Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Films, TV & Radio
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-06-2004, 17:49
A Narrator
A Narrator is offline
Toen ik gisteren naar de bios ging om The Day After Tomorrow te gaan zien kwam er een interessante trailer langs.

I, Robot met Will Smith.
Het is het jaar 2035 de mensheid word gediend door Robots die bijna overal werken. De Detective Del Spooner die overigens niets moet hebben van Robots onderzoekt de moord op Dr. Miles Hogenmiller die werkte bij het bedrijf U.S. Robotics. Later blijkt dat de robot Sonny erbij betrokken is, hij is hoofdverdachte Nr. 1.
Dit is zeer onwaarschijnlijk eigenlijk gewoon onmogelijk, want een robot kan de Laws Of Robotics niet schenden. Waarom kan dat niet? Omdat de mens zo afhankelijk van hen is geworden dat als ze de regels wel konden breken ze de wereld kunnen veroveren. Maar misschien is dit al gebeurd...

Kijk ook op http://www.imdb.com/title/tt0343818/

Laatst gewijzigd op 06-06-2004 om 17:57.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 06-06-2004, 18:06
actionhank
actionhank is offline
Ja vond ik ook wel een interessante trailer. althans, het idee is wel boeiend, maar het ziet er naar uit dat de nadruk meer op actie ligt, helaas. Die trailer ook echt: "this summer.. one hero" etc. Bah.
Met citaat reageren
Oud 06-06-2004, 22:54
legatus
legatus is offline
Alex Proyas is een interessante regisseur, maar er is te veel geld mee gemoeid. Het wordt waarschijnlijk een inhoudloze sci-fi actiefilm. Bah!

Eerste dertig minuten zouden donker en intrigerend moeten zijn. De trailer en de teaser zien er niet uit.
Oud 06-06-2004, 23:12
Verwijderd
Het klinkt niet bepaald als een film die ik graag zou willen zien. Trailer heb ik nog niet gezien.
Met citaat reageren
Oud 07-06-2004, 02:08
Anonymous John
Anonymous John is offline
Citaat:
legatus schreef op 06-06-2004 @ 17:54 :
Het wordt waarschijnlijk een inhoudloze sci-fi actiefilm. Bah!
Da's ook mijn impressie, al heb ik nog wat hoop ervoor.
Oud 07-06-2004, 09:02
NERD
NERD is offline
http://www.amazon.com/exec/obidos/tg...77700?v=glance
Met citaat reageren
Oud 07-06-2004, 09:09
the tourist
the tourist is offline
Ik heb de trailer gezien, het idee van de film is wel leuk, maar de film zelf lijkt me niet leuk.
Met citaat reageren
Oud 07-06-2004, 11:56
Hyperspeed
Hyperspeed is offline
Trailer was al een tijdje te bekijken op apple.com , ik denk niet dat dit een film voor mij is. Bicentennial Man en Artificial Intelligence: AI vond ik al enorm slecht, en totaal niet interessant, dus met I Robot denk ik niet dat ik die graag wil zien.
Oud 07-06-2004, 12:49
AJMouse
AJMouse is offline
Ik begon te lezen en dacht, hm die trailer wil ik ook wel zien, en toen ik klaar was met je post te lezen, toen herinnerde ik het mij weer. Lang geleden heb ik hier een teaser/trailertje van gezien (niet zeker welk van de 2).

Het lijkt mij best een grappige film om te kijken. Gewoon leuk.
Oud 07-06-2004, 14:33
Diesel
Diesel is offline
Ik heb toch wel redelijk hoge verwachtingen van I ROBOT.

DARK CITY en THE CROW van regisseur Alex Projas behoren tot mijn favoriete donkere films, ik heb er in ieder geval vertrouwen in.
Oud 07-06-2004, 17:39
Qimm
Qimm is offline
lijkt me best wel een kut film...

Het idee spreekt mij totaal niet aan.
Oud 07-06-2004, 19:26
A Narrator
A Narrator is offline
Het lijkt me egt zo'n gezellige Popcorn film. Je weet wel zoals Independence Day.
Hij lijkt mij wel leuk!
Oud 08-06-2004, 11:12
legatus
legatus is offline
Citaat:
Het lijkt me egt zo'n gezellige Popcorn film.
Dát is juist het ergste van allemaal. De basis is alles behalve een gezellige popcorn-film, maar dat lijkt er nu van gemaakt te worden. Triest. Hopelijk kan Proyas nog wat Asimov erin injecteren.
Oud 08-06-2004, 13:59
p-chez
p-chez is offline
De trailer leek idd wel interessant. Hopelijk is de film dat zelf ook...
Oud 08-06-2004, 18:16
actionhank
actionhank is offline
Haha wat een eensgezindheid
Met citaat reageren
Oud 08-06-2004, 18:19
Amisha
Amisha is offline
Wat heeft iedereen tegen popcorn films hier?
Met citaat reageren
Oud 08-06-2004, 23:19
Verwijderd
Ik heb de trailer ook in de bios gezien.

