Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-02-2005, 18:55
noa-zut
noa-zut is offline
Het zit nu zo,

Ik heb nu bijna 2 jaar een relatie.
Nou zit ik dus met het probleem dat hij absoluut niet tegen verassingen kan. Ik had hem ong. een jaar geleden verasst met een midweekje Italië, had dit dan ook 3 weken van tevoren bekend gemaakt ivm vrijnemen van zijn werk, maar nee meneer MOEST naar dat congres en vrijnemen zat er niet in....gevolg: reisje geannuleerd.

Een paar maanden later had ik hem verast met een dagje parachutespringen op Texel, ik hem 's ochtends vroeg opgebeld om te zeggen dat ik hem ging ontvoeren, maar meneer had er geen rekening mee gehouden en was dus niet in de stemming en had er geen zin in.

Nou zijn er nog wel kleinere dingetjes, zoals spontaan een dagje ergens heen gaan ed....dat zit er dus ook niet in.

Nou vraag ik me dus af, zijn hier meer mensen die niet tegen verassingen kunnen? Ikzelf hou er namelijk juist van om mensen te verassen en om zelf verrast te worden.

Ik vind het best wel jammer dat wij nooit spontane dingen kunnen doen.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 19-02-2005, 19:03
*sunrise1986*
*sunrise1986* is offline
Ik hou er niet van dat mijn plannen door de war geschopt worden. Ik maak altijd een planning, en stel me daar op in. Ik zou ook niet gelijk enthousiast reageren. Maar ik moet van mezelf dan wel zo flexibel zijn dat is me plannen dan gewoon aanpas. En ik hou ook wel van spontane acties, maar dan niet zozeer van ipv maar meer als ik niets ging dan toch iets gaan ondernemen.

Ik kan me dus wel wat bij zijn reactie voorstellen.
Met citaat reageren
Oud 19-02-2005, 19:04
Sprinkle
Sprinkle is offline
Ik vind het hartstikke leuk als mijn vriend mij verrast met iets spontaans in die richting en hij ook als ik dat bij hem doe.

Mijn vorige vriend daarintegen kon dat ook niet altijd echt op prijs stellen, omdat hij graag dingen onder controle wilde hebben. en dus voor bijna iedere dag een schema had. Waar hij liever niet vanaf week.

Kan me wel voorstellen dat mensen die graag altijd alles onder controle hebben dat niet op prijs kunnen stellen. Wel jammer voor jou in dit geval natuurlijk, ook toen je het ruim van te voren gezegt had. Het kan natuurlijk ook aan zijn werk liggen, dat hij het niet kan maken om zomaar af en toe een dage vrij te nemen.
Oud 19-02-2005, 19:05
noa-zut
noa-zut is offline
Bij hem is dus vaak zo dat hij dan niet kan/wil en vervolgens hoor dat hij toch niks anders heeft gedaan, dan vind ik dat best vervelend
Met citaat reageren
Oud 19-02-2005, 19:06
noa-zut
noa-zut is offline
Citaat:
Sprinkle schreef op 19-02-2005 @ 20:04 :
Ik vind het hartstikke leuk als mijn vriend mij verrast met iets spontaans in die richting en hij ook als ik dat bij hem doe.

Mijn vorige vriend daarintegen kon dat ook niet altijd echt op prijs stellen, omdat hij graag dingen onder controle wilde hebben. en dus voor bijna iedere dag een schema had. Waar hij liever niet vanaf week.

Kan me wel voorstellen dat mensen die graag altijd alles onder controle hebben dat niet op prijs kunnen stellen. Wel jammer voor jou in dit geval natuurlijk, ook toen je het ruim van te voren gezegt had. Het kan natuurlijk ook aan zijn werk liggen, dat hij het niet kan maken om zomaar af en toe een dage vrij te nemen.

