Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Eropuit!

Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-04-2005, 13:53
PV
PV is offline
Je komt er waarschijnlijk vaker dan je zou willen Je eigen school.
Is jouw school heel modern, of vind je het juist een ouderwets gebouw? Wat zou jij graag anders willen zien? Een praktischere indeling, een andere kleur verf op de muur... of wil je het grondiger aanpakken en zou je het liefst een nieuw gebouw neerzetten. Hoe zou je dat dan indelen en inrichten?
Advertentie
Oud 10-04-2005, 14:27
Keyser Saus
Keyser Saus is offline
Mijn schoolgebouw is een oud gebouw dat dateert uit 1820 en het staat op de Monumentenlijst. Zo'n beetje alles is er van steen of hout, en ziet er oud uit. De krakende houten vloeren in de klaslokalen zijn natuurlijk het hoogtepunt. Het gebouw heeft drie langwerpige verdiepingen, plus nog een toren met bovenin nog een torenkomer annex klaslokaal. Aan het gebouw zit nog een oude woning vast, die wordt gebruikt als kantoorruimte en ook zit hier een klein klaslokaal in.

Ik vind het schitterend en het mag wat mij betreft dan ook nooit vervangen worden!
Oud 10-04-2005, 14:29
filia dei
filia dei is offline
Onze school is 'n oud klooster. En op wat nooduitgang lampjes verwacht je elk moment dat 'r een non om de hoek komt.

Owh de noodlokalen zijn wel modern die hebben een verwarming en airco. Maar verder is 't een flut gebouw, hardstikke oud en donker en stoffig.
Oud 10-04-2005, 18:39
Verwijderd
Onze school is ook een oud klooster, aan de Kanaalstraat in Eindhoven. Een heel oud gebouw, en groot ook. We krijgen koor in de kapel, en de vloer op de gang naar die kapel toe is vol kleurtjes van het licht dat door de glas-in-loodramen schijnt. Een sfeervolle kantine met kroonluchters ingericht enzo. De zalen en lokalen zijn wel erg oud en versleten, stoffig ook, maar ook wel erg mooi.
Maarja, volgend jaar gaan we naar Tilburg... naar een compleet nieuw gebouw, met (hoe noem je dat ook weer..?) 'zwarte-dooslokalen' (?), in zijn totaliteit kleiner dan waar we nu zitten. De kantine moeten we delen met het conservatorium, de dansacademie, de musicalopleiding, stedenbouw en architectuur, de rockacademie en beeldende vorming. Ja, de school verliest daarmee waarschijnlijk nogal wat van zijn charmes.
Oud 10-04-2005, 19:09
Verwijderd
Citaat:
MadameMinke schreef op 10-04-2005 @ 19:39 :
De kantine moeten we delen met het conservatorium, de dansacademie, de musicalopleiding, stedenbouw en architectuur, de rockacademie en beeldende vorming. Ja, de school verliest daarmee waarschijnlijk nogal wat van zijn charmes.
maar de mensen van het conservatorium daar zijn best wel te pruimen hoor.
Oud 10-04-2005, 19:15
Verwijderd
Citaat:
Louis Armstrong schreef op 10-04-2005 @ 20:09 :
maar de mensen van het conservatorium daar zijn best wel te pruimen hoor.
zit jij daar?

Oh, dat geloof ik best wel hoor...
ben alleen bang dat vooral mensen van de dansacademie en musical - ik generaliseer, maar whatever - ons niet zo mogen en ons ook echt als indringers gaan zien.

Ja, en een hele eigen kantine voor je eigen kleine school, zodat je elkaar snel genoeg allemaal kent, ga ik toch echt wel missen.

Laatst gewijzigd op 10-04-2005 om 19:17.
Oud 10-04-2005, 19:19
Verwijderd
Citaat:
MadameMinke schreef op 10-04-2005 @ 19:39 :
De kantine moeten we delen met het conservatorium, de dansacademie, de musicalopleiding, stedenbouw en architectuur, de rockacademie en beeldende vorming. Ja, de school verliest daarmee waarschijnlijk nogal wat van zijn charmes.
Whaha, die twee zinnen na elkaar klinken wel een beetje lullig haha. Net alsof die opleidingen geen charme hebben. Dat was niet de bedoeling... gewoon het feit dat onze school niet meer zo klein en eigen is, maar hopelijk was dat al wel een beetje duidelijk.
Oud 10-04-2005, 19:30
Verwijderd
Citaat:
MadameMinke schreef op 10-04-2005 @ 20:19 :
Whaha, die twee zinnen na elkaar klinken wel een beetje lullig haha. Net alsof die opleidingen geen charme hebben. Dat was niet de bedoeling... gewoon het feit dat onze school niet meer zo klein en eigen is, maar hopelijk was dat al wel een beetje duidelijk.
snap ik

nee ik zit niet in tilburg, maar ik zit nu zo lang in het wereldje dat ik daar ook wel mensen ken.
Oud 10-04-2005, 20:42
Kastanje
Kastanje is offline
Citaat:
MadameMinke schreef op 10-04-2005 @ 20:15 :
zit jij daar?

Oh, dat geloof ik best wel hoor...
ben alleen bang dat vooral mensen van de dansacademie en musical - ik generaliseer, maar whatever - ons niet zo mogen en ons ook echt als indringers gaan zien.

Ja, en een hele eigen kantine voor je eigen kleine school, zodat je elkaar snel genoeg allemaal kent, ga ik toch echt wel missen.
Ik ben student aan de dnasacademie/musical en wij zijn erg ruimdenkend dusmaak je niet druk
Oud 10-04-2005, 21:30
Chronocide
Chronocide is offline
De wilde honden die door de gangen sluipen moeten i.i.g. verjaagd worden, en die hondsdolle zwervers ook trouwens.

De hevige lekkage MOET gewoon gefixt worden, want naar een ander lokaal roeien vind ik tog wel een beetje TE.

De rotte rioolstank moet verbetert worden, want laatst traden er mutaties op bij leerlingen die te dicht bij de toiletten kwamen.

Leraren met te veel ledematen moet preventief geruimt worden, want ik heb me er laatst ternauwernood 5 van het lijf weten te houden, die met hun onnozelus cortae mijn hoofd wilden herstyleren.

De elektrische dranghekken moet weg, want die maken ontsnappen vrijwel onmogelijk.

Het pulserende keldergedrocht moet vaker gevoed worden, want al 15 bruggers zijn spoorloos verdwenen...

Tot slot mag het dak wel een nieuw kleurtje.
Oud 10-04-2005, 21:49
Verwijderd
Citaat:
Moonboy schreef op 10-04-2005 @ 21:42 :
Ik ben student aan de dnasacademie/musical en wij zijn erg ruimdenkend dusmaak je niet druk

Gelukkig
Ja, sorry, ik ken er een paar daar die dat niet zijn, vandaar...
En het was op de muzische afdeling op de middelbare school ook al zo dat de dansers zich nogal neerbuigend uitlieten over de toneelspelers en de muzikanten enzo. Vandaar.
Oud 10-04-2005, 21:51
Verwijderd
Citaat:
MadameMinke schreef op 10-04-2005 @ 22:49 :
Gelukkig
Ja, sorry, ik ken er een paar daar die dat niet zijn, vandaar...
En het was op de muzische afdeling op de middelbare school ook al zo dat de dansers zich nogal neerbuigend uitlieten over de toneelspelers en de muzikanten enzo. Vandaar.
artiesten die veel samen moeten werken hebben zowiezo een beetje haantjes neiging: mijn discipline is gaver/beter blablabla
Oud 11-04-2005, 00:53
Cosa_nostra
Cosa_nostra is offline
Citaat:
Keyser Saus schreef op 10-04-2005 @ 15:27 :
Mijn schoolgebouw is een oud gebouw dat dateert uit 1820 en het staat op de Monumentenlijst. Zo'n beetje alles is er van steen of hout, en ziet er oud uit. De krakende houten vloeren in de klaslokalen zijn natuurlijk het hoogtepunt. Het gebouw heeft drie langwerpige verdiepingen, plus nog een toren met bovenin nog een torenkomer annex klaslokaal. Aan het gebouw zit nog een oude woning vast, die wordt gebruikt als kantoorruimte en ook zit hier een klein klaslokaal in.

Ik vind het schitterend en het mag wat mij betreft dan ook nooit vervangen worden!

Felisenum toch of zit ik fout
Oud 11-04-2005, 08:14
Keyser Saus
Keyser Saus is offline
Citaat:
Cosa_nostra schreef op 11-04-2005 @ 01:53 :
Felisenum toch of zit ik fout
Fout ja
Oud 11-04-2005, 12:35
Hayden
Hayden is offline
Citaat:
Chrome schreef op 10-04-2005 @ 22:30 :
De wilde honden die door de gangen sluipen moeten i.i.g. verjaagd worden, en die hondsdolle zwervers ook trouwens.

De hevige lekkage MOET gewoon gefixt worden, want naar een ander lokaal roeien vind ik tog wel een beetje TE.

De rotte rioolstank moet verbetert worden, want laatst traden er mutaties op bij leerlingen die te dicht bij de toiletten kwamen.

Leraren met te veel ledematen moet preventief geruimt worden, want ik heb me er laatst ternauwernood 5 van het lijf weten te houden, die met hun onnozelus cortae mijn hoofd wilden herstyleren.

