Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-07-2004, 14:26
Anneee
Anneee is offline
Sinds vrijdagavond moet ik heel veel naar de wc. De ene keer plas ik dan bijna niets (dat was vooral vrijdagavond en zaterdagochtend zo), de andere keer heel veel. In ieder geval heb ik bijna de hele tijd het gevoel dat ik nodig naar de wc moet (vermoeiend!).
Bij het plassen doet het geen pijn, alleen aan het eind, dan brandt het. Tussen het plassen door heb ik een zeurderig, irritant gevoel in de urinebuis (heet dat zo? ), dat soms opeens heel erg begint te steken.
Mijn urine rook vooral woensdag, donderdag en vrijdag heel vreemd, ik weet niet waarnaar, maar het rook niet gezond.

Ik ben het hele weekend al veel aan het drinken (al 2 pakken sinaasappelsap leeg in anderhalve dag, en water natuurlijk), en soms lijkt het even minder te worden (dat vervelende gevoel dan, ik moet nog wel heel veel naar de wc, maar dat komt vast omdat ik zoveel drink).
Ik heb net ook een paracetamol genomen, volgens mijn moeder is dat ontstekingremmend. En het lijkt te helpen.

Heb ik blaasontsteking? Ik wilde in ieder geval even naar de dokter gaan morgenochtend met urine, maar is dat niet al te laat? En ik weet niet zeker of de huisarts antibiotica mee geeft. Ik wil in ieder geval dat het snel overgaat, omdat het heel irritant is.

Iemand een idee?

Laatst gewijzigd op 11-07-2004 om 18:14.
Met citaat reageren
Oud 11-07-2004, 14:32
Elmoo
Elmoo is offline
Lijkt idd heel veel op een blaasontsteking. Dus even naar de dok met wat urine is verstandig Je krijgt hier dan gewoon een kuurtje voor, nou ja eigenlijk tegen
Oud 11-07-2004, 14:43
Anneee
Anneee is offline
Citaat:
Elmoo schreef op 11-07-2004 @ 15:32 :
Lijkt idd heel veel op een blaasontsteking. Dus even naar de dok met wat urine is verstandig Je krijgt hier dan gewoon een kuurtje voor, nou ja eigenlijk tegen
Ja, maar het probleem is dat mijn huisarts al heel snel zegt dat het vanzelf overgaat. En ik ben dus bang dat hij dat nu ook doet (het ligt aan z'n bui). Terwijl ik er nu inmiddels wel helemaal gek van word.
Met citaat reageren
Oud 11-07-2004, 14:44
Verwijderd
Lijkt idd veel op blaasontsteking --> super vervelend en zielig voor je!!!

Idd veel drinken werkt goed. Cranberriesap helpt erg goed tegen blaasontsteking . Ik ga nooit naar de dokter als ik blaasontsteking heb, omdat ik antibiotica maar slecht vind, zeker als het ook anders weg kan gaan. Volgens de dokter kan het ook geen kwaad als je veel drinkt, en het zo over gaat. Alleen als je het echt vaak hebt, dan is het verstandig om eens een kuurtje ervoor te doen, zo zei hij toen.

En goed plassen nadat je seks gehad hebt gehad, om blaasontsteking te voorkomen!!
Met citaat reageren
Oud 11-07-2004, 15:07
Dzjes
Dzjes is offline
Ik heb het ook gehad, en heb van de dokter een poedertje gehad, dat ik savonds moest oplossen en opdrinken,
de volgende morgen was het bijna volledig over dus..
en het zakje kostte maar twee euro, als je wil kan ik wel even kijken hoe het heette..?