Nou heeft hij inderdaad een erg serieuze baan waarbij je snel ontslagen wordt. Maar een midweekje vrij....kom op
Met citaat reageren
Oud 19-02-2005, 19:07
Sprinkle
Sprinkle is offline
Misschien is hij onzeker op dat gebied en durft hij geen spontane dingen te ondernemen. Dat hij gaat doemdenken, "Wat als dit.. Wat als dat.."

Heb je er al met hem over gepraat ?
Oud 19-02-2005, 19:10
noa-zut
noa-zut is offline
Citaat:
Sprinkle schreef op 19-02-2005 @ 20:07 :
Misschien is hij onzeker op dat gebied en durft hij geen spontane dingen te ondernemen. Dat hij gaat doemdenken, "Wat als dit.. Wat als dat.."

Heb je er al met hem over gepraat ?

Ja ik heb er over gepraat, maar hij is een heel erge controlfreak, terwijl ik juist heel flexibel ben en graag is af en toe iets lekker spontaans doen.

Ik leer in onze relatie veel van hem, maar hij daarentegen neemt niet veel van mij over....en het lijkt me zo af en toe is heerlijk om samen ene dagje eens niet de "noodzakelijke"dingen te doen en samen gewoon is weg te sneaken
Met citaat reageren
Oud 20-02-2005, 12:39
filia dei
filia dei is offline
Ik wordt ook wel chagarijnig als mijn dag niet gaat zoals ik geplant had... maar dat heeft meestal te maken met niet op de computer kunnen als me huiswerk af is terwijl ik me daar de hele tijd op heb zitten verheugen. Met leuke verrasingen heb ik geen problemen.
Maar goed, je kan toch evengoed leuke dingen plannen en ze dan wel van te voren aan hem vertellen ?
Oud 20-02-2005, 12:44
Verwijderd
Ik hou van verrassingen, maar niet van die verrassingen die je hele dag overhoop gooien. Ik zou echt boos worden wanneer mijn vriend zomaar ineens besluit dat we een midweekje naar Italië gaan en ik maar vrij moet nemen. Ik begrijp ook niet wáárom je dat zomaar doet zonder te overleggen eigenlijk. En een dag Texel parachute springen? Ik zou een week niet met hem praten, geloof ik

Als hij belangrijk werk doet, is het logisch dat hij niet zomaar vrij kan nemen. Hij is in ieder geval verantwoordelijk. Kunnen jullie niet gewoon samen iets plannen?

Laatst gewijzigd op 20-02-2005 om 19:46.
Met citaat reageren
Oud 20-02-2005, 12:45
Verwijderd
Citaat:
sweet-les schreef op 19-02-2005 @ 20:06 :
Nou heeft hij inderdaad een erg serieuze baan waarbij je snel ontslagen wordt. Maar een midweekje vrij....kom op
Zomaar een midweekje vrij nemen kan je maar bij heel weinig banen. Wees blij dat hij verantwoordelijk is.
Met citaat reageren
Oud 20-02-2005, 15:14
Boeing 747-400
Boeing 747-400 is offline
Nee, ik hou ook niet zo van verassingen, dat geeft zoveel troep
Met citaat reageren
Oud 20-02-2005, 15:58
Iduna
Iduna is offline
[SIZE=0.5]verrassen, verrassingen. Wel consequent zijn hè. [/SIZE]
Citaat:
Boeing 747-400 schreef op 20-02-2005 @ 16:14 :
Dat is toch zo opgeruimd

____
Het is duidelijk dat je vriend niet van spontane acties houdt, dus dan heeft het ook weinig zin om die dingen te plannen.
Als je toch die dingen wilt doen, dan kun je hem het beste voorbereiden. Dan went hij aan het idee en dan kan jij er naar uit kijken. Het is jammer voor je, maar ik kan me voorstellen dat mensen zich niet prettig voelen bij onverwachte gebeurtenissen/plannen.
Word jij trouwens wel eens verrast door hem?

Mijn vriend vindt een verrassing juist wel leuk, maar dan heb ik het meer over kleine dingen. Ik zelf kan het ook erg waarderen.

Maar misschien heeft jouw vriend in het verleden een onaangename verrassing gehad of heeft hij gewoon veel verantwoordelijkheden bij zijn werk, waardoor hij niet zomaar weg kan gaan of houdt hij gewoon van regelmaat en vaste dagindelingen..
Met citaat reageren
Oud 20-02-2005, 16:05
SisterOfMercy
SisterOfMercy is offline
Citaat:
Boeing 747-400 schreef op 20-02-2005 @ 16:14 :
ashes to ashes funk to funky
we know major tom's a junky
strung out on heaven's high
hitting an all time low
Oud 20-02-2005, 16:07
Verwijderd
ik hou ook niet van dergelijke verrassingen... een verrassing moet niet meer dan 1 dagdeel overhoop gooien, vind ik . Onverwacht een middag of avond iets anders doen is geen probleem, maar een hele dag... ik ben meestal van plan om iets te gaan doen, niet handig als dat dan opeens helemaal niet kan, dan moet ik afspraken met mensen afzeggen of opeens de week erna leerstof gaan inhalen enzo.

Laatst gewijzigd op 20-02-2005 om 17:14.
Met citaat reageren
Oud 20-02-2005, 16:52
elledc
elledc is offline
Ik zou zeggen: leer eerst maar eens hoe je correct het woord verRassingen schrijft.
Met citaat reageren
Oud 20-02-2005, 17:07
Boeing 747-400
Trouwens, een verrassing vind ik natuurlijk wel heel erg leuk!! Mijn vriend heeft me al een paar keer verrast door plotseling voor de deur te staan (hij woont zo'n 2 uur reizen bij me vandaan), en ook wel eens met andere kleine dingetjes. Dat vind ik heel leuk, ik laat me graag verrassen.
Met citaat reageren
Oud 20-02-2005, 17:12
ZerO
ZerO is offline
Wat een zeikerds zijn de meesten hier, ooh jeej verassing nou zolang ik nog 's avonds gtst kan kijken
Nou hij is duf en zal verassingen nooit leren waarderen, leer ermee leven of tja dump hem !
Oud 20-02-2005, 18:04
Qimm
Qimm is offline
Citaat:
Boeing 747-400 schreef op 20-02-2005 @ 17:19 :
ahum?
Zo zou ik wel meer woorrden uit die zin willen onderstrepen. Maar ik bespaar me die moeite.
Een verrassing zoals een etentje ofzo zou ik ook meer op prijs stellen dan : 'pak je koffers we gaan vannacht met het vliegtuig naar weet ik veel waar'
Iets wat inderdaad helemaal je schema verpest zou ik niet prettig vinden. Dat soort dingen graag in overleg

Laatst gewijzigd op 20-02-2005 om 18:07.
Met citaat reageren
Oud 20-02-2005, 18:35
Hagel
Hagel is offline
Ik kan me voorstellen dat hij dan niet meegaat, maar als jij nou zorgt dat hij vrij is bij zijn werk door bijv daarheen te bellen ben je al een stuk verder lijkt me.
Oud 20-02-2005, 18:40
mikk
mikk is offline
het is toch hartstikke leuk als iemand dat vor jou heeft regelt!
ik kan het me wel voorstellen dat je het vervelend vindt als je echt belangrijke dingen hebt, maar een beetje flexibel en spontaan kan je toch wel zijn? ik zou het iig gaaf vinden als we zo onverwachts iets leuks zouden gaan doen
Met citaat reageren
Oud 20-02-2005, 18:51
zeep007
zeep007 is offline
Verrassingen zijn juist tof! Dat houdt het leven spannend!
Met citaat reageren
Oud 20-02-2005, 18:55
Orpa
Orpa is offline
Citaat:
Boeing 747-400 schreef op 20-02-2005 @ 18:19 :
ahum?
Ik sluit me helemaal bij je aan...
Oud 20-02-2005, 19:01
Qimm
Qimm is offline
Citaat:
ejfe schreef op 20-02-2005 @ 18:40 :
het is toch hartstikke leuk als iemand dat vor jou heeft regelt!
ik kan het me wel voorstellen dat je het vervelend vindt als je echt belangrijke dingen hebt, maar een beetje flexibel en spontaan kan je toch wel zijn? ik zou het iig gaaf vinden als we zo onverwachts iets leuks zouden gaan doen
Maar jij hebt vast nog geen baan wat je levensonderhoud voorziet

Ik kan écht niet zomaar even een midweekje weggaan, daarvoor zijn we veel te klein.
Oud 20-02-2005, 19:02
Multilot
Multilot is offline
ik houd van impulsieve dingen. Mijn hele leven is impulsief, dus ik zou niet met zo iemand kunnen leven
Oud 20-02-2005, 19:49
Verwijderd
Citaat:
ZerO schreef op 20-02-2005 @ 18:12 :
Wat een zeikerds zijn de meesten hier, ooh jeej verassing nou zolang ik nog 's avonds gtst kan kijken
Nou hij is duf en zal verassingen nooit leren waarderen, leer ermee leven of tja dump hem !
Hij moet werken, dat is iets anders dan GTST kijken. Lijkt me leuk hoor, lekker een midweekje naar Italië en dan je baan kwijt raken.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 20-02-2005, 19:51
Boeing 747-400
Citaat:
Andijvie schreef op 20-02-2005 @ 20:49 :
Hij moet werken, dat is iets anders dan GTST kijken. Lijkt me leuk hoor, lekker een midweekje naar Italië en dan je baan kwijt raken.
Precies, maar het zou natuurlijk wel leuk zijn als er dan ook voor je geregeld was dat je niet hoefde te werken. Zo'n verrassing zou ik wel kunnen waarderen hoor .
Met citaat reageren
Oud 20-02-2005, 20:03
Verwijderd
Citaat:
Boeing 747-400 schreef op 20-02-2005 @ 20:51 :
Precies, maar het zou natuurlijk wel leuk zijn als er dan ook voor je geregeld was dat je niet hoefde te werken. Zo'n verrassing zou ik wel kunnen waarderen hoor .
Ja, precies, dat is wel fijn Dat je je écht geen zorgen hoeft te maken.
Met citaat reageren
Oud 20-02-2005, 20:31
Verwijderd
Misschien is hij autist. Die kunnen daar niet tegen.
Met citaat reageren
Oud 20-02-2005, 20:33
ZerO
ZerO is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 20-02-2005 @ 20:49 :
Ja het is niet zozeer dat je 5 dagen weg moet maar gewoon de meeste mensen zijn zo bezig met OOOH laat ik vooral niet al te gek doen en ooh jeej laat ik vooral nooit iets spontaan doen
Oud 21-02-2005, 17:12
Verwijderd
verassingen zijn juist superleuk!
Ik kan me voorstellen dat je een beetje baalt als je een planning hebt voor die dag en die ineens overhoop ligt, maar als je gewoon verrast wordt door je vriend (/vriendin) dan is dat toch heel bijzonder en superlief!!
en dan vind ik dat je je lekker moet laten verrassen en moet genieten van zo'n dag...

@TS: misschien kun je hem met wat kleinere dingen verrassen ipv hele dagen weg... Of samen wel iets plannen en dat je daar ter plekke bijvoorbeeld verrast door uit eten te gaan ofzo.

edit: ohja of je zorgt dat jij al vrij hebt gevraagd voor hem zodat je zeker weet dat hij die dag niks heeft.
Met citaat reageren
Oud 21-02-2005, 19:00
Verwijderd
Allereerst zou ik graag duidelijk willen maken dat ik ook niet van verassingen houd. In de meeste relaties waarin bepaalde ontbrandingstemperaturen bereikt worden blijft het trouwens bij slechts één verassing, daar de liefde daarna vaak wordt geblust. In vuur en vlam staan is leuk, maar het moet wel leuk blijven. Maar dat terzijde.

