Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Jotie T'Hooft??? wie is dat? trouwens, grappig om een dichter (dichtster) met eigendunk te zien ![]() ![]() Het gedicht, ik vind het helemaal niet slecht en je slotzin zelfs nog wel scherp / grappig / verrassend. Zeker doorgaan met proberen! |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Het is me niet voor niets gevraagd, ik krijg niet voor niets uit onverwachte hoeken complimenten. En dat betekent niet dat ik nooit slecht schrijf of mindere dingen in elkaar steek, maar het houdt wel in, dat het er zit en dat ik er iets mee kan. En er is geen reden om daar schijnheilig bescheiden over te doen. Ik hoop trouwens dat dat over Jotie een grap is ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
http://www.chielens.net/Jotie/ Het is mijn voorbeeld en favoriete dichter ![]() http://forum.scholieren.com/showthre...1#post11932921 |
![]() |
|
Halogeen toch, dat je zo'n dichter niet kent
![]() Ik ben het in zijn geheel niet met (PiTT) eens; dat je aan het begin van je dichten nog niet zo ongelofelijk goed schrijft, is logisch en betekent niet dat je niet meer kan groeien. Hoe denk je dat mijn eerste gedicht eruit zag? Verschrikkelijk en niet bepaald om over naar huis te schrijven, en in ieder geval véle malen slechter dan dit gedicht. Ik vind het niet slecht, maar je hebt je wat teveel laten leiden door het vaste rijmschema, en daardoor kan je gedicht vrij gedwongen overkomen. Ik vind het leuk dat je rijmwoorden vaak uit één lettergreep bestaan, dat geeft het gedicht wel een speels geheel. Toch is het nog steeds erg gedwongen, vooral 'lij' op 'mij' vind ik erg gedwongen overkomen, waardoor het soms een beetje het karakter heeft van een sinterklaasrijm. 'Niet eens in de hoeken' zou ik schrappen; die zin lijkt mij eerlijk gezegd overbodig, en staat daar mijns inziens niet zo mooi. Ik zou als ik jou was lekker door dichten, want je hebt bijvoorbeeld een goed gevoel voor ritme, en wat meer gebruik maken van de wonderlijke ontdekking die dichterlijke vrijheid heet ![]() ![]()
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Verhalen & Gedichten |
[Verhalenwedstrijd] Stilte flyaway | 0 | 12-11-2008 10:39 | |
Verhalen & Gedichten |
Stilte 4cecilia4 | 6 | 02-02-2007 02:33 | |
Verhalen & Gedichten |