Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
ik denk dat dit gevoel in het menselijke instinct zit, omdat dan beter voor kinderen gezorgd kan worden wanneer die dat nog niet zelf kunnen. de daaraan gelieerde theorie dat mannen compeditief zijn tegenover andere mannen om tegenover een potentiele partner hun superioteit en geschiktheid te bewijzen moet er eigenlijk ook bijgevoegd worden. eigenlijk is deze discussie min of meer een poging tot analyze van het menselijke voortplantingsinstinct.
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
het idee van kuisheid en monogamie is dus een corruptie van een religie en een tegennatuurlijkheid.
Laatst gewijzigd op 03-07-2004 om 15:50. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Wie bepaald dat het verplicht is om je slechts met één partner voor te planten? (Ik geef hier niet mijn eigen mening weer maar mensen nemen te vaak zaken voor "normaal" aan en mensen moeten zich juist dit soort zaken af gaan vragen).
||
![]() |
Citaat:
Toch weten we wel van bepaalde zaken dat het goed of slecht is. Moorden weten we van dat het slecht is, zo weten we ook dat het niet goed is om meerdere partners te hebben. (dat we weten dat iets goed of slecht is is typisch omdat we het dan moeten vergelijken, en als er niet iets is wat ultiem goed is, kunnen we ook niet vergelijken)
||
Citaat:
Wie bepaald dat de mens elkaar niet uit mag moorden, terwijl het in de dierenwereld wel gebeurd? Je kunt de wereld ook zien als evolutietheorie en het recht (of de macht) van de sterkste. (Wederom zeg ik hier dat dit niet mijn mening is maar je kunt het je wel afvragen).
||
Citaat:
hier ben ik het niet mee eens, dit impliceert dat normen en waarden onveranderlijke feiten zijn, en dat is onmogelijk, omdat ze slechts de mening van de omringende groep is. stel dat een imaginair iemand opgroeit in een land, tussen een volk, waar het volstrekt normaal is om mensen van andere volken te vermoorden zodra je ze ziet. deze persoon is opgregroeit zonder enig contact met groepen of personen die daar anders over denken. Dit individu zal het vermoorden van anderen als volstrekt acceptabel beschouwen, zolang de slachtoffers maar niet van zijn volk waren. Als alle anderen om hem heen dit ook denken dan is dit volgens hem en hen de waarheid. Zelfs de voor ons meest vanzelfsprekende waarden hoeven dat op andere omgevingen niet te zijn.
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
En 99.9 procent van Nederland is het erover eens dat moorden slecht is.
||
de moraal dat moord slecht is diende slechts als voorbeeld.
ik gebruikte dit voorbeeld om aan te tonen dat dit argument: Citaat:
Laatst gewijzigd op 03-07-2004 om 17:24. |
![]() |
||
Citaat:
Maar niet alle normen worden door (bijna) iedereen gedragen.
||
![]() |
Citaat:
Monogamie wordt inderdaad niet altijd als vanzelfsprekend gezien, zoals in Sodom en Gomorra bv... hehe
|
[QUOTE]Saraï_h schreef op 03-07-2004 @ 18:48 :
Ik vind het niet zo netjes dat je m'n post quote om het daarna uit z'n verband te rukken. Monogamie wordt inderdaad niet altijd als vanzelfsprekend gezien, zoals in Sodom en Gomorra bv... hehe [/QUOT Alle normen zijn door mensen bedacht en later gesteund en zijn niet per definitie blijvend. Een norm kan daarom ook niet vaststaan of onveranderlijk zijn.
|
![]() |
||
Citaat:
mischien is dit anders bedoeld, maar ik zag en zie hier de logica niet in, de twee zaken die je aan elkaar koppelt hebben niet het verband dat je zegt dat ze hebben.
||
![]() |
Citaat:
Bijbel wordt ook het Woord van God genoemd. @Mistopheles, wat wil je aantonen met die bijbelteksten? Je kunt wel bijbelteksten quoten, maar leg dan uit waar je heen wilt met de tekst, en kijk in welke tijd het geschreven is.
||
![]() |
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
Dat is immers eenvoudig aantoonbaar. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
2. geschreven door een groep mensen en waarvan de waarheid niet zonder meer vaststaat 3. deze verhalen zijn op verschillende manieren, in verschillende talen en in verschillende tijden geschreven, waardoor betekenissen verloren zijn gegaan. Feit en fictie lopen moeilijk op te lossen door elkaar. 4. lezers hanteren deze geschriften bij de voortgang van hun leven en door de meerduidigheid en onbetrouwbaarheid van de teksten worden ze verschillend geïnterpreteerd in het licht van verschillende doelstellingen uitgelegd. |
![]() |
||
Citaat:
De huidige opvattingen zijn niet per definitie de juiste opvattingen. Het lijkt aanlokkelijk om dit alles te verwerpen omdat we nu gewend zijn aan andere normen. Maar ook die zijn door mensen gedragen en aangenomen. En veranderlijk dus.
||
Verwijderd
|
Citaat:
Maar anders dan dat, kan deze info weinig toevoegen. Lees de context van mijn opmerking nog een keer. Verder: sex met jonge jongens ‡ incest. En dat is waarover het hier gaat. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
Het heeft geen zin om als zwangere vrouw nog met andere mannen te gaan sexen. Als vrouw heb je maar 1 kans in de 9 maanden om zwanger te worden. Die kans moet je dus gebruiken om het beste zaad in handen te krijgen, je moet dus van nature al heel erg goed kijken wat het beste man-mens is. Als je met elke man naar bed gaat weet je niet of je het beste zaad in je buik krijgt. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Je bent er toch zelf ook één? ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen |
De verdronkene van Margriet de Moor Helpplz | 2 | 06-03-2013 19:11 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Klacht moslima omdat huisarts toegang weigerde Joostje | 500 | 23-02-2010 15:41 | |
Ayaan Hirsi Ali begint met zomeroffensief? Mujahideen | 200 | 21-09-2004 09:04 | |
Krijg de kanker: Nederland! Fellaci | 30 | 28-01-2002 14:22 |