Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Mystiek

Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-06-2002, 20:08
Yunalesca
Yunalesca is offline
Hoi hoi ik heb een vraagje.
Ik ben Gothic maar niet echt met de ritueelen meer de make up en de kleding.
maar daar gaat het niet over.
Het gaat over dat ik veel met paarden bezig ben en doe ik houd zielsveel van die beeste. Af en toe lijkt het of ik met ze in gedachten praat en ik zal ook vertellen waarom:
Toen ik op stal kwam waren ze met een jonge hengst bezig het beestje stijgerde en was helemaal wild maar die mensen sloegen hem met die touwen en met een zweep.
Ze gaven mij het touw en ik ging voor het beesie staan en keek hem recht in zijn ogen aan. Hij zette zijn voorbenen weer op de grond neer en liep zo mak als een lammetje met me mee.

het 2de is. Een meisje was met haar paard in de sloot gevallen en dat paard zat vastgezogen in het drap dus moest er een kraan komen enzo wat dus anderhalf uur geduurd heb . Onder het wachten ben ik de sloot in gegaan en het paard warm gehouden met mijn lichaam maar hij spartelde alle kanten op en ik fluisterde blijf alsjublieft stil liggen anders zak je steeds dieper... en hij hoorde het.. en bleef stil liggen heel raar was dat.. toen de hijskraan er eindelijk was hadde ze banden om hem heen gedaan en werd hij omhoog geheesen maar die band schoof weg en dat paard gleed bijna boven op mij ik duwde met al mijn kracht probeerde ik hem op de kant te duwen en hij gebruikte ook al zijn kracht om niet op mij te vallen... 2 min later stonden we op de kant..
Mijn vraag was dus is dit een gaave ofzo??
Iedereen noemt mij al de Paardenfluisteraar!
Groetjes Esther
Oud 29-06-2002, 20:38
Alice
Alice is offline
Als eerste wou ik effe iets duidelijk maken.

Jij zegt dat je Gothic ben maar dat je niet aan rituelen doet, maar wel de make-up enz.
Ik neem aan dat je Gotic dant beschouwt als hetzelfde als bijv. Wicca of Hekserij. Maar : Een Gothic kan wel Wicca zijn maar een Wicca hoeft niet per se Gothic te zijn.

Dus het maakt helemaal niks uit of je rituelen doet of niet dat heeft trouwens ook niks met je vraag te maken ofzo hoor, maar effe voor de duidelijkheid!

Nou effe terug naar je vraag.
Ik werk zelf dag en nacht met paarden. Het is natuurlijk logisch dat een paard helemaal gek word als ze hem met een zweep en touw dingen proberen te laten doen.
Op het moment dat je rustig met zo'n dier omgaat zal deze ook rustig met je meekomen.

Tenminste, zo ervaar ik het zelf.
Anders zouden er heel veel mensen 'Paardenfluisteraar' genoemd kunnen worden he!

xxxx Alice
Oud 29-06-2002, 20:42
Yunalesca
Yunalesca is offline
thnx ik wou het gewoon even weten want ik vond het vreemd dat het iedere keer gebeurd want toen met me eige pony ook ik heb een Welsh ponnytje en dat is een schat van een beesje ze steigerd en bokt nooit.
Ik ging rijden en ik stapte op maar ze ging alvast lopen dus ik gaf een ophoudinkje dat ze eve moest stil staan op dat moment voelde ik heel erg harde steek in mijn mond en ging me pony keihard gillen en bokken... i know that doesnt make any sense... maar ik kreeg pijn in me mond en me pony gilde en bokte dus ik stap af en controleer de singel.. niets mis enzo dus ik stond na te denken en toen ineens keek ik zonder dat k het zelf door had om dat te doen in haar mond.. en jahoor haar tand zat los en die is in haar tandvlees vast gaan zitten wat ik dus niet wist.... valt dit ook te verklaren dan??
xxX Esther
Oud 30-06-2002, 10:09
Ki Fighter
Ki Fighter is offline
Ik denk zelf dat je een sterke band hebt met paarden, het kan zijn dat het je Totemdieren zijn. Je dierlijke gids door het leven heen.
Oud 30-06-2002, 10:46
lady of the dark
lady of the dark is offline
Ik denk dat je paarden gewoon heel goed begrijpt.
Oud 30-06-2002, 12:48
Yunalesca
Yunalesca is offline
Ik vind het best wel eng maar ook wel weer gaaf.
Want dat zou betekenen dat ik de pijn van mijn pony ook voelde en stel dat ze een keer valt ofzo en haar beentje breekt dan zou ik ook haar pijn voelen... dat lijkt me best wel eng maarja als je van die beesten houd dan maakt het me niets uit want ik zou zelf me leven willen geven om zon dier te redden
Oud 30-06-2002, 13:01
watermannetje
watermannetje is offline
dieren voelen het, als iemand om ze geeft en van ze houd. Ze voelen de liefde, de liefde die jij heel sterk voor paarden hebt.
Oud 30-06-2002, 13:05
Yunalesca
Yunalesca is offline
Is het dan ook normaal dat je voelt van hun voelen ?? want dat is nou het stuk wat ik niet snap... waarom kreeg ik die steek in me mond en ging mijn ponny tekeer ? Dat is nu juist het gene wat ik niet snap maar ik verwacht ook niet dat iemand daar een antwoord op kan hebbe maar t is wel goed om te weten..

Regels voor berichten