Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Verhalen & Gedichten
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-07-2004, 20:03
Sterretje*
Sterretje* is offline
Toelichting: Een kort gedichtje. Lekker romantisch (helaas niet op waarheid gebaseerd ) en voor de verandering een keer geen zwaar onderwerp gekozen.

Titel: Kriebels in mijn buik

Ik kijk naar de sterren,
en denk aan jou en mij.
Hoe we samen lachten,
in elkaars armen lagen,
dansten tot de ochtend
en uren konden kijken
naar de donkere hemel.

Voor altijd in gedachten
en als ster leef je voort.

geschreven door Magic_STAR*

Misschien is het een idee om dit topic te gebruiken voor de romantische gedichtjes.

Laatst gewijzigd op 21-07-2004 om 20:13.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 21-07-2004, 20:14
ILUsion
ILUsion is offline
Nogal een cliché-onderwerp en het gedichtje is ook zo wel een beetje, vind ik. Het is heel onschuldig en lief en het lijkt mij wel leuk om zoiets in een sms'je naar iemand toe te sturen. Het is wel anders dan de meeste gedichtjes waar men allemaal echt het gevoel van de ene persoon voor de andere uitdrukt maar jij beschrijft niet (rechtstreeks) het gevoel zelf maar eerder een herinnering aan een leuke tijden samen met alles wat jullie deden en dat allemaal zonder echt melancholisch te klinken. Heel mooi!
Oud 21-07-2004, 21:01
xineof
xineof is offline
Ik mis eigenlijk een beetje de rijm. Normaal zou ik daar niet zo snel voor kiezen, omdat het in een gedicht als deze al snel gedwongen rijm wordt. Maar in dit gedicht lijkt het me wat mooier, omdat het dan wat meer voldoet aan mijn verwachtingen zegmaar . Ik vind dat het bij dit soort gedichtjes past, eigenlijk .
Oud 21-07-2004, 21:21
ILUsion
ILUsion is offline
Citaat:
xineof schreef op 21-07-2004 @ 22:01 :
Ik mis eigenlijk een beetje de rijm. Normaal zou ik daar niet zo snel voor kiezen, omdat het in een gedicht als deze al snel gedwongen rijm wordt. Maar in dit gedicht lijkt het me wat mooier, omdat het dan wat meer voldoet aan mijn verwachtingen zegmaar . Ik vind dat het bij dit soort gedichtjes past, eigenlijk .
Daar heb je wel gelijk van dat rijm: omdat dit zo onschuldig is verwacht je natuurlijk wel dat de dichter mooi rijm enzo behoudt, maar mij stoort het juist niet: omdat die rijm dan 99% kans gedwongen zou zijn, zou het gewoon bij de rest van de liefdesgedichten terechtkomen zonder noemenswaardig te zijn en dit vind ik toch zeker niet helemaal opgaan in de massa.
Oud 21-07-2004, 21:39
xineof
xineof is offline
Citaat:
ILUsion schreef op 21-07-2004 @ 22:21 :
Daar heb je wel gelijk van dat rijm: omdat dit zo onschuldig is verwacht je natuurlijk wel dat de dichter mooi rijm enzo behoudt, maar mij stoort het juist niet: omdat die rijm dan 99% kans gedwongen zou zijn, zou het gewoon bij de rest van de liefdesgedichten terechtkomen zonder noemenswaardig te zijn en dit vind ik toch zeker niet helemaal opgaan in de massa.
Daar heb je ook gelijk in, vandaar ook mijn 'in de regel...'- opmerking. Maar toch denk ik dat het leuk zou zijn, ik doel niet op abab, maar op een rijmwoord dat terugkomt aan het eind van het gedicht. Dat bijv. de laatste regel rijmt op de tweede regel ofzo, dat lijkt me leuk, ik vind het toch wel wat toevoegen. De liefheid-factor gaat er mijns inziens mee omhoog .
Oud 21-07-2004, 22:00
ILUsion
ILUsion is offline
Citaat:
xineof schreef op 21-07-2004 @ 22:39 :
Daar heb je ook gelijk in, vandaar ook mijn 'in de regel...'- opmerking. Maar toch denk ik dat het leuk zou zijn, ik doel niet op abab, maar op een rijmwoord dat terugkomt aan het eind van het gedicht. Dat bijv. de laatste regel rijmt op de tweede regel ofzo, dat lijkt me leuk, ik vind het toch wel wat toevoegen. De liefheid-factor gaat er mijns inziens mee omhoog .
Het geeft wel extra liefheid, maar dat zou ook de verwachting (cliché) van die dicht een beetje tegemoetkomen waardoor het gewoon een melig rijmpje zou kunnen worden, lijkt mij (ik kan natuurlijk mis zijn, hoor; en het hangt helemaal van de woorden af). Ik blijf wel bij mijn standpunt: het is goed zo
Oud 22-07-2004, 10:07
Sterretje*
Sterretje* is offline
Het is inderdaad een cliché onderwerp/gedicht, maar juist dát geeft er zo'n verliefd gevoel bij.
De rijm ontbreekt en dit maakt er meer een romantisch verhaaltje van ipv een gedicht, maar ja...
Ik vind wel dat je van die verliefdheidskriebels krijgt van het gedicht en dat is het belangrijkste.

Kus, Magic_STAR*
Oud 22-07-2004, 14:41
Anno 1986
Anno 1986 is offline
ik vind het een lief gedichtje!!!
van een lief meisje

grtjs.
Met citaat reageren
Oud 27-07-2004, 10:42
Sterretje*
Sterretje* is offline
Weer een romantisch gedichtje!!!

Toelichting:
Soms zijn er maar weinig woorden nodig om veel te zeggen.

De liefdesbrief

Ik luister naar het tikken van de klok
Al enkele minuten zit ik voor me uit te staren
Voor mij ligt een wit vel papier, nog altijd onbeschreven

In mijn hand houd ik een balpen vast
Het lijkt haast alsof de tijd even stil blijft staan
Ik heb je zoveel te schrijven, maar de woorden komen niet

Na urenlang aan jou te hebben gedacht
Staat de juiste zin nu dan eindelijk toch op papier

Ik hou van jou!

Liefs, Magic_STAR*
(p.s. het gedichtje zit er mooier uit als het gecentreerd staat, maar ik weet niet of dat hier kan... )
Reageren

Regels voor berichten