Ik neem aan dat je gewoon 'verrassingen' bedoelt, wel, die zijn gewoon niet zo fijn als je daardoor de 'belangrijke dingen', dingen die je niet zomaar uit de weg kunt gaan, zomaar voor opzij zou moeten zetten. De meeste mensen willen een vaste baan, een dak boven hun hoofd, genoeg te eten en als het even kan nog wat luxeproducten, die dingen mogen door verrassingen noch verassingen in gevaar gebracht worden. Per slot van rekening steek je ook niet bij wijze van verrassing z'n huis in brand.
Met citaat reageren
Oud 21-02-2005, 19:08
100%hallal
100%hallal is offline
Is er geen manier om bij zijn werk te informeren of het echt niet kan? Misschien stelt dat hem gerust.
Al ben je dan wel echt met zijn zaken bezig en kan hij dat ook helemaal niet op prijs stellen. Afijn, ik ken wel mensen die stiekem voor iemand vrij hadden gevraagd om zo een verrassing te plannen.
Met citaat reageren
Oud 21-02-2005, 19:17
chocomelsletje
chocomelsletje is offline
Ik ben dol op verrassingen!
Oud 21-02-2005, 19:30
Freestyler*
Freestyler* is offline
nee ik houd ook niet van verrassingen
ook al had ik niks bijzonders gepland
mensen moeten niet sochtends bellen dat ze die dag naar de stad willen ofzo. Daar doe ik niet aan.

Maar meestal draai ik wel bij hoor, als het iets leuks is
geef me gewoon een halfuurtje om aan het idee te wennen!
Oud 22-02-2005, 14:42
A*
A* is offline
Als mijn vriend thuiskomt met de mededeling van "Pak je spullen we gaan een weekend naar 'weet ik veel waar' " zou ik direct mijn spullen pakken en met hem meegaan.
Ik vind dat prachtig.

Maar ik heb dan een super flexibele baan en school kan ik missen..
Met citaat reageren
Oud 22-02-2005, 14:46
Verwijderd
Citaat:
ZerO schreef op 20-02-2005 @ 21:33 :
Ja het is niet zozeer dat je 5 dagen weg moet maar gewoon de meeste mensen zijn zo bezig met OOOH laat ik vooral niet al te gek doen en ooh jeej laat ik vooral nooit iets spontaan doen
Daar gaat het helemaal niet om, het gaat er om dat sommige mensen gewoon geen tijd hebben om iets raar-spontaans te doen. Ik heb mijn verplichtingen en verantwoordelijkheden, ik kan écht niet zomaar ineens een dag iets anders gaan doen omdat ik zo nodig gek moet doen.
Met citaat reageren
Oud 22-02-2005, 14:47
Verwijderd
Citaat:
A* schreef op 22-02-2005 @ 15:42 :
Als mijn vriend thuiskomt met de mededeling van "Pak je spullen we gaan een weekend naar 'weet ik veel waar' " zou ik direct mijn spullen pakken en met hem meegaan.
Ik vind dat prachtig.

Maar ik heb dan een super flexibele baan en school kan ik missen..
Tuurlijk, ik zou dat ook kunnen en willen.

Maar als je nou eenmaal niet in die positie zit dan is het natuurlijk harstikke lullig om iets te moeten annuleren maar het gaat gewoon niet anders.
Met citaat reageren
Oud 22-02-2005, 15:10
ThA_BiTcH
ThA_BiTcH is offline
Ik zou het juist kick vinden als mijn vriend mij met zoiets zou verrassen!
En over dat congres kan ik wel begrijpen dat hij dan niet zomaar vrij kan nemen.
Maar het is zo leuk om iemand met zo'n cadeau te verrassen!!!
Oud 22-02-2005, 16:56
woezel
woezel is offline
Waarom moeten het zo'n grote verrassingen zijn? Mss vindt hij 'kleinere' verrassingen leuker, verrassingen die niet zijn hele planning overhoop halen..
Reageren

Regels voor berichten