Ik stond een beetje raar te kijken eigenlijk toen ik een robot een vloeiende zweefrol zag doen, dat zag er behoorlijk nep uit.
Met citaat reageren
Oud 09-06-2004, 13:07
Verwijderd
Citaat:
Amisha schreef op 08-06-2004 @ 19:19 :
Het is maar hoe je het bekijkt. Je zou kunnen zeggen; alwéér een popcorn film die je zodra je de bioscoop uitloopt weer vergeten bent. Zonde van je geld.

Het thema blijft interessant, robots die door een natuurlijk evolutieproces een bewustzijn kweken...Maar de trailer is om te huilen. Zelfs de cgi vind ik niet overtuigend genoeg om de film nog enigzins te redden.
Met citaat reageren
Oud 09-06-2004, 16:17
Love_Fulfilled
Love_Fulfilled is offline
Ook gezien tijdens TDAT, maar lijkt me niks
Oud 09-06-2004, 17:03
Ketjing
Ketjing is offline
Will Smith doet mee, dat is voor mij al een reden om niet naar de bios te gaan
Oud 09-06-2004, 18:57
legatus
legatus is offline
Citaat:
toen ik een robot een vloeiende zweefrol zag doen
Robots zouden in de toekomst geen vloeiende bewegingen kunnen maken?

Citaat:
Iedereen? Waarschijnlijk interesseert het je geen moment, maar waarom van een zeer interessant boek naar waarschijnlijkheid een lege popcornfilm maken?
Oud 09-06-2004, 23:02
Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Ik vrees het ergste. De trailer is waardeloos, de film lijkt vrijwel niks met de Asimovs verhalenbundel te maken te hebben ( en de Laws of Robotics lijken niet gebroken te worden, maar op z'n minst sterk verbogen). Het enige sprankje hoop is dat het geregisseerd wordt door Proyas, maar hoeveel inspraar hij heeft bij een project van deze afmetingen....
Oud 22-07-2004, 20:34
Verwijderd
Net gezien - valt enigzins mee.

Ik kan me aardig vinden in het volgende citaat van een kijker van IMDB:
  1. "I've never been a big Will Smith fan (recalling "Bad Boys" I and II, "Independence Day," "Wild, Wild West," etc.), but he does give a pretty low-key, sincere performance here. Director Alex Proyas ("Garage Days," "Dark City"), working with the biggest budget he's ever had, also blends creative special effects (the robots are amazing) with a decent storyline that keeps the action pumping with few slow spots. In addition, he doesn't allow the graphics to overwhelm a pretty good plot (that Isaac Asimov sure could write, couldn't he?)."
bron

Geen superslechte film. Doet hier en daar wel denken aan Metropolis en andere anime. Verder is een knipoog naar The Matrix niet ondenkbaar.

Leuke film voor een zwoele zomernacht en flink wat bier.
Met citaat reageren
Oud 22-07-2004, 21:06
legatus
legatus is offline
Citaat:
Net gezien - valt enigzins mee.
Ik vond hem erg slecht. De effecten waren - uiteraard - goed. Daar ligt het probleem ook niet echt. Ik relativeer echter zulke films niet met de gedachtengang dat het leuke entertainment is. Tijdverdrijf. Ik vond het absoluut niet leuk en daarom niet entertaining.

De korte openingsscenč, een flashback, is het beste uit de hele film. Gelukkig keert deze nog een keer terug. De "ghosts in the machine" invalshoek is érg interessant, maar het blijft allemaal ontzettend oppervlakkig.

Geen karakterontwikkeling, stompzinnige dialogen en mislukte grappig bedoelde opmerkingen. Een idiote ontrafeling die van Scooby-Doo niveau is. Belachelijk gefilmde - en uitgevoerde - actiescenčs en nog veel meer...

Wat zal dit een HIT worden, zeg. Openingsweekend is blijkbaar al de hoogste in Will Smith's carričre.
Oud 22-07-2004, 21:14
legatus
legatus is offline
Citaat:
Verder is een knipoog naar The Matrix niet ondenkbaar.
Tja, Isaac Asimov is één van de grootste science fiction schrijvers die bestaan heeft. Uiteraard hebben de gebroeders Warschowski zich daardoor laten inspireren. Evenals dat de wetenschap ideeën en namen van Asimov gebruikt. Asimov begon in de jaren veertig met zijn Laws of Robotics.
Oud 22-07-2004, 21:53
Verwijderd
Citaat:
legatus schreef op 22-07-2004 @ 22:06 :
Ik relativeer echter zulke films niet met de gedachtengang dat het leuke entertainment is. [...]
Ik doe dat dus juist wel, want iedereen op mijn opleiding (cultuurwetenschappen) doet dat dus nooit. Wat dat betreft heb ik meer een holistische benadering - als je daarvan zou kunnen spreken.

Wat betreft je kritiek. Natuurlijk heb je gelijk, maar ik verwacht dat niet van zo'n film. Ik verwacht geen Tarkovsky en dus ik mis het ook niet.

Laatst gewijzigd op 22-07-2004 om 21:56.
Met citaat reageren
Oud 23-07-2004, 09:17
Black Rainbow
Black Rainbow is offline
Ik vond hem kwa verhaal en diepgang ook wel erg tegenvallen, het is echt een actiefilm, die een beetje langzaam op gang komt.
Het idee achter de film had veel boeiender kunnen zijn. En ik irriteerde me ook regelmatig aan slechte one-liners en aan will smith in het algemeen, iemand anders had die rol moeten hebben.
Met citaat reageren
Oud 26-07-2004, 23:00
Diesel
Diesel is offline
Vond het allemaal zeer amusant, ik heb me zeker niet zitten vervelen.
Oud 05-08-2004, 00:37
Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Ik heb een beetje gemengde gevoelens over de film. Niet zo slecht als de trailers deden vermoeden, maar ook geen hoogstandje. Het plot was vrij clichématig; skeptische agent vecht tegen heersende opinie en blijkt wat op het spoor te zijn.

Het vervelendste gat in het plot:
Spoiler

Het plot leent wat ideëen uit de verschillende verhalen van Asimov, en doet dat aardig. Het had wat getrouwer mogen zijn naar mijn smaak, maar het is geen blamage.

Will Smith deed het niet slecht, Bridget Moynahan was ronduit middelmatig, eigenlijk was alleen Alan Tudyks Sonny een daadwerkelijk interessant personage.
Oud 05-08-2004, 00:47
Verwijderd
Ik ga hem niet checken om de simpele reden dan will smith's zwarte reet erin zit.
Met citaat reageren
Oud 05-08-2004, 00:58
Verwijderd
Lijkt me een suffe, inhoudsloze actiefilm. Met Will Smith ook nog eens :\
Met citaat reageren
Oud 05-08-2004, 01:13
Vice
Vice is offline
Ik heb de trailer ervan gezien en die film lijkt me niks aan. Vooral het verhaal niet. Bovendien vond ik die robots er behoorlijk lelijk uitzien.
Oud 05-08-2004, 16:59
Verwijderd
Citaat:
Vice schreef op 05-08-2004 @ 02:13 :
Ik heb de trailer ervan gezien en die film lijkt me niks aan. Vooral het verhaal niet. Bovendien vond ik die robots er behoorlijk lelijk uitzien.
Dat laatste vond ik nou ook meteen toen ik de trailer zag.
Met citaat reageren
Oud 05-08-2004, 20:21
willypirate
willypirate is offline
Heb de film gezien , en hij is gewoon goed. Uiterraard zitten er ook "impossible" momenten in , maar hé die zitten ook in tekenfilms
Het verhaal is uiterraard sifi , maar je kunt je heel goed voorstellen dat de werkelijkheid die richting wel op gaat.

ps:Het verhaal krijgt een iets andere wending en betekenis dan je denk.

A must see
Oud 05-08-2004, 20:36
Verwijderd
Citaat:
willypirate schreef op 05-08-2004 @ 21:21 :
Uiterraard zitten er ook "impossible" momenten in , maar hé die zitten ook in tekenfilms
Wat een geweldige logica. Weet je zeker dat je geen vrouw bent?

PS Het is uiteraard.
Met citaat reageren
Oud 05-08-2004, 20:38
Verwijderd
Citaat:
Milk schreef op 05-08-2004 @ 21:36 :

PS Het is uiteraard.
Vergeet sci-fi niet

Citaat:
A must see

Laatst gewijzigd op 05-08-2004 om 20:40.
Met citaat reageren
Oud 05-08-2004, 20:39
Verwijderd
Citaat:
N00dles schreef op 05-08-2004 @ 21:38 :
Vergeet sci-fi niet
Ik keek niet eens verder dan die geweldige logica. Betoverend.
Met citaat reageren
Oud 05-08-2004, 21:53
Rioto
Citaat:

PS Het is uiteraard.
lekker boeiend..
Met citaat reageren
Oud 06-08-2004, 23:47
ABrules
ABrules is offline
Ik heb vanaf de trailer al een terminator-idee bij deze film... lijkt zoveel gejat...

Robots die slecht worden enzo... en tja, in de toekomst of weet ik veel wat...

en het zal wel te voorspelbaar zijn...
Oud 07-08-2004, 00:07
Maarten
Maarten is offline
Ik heb hem gezien en hij is supervet

Het is een mooi uitgewerkte film die heel erg goed amuseert alleen hij heeft idd niet superveel inhoud. Nou en...
Met citaat reageren
Oud 07-08-2004, 00:38
Remqo
Remqo is offline
Ik heb het net gezien.

Hij was wel boven mijn verwachtingen, want de trailers vond ik tegen vallen. Er zitten wel mooie acties tussen en vooral Robot Sonny kwam overtuigend over.
Ik stoorde me in het begin een beetje aan de eerste gesprekken met Spooner en Calvin, alsof ze het van een briefje oplezen waren.
Met citaat reageren
Oud 07-08-2004, 00:47
Verwijderd
tankstation
Met citaat reageren
Oud 07-08-2004, 11:45
legatus
legatus is offline
Citaat:
lijkt zoveel gejat...
Logisch, gezien het bronmateriaal. Isaac Asimov is een van de grootste science-fiction schrijvers die bestaan heeft. Veel van zijn ideeën worden gebruikt in de wetenschap en hij heeft ook veel filmmakers geďnspireerd.
Oud 07-08-2004, 11:55
willypirate
willypirate is offline
Citaat:

PS Het is uiteraard.
Jij bent duidelijk een vrouw , net als Noodles , beetje kinderachtig om op spelfouten te letten , maar goed het is inderdaad fout.

Dit soort flims zijn "fictie" met een onderliggende angst voor de realiteit. Lekker belangrijk of het wel of niet kan. Logica is ook niet van toepassing in fantasie.
Oud 07-08-2004, 12:22
legatus
legatus is offline
Citaat:
Logica is ook niet van toepassing in fantasie.
Logica is zeker van toepassing bij fantasie, behalve bij surrealisme. Draken zoals in DRAGON HEART hebben bijvoorbeeld vleugels in plaats van vinnen, heel logisch, anders kunnen ze niet vliegen. Logica in de fantasiewereld.

Waarschijnlijk wordt er ook verwezen naar je argument dat tekenfilms ook onmogelijke gebeurtenissen bevatten...
Oud 07-08-2004, 16:00
willypirate
willypirate is offline
Citaat:
legatus schreef op 07-08-2004 @ 13:22 :
Logica is zeker van toepassing bij fantasie, behalve bij surrealisme. Draken zoals in DRAGON HEART hebben bijvoorbeeld vleugels in plaats van vinnen, heel logisch, anders kunnen ze niet vliegen. Logica in de fantasiewereld.

Waarschijnlijk wordt er ook verwezen naar je argument dat tekenfilms ook onmogelijke gebeurtenissen bevatten...
Je kunt logica enigzins terugvinden in iemands fantasie , maar het is geen wet die zegt dat het moet. Fantasie is onbegrensd.
Logica legt fantasie geen grenzen op.
Oud 07-08-2004, 16:24
legatus
legatus is offline
Citaat:
willypirate schreef op 07-08-2004 @ 17:00 :
Je kunt logica enigzins terugvinden in iemands fantasie , maar het is geen wet die zegt dat het moet. Fantasie is onbegrensd.
Logica legt fantasie geen grenzen op.
Ah, nu ga je over op "iemands fantasie". Aangezien we het over films hebben, spreken we bij fantasie over een genre, en daar zijn regels aan verbonden.
Oud 07-08-2004, 16:50
Hyperspeed
Hyperspeed is offline
Ik ga vrijdag er heen, ben erg benieuwd.
Oud 07-08-2004, 21:53
Verwijderd
Citaat:
legatus schreef op 09-06-2004 @ 19:57 :
Robots zouden in de toekomst geen vloeiende bewegingen kunnen maken?

Iedereen? Waarschijnlijk interesseert het je geen moment, maar waarom van een zeer interessant boek naar waarschijnlijkheid een lege popcornfilm maken?
om eerlijk te zijn, denk ik van niet. niet de beweging die ik bedoelde.
Met citaat reageren
Oud 07-08-2004, 22:25
Severus
Severus is offline
Citaat:
N00dles schreef op 05-08-2004 @ 01:58 :
Lijkt me een suffe, inhoudsloze actiefilm. Met Will Smith ook nog eens :\
Agreed.
Reageren

Regels voor berichten