Ik denk dus ook idd dat het een blaasontsteking is, heb het ook gehad .
Met citaat reageren
Oud 11-07-2004, 15:20
freakieflower
freakieflower is offline
MMM ik ben ook al de lul. Ik heb ook bloed bij het plassen en het doet vet pijn! maar ik heb nu een kuur van de dokter....dusss gaat weer over
Oud 11-07-2004, 15:33
Anneee
Anneee is offline
Ik heb nu ook pijn in mijn onderbuik en rug. Ik wilde dus morgenochtend gaan, maar ik ben bang dat het dan nog veel erger is. Maar ja, nu kan ik natuurlijk niet aan medicijnen komen? (zondag)
Met citaat reageren
Oud 11-07-2004, 16:12
Verwijderd
Citaat:
Anneee schreef op 11-07-2004 @ 16:33 :
Ik heb nu ook pijn in mijn onderbuik en rug. Ik wilde dus morgenochtend gaan, maar ik ben bang dat het dan nog veel erger is. Maar ja, nu kan ik natuurlijk niet aan medicijnen komen? (zondag)
Als je pijn in je rug hebt, zal je blaasontsteking al wel aardig erg zijn, gelijk maandag naar de dokter en neem ochtend urine mee. Als je je tweede pil al op hebt merk je al snel de werking van de pil, het branderige gevoel is dan al heel wat minder.
Met citaat reageren
Oud 11-07-2004, 16:18
Verwijderd
Als je blaasontsteking hebt, werkt het om twee liter appelsap achter elkaar op te drinken.
Dat zou je sowieso kunnen proberen, als je nog niet zeker weet of je wel of geen blaasontsteking hebt
Met citaat reageren
Oud 11-07-2004, 16:59
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Als je nu al pijn in je onderbuik en rug hebt moet je morgen echt wel snel naar de huisarts want anders heb je kans dat de ontsteking doortrekt naar je nierbekken en dat schijnt heel pijnlijk te zijn. Als jij je huisarts verteld wat je hier ook verteld dan denk ik echt niet dat ie je zo naar huis stuurt. En anders flink doorzeuren.
Oud 11-07-2004, 17:26
ssjpan
ssjpan is offline
Ik krijg juist last van m'n blaas als ik veel sinaasappelsap drink
Oud 11-07-2004, 18:12
Anneee
Anneee is offline
Citaat:
(: schreef op 11-07-2004 @ 17:18 :
Als je blaasontsteking hebt, werkt het om twee liter appelsap achter elkaar op te drinken.
Dat zou je sowieso kunnen proberen, als je nog niet zeker weet of je wel of geen blaasontsteking hebt
Het is erg irritant om dit in het weekend te krijgen: er is nog een beetje sinaasappelsap in huis (heb al 2 pakken leeg gedronken ) en geen appelsap dus.

Ik denk nu toch wel zeker te weten dat ik het heb, omdat mijn urine nu ook al een vreemde kleur heeft: een beetje tussen wit en doorzichtig in: troebelachtig.

Ga morgen maar meteen. Nu alleen even verzinnen waar ik die urine in ga doen...
Met citaat reageren
Oud 11-07-2004, 18:15
Verwijderd
Citaat:
Anneee schreef op 11-07-2004 @ 19:12 :
Nu alleen even verzinnen waar ik die urine in ga doen...
Leeg sinasappelsappak?

En serieus: een jampotje oid?
Met citaat reageren
Oud 11-07-2004, 18:17
Anneee
Anneee is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 11-07-2004 @ 19:15 :
Leeg sinasappelsappak?

En serieus: een jampotje oid?
Oja, dat kan. Maar dan moet ik die eerst wel helemaal leegeten. (helpt dat ook toevallig? ) Staat het stom om met zo'n drinkbeker aan te komen die je vroeger op school gebruikte?

Ik ben ook heel bang dat het doortrekt naar m'n nierbekken. Het doet nu al zo'n zeer. Ik hoop dat één nachtje wachten geen kwaad kan...
Met citaat reageren
Oud 11-07-2004, 19:55
Verwijderd
Citaat:
Anneee schreef op 11-07-2004 @ 19:17 :
Oja, dat kan. Maar dan moet ik die eerst wel helemaal leegeten. (helpt dat ook toevallig? ) Staat het stom om met zo'n drinkbeker aan te komen die je vroeger op school gebruikte?

Ik ben ook heel bang dat het doortrekt naar m'n nierbekken. Het doet nu al zo'n zeer. Ik hoop dat één nachtje wachten geen kwaad kan...
Weet je wat je ook kan gebruiken, een oud pillen potje, bijvoorbeeld van vitamine pillen ofzo.
Ach het staat eigenlijk niet stom waar je mee aankomt hoor, alleen je moet zorgen dat het goed schoon is.

Ik denk dat als je gewoon goed drinkt, dat ene nachtje niet echt kwaad kan!! Als je morgen dan gewoon snel naar de huisarts gaat.
Met citaat reageren
Oud 12-07-2004, 11:41
Anneee
Anneee is offline
Ik ben geweest. Vanochtend ging het al een stuk beter, maar toch maar gegaan. Dokter zag niet zo heel veel meer, maar heeft een antibiotica-kuur van 5 dagen meegegeven. Nu heb ik weer wat meer last. Geen echte pijn(steken) meer, maar vooral een soort spierpijnachtige pijn in mijn onderbuik en onderrug. Maar ik hoop dat het nu wel over gaat.
Met citaat reageren
Oud 12-07-2004, 16:40
Dzjes
Dzjes is offline
Ohjah, even over het sinaasappelsap,
teveel sinaasappelsap drinken is ook helemaal niet goed hoor..
na een tijdje ga je daar bloed van plassen enzo
(mn neef dronk vroeger altijd 2l sap per dag, maar moest ermee stoppen van de dokter) .
Dusja
Met citaat reageren
Oud 12-07-2004, 18:40
ekki
ekki is offline
Citaat:
Dzjes schreef op 12-07-2004 @ 17:40 :
Ohjah, even over het sinaasappelsap,
teveel sinaasappelsap drinken is ook helemaal niet goed hoor..
na een tijdje ga je daar bloed van plassen enzo
(mn neef dronk vroeger altijd 2l sap per dag, maar moest ermee stoppen van de dokter) .
Dusja
Dat zal niet na 2 dagen zijn, hoor .
Oud 12-07-2004, 19:41
Dzjes
Dzjes is offline
Citaat:
ekki schreef op 12-07-2004 @ 19:40 :
Dat zal niet na 2 dagen zijn, hoor .
True maar dat was maar ff om het 'zoveel mogelijk fruitsapdrinken is gezond'-fenomeen de kop in te drukken..
Met citaat reageren
Oud 12-07-2004, 20:09
Konijn
Konijn is offline
Het is juist wel goed om dat soort dingen te drinken als je blaasontsteking hebt, want daar wordt je urine zuur van en dat doodt de bacterien.
Oud 12-07-2004, 20:27
Dzjes
Dzjes is offline
Citaat:
Konijn schreef op 12-07-2004 @ 21:09 :
Het is juist wel goed om dat soort dingen te drinken als je blaasontsteking hebt, want daar wordt je urine zuur van en dat doodt de bacterien.
Zou best kunnen, mn opmerking was dan ook offtopic
Met citaat reageren
Oud 12-07-2004, 20:38
Anneee
Anneee is offline
Het gaat al wat beter, de antibiotica lijkt te werken. Al was ik vanmiddag echt ziek van de buikpijn en had ik een klein beetje verhoging. Maar dat is nu ongeveer over.
Met citaat reageren
Oud 12-07-2004, 20:48
Verwijderd
Citaat:
Dzjes schreef op 12-07-2004 @ 20:41 :
True maar dat was maar ff om het 'zoveel mogelijk fruitsapdrinken is gezond'-fenomeen de kop in te drukken..
Sowieso is (veel) teveel drinken niet goed. (En fruitsappen zijn ook niet zo geweldig voor je tanden ivm het zuur.) Maar in twee/drie/vier/... dagen zal het idd niet zo ver komen.
Met citaat reageren
Oud 14-07-2004, 11:48
kastdeur
kastdeur is offline
Citaat:
MevrouwM schreef op 11-07-2004 @ 15:44 :
Lijkt idd veel op blaasontsteking --> super vervelend en zielig voor je!!!

Idd veel drinken werkt goed. Cranberriesap helpt erg goed tegen blaasontsteking . Ik ga nooit naar de dokter als ik blaasontsteking heb, omdat ik antibiotica maar slecht vind, zeker als het ook anders weg kan gaan. Volgens de dokter kan het ook geen kwaad als je veel drinkt, en het zo over gaat. Alleen als je het echt vaak hebt, dan is het verstandig om eens een kuurtje ervoor te doen, zo zei hij toen.

En goed plassen nadat je seks gehad hebt gehad, om blaasontsteking te voorkomen!!
Het kan dus ook uit zichzelf weggaan?

Ik zit hier in Zuid-Frankrijk en ik heb al ongeveer een week last bij het plassen en gisteren was het allemaal extreem pijnlijk. Ik zou vandaag naar de dokter gaan, maar vanochtend ging het allemaal een stuk beter. De dokter is vandaag ook gesloten in verband met de 14 juli.

Ik weet niet zo goed wat ik nu zal doen. Dus als het uit zichzelf kan overgaan door middel van veel drinken en en vitamine c zou ik wel opgelucht zijn...
Met citaat reageren
Oud 16-07-2004, 13:59
finkelstien
finkelstien is offline
blaasontsteking..
Hoe vaak ik dat al wel niet gehad heb

Veel cranberry sap drinken..dat helpt echt. Bij de drogisterij kun je ook cranberry pillen nemen
Met citaat reageren
Oud 16-07-2004, 18:00
Anneee
Anneee is offline
Het is over. Antiobiotica helpt goed en ik heb geen last gehad van bijwerkingen.
Met citaat reageren
Oud 16-07-2004, 18:42
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Anneee schreef op 16-07-2004 @ 19:00 :
Het is over. Antiobiotica helpt goed en ik heb geen last gehad van bijwerkingen.
Ah, fijn Gelukkig was je net op tijd om te zorgen dat het niet verder is gegaan.
Oud 16-07-2004, 22:02
Anneee
Anneee is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 16-07-2004 @ 19:42 :
Ah, fijn Gelukkig was je net op tijd om te zorgen dat het niet verder is gegaan.
Ik denk het wel ja, want zondagavond voelde ik me echt ziek. Maar de volgende dag zag de dokter dus weinig aan mijn urine, ik denk dus dat het niet echt had doorgezet. Maar toch fijn.
Met citaat reageren
Oud 16-07-2004, 22:11
Verwijderd
Citaat:
kastdeur schreef op 14-07-2004 @ 12:48 :
Het kan dus ook uit zichzelf weggaan?

Ik zit hier in Zuid-Frankrijk en ik heb al ongeveer een week last bij het plassen en gisteren was het allemaal extreem pijnlijk. Ik zou vandaag naar de dokter gaan, maar vanochtend ging het allemaal een stuk beter. De dokter is vandaag ook gesloten in verband met de 14 juli.

Ik weet niet zo goed wat ik nu zal doen. Dus als het uit zichzelf kan overgaan door middel van veel drinken en en vitamine c zou ik wel opgelucht zijn...
Mwah ik doe het wel altijd zo... Echt veel drinken, vit c en cranberry!! Mss heb ik dan altijd eenlichte blaasontsteking ofzo (alhoewel ik plas soms zelfs wel eens bloed dan).

Wel echt balen voor je dat je het net op vakantie hebt gekregen. Mss kan je op internet iets nuttigs vinden (op een gezondheidssite ofzo) over blaasontsteking.

Volgens mijn huisarts kon het niet veel kwaad als je er niet voor naar de dokter ging (omdat veel drinken dus ook goed is), alleen je moet wel zorgen dat je het niet te vaak hebt, dan is het slim om wel eens langs de huisarts te gaan

Sterkte ermee.
Met citaat reageren
Oud 17-07-2004, 16:18
Blondfun
Blondfun is offline
blaasontsteking is niet zo heel erg, symptonen zijn:

- branderig gevoel bij het plassen
- plassen van bloed

dat zijn eigenlijk de twee belangrijkste.. ff langs de dokter en je slikt 10 dagen een pil, dan is het over...

Maar of jij dat hebt, weet ik niet zeker, want lees niet dat je bloed plast.
Oud 17-07-2004, 16:44
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Blaasontsteking opzich is niet erg, het wordt pas ernstig als het doortrekt naar je nierbekken. Je kan best een poosje zelf aan dokteren als je maar naar de huisarts gaat zodra je je echt ziek voelt of verhoging of koorts krijgt.
Oud 17-07-2004, 18:59
Anneee
Anneee is offline
Citaat:
ninei schreef op 17-07-2004 @ 17:18 :
blaasontsteking is niet zo heel erg, symptonen zijn:

- branderig gevoel bij het plassen
- plassen van bloed

dat zijn eigenlijk de twee belangrijkste.. ff langs de dokter en je slikt 10 dagen een pil, dan is het over...

Maar of jij dat hebt, weet ik niet zeker, want lees niet dat je bloed plast.
Volgens mijn huisarts hoef je helemaal niet persé bloed te plassen. Maar dat heb ik wel gedaan, toen was ik alleen niet meer online.

Het was blaasontsteking en het is nu weer over.
Met citaat reageren
Oud 17-07-2004, 19:52
ekki
ekki is offline
Citaat:
ninei schreef op 17-07-2004 @ 17:18 :
blaasontsteking is niet zo heel erg ...
Hoeft niet zo heel erg te zijn. Kan wel.

De eerste keer dat ik blaasontsteking had, heb ik echt niet geslapen de hele nacht van de pijn in mijn buik. Ik lag te zweten en pijn te hebben. Ik dacht al dat het blaasontsteking was, daardoor had ik heel veel water gedronken. Maar daardoor werd de pijn alleen maar erger. En plassen deed zoooooo zeer dat ik er tranen van kreeg in mijn ogen...

Niet zo heel erg... tsja... soms dus wel.

De tweede keer plaste ik trouwens bloed, had wel wat pijn, maar niet zo veel als de eerste keer. Toen was het inderdaad niet zo heel erg.
Oud 18-07-2004, 12:09
freakieflower
freakieflower is offline
Jeetje mina! dan heb je ook nog eens nierbekken ontstekeing! join the club!
Oud 18-07-2004, 15:16
Marit
Marit is offline
in oktober ongeveer kreeg ík last van de dingen zoals branderig gevoel op het eind, vaak naar de wc. Heb laten testen en ik had blaasontsteking. Heb medicijnen gehad. het ging over maar kwam weer terug. Elke keer iets zwaardere medicijnen maar bleef wel terugkomen.nu is het juli,5 kuurtjes verder, en nog steeds heb ik last van een irritant gevoel. Ook steken. Het gaat maar niet over en als ik het laat testen is er (bijna) niets aan de hand.

niets helpt bij mij ik vind dit echt heel vervelend.

heb daarvoor al vaker blaasontsteking gehad. Ging na één kuur helemaal over altijd dus ik raad het wel iedereen aan om naar de dokter te gaan gelijk (ik heb veel te lang gewacht deze keer denk ik) want anders is het ook gevaarlijk voor je nieren
Oud 18-07-2004, 17:52
ekki
ekki is offline
Nogmaals: cranberry! Je hebt ze ook in capsules, lekker makkelijk. Eerst even teveel nemen, dan afbouwen. En veel drinken!

Het duurt even, maar je komt er wel vanaf dan uiteindelijk!

Regels voor berichten