![]() |
|
Toen ik gisteren naar de bios ging om The Day After Tomorrow te gaan zien kwam er een interessante trailer langs.
I, Robot met Will Smith. Het is het jaar 2035 de mensheid word gediend door Robots die bijna overal werken. De Detective Del Spooner die overigens niets moet hebben van Robots onderzoekt de moord op Dr. Miles Hogenmiller die werkte bij het bedrijf U.S. Robotics. Later blijkt dat de robot Sonny erbij betrokken is, hij is hoofdverdachte Nr. 1. Dit is zeer onwaarschijnlijk eigenlijk gewoon onmogelijk, want een robot kan de Laws Of Robotics niet schenden. Waarom kan dat niet? Omdat de mens zo afhankelijk van hen is geworden dat als ze de regels wel konden breken ze de wereld kunnen veroveren. Maar misschien is dit al gebeurd... Kijk ook op http://www.imdb.com/title/tt0343818/
Laatst gewijzigd op 06-06-2004 om 17:57. |
Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
|
Trailer was al een tijdje te bekijken op apple.com , ik denk niet dat dit een film voor mij is. Bicentennial Man en Artificial Intelligence: AI vond ik al enorm slecht, en totaal niet interessant, dus met I Robot denk ik niet dat ik die graag wil zien.
||
Verwijderd
|
Citaat:
Het thema blijft interessant, robots die door een natuurlijk evolutieproces een bewustzijn kweken...Maar de trailer is om te huilen. Zelfs de cgi vind ik niet overtuigend genoeg om de film nog enigzins te redden. |
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
|
Ik vrees het ergste. De trailer is waardeloos, de film lijkt vrijwel niks met de Asimovs verhalenbundel te maken te hebben ( en de Laws of Robotics lijken niet gebroken te worden, maar op z'n minst sterk verbogen). Het enige sprankje hoop is dat het geregisseerd wordt door Proyas, maar hoeveel inspraar hij heeft bij een project van deze afmetingen....
|
Verwijderd
|
Net gezien - valt enigzins mee.
Ik kan me aardig vinden in het volgende citaat van een kijker van IMDB:
Geen superslechte film. Doet hier en daar wel denken aan Metropolis en andere anime. Verder is een knipoog naar The Matrix niet ondenkbaar. Leuke film voor een zwoele zomernacht en flink wat bier. |
![]() |
||
Citaat:
De korte openingsscenč, een flashback, is het beste uit de hele film. Gelukkig keert deze nog een keer terug. De "ghosts in the machine" invalshoek is érg interessant, maar het blijft allemaal ontzettend oppervlakkig. Geen karakterontwikkeling, stompzinnige dialogen en mislukte grappig bedoelde opmerkingen. Een idiote ontrafeling die van Scooby-Doo niveau is. Belachelijk gefilmde - en uitgevoerde - actiescenčs en nog veel meer... Wat zal dit een HIT worden, zeg. Openingsweekend is blijkbaar al de hoogste in Will Smith's carričre.
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Wat betreft je kritiek. Natuurlijk heb je gelijk, maar ik verwacht dat niet van zo'n film. Ik verwacht geen Tarkovsky en dus ik mis het ook niet. Laatst gewijzigd op 22-07-2004 om 21:56. |
![]() |
|
Ik vond hem kwa verhaal en diepgang ook wel erg tegenvallen, het is echt een actiefilm, die een beetje langzaam op gang komt.
Het idee achter de film had veel boeiender kunnen zijn. En ik irriteerde me ook regelmatig aan slechte one-liners en aan will smith in het algemeen, iemand anders had die rol moeten hebben. |
![]() |
|
Ik heb een beetje gemengde gevoelens over de film. Niet zo slecht als de trailers deden vermoeden, maar ook geen hoogstandje. Het plot was vrij clichématig; skeptische agent vecht tegen heersende opinie en blijkt wat op het spoor te zijn.
Het vervelendste gat in het plot:
Spoiler
Het plot leent wat ideëen uit de verschillende verhalen van Asimov, en doet dat aardig. Het had wat getrouwer mogen zijn naar mijn smaak, maar het is geen blamage. Will Smith deed het niet slecht, Bridget Moynahan was ronduit middelmatig, eigenlijk was alleen Alan Tudyks Sonny een daadwerkelijk interessant personage.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Heb de film gezien , en hij is gewoon goed. Uiterraard zitten er ook "impossible" momenten in , maar hé die zitten ook in tekenfilms
![]() Het verhaal is uiterraard sifi , maar je kunt je heel goed voorstellen dat de werkelijkheid die richting wel op gaat. ps:Het verhaal krijgt een iets andere wending en betekenis dan je denk. A must see ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() PS Het is uiteraard. |
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd op 05-08-2004 om 20:40. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|
Ik heb vanaf de trailer al een terminator-idee bij deze film...
![]() Robots die slecht worden enzo... en tja, in de toekomst of weet ik veel wat... en het zal wel te voorspelbaar zijn...
|
Ik heb het net gezien.
Hij was wel boven mijn verwachtingen, want de trailers vond ik tegen vallen. Er zitten wel mooie acties tussen en vooral Robot Sonny kwam overtuigend over. Ik stoorde me in het begin een beetje aan de eerste gesprekken met Spooner en Calvin, alsof ze het van een briefje oplezen waren. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
Dit soort flims zijn "fictie" met een onderliggende angst voor de realiteit. Lekker belangrijk of het wel of niet kan. Logica is ook niet van toepassing in fantasie.
||
Citaat:
Waarschijnlijk wordt er ook verwezen naar je argument dat tekenfilms ook onmogelijke gebeurtenissen bevatten...
||
Citaat:
Logica legt fantasie geen grenzen op.
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
De Kantine |
Waar moest jij vandaag om lachen? #duisent Verwijderd | 500 | 08-11-2011 18:57 | |
Films, TV & Radio |
Waarover zou jij een film willen maken? Love_Fulfilled | 60 | 30-01-2005 19:22 | |
Muziek |
welke herrie komt 'r uit je excuus voor 'n set speakers? cha0s | 500 | 20-05-2004 23:38 | |
Muziek |
luistertopic ]{ing | 500 | 22-02-2004 12:29 |