De elektrische dranghekken moet weg, want die maken ontsnappen vrijwel onmogelijk.

Het pulserende keldergedrocht moet vaker gevoed worden, want al 15 bruggers zijn spoorloos verdwenen...

Tot slot mag het dak wel een nieuw kleurtje.
vetjes
Oud 11-04-2005, 13:38
muts8848
muts8848 is offline
onze school is redelijk modern, paar jaar geleden nog een hele vleugel bij aangezet omdat het met het studiehuis hier toch wel een beetje drukjes werd... Why??

Maar het is hier best uit te houden, qua faciliteiten dan. We hebben een eigen theater waar we drama hebben en ook voorstellingen geven. De roestigste lokalen zijn van biologie en zo, maar dat is niet erg want dat vak heb ik (THANK GOD!!!) niet meer
Oud 12-04-2005, 14:41
nietzijweer
nietzijweer is offline
Voormalig klooster/kerkgebouw..
In wat ooit de kapel was nog (kapot) glas-in-lood raam..
Zwarte (granieten?!) vloeren afgewisseld met beige achtig zeil..
Het is oud, niet al te licht, in de winter koud en in de zomer warm.
Slecht geventileerd, regelmatig lekkages, het is te klein voor het aantal leerlingen etc. etc. Maar toch vind ik het een heel gezellig gebouw! Waar ik voor koos, vind ik er nog steeds eigenlijk.
Oud 13-04-2005, 10:54
PV
PV is offline
Mijn middelbare school zat eerst in een oud, maar gezellig gebouw. Het hout van de raamkozijnen kon je zo lostrekken, het was altijd vrij koud, maar het was wel een leuk gebouw, met een kantine die wat lager lag dan de rest en een gymzaal die ook als toneelzaal kon worden gebruikt.

In de zomervakantie voor mijn laatste jaar verhuisde de hele boel naar , hoe kan het ook anders, een verbouwd klooster. De eerste maanden werd er nog aan vanalles geklust, er was geeneens een receptie. De muren waren ook heel kaal. Tegenwoordig is dat anders, nu hangen er schilderijen en tekeningen aan de muren, maar nu zit ik er niet meer
Verder is 't een heel kleurrijk geheel, geel/blauw/rode/groene vloeren, rode/blauwe deuren enz.

Mijn HBO-school is erg klein, kleiner dan mijn middelbare school.. maar dat maakt het wel gezellig. Een groot nadeel is de zon, in de zomer smelt je in een paar lokalen zowat weg Daar zou ik graag iets aan veranderen. Je merkt ook amper dat het een school voor journalistiek is, ik zou daar veel meer mee doen. Kranten inlijsten en ophangen, dat soort dingen. Het is wel wat verbeterd het laatste jaar maar in mijn ogen nog niet genoeg.
Oud 13-04-2005, 20:50
Poor twisted me
Poor twisted me is offline
Onze school is heel erg modern, het gebouw is vorig jaar helemaal opnieuw opgebouwd, en er is een verdieping opgeplaatst. Er hangen nergens verwarmingen alles wordt centraal geregeld door een speciaal luchtsysteem. Lichten gaan automatisch aan en uit als er beweging is. En ze hebben een lift, geplaatst, overal zijn automatische schuifdeuren en dubbele beglazing waar je zelfs een kanonskogel bijna niet hoorheen geschoten krijgt.

Het ventileert ongelofelijk slecht in dat schoolgebouw vindt ik, ik wordt soms gek als ik ergens de hele dag les heb. Alles zit potdicht, in sommige lokalen kun je zelfs geen raampje openzetten.
Oud 13-04-2005, 21:43
Verwijderd
Ons schoolgebouw is hip. Maar onze school bestaat pas 7 jaar .
Laatst was er een televisieprogramma over op de provinciale omroep.

Foto's van mijn school.

Ik vind mijn school mooi en ik kom er graag omdat ik mezelf er thuis voel. Het geeft van buitens uit een sfeer dat je welkom bent doordat het gebouw in een boog is neergezet.

Aan de binnenkant is het gezellig maar soms vind ik het te zakelijk. Zoals je ziet op die ene foto met de kluisjes + gang is het best kaal in vergelijking met andere scholen waar posters hangen etc. Dat is bij ons verboden en dat vind ik wel jammer.

Ik vind het mooi hoe ze de kleurindeling in het gebouw hebben gedaan. Elke afdeling heeft een andere kleur, rood, groen, geel, beige, grijs. Waardoor je snel ziet waar je bent.

Ik vind mijn school best praktisch ingericht, de leshuizen zijn handig met de lokalen dicht bij elkaar. Praktijk en Theorie gescheiden. (je hebt in de leshuizen om de trap heen lokalen voor nederlands, duits, geschiedenis etc en aan de andere kant lokalen voor natuurkunde, scheikunde, beeldende vorming, techniek, muziek). Wel zou er meer vrije studie ruimte moeten zijn, want die mist nog wel. Zeker nu de vide op dit moment in gebruik is door lokalen.

De studieruimte is wel een gemis omdat het nu druk is in gangen met mensen die op de grond zitten e.d.

Maar ik vind mijn school hip, cool en lief!
Oud 13-04-2005, 22:33
Verwijderd
Mijn schoolgebouw staat al een aantal decennia overeind, en is waarschijnlijk de oudste. Onze school is heeft namelijk allerlei locaties verspreid over Heerenveen en Leeuwarden.

Ik heb dan hier en daar ook zeker wat aan te merken over het gebouw, maar ik zal het niet doen. School is een overbodige luxe.
Oud 24-04-2005, 14:33
Kinky
Kinky is offline
Citaat:
Evatjuhhhh schreef op 13-04-2005 @ 22:43 :
Ons schoolgebouw is hip. Maar onze school bestaat pas 7 jaar .
Laatst was er een televisieprogramma over op de provinciale omroep.

Foto's van mijn school.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Ik vind mijn school mooi en ik kom er graag omdat ik mezelf er thuis voel. Het geeft van buitens uit een sfeer dat je welkom bent doordat het gebouw in een boog is neergezet.

Aan de binnenkant is het gezellig maar soms vind ik het te zakelijk. Zoals je ziet op die ene foto met de kluisjes + gang is het best kaal in vergelijking met andere scholen waar posters hangen etc. Dat is bij ons verboden en dat vind ik wel jammer.

Ik vind het mooi hoe ze de kleurindeling in het gebouw hebben gedaan. Elke afdeling heeft een andere kleur, rood, groen, geel, beige, grijs. Waardoor je snel ziet waar je bent.

Ik vind mijn school best praktisch ingericht, de leshuizen zijn handig met de lokalen dicht bij elkaar. Praktijk en Theorie gescheiden. (je hebt in de leshuizen om de trap heen lokalen voor nederlands, duits, geschiedenis etc en aan de andere kant lokalen voor natuurkunde, scheikunde, beeldende vorming, techniek, muziek). Wel zou er meer vrije studie ruimte moeten zijn, want die mist nog wel. Zeker nu de vide op dit moment in gebruik is door lokalen.

De studieruimte is wel een gemis omdat het nu druk is in gangen met mensen die op de grond zitten e.d.

Maar ik vind mijn school hip, cool en lief!
Helen Parkhurst... Dalton school? Is het gebouw ook met het idee 'Dalton school' ingericht?

Wij hebben een ontzettend lelijk gebouw van buiten. Lijken allemaal blokken op elkaar gestapeld. Het is een redelijk grote faculteit en zitten 3 voltijdopleidingen in en nog wat deeltijd.

Ik vind ons gedeelte van het gebouw echt wel goed. Het is neit echt modern ofzo maar wel gezellig en alles op 1 verdieping.

Binnenkort gaan ze beginnen aan een nieuwbouw. Vele docenten zijn daar op tegen. Zeker omdat we dan op 3 verschillende verdiepingen komen en omdat we dan samen gaan werken met andere faculteiten. Het gebouw wordt wel modern en is niet lelijk maar ik vraag me af waarom het nou echt nodig is. Kost ontzettend veel geld en weinig mensen hebben er echt zin in...
Welkom, Kinky. Je laatste bezoek: 10-05-2007 om 23:58
Oud 18-05-2005, 16:10
Nijn*
Nijn* is offline
Ik zou graag wat meer kleur zien in de school. Het plein voor zijn grijze tegels met gekleurde erdoorheen, dat soort dingen mogen ze dan ook wel ín de school doen. En bijvoorbeeld de klaslokalen wat opvrolijken al zijn het maar een paar posters die er hangen, of schilderijen.. Maar ja, het zal bij ons ook wel niet veel soeps zijn omdat we net verbouwingen achter de rug hebben.

Afbeelding:

Overigens is onze school wel vrij modern (het gebouw zelf), maar vooralsnog, erg kaal en grauw..
Oud 19-05-2005, 15:59
Soulwing
Soulwing is offline
Mijn school is modern
gebouwd naar idee van meneer Rietveld
oeoe : het RietveldLyceum
x
Oud 19-05-2005, 17:19
Uice
Uice is offline
Mijn school bestaat uit twee mooie oude gebouwen, één redelijk normaal gebouw en twee vreselijke lelijke grijze blokken, die de hele school volgens mij liever in kleur zou zien.

Regels voor berichten