Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Flora & Fauna
Bekijk resultaten poll: Weet jij van een dierenambulance af?
Ja 57 86.36%
Nee 9 13.64%
Aantal stemmers: 66. Je mag niet stemmen in deze poll

Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-06-2004, 10:51
Eend
Eend is offline
Dit vraag ik mezelf namelijk af, omdat ik er zelf bij werk en het soms van groot belang is, dat er een dierenambulance komt. Bijvoorbeeld bij net aangereden katten.

Dus vandaar, dat ik dit afvraag
Oud 19-06-2004, 11:09
Verwijderd
Nummer staat in m'n mobiel. Dus ja, ik weet er van af.
Met citaat reageren
Oud 19-06-2004, 11:25
Devil-Eye
Devil-Eye is offline
Ikuh? Tja, ik wel hoor
Met citaat reageren
Oud 19-06-2004, 14:16
Dzjes
Dzjes is offline
Ik denk niet dat wij dat hier in België hebben, daarom nee..

Maar heb er wel al eens iets over gelezen op het forum
Met citaat reageren
Oud 19-06-2004, 15:16
Fleurop
Fleurop is offline
toevallig zag ik er vandaag één (anders nooit).

Ik weet dat ze bestaan, maar ik zou er niet zo snel aan denken.
Met citaat reageren
Oud 19-06-2004, 19:03
Belle
Belle is offline
ja, heb het nummer in huis liggen, moet het nog steeds in mn mobiel zetten.
Oud 19-06-2004, 19:07
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik weet er wel vanaf maar ik weet het nummer er niet van en ik vraag me ook altijd af of je de dierenambulance nu in dezelfde gevallen mag bellen als een gewone ambulance of dat je dan gewoon naar de dierenarts moet.
Oud 19-06-2004, 19:23
Dolores
Dolores is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 19-06-2004 @ 12:09 :
Met citaat reageren
Oud 19-06-2004, 19:40
Verwijderd
Citaat:
water willowglo schreef op 19-06-2004 @ 16:16 :
Ik weet dat ze bestaan, maar ik zou er niet zo snel aan denken.
Met citaat reageren
Oud 19-06-2004, 22:36
DutchGirl
DutchGirl is offline
ik weet van de dierenambulance af, kheb er zelf gewerkt dus ik weet wat het inhoud, ik vind het geweldig wat ze doen en ik zou er zo gaan werken, maar het is helaas vrijwillig en daar kan ik mijn brood niet bij elkaar verdienen ..
Oud 20-06-2004, 15:07
AlopiA
AlopiA is offline
Ik weet dat ze bestaan maar ik ken het nummer niet
Oud 20-06-2004, 23:18
autodropje
autodropje is offline
Citaat:
AlopiA schreef op 20-06-2004 @ 16:07 :
Oud 21-06-2004, 09:09
Verwijderd
ja
Met citaat reageren
Oud 21-06-2004, 11:45
Sherco
Sherco is offline
Ja, al redelijk vaak zelf gebeld voor gewonde dieren (wonen bij een drukke weg met veel aangereden katten) of om te vragen of een van onze katten gevonden was (zelfde drukke weg).
Oud 21-06-2004, 12:56
sexylexy
sexylexy is offline
ik weet er vanaf, maar ik ken et nummer niet
Oud 21-06-2004, 16:13
MieX
MieX is offline
Citaat:
Oud 21-06-2004, 19:44
Silver rain
Silver rain is offline
Citaat:
Oud 21-06-2004, 19:48
SuperSanne
SuperSanne is offline
Citaat:
sexylexy schreef op 21-06-2004 @ 13:56 :
ik weet er vanaf, maar ik ken et nummer niet
Oud 22-06-2004, 10:50
Eend
Eend is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 19-06-2004 @ 20:07 :
Ik weet er wel vanaf maar ik weet het nummer er niet van en ik vraag me ook altijd af of je de dierenambulance nu in dezelfde gevallen mag bellen als een gewone ambulance of dat je dan gewoon naar de dierenarts moet.
De DAGO (DierenAmbulance Gouda en Omstreken) rijdt letterlijk overal voor. Van mensen die geen auto hebben en waarvan het dier naar de dierenarts moet, tot een klein miniscuul dood vogeltje.

Voor dieren met een eigenaar zit wel een ritprijs bij ons, die is bij ons 22,90. Er zijn gebieden waar die 1,5 keer zo hoog ligt.

Bij wilde dieren/zwerfdieren zit geen ritprijs, omdat het je eigen dieren niet zijn en we dan moeilijk kunnen zeggen: Ja, die dode vogel waar u voor heeft gebeld, dat kost u dan 22,90.

Als wij een zwerfdier ophalen en hij blijkt een chipcode te hebben, en we via die chipcode de eigenaar dus opsporen, krijgt die eigenaar wel de rekening.

Wat vaak gebeurd zijn weggelopen honden met halsband en ook keurig gechipt, maar die zijn dan achter een kat aangevlogen oid. Dan krijgen wij vaak te horen: Ja, dat doet ie altijd!
Nou, bij deze: Als je hond dat altijd doet, lijn hem dan aan, want dat scheelt je weer geld

Wij rijden verder met z'n tweetjes op de wagen ivm veiligheid. Omdat je ook wel eens bij mensen thuis moet zijn en je niet weet hoe die mensen zijn.
Er zijn ook DierenAmbulances waar ze maar alleen op rijden. Daar ben ik persoonlijk niet zo'n hele voorstander van, maar als je in mensen nood zit moet het wel.

Ik heb hier wel een paar foto's van onze ambu

opgehaalde konijntjes

Ambulance 3

Ambulance 1 (De materiaalwagen)

Binnenkant van Ambulance 3.

De kennel van buitenaf.

Verdere dieren zet ik hier niet neer, omdat het om verwaarloosde dieren gaat en ik dingen wil voorkomen van: Hé! De eigenaar daarvan ken ik!
enz.
Oud 22-06-2004, 11:12
Devil-Eye
Devil-Eye is offline
Citaat:
Eend schreef op 22-06-2004 @ 11:50 :
De DAGO (DierenAmbulance Gouda en Omstreken) rijdt letterlijk overal voor. Van mensen die geen auto hebben en waarvan het dier naar de dierenarts moet, tot een klein miniscuul dood vogeltje.

Voor dieren met een eigenaar zit wel een ritprijs bij ons, die is bij ons 22,90. Er zijn gebieden waar die 1,5 keer zo hoog ligt.

Bij wilde dieren/zwerfdieren zit geen ritprijs, omdat het je eigen dieren niet zijn en we dan moeilijk kunnen zeggen: Ja, die dode vogel waar u voor heeft gebeld, dat kost u dan 22,90.

Als wij een zwerfdier ophalen en hij blijkt een chipcode te hebben, en we via die chipcode de eigenaar dus opsporen, krijgt die eigenaar wel de rekening.

Wat vaak gebeurd zijn weggelopen honden met halsband en ook keurig gechipt, maar die zijn dan achter een kat aangevlogen oid. Dan krijgen wij vaak te horen: Ja, dat doet ie altijd!
Nou, bij deze: Als je hond dat altijd doet, lijn hem dan aan, want dat scheelt je weer geld

Wij rijden verder met z'n tweetjes op de wagen ivm veiligheid. Omdat je ook wel eens bij mensen thuis moet zijn en je niet weet hoe die mensen zijn.
Er zijn ook DierenAmbulances waar ze maar alleen op rijden. Daar ben ik persoonlijk niet zo'n hele voorstander van, maar als je in mensen nood zit moet het wel.

Verdere dieren zet ik hier niet neer, omdat het om verwaarloosde dieren gaat en ik dingen wil voorkomen van: Hé! De eigenaar daarvan ken ik!
enz.

Gaaafff gedaan, collega!
Met citaat reageren
Oud 22-06-2004, 11:24
Janneke-ratjes
Janneke-ratjes is offline
Ja, ik weet dat er één is, maar het nummer....? Wel is mn eigen da een soort rijdende nood-arts, dus in gevallen van nood is hij altijd op te roepen
Oud 22-06-2004, 12:35
AlopiA
AlopiA is offline
wat is het nummer dan? is dat in elke streek anders of is het net zoiets als 112 zegmaar?
Oud 22-06-2004, 12:44
Eend
Eend is offline
Citaat:
AlopiA schreef op 22-06-2004 @ 13:35 :
wat is het nummer dan? is dat in elke streek anders of is het net zoiets als 112 zegmaar?
elke streek is anders. Je kunt het heel makkelijk opzoeken op Google
Oud 22-06-2004, 15:38
cyntha
cyntha is offline
Ja, ik weet dat het er is. Maar ik weet het telefoonnummer niet.
Met citaat reageren
Oud 22-06-2004, 16:53
~~dolce~~
~~dolce~~ is offline
ja, ik weet dat ze bestaan, want bij mij om de hoek staan ze altijd enzo..
Ik weet het nummer alleen niet..
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 22-06-2004, 20:33
lotjesnotje
lotjesnotje is offline
ja weet er wel aardig wat van af.... heb er stage bij gelopen.
Met citaat reageren
Oud 23-06-2004, 04:27
=zwart wit=
=zwart wit= is offline
is er wel iemand die niet van een dierenambulance afweet .
sorry maar dat vind ik toch vrij normaal als je die wel heel goed kent, ik bedoel weet wat het is. je ziet ze niet echt vaak, maar ze zijn wel bekend. althans (mooi woord ) bij mij.
Met citaat reageren
Oud 23-06-2004, 10:37
Eend
Eend is offline
Citaat:
GanzenVeer schreef op 23-06-2004 @ 05:27 :
sorry maar dat vind ik toch vrij normaal als je die wel heel goed kent, ik bedoel weet wat het is. je ziet ze niet echt vaak, maar ze zijn wel bekend. althans (mooi woord ) bij mij.
Er zijn genoeg mensen die er niks vanaf weten of totaal niet weten wat ze doen. Dat vind ik een beetje jammer. Er zijn ook genoeg mensen die gewoon de alarmnummers in hun telefoon hebben staan.
Oud 23-06-2004, 11:59
SuperSanne
SuperSanne is offline
Citaat:
Eend schreef op 23-06-2004 @ 11:37 :
Er zijn genoeg mensen die er niks vanaf weten of totaal niet weten wat ze doen. Dat vind ik een beetje jammer. Er zijn ook genoeg mensen die gewoon de alarmnummers in hun telefoon hebben staan.
op zich vind ik wel dat de dierenambulance wat meer zou moeten doen (als dit mogenlijk is natuurlijk) om bekendheid te geven en mensen aan te sporen het telefoonnummer op te zoeken.

"dierenambulance?"
"dat zijn wij "
"wat is jullie nummer?"
"ga maar even googelen"

Niet bepaald de manier om bekendheid aan jezelf te geven hé?
Oud 23-06-2004, 12:18
ratonita7
ratonita7 is offline
Citaat:
Dzjes schreef op 19-06-2004 @ 15:16 :
Ik denk niet dat wij dat hier in België hebben, daarom nee..

Maar heb er wel al eens iets over gelezen op het forum
idem dito
Oud 23-06-2004, 15:03
Gutterflower
Gutterflower is offline
Citaat:
Met citaat reageren
Oud 23-06-2004, 17:19
Eend
Eend is offline
Citaat:
SuperSanne schreef op 23-06-2004 @ 12:59 :

"dierenambulance?"
"dat zijn wij "
"wat is jullie nummer?"
"ga maar even googelen"

Niet bepaald de manier om bekendheid aan jezelf te geven hé?
Hoe moet ik nou weten wat het nummer van de dierenambulance in the middle of nowhere is? Kijk, ik kan het nummer van onze ambulance wel geven, maar die is voor Gouda en Omstreken, denk niet dat je daar in Leeuwarden iets aan zult hebben. Vandaar dat ik zei, dat je t even op google op moest zoeken.
Ik weet het zelf ook niet. Heeft niks te maken met de ambu. Die staat er los van.
Oud 23-06-2004, 17:32
SuperSanne
SuperSanne is offline
Citaat:
Eend schreef op 23-06-2004 @ 18:19 :
Hoe moet ik nou weten wat het nummer van de dierenambulance in the middle of nowhere is? Kijk, ik kan het nummer van onze ambulance wel geven, maar die is voor Gouda en Omstreken, denk niet dat je daar in Leeuwarden iets aan zult hebben. Vandaar dat ik zei, dat je t even op google op moest zoeken.
Ik weet het zelf ook niet. Heeft niks te maken met de ambu. Die staat er los van.
kun je dat nummer in gouda even geven? *is zelf trose gouwenaar*

P.S: ik bedoelde meer dat mensen best eens landelijk mogen aangespoord om het nummer op te zoeken en in mobiel te zetten
Oud 23-06-2004, 18:36
Eend
Eend is offline
Citaat:
SuperSanne schreef op 23-06-2004 @ 18:32 :
kun je dat nummer in gouda even geven? *is zelf trose gouwenaar*

P.S: ik bedoelde meer dat mensen best eens landelijk mogen aangespoord om het nummer op te zoeken en in mobiel te zetten
Het nummer is: 0182-529059

Ja, eigenlijk zou je gewoon een campange moeten maken, maarja, wie betaald dat nou? De dierenambulances storten al bijna in elkaar, omdat ze te weinig geld hebben. Ze draaien allemaal grotendeels op vrijwilligers, die aan de dieren denken. Mensen die gewoon van 9 tot 5 een baan hebben, maar daarna nog 1 keer per week een avondje op de ambu werken.

Het geld om zo'n campagne te maken is er gewoon simpelweg niet. De regering is ook veel id-banen aan het schrappen, waardoor de DAGO ook met minder mensen moet gaan draaien. Ik snap ook niet waarom ze die banen schrappen, want allemaal bedrijven gaan gewoon falliet.
De gemeente gaat zelf dadelijk ook geen dode dieren van de weg schrapen, want daar zijn ze dan weer te verwent voor.

Kijk, met de dierenambulance komen heel wat katten (ook al zijn ze overleden) nog bij hun eigenaar terecht. Simpelweg omdat wij de tijd nemen om de chip te lezen. Als dadelijk misschien de dierenambulance moet stoppen met het bestaan, dan zullen doodgereden honden en katten gewoon opgehaald worden en mensen die ze dan zoeken, kunnen eeuwen blijven zoeken, maar zullen nooit weten waar hun dier gebleven is, terwijl je daar genoeg recht op hebt als dieren eigenaar. Je laat je dier niet voor niets chippen nietwaar?

Laatst gewijzigd op 23-06-2004 om 18:42.
Met citaat reageren
Oud 23-06-2004, 21:53
Sherco
Sherco is offline
Citaat:
GanzenVeer schreef op 23-06-2004 @ 05:27 :
Ik denk ook dat mensen die op een forum als Flora & Fauna komen sowieso er al iets meer vanaf weten. Dat zijn niet echt de doorsnee mensen zeg maar, maar meer de dierenliefhebbers die idd bellen als ze een doodgereden dier zien liggen, en er niet nog een keer extra overheen rijden (ja, dat gebeurt. En vaak...)
Oud 23-06-2004, 22:05
Bloedpropje
Bloedpropje is offline
Natuurlijk weet ik dat ze bestaan,
mocht ik er ooit een nodig hebben dan zoek ik het nummer op
Met citaat reageren
Oud 24-06-2004, 11:08
Verwijderd
Ik weet dat het bestaat maar niet wat het nummer is. Ik heb wel een keer de dierenbescherming gebeld omdat ik een kat zag die mishandeld werd, maar de dierenbescherming zei dat ze er ooit nog wel eens naar zouden kijken, wat niet erg veelbelovend klonk.
Met citaat reageren
Oud 25-06-2004, 00:23
PV
PV is offline
Nee, ik zou niet weten of er hier zo'n ding rijdt, denk het niet eigenlijk.. of rijden die echt in heel Nederland
Een nummer zou ik ook niet weten.. als ik een klein dier in nood zie zou ik 't misschien zelf meenemen, en bij een groot dier dat tuig-nummer bellen ofzo

Dat het bestaat weet ik dus op zich wel, maar tja dat is ook alles.
Met citaat reageren
Oud 25-06-2004, 17:56
Gretha
Gretha is offline
Ik weet dat het bestaat, maar ik weet echt niet wat het nummer is.
Met citaat reageren
Oud 25-06-2004, 18:07
Verwijderd
Ja, ik weet van de dierenambulance.
Met citaat reageren
Oud 25-06-2004, 21:19
AngelLena
AngelLena is offline
Citaat:
idem
Oud 26-06-2004, 16:10
Verwijderd
ach ja, bij ons komen vaak katten die uit de auto zijn gezet door 'vakantie gangers'

en mijn moeder belt de dierenambulance 'ja sorry mevrouw, zet hem maar in een kooi en kom hem zelf maar brengen'

Met citaat reageren
Oud 26-06-2004, 16:12
Verwijderd
Citaat:
Eend schreef op 23-06-2004 @ 19:36 :
De gemeente gaat zelf dadelijk ook geen dode dieren van de weg schrapen, want daar zijn ze dan weer te verwent voor.

nee, dat doen de buurtbewoners
hier iig wel
Met citaat reageren
Oud 27-06-2004, 13:05
Eend
Eend is offline
Citaat:
per piacere schreef op 26-06-2004 @ 17:10 :
ach ja, bij ons komen vaak katten die uit de auto zijn gezet door 'vakantie gangers'

en mijn moeder belt de dierenambulance 'ja sorry mevrouw, zet hem maar in een kooi en kom hem zelf maar brengen'

Ja, ik hoor meer van die achterlijke verhalen. Wij doen dat echt niet. Wij komen ze gewoon ophalen.

P.S. Ik heb het hier over de ambu waar ik werk trouwens Las het na en het kwam over alsof ik vond dat je onzin lulde

Laatst gewijzigd op 27-06-2004 om 20:50.
Met citaat reageren
Oud 27-06-2004, 14:03
Anoniem
*auto broembroembroem* eendje*waggelwaggelwaggel*auto*broembroembroem iiiiiiiiiiiiiiiiieeeeeeeeee spletsjjjj eendje niet meer waggel*dierenambulance wie-oe-wie-oe-wie-oe-wie-oe* dierenambulance iiiiiiiiiieeeeeee spletsj again*eendje zucht*mensen van de dierenambulance tillen eendje in de wagen*dierenambulance wie-oe-wie-oe-wie-oe-wie-oe*en dan sta jij daar met je fiets in de hand te kijken naar het zielige bloedvlekje op de weg, en 2 km verderop ligt een dode egel
Met citaat reageren
Oud 27-06-2004, 15:36
annetjuh
annetjuh is offline
ben heus geen domme koe hoor
Oud 27-06-2004, 20:43
Miracle
Miracle is offline
Ja. Een maandje geleden hebben we hem nog gebeld. Voor een uiltje of een ander klein ding wat uit een nest gevallen was en half dood leek.
Oud 28-06-2004, 09:55
alguien
alguien is offline
ja
Met citaat reageren
Oud 28-06-2004, 15:00
kevertje84
kevertje84 is offline
hm ik zal het nummer eens ff in mn telefoon zetten
Oud 29-06-2004, 16:05
Verwijderd
Citaat:
Eend schreef op 27-06-2004 @ 14:05 :
Ja, ik hoor meer van die achterlijke verhalen. Wij doen dat echt niet. Wij komen ze gewoon ophalen.

P.S. Ik heb het hier over de ambu waar ik werk trouwens Las het na en het kwam over alsof ik vond dat je onzin lulde
dat dacht ik ook, maar ik had alle berichten nog niet gelezen toen ik had gepost, na het lezen van de berichten is sowieso mijn beeld wel positiever geworden dan aanvankelijk..
ik erger me alleen af en toe aan greenpeace en dat soort shit, maar uiteindelijk wil ik ook dat katten, honden etc normaal behandelt worden.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten