Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-04-2002, 20:33
Kazanka
Kazanka is offline
Altijd als ik niet kan slapen, komen er zoals altijd weer tientallen gedachtes door me hoofd voorbij. Een tijdje later fantaseer, weet nie of dat het juiste woord ervoor is, ik vaak dat ik zoals altijd naar school ga. Alleen heb ik dan ook nog wat wapens en ekzplosieven bij me. Net als in een echte, film regiseer ik wat er gebeurt. Eerst een granaat in de binnenhof, dan 1 bij kluisjes etc...

Ik heb vorige week us wat gekeken naar high-school-killers op i-net. Kip Kinkel en Eric Harris kwam ik toen tegen. Zij hebben dus zo'n actie gedaan. School binnengegaan en wat ammunitie leeggeschoten op mede studenten.

kan dit op zich kwaad?? of ist normaal dat je op een gegeven moment welus fantaseerd over dit soort dingen en het bij een fantasie laat?
Oud 02-04-2002, 23:57
dystopia
dystopia is offline
Waarschijnlijk ben je ook visueel ingesteld

Alleen, jij wilt dus in je fantasien bommen op school plaatsen en vind dat prettig om dat te doen in die fantasie lijkt me niet zo positief, nee..

Fantaseer over iets prettigs dat kun je ook visualiseren
Oud 24-03-2004, 20:51
SM
SM is offline
Ik weet wat je meemaakt, ervaar dit zelf ook heel sterk bijmezelf. Ik zelf zou me ook graag inzetten voor een doel en dat is zelfopoffering.

Kijk naar Eric Harris & Dylan klebold, zij deden iets waar ik ze enorm om bewonder, niet zo zeer om het aantal doden dat ze hebben veroorzaakt maaar om hun standvastigheid. Zij geloofde in iets en wilde hiervoor in actie komen. Dit lijkt me ook logisch als je elke dag werd gepest en een afzonderlijk leventje gaat lijden.

Alleen hadden zij hun kansen voor het grijpen, ze kwamen makkelijk aan explosieven en wapens, iets wat in Nederland bijna niet te doen is als je geen crimineel bent.
Met citaat reageren
Oud 24-03-2004, 20:57
Quiana
Quiana is offline
Tussen fantaseren en het ook daadwerkelijk uitvoeren zit
een wereld van verschil...

Zolang jij de werkelijkheid en fantasie uit elkaar kunt houden, grenzen ed weet aan te geven, en dus weet wat wel en niet uitvoerbaar is, is het volgens mij niet echt een probleem ed.

Ik denk ook wel dat er heel veel mensen zijn die fantasiën/gedachten enz hebben die in het echt niet uitvoerbaar/echt zouden kunnen zijn.
Oud 24-03-2004, 22:30
Nona
Nona is offline
Ik herken je verhaal gedeeltelijk wel. Ik heb ook een soort van film-achtige fantasieën als ik in bed lig, ook mijn verhaaltjes zijn niet altijd even prettig van aard. Maar mijn bedenkseltjes zijn meestal niet op die manier gewelddadig van aard.

Ik denk niet dat het echt kwaad kan. Fantasie is bij lange na geen werkelijkheid en zolang je je dat realiseert is er helemaal niets aan de hand. Bovendien lijken deze fantasieën erg ver van de werkelijkheid te liggen, wat een nog duidelijker onderscheid creëert.
Oud 24-03-2004, 22:38
phensicske
phensicske is offline
Ik fantaseer ook (zeker vorige week, toen ik op mijn dieptepunt zat) dat ik mijn leerkrachte wiskunde aanval.
Ik zit rustig in de les en ze begint dan weer te zagen en me als een klein kind te behandelen. Als er één ding is, waar ik niet tegen kan, is het dat wel. Als 18-jarige (kom 19) verdien je toch wel wat respect en moet men je niet constant in de gaten zitten houden. Ze heeft een 'pik' op mij en doet dan ook alles wat ze kan om me te 'stekken' (betrappen).

Ik heb dus ook iets tegen haar (hoe zou dat toch komen?) en fantaseerde dat ze weer bezig was dat er een ongelofelijke straf zou volgen als ik mijn boek en rekenmachine niet bij me had. (boehoe ) Ik sprong over mijn bank en schopte in haar maag en bleef op haar boksen en slaan tot ze k.o./dood(?) was.
Toen begonnen gasten van mijn klas me tegen te houden en de rest weet ik niet meer.

Ik hoop dat ik dit nooit in het echt zou doen, maar ben bang mocht ze me ooit aanraken dat ik haar een duw zou geven.

In mijn donkere periodes heb ik ook wel eens de droom dat ik van het schoolgebouw spring en iedereen het zo erg vond dat men me niet liever had behandeld.
Met citaat reageren
Oud 24-03-2004, 22:49
Sponstanietje
Sponstanietje is offline
Citaat:
phensicske schreef op 24-03-2004 @ 23:38:
Ik fantaseer ook (zeker vorige week, toen ik op mijn dieptepunt zat) dat ik mijn leerkrachte wiskunde aanval.
Ik zit rustig in de les en ze begint dan weer te zagen en me als een klein kind te behandelen. Als er één ding is, waar ik niet tegen kan, is het dat wel. Als 18-jarige (kom 19) verdien je toch wel wat respect en moet men je niet constant in de gaten zitten houden. Ze heeft een 'pik' op mij en doet dan ook alles wat ze kan om me te 'stekken' (betrappen).

Ik heb dus ook iets tegen haar (hoe zou dat toch komen?) en fantaseerde dat ze weer bezig was dat er een ongelofelijke straf zou volgen als ik mijn boek en rekenmachine niet bij me had. (boehoe ) Ik sprong over mijn bank en schopte in haar maag en bleef op haar boksen en slaan tot ze k.o./dood(?) was.
Toen begonnen gasten van mijn klas me tegen te houden en de rest weet ik niet meer.

Ik hoop dat ik dit nooit in het echt zou doen, maar ben bang mocht ze me ooit aanraken dat ik haar een duw zou geven.

In mijn donkere periodes heb ik ook wel eens de droom dat ik van het schoolgebouw spring en iedereen het zo erg vond dat men me niet liever had behandeld.
Ik vind dat enger als jouw laatste situatie realiteit zou zijn. Namelijk dat mensen nog slechter over je gaan praten bij zoiets in plaats van dat zij zich in jouw situatie verplaatsen en medeleven tonen en zulke scenario's komen helaas voor...

Ikzelf heb 'slechte' gedachtes over 2 kwaadaardige personen. Ik heb wat dat betreft verder goede zelfcontrole, dus er moet nogal wat gebeuren wil ik die plannen uit gaan voeren.
Met citaat reageren
Oud 24-03-2004, 22:59
phensicske
phensicske is offline
Citaat:
Sponstanietje schreef op 24-03-2004 @ 23:49:
Ik vind dat enger als jouw laatste situatie realiteit zou zijn. Namelijk dat mensen nog slechter over je gaan praten bij zoiets in plaats van dat zij zich in jouw situatie verplaatsen en medeleven tonen en zulke scenario's komen helaas voor...
Met citaat reageren
Oud 24-03-2004, 23:05
Sponstanietje
Sponstanietje is offline
Dus is het maar goed dat het bij gedachtes blijft en niet daden.
Met citaat reageren
Oud 24-03-2004, 23:06
Luego
Luego is offline
ik fantaseer ook nog wel eens als ik in bed lig, ook wel eens gewoon overdag.
maar dan niet over dit soort dingen....

ga dit maar niet in t echt doen
Met citaat reageren
Oud 24-03-2004, 23:08
phensicske
phensicske is offline
Citaat:
Sponstanietje schreef op 25-03-2004 @ 00:05:
Dus is het maar goed dat het bij gedachtes blijft en niet daden.
Da's waar.

Maar ik ben nu aan mezelf aan het werken, dus het komt wel goed.

*Blijft hopen en probeert positief te denken.*
Met citaat reageren
Oud 24-03-2004, 23:22
Sponstanietje
Sponstanietje is offline
Citaat:
phensicske schreef op 25-03-2004 @ 00:08:
Da's waar.

Maar ik ben nu aan mezelf aan het werken, dus het komt wel goed.

*Blijft hopen en probeert positief te denken.*
Ik ga over het algemeen uit van het slechte zodat alles over het algemeen meevalt. En dan noemen mensen mij een pessimist!

Ik moet zelf trouwens ook nog flink sleutelen aan mijzelf, maar dat is ook een van de redenen waarom ik op dit forum ben gekomen.
Met citaat reageren
Oud 24-03-2004, 23:57
phensicske
phensicske is offline
Citaat:
Sponstanietje schreef op 25-03-2004 @ 00:22:
Ik ga over het algemeen uit van het slechte zodat alles over het algemeen meevalt. En dan noemen mensen mij een pessimist!

Ik moet zelf trouwens ook nog flink sleutelen aan mijzelf, maar dat is ook een van de redenen waarom ik op dit forum ben gekomen.

Ik vind ook wel dat het forum je helpt zelfinzichten verwerven. Mensen noemen me ook pessimist en ik kan ze geen ongelijk geven. Maar het heeft dan ook zijn voor-en nadelen..zoals bij alles, é. (Beetje offtopic.)
Met citaat reageren
Oud 25-03-2004, 08:20
Verwijderd
Citaat:
SM schreef op 24-03-2004 @ 21:51:
*tekst*
Is het nodig topics van bijna twee jaar oud te uppen? Post dan in het vervolg gewoon zelf een nieuwe topic.

Ik zal hem nu open laten, omdat anders iedereeen voor niks z'n best heeft zitten doen op zijn of haar post.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten