Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-07-2004, 20:45
Verwijderd
Ik heb nu alweer een migraine-aanval en ik word er zo langzamerhand helemaal gek van omdat ik me steeds ziek moet melden van mn werk.

Mijn huisarts adviseerde om de pil door te slikken (ik krijg vooral migraine als ik ongesteld ben) en dat doe ik nu dus maarja als ik een doorbraakbloeding krijg, moet ik wel een stopweek nemen en dat is nu dus weer het geval. (ongeveer 1 keer per twee maanden). Ik ben nu drie dagen uit de running en het lijkt of het steeds langer duurt.

Ik ga maandag naar mijn (nieuwe) huisarts en hebben jullie dan nog tips om ergens naar te vragen? Ervaringen met middelen tegen migraine anyone? Goede/slechte, vertel het...

Misschien wel even handig om erbij te vermelden dat ik net pfeiffer heb gehad en mijn lever ontregeld was zodat ik nog erg moet uitkijken met medicijnen.

Dus andere tips zijn ook welkom.
Met citaat reageren
Oud 16-07-2004, 20:48
Verwijderd
Migraine kan soms ook van voeding komen...misschien iets om eens na te gaan? (En had je het ook al voordat je de pil slikte?)
Met citaat reageren
Oud 16-07-2004, 20:55
Verwijderd
Ik heb het nu ongeveer 2 jaar en ik heb dus ontdekt dat het altijd zo rond mijn menstruatie is. Zolang ik de pil doorslik gaat het ook redelijk goed... Dus ik vraag me af of het aan de pil ligt (ik ben al overgestapt van Diane35 naar Lovette = lichter) of aan de hormonen die aanwezig zijn tijdens de menstruatie...

Maar ik ben zeker al 4 jaar aan de pil en daarvoor had ik het nog niet...

Voeding...tsja...aan welke dingen kan dat dan liggen bijv.?

De bekende dingen als koffie en chocola?
Met citaat reageren
Oud 16-07-2004, 21:05
Verwijderd
Citaat:
bugge schreef op 16-07-2004 @ 21:55 :
Die dingen idd, maar ook aan dingen als suiker. Ligt er maar net aan waar je op reageert (als het daar door komt dan natuurlijk).

Volgens mij kan het bij de pil ook later ontstaan...maar dat zal je huisarts beter weten dan ik, denk ik. Als hij/zij zegt dat dat zou kunnen, kun je natuurlijk altijd proberen hoe het zonder pil gaat (als dat mogelijk is dan (ivm anticonceptie ed)).

Hopelijk weet die (nieuwe) huisarts nog iets, want migraine is zwaar klote...
Met citaat reageren
Oud 16-07-2004, 22:14
Verwijderd
Citaat:
bugge schreef op 16-07-2004 @ 21:55 :
Ik heb het nu ongeveer 2 jaar en ik heb dus ontdekt dat het altijd zo rond mijn menstruatie is. Zolang ik de pil doorslik gaat het ook redelijk goed... Dus ik vraag me af of het aan de pil ligt (ik ben al overgestapt van Diane35 naar Lovette = lichter) of aan de hormonen die aanwezig zijn tijdens de menstruatie...

Maar ik ben zeker al 4 jaar aan de pil en daarvoor had ik het nog niet...

Voeding...tsja...aan welke dingen kan dat dan liggen bijv.?

Ik heb wel last van migraine gekregen sinds ik de pil slik (heb eerst diane35 geslikt, en slik nu mircogynon30). Maar ik heb het verder niet echt regelmatig, dus mss heeft het wel niks met de pil te maken, en is het gewoon toeval dat ik er last van heb sinds de pil.

Voeding kan ook, ik had een vriendin die migraine van chocola krijgt, en ik ken een man die zegt dat hij het van kaas krijgt... Mss weet de dokter daar wel wat meer van.
Met citaat reageren
Oud 16-07-2004, 22:35
Verwijderd
Het zou best kunnen dat het van eten komt maar aangezien het meestal tegelijk met de menstruatie is denk ik dat het of met de pil of met hormonen te maken heeft. Ik voel het soms ook wel op andere tijdstippen opkomen maar dan zet het niet door.

Heeft iemand ervaring met medicijnen tegen migraine? Want ik ben bang dat er veel bijverschijnselen zijn...
Met citaat reageren
Oud 17-07-2004, 19:04
Anneee
Anneee is offline
Wist je dat één van de symptonen van PMS migraine is?

Ik heb er ook last van. Het is een tijdje weggebleven. Ik had het voor het eerst ongeveer 4 jaar geleden. Daarna maar één keer in de paar maanden, soms zelfs meer dan een half jaar ertussen. Nu heb ik het weer vaker. Ik kwam erachter dat ik het steeds een week voordat ik ongesteld moest worden had, maar nu ben ik dinsdag ongesteld geworden (en dat is vandaag over) en gisteren had ik een aanval en meteen vanochtend ook één.

Volgens de huisarts kun je er niet veel aan doen en moet ik gewoon paracetamol slikken als ik het op voel komen. Maar ik vraag me ook wel af waarom ik het nu vaker heb. Ik ben Diane gaan slikken (sinds een paar maanden), misschien komt het daardoor?
Met citaat reageren
Oud 17-07-2004, 20:08
No Quiero
No Quiero is offline
Sinds ik 's morgens een bak koffie drink heb ik nergens last meer van
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten