Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-07-2004, 18:21
Lorelei
Lorelei is offline
(ik geloof niet dat dit in het piltopic thuishoort aangezien ik nog wat extra vragen heb)

Ik heb een tijdje de pil geslikt. Dat had een slechte invloed op m'n mentale gezondheid. Ik werd er depressievig (t kan me niet schelen of dat een woord is of niet ) van en ik voelde me alsmaar ziek. Ik had dit al vaker gehoord en ik weet dat het bij m'n moeder precies hetzelfde was. Ik ben na 8 maanden ongeveer gestopt. Een vriendin van mij heeft dit ook, zij is naar de huisarts gegaan en heeft de nuvaring meegekregen. Voorzover ik weet gaat dat nu goed. En dit wil ik ook proberen. Is dit inderdaad een goeie oplossing of hou je toch dezelfde problemen? (het leek me dat het beter was omdat er minder hormonen vrijkomen en veel plaatselijker zitten.. en mocht het 'tussen m'n oren zitten' (wat ik niet helemaal geloof maar wat wel soms gezegd wordt) dan is het in ieder geval niet iets wat ik in moet nemen.)

Verder vroeg ik me af of je dat ding voelt zitten tijdens de seks, hoeveel je bij moet betalen en hoeveel er verzekerd wordt.

Ik heb de zoekfunctie gebruikt en ik heb wel het een en ander gevonden, maar toch nog niet helemaal wat ik wilde.
Oud 12-07-2004, 18:27
Verwijderd
Over die nuva ring weet ik niks, maar heb je al een andere pil geprobeerd? Kan ook al (heel) veel verschil uitmaken (is mijn ervaring ).
Met citaat reageren
Oud 12-07-2004, 18:29
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 12-07-2004 @ 19:27 :
Over die nuva ring weet ik niks, maar heb je al een andere pil geprobeerd? Kan ook al (heel) veel verschil uitmaken (is mijn ervaring ).
Dat moet ik eerlijk gezegd ontkennen. Ik heb alleen de microgynon30 geslikt.

kan het echt zoveel uitmaken dan?

Laatst gewijzigd op 12-07-2004 om 18:31.
Met citaat reageren
Oud 12-07-2004, 18:32
Verwijderd
Misschien dat dat dan ook een optie is.

Ik heb eerst ook microgynon30 geslikt, maar werd daar ook op alle mogelijke manieren van. Toen ben ik een andere pil (Diane35) gaan slikken en daarbij had ik nergens last van.
Met citaat reageren
Oud 12-07-2004, 18:52
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 12-07-2004 @ 19:32 :

Ik heb eerst ook microgynon30 geslikt, maar werd daar ook op alle mogelijke manieren van. Toen ben ik een andere pil (Diane35) gaan slikken en daarbij had ik nergens last van.
Hm.. daar zal ik dan ook even achteraan gaan. Ik slik liever de pil dan dat ding. Ik ben er veel te slordig voor.. (en hij is niet meer betrouwbaar als je meer dan 3 uur te laat bent oid da's niet echt iets voor mij) .. de pil leg ik gewoon bij m'n tandenborstel.
Oud 12-07-2004, 19:23
Verwijderd
er is een kans dat je deze klachten houdt, omdat er dezelfde hormonen in kunnen zitten, op zich is zo'n nuvaring best fijn, ik had minder last van bijwerkingen ervan, maar t was niet sterk genoeg om je menstruatie uit te stellen en ik bleef pijn houden bij t ongesteld worden, daarom ben ik ermee gestopt.

en ja je voelt t zitten tijdens de sex,maar je kan dat ook even uit doen als je t voelt, ik neem aan dat je geen uuuuuuren door blijft gaan

tenminste bij mij was t wel zo, en je moet ongeveer 17 euro bij betalen per 3 van die dingen geloof ik
Met citaat reageren
Oud 14-07-2004, 14:03
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
spacegirl schreef op 12-07-2004 @ 20:23 :
er is een kans dat je deze klachten houdt, omdat er dezelfde hormonen in kunnen zitten, op zich is zo'n nuvaring best fijn, ik had minder last van bijwerkingen ervan, maar t was niet sterk genoeg om je menstruatie uit te stellen en ik bleef pijn houden bij t ongesteld worden, daarom ben ik ermee gestopt.

en ja je voelt t zitten tijdens de sex,maar je kan dat ook even uit doen als je t voelt, ik neem aan dat je geen uuuuuuren door blijft gaan

tenminste bij mij was t wel zo, en je moet ongeveer 17 euro bij betalen per 3 van die dingen geloof ik
Okay.

Ik heb morgen een afspraak bij de dokter. Ik zal eens even overleggen. (naar aanleiding van wat Leonoor zei)
Oud 14-07-2004, 16:55
SmileTouchKiss
SmileTouchKiss is offline
wat hoor ik toch veel slechte verhalen over de microgynon 30!! Ik heb er een jaar van mn leven door laten verknallen
Mij is door mijn huisarts verteld dat het de lichtste pil was en dat er dus geen andere pil geschikt voor mij zou zijn...had hij gelijk of vinden jullie van niet...??
Oud 14-07-2004, 16:57
Verwijderd
Citaat:
SmileTouchKiss schreef op 14-07-2004 @ 17:55 :
wat hoor ik toch veel slechte verhalen over de microgynon 30!! Ik heb er een jaar van mn leven door laten verknallen
Mij is door mijn huisarts verteld dat het de lichtste pil was en dat er dus geen andere pil geschikt voor mij zou zijn...had hij gelijk of vinden jullie van niet...??
Het is bij mijn weten niet de lichtste pil... althans, dat meen ik me te herinneren uit het Farmacotherapeutisch Kompas. Maar als hij zegt dat er geen andere geschikt voor jou is, dan zal hij daar best gelijk in hebben, hij is niet voor niets huisarts.

Maar ehm, dat je er zo veel slechte verhalen over hoort, komt doordat hij nu eenmaal erg veel wordt voorgeschreven, en doordat je de goede verhalen nooit hoort.
Met citaat reageren
Oud 14-07-2004, 20:55
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Sarah schreef op 14-07-2004 @ 17:57 :
Het is bij mijn weten niet de lichtste pil... althans, dat meen ik me te herinneren uit het Farmacotherapeutisch Kompas. Maar als hij zegt dat er geen andere geschikt voor jou is, dan zal hij daar best gelijk in hebben, hij is niet voor niets huisarts.

Maar ehm, dat je er zo veel slechte verhalen over hoort, komt doordat hij nu eenmaal erg veel wordt voorgeschreven, en doordat je de goede verhalen nooit hoort.
Het is inderdaad niet de lichtste pil. Maar wel een van del lichtste. De lichtste is de... erh.. hm.. nja, iets beginnend met een f als ik me niet vergis En het zal vast niet de enige pil zijn de geschikt is maar de microgynon wordt gewoon vaak voor geschreven bij jongere mensen of mensen die niet erg zwaar zijn.

Ook dat is waar. Toch valt het wel op. En dat zal zeker te maken hebben met het feit dat hij zovaak wordt voorgeschreven. Maar als bij mensen de klachten weggaan als ze een andere pil nemen, dan zal er toch ook iets met die pil zijn.
Oud 14-07-2004, 20:57
Lorelei
Lorelei is offline
Oh.. toch niet iets met een 'f'. Lovette is volgens mij de lichtste.
Oud 14-07-2004, 21:02
Verwijderd
Citaat:
grl schreef op 14-07-2004 @ 21:57 :
Oh.. toch niet iets met een 'f'. Lovette is volgens mij de lichtste.
de yasmin toch
Met citaat reageren
Oud 15-07-2004, 11:31
Verwijderd
Als je de lichtheid bepaalt door naar de hoeveelheid ethinylestradiol te kijken (de op oestrogeen lijkende stof) dan zijn harmonet en lovette het lichtst. En meestal wordt op die stof gelet en minder op de op progesteron lijkende stof, omdat daarvan meerdere soorten zijn .
Met citaat reageren
Oud 15-07-2004, 11:38
Verwijderd
Het heeft toch niet alleen te maken met hoe licht iets is of het wel of niet bij je past? Maar ook met de samenstelling van de pil?
Met citaat reageren
Oud 15-07-2004, 14:48
Lorelei
Lorelei is offline
Nou ja. Ik ga nu 3 maanden de yasmin proberen. Ik ben benieuwd.
Oud 15-07-2004, 15:10
Verwijderd
Citaat:
Leonoor schreef op 12-07-2004 @ 19:32 :

hehe bij mij juist andersom
Met citaat reageren
Oud 15-07-2004, 15:15
Rachel
Rachel is offline
Ik slik microgynon30, omdat mijn vorige juist te licht was dus het is idd niet de lichtste.. ergens moet ik die nog wel hebben liggen (die ik hiervoor had) maar waar

@TS; hopelijk werkt deze beter voor je
Met citaat reageren
Oud 15-07-2004, 18:40
Verwijderd
de diane-pil kan ik afraden want ik werd er depressief van en kreeg migraine. nu slik ik lovette en heb ik nog steeds migraine (tijdens menstruatie). Voor mij is doorslikken de beste methode. Maarja, omdat het zo'n lichte pil is, krijg ik na 2 maanden spotting en moet ik toch een stopweek houden. Gevolg: migraineaanval.

Ik ben eigenlijk ook wel geïnteresseerd in andere methoden.
Met citaat reageren
Oud 16-07-2004, 10:12
hushpuppy
hushpuppy is offline
Citaat:
ik slik ook microgynon en ik heb er de eerste maanden ongelooflijk veel last van gehad met huilbuien enzo.. en nu gaat het vlekkeloos.. HEt was bij mij echt een periode waar ik overheen moest... dus tis niet altijd zo want ik heb nu nergens meer last van
Oud 16-07-2004, 10:20
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik heb ook microgynon 30 en voel me de laatste tijd ook niet geweldig maar ik voel me al heel lang met vlagen niet okee en de microgynon slik ik ook al drie jaar ofzo. Ik ga komende winter een poosje helemaal stoppen denk ik, kijken of ik me dan beter voel, als dat zo is ga ik misschien toch maar een andere proberen. Ik ben alleen zo bang dat ik daarvan aankom of dat mijn borsten gaan groeien, dan ben ik liever misselijk en depressief van deze pil.
Oud 16-07-2004, 11:16
Paperz
Paperz is offline
Citaat:
Rach-: schreef op 15-07-2004 @ 16:15 :
Ik slik microgynon30, omdat mijn vorige juist te licht was dus het is idd niet de lichtste.. ergens moet ik die nog wel hebben liggen (die ik hiervoor had) maar waar

@TS; hopelijk werkt deze beter voor je
Even een domme vraag: hoe voel je of je pil te zwaar is en vooral: hoe voel je of een pil te licht is? (bij te zwaar kan ik me nog wel iets voorstellen..)\

edit: = grl
Oud 16-07-2004, 11:18
Verwijderd
Citaat:
Paperz schreef op 16-07-2004 @ 12:16 :
Even een domme vraag: hoe voel je of je pil te zwaar is en vooral: hoe voel je of een pil te licht is? (bij te zwaar kan ik me nog wel iets voorstellen..)\

bij te licht dan doet ie zijn werking niet goed
Met citaat reageren
Oud 16-07-2004, 11:18
Verwijderd
Citaat:
bugge schreef op 15-07-2004 @ 19:40 :
de diane-pil kan ik afraden want ik werd er depressief van en kreeg migraine.
Dat verschilt per persoon per pil. (Bij mij is het nl niet zo, terwijl ik dat bij een andere pil wel had. Dat iet bij de één op een bepaalde manier is, zegt niks over hoe het bij een ander uit zal pakken. )
Met citaat reageren
Oud 16-07-2004, 11:19
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
spacegirl schreef op 16-07-2004 @ 12:18 :
bij te licht dan doet ie zijn werking niet goed
Maar dat merk je niet volgens mij... tenzij het te laat is..

Bij een te lichte pil word je volgens mij ongesteld terwijl je de pil slikt (dus niet alleen in je stopweek maar ook tussendoor), dacht ik...
Oud 16-07-2004, 11:19
zus en zo
zus en zo is offline
Citaat:
Paperz schreef op 16-07-2004 @ 12:16 :

als ie te licht is kan je nog veel last hebben van bloedingen en pijn (voor de veiligheid maakt het niets uit trouwens).

als ie te zwaar is...weet ik eigenlijk niet, misschien meer last van bijwerkingen?
Oud 16-07-2004, 11:20
Verwijderd
Citaat:
zus en zo schreef op 16-07-2004 @ 12:19 :
als ie te licht is kan je nog veel last hebben van bloedingen en pijn (voor de veiligheid maakt het niets uit trouwens).
Last van (veel) pijn kun je toch altijd gewoon hebben...? Of ligt dat echt altijd aan de 'te lichtheid' van de pil? Dan ga ik nl toch maar een keer langs de dokter. (Maar ik kan het me eigenlijk niet voorstellen.)
Met citaat reageren
Oud 16-07-2004, 11:22
Paperz
Paperz is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 16-07-2004 @ 12:19 :
Maar dat merk je niet volgens mij... tenzij het te laat is..

Bij een te lichte pil word je volgens mij ongesteld terwijl je de pil slikt (dus niet alleen in je stopweek maar ook tussendoor), dacht ik...
= grl weer

Ah, okay. Nu je het zegt, klinkt het inderdaad wel logisch.

spacegirl: wat je zegt wordt tegen gesproken in een post boven me, maar als je al gelijk hebt, dan merk je het toch in principe te laat? Dat zou minder zijn
Oud 16-07-2004, 18:47
Verwijderd
Citaat:
Paperz schreef op 16-07-2004 @ 12:22 :
= grl weer

Ah, okay. Nu je het zegt, klinkt het inderdaad wel logisch.

spacegirl: wat je zegt wordt tegen gesproken in een post boven me, maar als je al gelijk hebt, dan merk je het toch in principe te laat? Dat zou minder zijn
ik bedoelde met name de bloedingen, maar de pil is dan wel minder veilig is tegen me verteld door de arts want ik heb wat dat betreft pech gehad.

Maar goed de pil is ook niet 100% veilig dus t kan altijd gebeuren dan hoeft ie niet per se te licht zijn maar al je blijft bloeden tussendoor dan is dat vaak een teken dat ie te licht is
Met citaat reageren
Oud 20-07-2004, 23:52
Heroïn Chique
Heroïn Chique is offline
Ik heb niet alles heel goed gelezen maar omdat je over de nuvaring vraagt; ik kan mijn menstruatie juist wel goed uitstellen. Het enige wat ik vervelend vind is dat ik een week van te voren al voel aankomen dat ik ongesteld moet worden, dat is echt minder. Maar goed, normaal ben ik een week ongesteld, en met de nuvaring maar 2 of 3 dagen (wel even heftig en ook wel met pijn af entoe..dat verschilt, maar dat heb ik er dus wel voor over!). Ik vind het een aanrader want je vergeet m nooit, en ik (en vriend) voel nooit wat tijdens de sex...iig niet storend.

Om dat ik de pil altijd vergat enzo vind ik dit gewoon heel fijn, heb ook niet echt t gevoel dat ik me kut voel door de nuvaring, t bevalt me goed
Oud 21-07-2004, 08:15
angel-nieke
angel-nieke is offline
Citaat:
Sarah schreef op 14-07-2004 @ 17:57 :

ik heb ook microgynon 30 maar heb dr geen problemen mee (jaja ff positieve ervaring ) maar wel als k m doorslik dat k wel veel last van pijn heb de volgende keer dat k ongesteld wordt... maar verder geen last van
Met citaat reageren
Oud 21-07-2004, 11:41
Verwijderd
Citaat:
grl schreef op 12-07-2004 @ 19:21 :
Verder vroeg ik me af of je dat ding voelt zitten tijdens de seks, hoeveel je bij moet betalen en hoeveel er verzekerd wordt.

Ik heb de zoekfunctie gebruikt en ik heb wel het een en ander gevonden, maar toch nog niet helemaal wat ik wilde.
De nuva ring wordt niet vergoedt door de verzekering.
Ik voel 'm niet tijdens de seks, mijn vriend wel.

Ik heb verder niet zo'n zin om uitgebreid te antwoorden hier dus als je vragen hebt kun je pm-en.
Met citaat reageren
Oud 21-07-2004, 11:46
Verwijderd
Citaat:
Microgynon
Ik heb nooit problemen gehad met microgynon, behalve het innemen dan. Geen hoofdpijn of migraine, lichte menstruatie, geen gespannen borsten. Als ik 'm niet zo vaak zou vergeten, zou ik gelijk teruggaan.
Met citaat reageren
Oud 21-07-2004, 15:05
Unsterblich
Unsterblich is offline
Drion
Met citaat reageren
Oud 22-07-2004, 15:19
tinkle
tinkle is offline
NuvaRing bevalt ook mij erg goed! Ik heb micro 30 gehad en Harmonet hiervoor en had nog steeds last van die hormoonpieken die je krijgt als je de pil slikt... was altijd erg sjachie en beetje depri soms..

Met de Nuvaring heb ik daar geen last meer van, denk omdat het toch geleidelijker binnenkrijgt en idd wat gerichter.

Ik moet voor drie ringen (drie maanden dus) 18 euro betalen. Het is op zich wel wat geld, maar ik heb het ervoor over. Met sex haal ik hem er gewoon even uit, maar het kan ook met.
En vergeten kan bijna niet meer, want er is een sms en mailservice die zegt wanneer ie er in of uit moet.. Superhandig!

Misschien wel het proberen waard voor anderen..
Met citaat reageren
Oud 23-07-2004, 12:24
esprit-chick
esprit-chick is offline
Citaat:
tinkle schreef op 22-07-2004 @ 16:19 :
NuvaRing bevalt ook mij erg goed! Ik heb micro 30 gehad en Harmonet hiervoor en had nog steeds last van die hormoonpieken die je krijgt als je de pil slikt... was altijd erg sjachie en beetje depri soms..

Met de Nuvaring heb ik daar geen last meer van, denk omdat het toch geleidelijker binnenkrijgt en idd wat gerichter.

Ik moet voor drie ringen (drie maanden dus) 18 euro betalen. Het is op zich wel wat geld, maar ik heb het ervoor over. Met sex haal ik hem er gewoon even uit, maar het kan ook met.
En vergeten kan bijna niet meer, want er is een sms en mailservice die zegt wanneer ie er in of uit moet.. Superhandig!

Misschien wel het proberen waard voor anderen..
ff een vraagje, vind jij of je vriend het niet prettig aanvoelen tijdens de seks dan dat je m eruit haalt??????
Met citaat reageren
Oud 23-07-2004, 16:53
tinkle
tinkle is offline
Nou, eigenlijk geen van beide.....
maar ik ben bang dat ie te ver naar binnen gaat of zo....
Niet dat dat kan geloof ik, maar het idee....
Met citaat reageren
Oud 25-07-2004, 17:31
esprit-chick
esprit-chick is offline
dat was mijn eerste idee ook toen ik hoorde van dit middel

ik dacht echt van, wat als je m er niet meer uit krijgt?????/!!!\

ik denk niet dat je je daar druk over hoeft te maken hoor!
hij zal echt niet door de baarmoedermond heen passen, en di zit eigelij best dichtbij,
veel rouwen kunnen die zelfs bij zichzelf aanraken...
Met citaat reageren
Oud 26-07-2004, 15:58
tinkle
tinkle is offline
Nee dat kan ook niet, ben er ook niet bang voor...
maar als je hem er dan toch 3 uur uit mag halen vind ik het wel zo makkelijk... vandaar!
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten