zo'n 15 jaar moe zijn door de aspartaam.

Er is zelfs een hele site aan aspartaam en zijn gevolgen gewijd: www.aspartaam.nl

Laatst gewijzigd op 18-03-2004 om 15:49.
Met citaat reageren
Oud 18-03-2004, 13:40
debotjuh
debotjuh is offline
Citaat:
konijntje18 schreef op 17-03-2004 @ 19:15:
hey lief mannetje,
ik zelf ben ook altijd moe.. precies zo als jij het ook
omschrijft.

ik ben er echt al heel vaak mee naar de dokter geweest, enne jah bloedprikke dan. maar kwam bij mij niks uit dus.

ik heb het echt al heel lang enne tjah de dokter wil me niet verder onderzoeken omdat er verder geen aanweizingen naar iets anders leiden, dus hij heeft geen idee waar hij moet beginne met zoeken.
zelf denk ik dat het iets met voeding te maken heeft (weet niet waarom) maja daar zal ik zelf achter moeten komen..

enne over je hart gesproke he.. ik heb dat ook trouwens, maar nog niet zo lang, dus bij mij heeft het weinig met mijn moeheid te maken..

sterkte
weet je de dokter zei toen tegen mij
van ja je lichaam lijft steeds tot je 27e groeien en dat kost bij de ene meer energie als bij de ander
en dat kan het ook zijn

maar ja lijkt me sterk
ik heb het nu ook steeds en loop al 3 weken thuis kan niks meer doen ben beroerd en voel me nu echt rot
Met citaat reageren
Oud 18-03-2004, 13:54
kastdeur
kastdeur is offline
Citaat:
Somebody Special schreef op 18-03-2004 @ 09:20:
Ja dat weet ik zeker, verschillende onderzoeken hebben uitgewezen dat wij al zo'n 15 jaar moe zijn door de aspartaam.

Er is zelfs een hele site aan aspartaam en zijn gevolgens gewijd: www.aspartaam.nl
Volgens mij is het alleen niet zo goed voor een mens als je het in zeer grote hoeveelheden gebruikt. Maar dat is met alles zo.

En dat er zelfs een website aan is gewijd, zegt mij persoonlijk niet zo veel. Overal zijn websites van.
Met citaat reageren
Oud 18-03-2004, 15:49
Verwijderd
best toevallig dat ik dit topic tegenkom want ik heb precies hetzelfde. Ik ben nu ongeveer een week doodmoe en het gaat niet over door veel te slapen of juist actief te zijn. Mijn hele lichaam protesteert...en ik heb ook van die extreme hartkloppingen en in rusttoestand is mijn hartslag 94/per minuut terwijl ik normaal 60 heb...raar...

Binnenkort toch eens 'mee heen gaan' (ben geen Groninger hoor )
Met citaat reageren
Oud 18-03-2004, 15:51
Somebody Special
Citaat:
kastdeur schreef op 18-03-2004 @ 14:54:
Volgens mij is het alleen niet zo goed voor een mens als je het in zeer grote hoeveelheden gebruikt. Maar dat is met alles zo.
Tuurlijk is dat zo maar hoeveel mensen zijn er niet die 1,5 liter colalight op een dag drinken? Bovendien zit tegenwoordig bijna over aspartaam in dus zonder dat je het weet kan je al behoorlijke hoeveelheden binnen krijgen.

Ik was ooit verslaafd aan Gazeuse (je weet wel, dat knal roze drankje van Raak), dat staat stijd van de aspartaam.
Ik dronk een liter tot 1,5 liter op een dag en na een paar dagen kreeg ik ont-zet-ten-de jeuk die niet meer over ging.
Die jeuk werd veroorzaakt door een aspartam vergiftiging en was zo erg dat ik nog steeds geen Gazeuse durf te drinken (is alweer een half jaar geleden ofzo).
Oud 19-03-2004, 10:34
carolyne
carolyne is offline
Hej!
Ik weet niet dat er iets is, ik weet alleen dat er iets mis is!! Het kan pfeiffer zijn maar ook een gepreksziekte zou kunnen, je moet dus echt even langs de huisarts om je te laten testen!
Met citaat reageren
Oud 19-03-2004, 14:04
Somebody Special
Citaat:
carolyne schreef op 19-03-2004 @ 11:34:
Hej!
Ik weet niet dat er iets is, ik weet alleen dat er iets mis is!! Het kan pfeiffer zijn maar ook een gepreksziekte zou kunnen, je moet dus echt even langs de huisarts om je te laten testen!
1. Er hoeft helemaal niets te zijn
2. Wat is in gods naam een gepreksziekte (ook Google kent het niet)
Oud 19-03-2004, 17:46
ratonita7
ratonita7 is offline
Ik ben ook heel vaak moe en de dokter vindt ook niks in mijn bloed behalve dan IJZERTEKORT daar kan je je echt futloos van voelen en je krijgt er ook hartkloppingen van. Je kan altijd ijzersupplementen gaan kopen in de apotheek. Ik neem nu ook extra vitaminen (Davitamon) maar ik blijf wel redelijk moe.
Bovendien kan het zijn dat je het Chronisch vermoeidheidsyndroom hebt. Dat kan je niet echt opsporen maar meestal trekt de dokter die conclusie als je bepaalde symptomen hebt zoals futloosheid.
Verder kan het ook gewoon een gevolg zijn van stress, ook al ervaar je dat zelf niet zo. Onbewuste stress kan veel klachten veroorzaken zoals hoofdpijn, buikpijn en vermoeidheid. Ontspannen is dus de boodschap.
En van dat aspartaam, daar heb ik geen ervaring mee maar het zou best kunnen dat dat ongezond is.
Veel beterschap!
Oud 20-03-2004, 10:31
Vini-Vidi-Vici
kun je dit überhaupt hebben als 18 jarige scholier,die overgens niet veel doet voor school (vwo)?
de symptomen kloppen namelijk nogal vrij goed
een burnout...

De eerste signalen van een burn-out zijn:

Concentratieproblemen CHECK

Vergeetachtigheid CHECK

Emotionaliteit CHECK

Besluiteloosheid CHECK

Slaapproblemen -

Lusteloosheid CHECK

Cynisme CHECK

Onzekerheid: minderwaardigheidscomplex -

Verminderde conditie CHECK

Seksuele problemen: geen zin en/of impotentie CHECK
Met citaat reageren
Oud 21-03-2004, 17:54
littlegurl
littlegurl is offline
Citaat:
Wat is in gods naam een gepreksziekte (ook Google kent het niet)

sorry...p=b => gebreksziekte!!
bv: bloedarmoede, hypoglykemie enz enz.
Oud 21-03-2004, 18:06
Verwijderd
Citaat:
Mannetje17 schreef op 20-03-2004 @ 11:31:
kun je dit überhaupt hebben als 18 jarige scholier,die overgens niet veel doet voor school (vwo)?
de symptomen kloppen namelijk nogal vrij goed
een burnout...

De eerste signalen van een burn-out zijn:

Vergeetachtigheid CHECK

Emotionaliteit CHECK

Besluiteloosheid CHECK

Slaapproblemen -

Lusteloosheid CHECK

Cynisme CHECK

Onzekerheid: minderwaardigheidscomplex -

Seksuele problemen: geen zin en/of impotentie CHECK
Ai, ik heb een beetje alle symptomen:

Vergeetachtigheid CHECK

Emotionaliteit CHECK

Besluiteloosheid CHECK

Slaapproblemen CHECK

Lusteloosheid CHECK

Cynisme CHECK

Onzekerheid: minderwaardigheidscomplex CHECK

Seksuele problemen: geen zin en/of impotentie -

Met citaat reageren
Oud 18-07-2004, 23:45
Reemz
Reemz is offline
Ik heb ook die hartkloppingen (vooral vandaag heel erg), al een paar jaar. Heb je ook zoiets van dat je geen rust kan vinden? Ik kan me door dit alles nie lekker ontspannen en t regeert bijna me leven lijkt wel! Ik ben verder ook heel erg op zoek naar een oplossing maar ik merk wel dat als ik bijvoorbeeld heel effe gitaar speel dat t wat minder wordt en als ik effe lol heb en nergens aan denk ook heb ik het haast niet als ik in de bus zit naar school, das gewoon ontspannend.

Dus misschien is het een idee dat iedereen opnoemt wat ontspannend voor je kan zijn. (tis maar een idee)
mzzl
Oud 19-07-2004, 01:53
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
[AuC] schreef op 21-03-2004 @ 19:06 :
Ai, ik heb een beetje alle symptomen:

Vergeetachtigheid CHECK

Emotionaliteit CHECK

Besluiteloosheid CHECK

Slaapproblemen CHECK

Lusteloosheid CHECK

Cynisme CHECK

Onzekerheid: minderwaardigheidscomplex CHECK

Seksuele problemen: geen zin en/of impotentie -

Ik heb ze ook vrijwel allemaal behalve de laatste en besluiteloosheid. Toch weet ik zeker dat het bij mij geen burn-out is maar iets anders. Laat je niet gek maken door zo'n lijstje. Als ik zulke lijstjes zou doen.. 'op symptomen zoeken'.. zou ik dingen hebben varierend van bloedarmoede tot leukemie. Ik zeg niet dat het niet kan, ik zeg alleen dat zo'n lijstje niet veel zegt.

Topicstarter: Ben je alleen op pfeiffer en bloedarmoede getest? Nog maar een keertje naar de dokter. En om verder onderzoek vragen.. of als je denkt dat het psychisch is, een verwijzing naar een therapeut of iets dergelijks. (burn-out valt onder psychisch) Verder zou ik maar even rustig aan doen met het sporten. Zolang je niet weet wat het is, is het niet verstandig dingen te gaan forceren.
Oud 19-07-2004, 02:00
Kurogane
Kurogane is offline
van die koolhydraten kan je ook moe worden als je er niks mee doet dan word je luier en moeier in plaats van actief
Met citaat reageren
Oud 19-07-2004, 09:44
lso
lso is offline
Citaat:
Vini-Vidi-Vici schreef op 17-03-2004 @ 19:00 :
ik ben continu moe..hele dag door, zelfs als ik lang en goed heb geslapen, om half 9 kan ik zo in slaap vallen, voelen me leeg, teriwjl ik toch 4 keer per week sport en daar verder geen problemen mee heb, er komt niets meer uit me...iemand enige id?ook slaat mn hart regelmatig over, iig lijkt dat zo
Moe kan je ook zijn van te weinig vitamientjes binnen te hebben of van net teveel te slapen.. .
Met citaat reageren
Oud 19-07-2004, 10:27
Verwijderd
Vermoeidheid kan van zo verschrikkelijk veel dingen komen...misschien een keer een 'algeheel onderzoek' vragen aan je huisarts? Al is lang niet alles dmv bv. bloedonderzoek aan te tonen. Misschien een keer langs aan alternatief iemand? (Niet per se ipv, maar als aanvulling bv.) En als je zelf vermoed dat het iets psychisch is, zou je idd ook een verwijzing naar een terapeut kunnen vragen.
Met citaat reageren
Oud 19-07-2004, 11:06
Verwijderd
Omdat er vrij veel mensen 'moe' zijn, laat ik de topic openen, maar in het vervolg ajb geen maanden oude topics uppen.
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten