Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-07-2004, 09:00
4774
4774 is offline
hi

ik zou dit topic bij liefde&relatie kunnen zetten, maar volgens mij gaat dit dieper dan alleen liefde. ik heb eerst een relatie gehad met een jongen toen ik 14-15 was. erg jong dus. we hadden 8 maanden een relatie maar na 6 maanden was hij verliefd op een ander meisje en vertelde me dat. toch bleef ik bij hem (ik denk dat ik gewoon jong,stom en naief was.) maar mn vertrouwen was erg geschaad.
ook sprak hij veel met meisjes af hij vertelde me laatst dat het alleen maar was om me jaloers te maken. hij was ook vreemdgegaan en zocht bij meisjes dingen die hij bij mij niet kreeg. we konden ook niet goed praten samen over niks eigenlijk.

nu heb ik dus weer een relatie van bijna 7 maanden.ik kan met hem wel goed praten over alles maar dit onderwerp wil ik hem niet elke keer voor zn neus schuiven dus ik wil het verwerken zegmaar. mn ex die ontmoette meisjes van internet (msn, chatrooms oid) als ik zie dat mn vriendje een nieuw meisje heeft toegevoegd op msn ben ik bang. terwijl ik ook jongens toevoeg op msn, terwijl ik ook jongensvrienden heb, terwijl ik met jongens praat en niet vreemdga. en hij hetzelfde met meisjes doet en ook al weet ik dat hij niks doet...ik ben wel bang. bang dat hij met meisjes chat op een bepaalde manier. we hebben het er wel over gehad hoe ver je mag gaan
(ook met chat kun je gedeeltelijk vreemdgaan bij ons) als je met iemand praat op de manier: 'ik wil je zien' 'ik heb je gemist' 'je bent zo mooi' die dingen die je tegen je vriend/vriendin zegt die mogen niet.
en ik weet dat hij het niet doet. en ik weet dat hij nooit zal vreemdgaan. maar ergens knaagt het, en dat wil ik niet meer.. ik vertrouw hem echt maar soms knaagt dit aan me hoe kan ik dat oplossen?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 21-07-2004, 09:02
Miss Helena
Miss Helena is offline
Je kan het oplossen door er met hem over te praten. Vertel hem wat er gebeurd is, waarom je zo wantrouwig bent. Jouw vriend is de enige die jou gerust kan stellen. Succes
Oud 21-07-2004, 09:07
4774
4774 is offline
mn ex zit hem ook een beetje dwars, mn ex heeft me op heel veel verschillende manieren gekwetst en mn huidige vriend word boos op mn ex elke keer als ik het over mn ex heb. mn huidige vriend is ook niet erg zeker over zichzelf, of hij me wel goed behandeld enzo wat hij zeker doet. ik heb het weleens met mn vriend over dat msn gedoe gehad. en hij zei ik heb al zoveel meisjes geblokeerd en verwijderd ik chat gewoon met meisjes zoals jij met jongens chat. en dat is waar. ik heb meer jongens in mn lijst dan hij meisjes heeft. hij heeft 3 meisjes van internet zegmaar. en 6 meisjes kent hij in real life. ik weet dat het niks betekend voor hem en dat hij alleen mij wil en dat ik het enigste ben wat hij heeft.. hij is zo lief voor me ik wil hem gewoon blindelings vertrouwen en niet meer in de stress schieten als ik zie dat er een meisje online is.
Met citaat reageren
Oud 21-07-2004, 09:37
elledc
elledc is offline
Dat had ik dus ook bij m'n vorige vriend, hij had zoveel meisjes in zijn lijst dat ik het gewoon niet kon vertrouwen. Het was een prille relatie, maar wetende dat hij af en toe een meisje toevoegde en dat hij veel contact had met nog nooit geziene meiden, deed me toch wel vreemd. Ik heb het er dan ook over gehad dat ik graag het gevoel heb dat ik de enige ben voor hem en dat hij dus die msn niet per se nodig had. Enkele maanden heeft hij msn stilgelegd nadien is de relatie uitgegaan omwille van te grote verschillen. Ik weet niet waarom maar ik heb een gloeiende hekel aan dat msn-gedoe. Het is zo onpersoonlijk, zo afstandelijk en oppervlakkig. Gelukkig heeft mijn huidige vriend geen msn.
Msn is toch geen levensnoodzakelijk communicatiemiddel? Misschien kun jij het er ook eens over hebben.
Met citaat reageren
Oud 21-07-2004, 09:44
4774
4774 is offline
Citaat:
utopia5 schreef op 21-07-2004 @ 10:37 :
Dat had ik dus ook bij m'n vorige vriend, hij had zoveel meisjes in zijn lijst dat ik het gewoon niet kon vertrouwen. Het was een prille relatie, maar wetende dat hij af en toe een meisje toevoegde en dat hij veel contact had met nog nooit geziene meiden, deed me toch wel vreemd. Ik heb het er dan ook over gehad dat ik graag het gevoel heb dat ik de enige ben voor hem en dat hij dus die msn niet per se nodig had. Enkele maanden heeft hij msn stilgelegd nadien is de relatie uitgegaan omwille van te grote verschillen. Ik weet niet waarom maar ik heb een gloeiende hekel aan dat msn-gedoe. Het is zo onpersoonlijk, zo afstandelijk en oppervlakkig. Gelukkig heeft mijn huidige vriend geen msn.
Msn is toch geen levensnoodzakelijk communicatiemiddel? Misschien kun jij het er ook eens over hebben.
ik heb ook een gruwelijke hekel aan msn
in mijn straat wonen 2 gezinnen die ik al mn hele leven ken.
alle 2 de vrouwen (van 34 en 38) zijn er vandoor gegaan met een man van msn en lieten hun kinderen en man achter en gingen scheiden enzo. heeft er niks mee te maken maar dat is 1 van de redenen dat ik een hekel heb aan msn!

ik weet dat mn vriendje niks met die meisjes doet
ik ben er ook weleens bij geweest, zo'n msn gesprek en het gaat gewoon oppervlakkig zoals ik tegen internet jongens praat.
zoals je las heeft hij maar heel weinig meisjes van internet zelf en meer meisjes die hij kent van het echte leven.

ik wil het gewoon vergeten wat er met mn ex is gebeurd en mn huidige vriend een nieuwe kans geven en hem te vertrouwen alsof er nooit wat is gebeurd. waarom lukt me dat niet gewoon
Met citaat reageren
Oud 21-07-2004, 09:49
elledc
elledc is offline
Citaat:
4774 schreef op 21-07-2004 @ 10:44 :

ik wil het gewoon vergeten wat er met mn ex is gebeurd en mn huidige vriend een nieuwe kans geven en hem te vertrouwen alsof er nooit wat is gebeurd. waarom lukt me dat niet gewoon
Dit zal wel lukken denk ik, geef jezelf de tijd om het te vergeten. Het is normaal dat je dit niet zo snel vergeet, nu je opnieuw een vriend hebt doet dit je er weer aan denken. Maar gun je huidige vriend een kans, hij is verschillend van je ex, ik denk dat het zeer belangrijk is dat hij voelt dat je vertrouwen hebt in hem. Probeer misschien niet te veel te babbelen over je vroegere vriend, het is verleden, die stap moet je proberen zetten. Bezie je huidige relatie als iets nieuw, iets unieks met een leuke jongen die jou tenminste ook de kans heeft om je ex vriend te vergeten.
Succes iig!
Met citaat reageren
Oud 21-07-2004, 09:58
4774
4774 is offline
we hebben het over mn ex gehad toen we nog niks hadden, en 3 maanden geleden nog een keer toen ik een beetje boos werd omdat hij met een oude vriendin wou afspreken die hij al heel lang kent ik had m uitgelegd dat ik bang ben hem kwijt te raken.

hij weet dat ik hem vertrouw en ik zie mn huidige vriend als een nieuw iets, een nieuwe kans en alles wat ie doet is zoiezo veel liever en leuker dan dat wat mn ex deed. alleen het msn vertrouwen. ik zeg duizend keer tegen mezelf dat ik hem kan vertrouwen etc. het werkt niet stom kind dat ik ben
Met citaat reageren
Oud 21-07-2004, 09:59
little nemo
little nemo is offline
Citaat:
4774 schreef op 21-07-2004 @ 10:00 :

en ik weet dat hij het niet doet. en ik weet dat hij nooit zal vreemdgaan. maar ergens knaagt het, en dat wil ik niet meer.. ik vertrouw hem echt maar soms knaagt dit aan me hoe kan ik dat oplossen?
...ik denk niet dat je veel tegen die gevoelens kunt doen. je weet dat het niet nodig is, maar het overkomt je toch. ik zou gewoon accepteren dat je je soms zo voelt...het is gewoon vervelend, maar ik neem aan dat je je niet constant zo voelt dus als je het niet meer als een probleem ziet maar meer als een (tijdelijk) ongemak denk ik dat dat al een stuk scheelt
Oud 21-07-2004, 10:07
4774
4774 is offline
Citaat:
little nemo schreef op 21-07-2004 @ 10:59 :
...ik denk niet dat je veel tegen die gevoelens kunt doen. je weet dat het niet nodig is, maar het overkomt je toch. ik zou gewoon accepteren dat je je soms zo voelt...het is gewoon vervelend, maar ik neem aan dat je je niet constant zo voelt dus als je het niet meer als een probleem ziet maar meer als een (tijdelijk) ongemak denk ik dat dat al een stuk scheelt
ik zal er aan denken. ik ga gewoon niet meer meekijken in zn msn als hij aan het msn'en is als ik er ben. ik vertrouw hem gewoon en wil geen gedoe omdat ik een ex heb gehad die zo gemeen was om wel vreemd te gaan.
Met citaat reageren
Oud 21-07-2004, 11:29
Fade of Light
Fade of Light is offline
De tijd zal het deels oplossen en misschien is de eerste echte grote stap richting een oplossing, pas als het 'normaal' uitgaat met je huidige vriend en je weet dat het ook normaal uit kan gaan en dus niet via msn/vreemdgaan etc etc.
Met citaat reageren
Oud 21-07-2004, 11:33
little nemo
little nemo is offline
Citaat:
4774 schreef op 21-07-2004 @ 11:07 :
ik zal er aan denken. ik ga gewoon niet meer meekijken in zn msn als hij aan het msn'en is als ik er ben. ik vertrouw hem gewoon en wil geen gedoe omdat ik een ex heb gehad die zo gemeen was om wel vreemd te gaan.
...sukses ermee dan, maar ik denk dat t wel lukt...je instelling is iig goed
Oud 21-07-2004, 12:19
4774
4774 is offline
Citaat:
Fade of Light schreef op 21-07-2004 @ 12:29 :
De tijd zal het deels oplossen en misschien is de eerste echte grote stap richting een oplossing, pas als het 'normaal' uitgaat met je huidige vriend en je weet dat het ook normaal uit kan gaan en dus niet via msn/vreemdgaan etc etc.
dat weet ik ook heus wel, dat er meer dingen zijn dan msn, en via msn vreemdgaan. maar voor de rest hebben hij en ik geen problemen en zie ik geen redenen om bang te zijn omdat we van elkaar houden enzo. maar dat msn gedoe zit mij dwars, niet hem. ik probeer toch te accepteren dat hij niet zoals mn ex is.
Met citaat reageren
Oud 21-07-2004, 12:32
Fade of Light
Fade of Light is offline
Citaat:
4774 schreef op 21-07-2004 @ 13:19 :
dat weet ik ook heus wel, dat er meer dingen zijn dan msn, en via msn vreemdgaan. maar voor de rest hebben hij en ik geen problemen en zie ik geen redenen om bang te zijn omdat we van elkaar houden enzo. maar dat msn gedoe zit mij dwars, niet hem. ik probeer toch te accepteren dat hij niet zoals mn ex is.
Je snapt me verkeerd denk ik . Maar als ik het zo lees, dan maakt mijn reactie even niet uit, dat laatste is het belangrijkste. Deed iedereen dat maar *Zucht*
Met citaat reageren
Oud 21-07-2004, 13:18
4774
4774 is offline
Citaat:
Fade of Light schreef op 21-07-2004 @ 13:32 :
Je snapt me verkeerd denk ik . Maar als ik het zo lees, dan maakt mijn reactie even niet uit, dat laatste is het belangrijkste. Deed iedereen dat maar *Zucht*
haha. ik ben blij dat ik het inzie iig. het maakt me een stuk gelukkiger enzo
Met citaat reageren
Oud 21-07-2004, 18:57
blurred
blurred is offline
Ik denk inderdaad dat praten een hoop kan verduidelijken. Het probleem zal er niet door opgelost worden, maar dat zal sowieso heel moeilijk gaan. Praten zorgt er wel voor dat je dit probleem met vriend kunt delen, dat hij begrijpt wat er in je omgaat. Dat je in het verleden een harde klap gekregen hebt, dat gaat niet zomaar over, dat heeft tijd nodig.
Oud 28-07-2004, 13:24
=zwart wit=
=zwart wit= is offline
Citaat:
utopia5 schreef op 21-07-2004 @ 10:49 :
Dit zal wel lukken denk ik, geef jezelf de tijd om het te vergeten. Het is normaal dat je dit niet zo snel vergeet, nu je opnieuw een vriend hebt doet dit je er weer aan denken. Maar gun je huidige vriend een kans, hij is verschillend van je ex, ik denk dat het zeer belangrijk is dat hij voelt dat je vertrouwen hebt in hem. Probeer misschien niet te veel te babbelen over je vroegere vriend, het is verleden, die stap moet je proberen zetten. Bezie je huidige relatie als iets nieuw, iets unieks met een leuke jongen die jou tenminste ook de kans heeft om je ex vriend te vergeten.
Succes iig!
tijd (er over heen laten gaan, verwerken) - praten (over probleem) - zwijgen (over exen zoveel als het kan)- vergeten (door de tijd)

en mss moet je toch proberen niet te achterdochtig zijn, want je zegt dat je weet dat hij er toch niets mee bedoelt. en ik vind dat je hem er toch vrij in moet laten, van wat hij doet. mss kun je afspreken dat je er allebei mee stopt? dus jij ook?
(zelf vind ik dat absoluut niet nodig, maar dat ligt voor jou mss anders. mijn msnlijst bestaat ook voor een groot deel uit jongens (ik zou niet weten hoe het komt) maar je hebt toch niks met ze? dan is het toch niet erg?)

en dan heb je het zeker helemaal als je hem met een ander meisje ziet praten. ik denk dat je je daar over heen moet zetten en zekerder moet zijn van z'n liefde voor jou. als je weet dat hij van je houdt, weet je ook dat hij geen ander wil. en dat moet je natuurlijk ook bij hem doen en het echt van 2 kanten laten komen.

en succes natuurlijk
Met citaat reageren
Oud 28-07-2004, 13:25
=zwart wit=
=zwart wit= is offline
Citaat:
blurred schreef op 21-07-2004 @ 19:57 :
[B]Praten zorgt er wel voor dat je dit probleem met vriend kunt delen, dat hij begrijpt wat er in je omgaat. B]
Met citaat reageren
Oud 28-07-2004, 21:34
4774
4774 is offline
Citaat:
GanzenVeer schreef op 28-07-2004 @ 14:25 :
ik heb het er met hem over gehad. en hij vertelde me ook dat hij weleens jaloers is (ik heb het nooit gemerkt ofzo) maar ik vind het wel fijn om te weten dat hij het ook 'heeft'. het was een fijn gesprek en hij weet nu dat ik hem niet kwijt wil en dat weet ik van hem ^^ *praten is zo fijn..* :$
Met citaat reageren
Oud 30-07-2004, 14:43
=zwart wit=
=zwart wit= is offline
Citaat:
4774 schreef op 28-07-2004 @ 22:34 :
ik heb het er met hem over gehad. en hij vertelde me ook dat hij weleens jaloers is (ik heb het nooit gemerkt ofzo) maar ik vind het wel fijn om te weten dat hij het ook 'heeft'. het was een fijn gesprek en hij weet nu dat ik hem niet kwijt wil en dat weet ik van hem ^^ *praten is zo fijn..* :$
()
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten