Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-07-2004, 20:21
anoniemm_1984
anoniemm_1984 is offline
Ik heb het idee dat er iets "kruipt" in mijn balzak.
Net ondekte ik het toevallig na het douchen dat het een klein beetje bewoog soms op een nogal rare manier heen en weer maar ik voel er verder niet echt iets van. Ik voel geen pijn ofzo...
nou jah nu voel ik me wel wat raar maar dat zal meer tussen de oren zitten omdat ik eraan denk... ben er gewoon misselijk van geworden

nou heb ik wel eens programma's gezien met beestjes die eieren leggen in mensen enzo... maar ik ben niet naar een ver land geweest of zoiets en het kan ook niet komen door seks.

vind het een beetje vervelende plek ook om naar mijn ouders te stappen van "hallo mam kijk me zak eens... volgens mij beweegd daar iets" straks is het toch niks...

ik hoop op serieuze reacties.
herkennen mensen dit misschien??
Met citaat reageren
Oud 19-07-2004, 20:28
Midget
Midget is offline
mischien is het een worm en vreet ie zich straks door het klokhuis heen...
Met citaat reageren
Oud 19-07-2004, 20:46
Verwijderd
Ik denk dat er maar weinigen zijn die dit herkennen. Ik ga er in elk geval vanuit dat je niet besmet bent met de bilharzia-larf, tenzij je recentelijk naakt hebt gezwommen in een Afrikaans stilstaand watertje. Gewoon even naar je huisarts gaan.
Met citaat reageren
Oud 19-07-2004, 21:39
Cookie
Cookie is offline
lijkt me idd het beste.
Oud 19-07-2004, 22:27
Roxjuh
Roxjuh is offline
OMG, dat komt oowk voor in The Mummy (alsk het goed heb )
Oud 19-07-2004, 22:53
anoniemm_1984
anoniemm_1984 is offline
nou het lijkt misschien grappig als je het zo leest...
maar ik ben er niet zo blij mee

ik ga wel veel slechte dingen drinken misschien gaat het dan dood mocht het al iets zijn... hoop dat het morgen over is
Met citaat reageren
Oud 20-07-2004, 00:28
Slagroomsoes
Slagroomsoes is offline
Gatver.
Oud 20-07-2004, 08:08
Auntie M
Auntie M is offline
Citaat:
anoniemm_1984 schreef op 19-07-2004 @ 23:53 :

ik ga wel veel slechte dingen drinken misschien gaat het dan dood mocht het al iets zijn... hoop dat het morgen over is
En je denkt dat dat echt helpt?
Oud 20-07-2004, 08:55
lso
lso is offline
Kan het geen teek zijn..? Mijn zus heeft wel eens een teek gehad.. Heel klein spinnetje die langzaam onder je huid kruipt en bloed zuigt geloof ik..
Met citaat reageren
Oud 20-07-2004, 09:01
anoniemm_1984
anoniemm_1984 is offline
Citaat:
Auntie M schreef op 20-07-2004 @ 09:08 :
En je denkt dat dat echt helpt?
ik probeer maar wat... misschien doordat er alcohol in het bloed komt.. maar het heeft idd niks geholpen

Citaat:
lso schreef op 20-07-2004 @ 09:55 :
Kan het geen teek zijn..? Mijn zus heeft wel eens een teek gehad.. Heel klein spinnetje die langzaam onder je huid kruipt en bloed zuigt geloof ik..
Hier zat ik ook al aan te denken.. alleen teken bewegen zich niet zo kronkel achtig voort volgens mij... en die blijven meestal aan de buitenkant zitten

Laatst gewijzigd op 20-07-2004 om 09:04.
Met citaat reageren
Oud 20-07-2004, 09:02
Verwijderd
Kijk eens goed met een spiegeltje, zou ik zeggen. Maar ik denk eigenlijk niet, dat er een larve ofzo onder je huid zit. Een teek zit gewoon vanbuiten. Die kruipt niet onder de huid. En slechte dingen drinken helpt niet.

Succes met je spiegeltje!
Met citaat reageren
Oud 20-07-2004, 09:25
ellaversa
ellaversa is offline
knijp er es in, als het een beestje is knijp je em misschien wel fijn en anders voel je dat het misschien een spiertje is.
Met citaat reageren
Oud 20-07-2004, 09:40
lso
lso is offline
Citaat:
anoniemm_1984 schreef op 20-07-2004 @ 10:01 :
Hier zat ik ook al aan te denken.. alleen teken bewegen zich niet zo kronkel achtig voort volgens mij... en die blijven meestal aan de buitenkant zitten
Hoe ze zich voortbewegen weet ik niet maar mijn zus had de teek onder haar huid zitten.. dus..

De teek gedijt het beste in een warme, vochtige omgeving, Een beet van een teek loopt u meestal op tussen mei en oktober, dan zijn de teken actief
AIs de teek op u gevallen is dan zoekt zij een warme plek en draait in de huid vast om bloed op te zuigen.

Laatst gewijzigd op 20-07-2004 om 09:44.
Met citaat reageren
Oud 20-07-2004, 10:31
Raven
Raven is offline
Citaat:
anoniemm_1984 schreef op 19-07-2004 @ 21:21 :
Ik heb het idee dat er iets "kruipt" in mijn balzak.
Net ondekte ik het toevallig na het douchen dat het een klein beetje bewoog soms op een nogal rare manier heen en weer maar ik voel er verder niet echt iets van. Ik voel geen pijn ofzo...
nou jah nu voel ik me wel wat raar maar dat zal meer tussen de oren zitten omdat ik eraan denk... ben er gewoon misselijk van geworden

nou heb ik wel eens programma's gezien met beestjes die eieren leggen in mensen enzo... maar ik ben niet naar een ver land geweest of zoiets en het kan ook niet komen door seks.

vind het een beetje vervelende plek ook om naar mijn ouders te stappen van "hallo mam kijk me zak eens... volgens mij beweegd daar iets" straks is het toch niks...

ik hoop op serieuze reacties.
herkennen mensen dit misschien??
Whehehe *grinn* weetje .. je balzak zit vol met spiertjes die op temperatuur reageren dus als je balzak na het douchen de samba danst da's vrij normaal
Met citaat reageren
Oud 20-07-2004, 10:32
elledc
elledc is offline
Een teek? Een teek gaat zelden onder de huid maar blijft hangen aan de huid, geloof me, zoiets merk en voel je meteen. Je ziet dan een rode cirkel (van geïrriteerde huid) omheen de teek.
De TS zegt dat ie niets voelt dus zal het dat wel niet zijn!

Wat ik denk is net zoals Chandis zegt. Een spiertje of een ader die soms een beetje bewegent. het lijkt me zeer onwaarschijnlijk dat daar een beestje zit.
Met citaat reageren
Oud 20-07-2004, 12:34
Warsocket
Warsocket is offline
Citaat:
lso schreef op 20-07-2004 @ 09:55 :
Lijkt me erg onwaarschijnlijk
Ten 1e mensne hebben bijna nooit last van teken (te weinig haar)
ten 2e teken zitten bijna altijd (of altijd) op de huid
(ze laten nl als ze vol zitten weerl los, eitjes leggen of gewoonteren op je bloed)
ten 3e is je balzak nou niet echt een plaats waar een teek als eerste zou komen, teken komen bij mensne meetal onde de oksels / nek bij het hoof ofzo te zitten

(of heb je met je vriendin in je nakiein het lange gras gelegen ofzo)
Oud 20-07-2004, 12:39
Tiño
Tiño is offline
hoe kan er nou een beest in komen daar? lijkt me eerder een spiertje dat raar doet, das niks ergs opzich...maar een beestje denk ik niet, kijk het ff aan, en ga anders naar een arts.
Oud 20-07-2004, 12:45
Verwijderd
Het is geen beestje, het is een spiertje of een adertje. Niets om je zorgen over te maken, dat hoort gewoon zo.
Met citaat reageren
Oud 20-07-2004, 13:30
Ndimension
Ndimension is offline
De meeste mannen zit niet zomaar met hun ballen tussen de bosjes, dus een teek lijkt me erg sterk. En ook al zou hij met zijn ballen in de bosjes zitten en een teek oplopen, dan zou je het echt wel merken hoor.
Ik denk gewoon dat Zweepje het bij het rechte eind heeft.
Oud 20-07-2004, 13:58
lso
lso is offline
tja zou ook wel kunnen.. is waar wat jullie zeggen.. maar was enkel uit ervaring..

Toen mijn zusje een teek had bovenaan haar bil schrokken wij ook even, hij was bijna helemaal onder haar huid, daarom moest ze naar spoed.. was het eerste waaraan ik dacht. De kans is idd klein en als het gewoon een adertje is -> gelukkig dan
Met citaat reageren
Oud 20-07-2004, 14:09
Daevrem
Daevrem is offline
Lijkt me onmogelijk dat dat een parasiet is aangezien je niet naar een tropisch land geweest bent.
Oud 20-07-2004, 17:03
kimberley
kimberley is offline
Is het geen adertje dat gewoon meeklopt met je hartslag? dat beweegt ook.
Met citaat reageren
Oud 20-07-2004, 18:01
Anneee
Anneee is offline
Citaat:
Warsocket schreef op 20-07-2004 @ 13:34 :
Lijkt me erg onwaarschijnlijk
(ze laten nl als ze vol zitten weerl los, eitjes leggen of gewoonteren op je bloed)
ten 3e is je balzak nou niet echt een plaats waar een teek als eerste zou komen, teken komen bij mensne meetal onde de oksels / nek bij het hoof ofzo te zitten
1. Bijna nooit zeg je, dus het kán wel. Niet onwaarschijnlijk dus.
2. Ik heb nog nooit gehoord dat teken óp de huid zitten. Als ze op je huid zitten, kun je ze er toch zo weer vanaf halen en hoef je dat niet met een speciaal apparaatje te doen, of zelfs door de dokter laten doen? En ze laten ook niet zomaar los, volgens mij, je moet ze er echt uithalen.
3. Mijn broertje had daar wel een teek. Die beestjes gaan overal tussendoor. Als je een korte broek aan hebt, kan daar zo een teek terecht komen en ze kunnen ook op je kleding terecht komen en zo dan weer op die plek.

Ik zeg niet dat het waarschijnlijk is dat de TS een teek heeft, waarschijnlijk is het gewoon een ader, waar je dan zo van schrikt dat je dénkt dat het een beest is. Maar ik vond jouw berichtje een beetje vaag.
Met citaat reageren
Oud 20-07-2004, 18:07
Verwijderd
Citaat:
Langdurige gebruikers kunnen het gevoel krijgen dat er een beestje onder de huid kruipt en daardoor de huid tot bloedens toe openkrassen.
dus je zult wel te veel speed snuiven
Met citaat reageren
Oud 20-07-2004, 19:49
Rugbuksnuffer
Rugbuksnuffer is offline
Weet het niet hoor maar volgens mij zie je beestjes.
Misschien zijn het wel schaamluizen die door de huid van je zak gekropen zijn en je nu langzaam van binnenuit opvreten.
Man als je het niet vertrouwd ga dan gewoon naar je huisarts en laat het ven nakijken.
Waarschijnlijk kom je naar buiten met een ander medicijn als waarvoor je eigenlijk naar binnen ging
Oud 20-07-2004, 19:55
Somebody Special
Somebody Special is offline
Mag ik hier even heel offtopic op reageren?

Citaat:
Warsocket schreef op 20-07-2004 @ 13:34 :
Ten eerste: mensen hebben net zoveel kans op teken als beesten, alleen blijven ze bij ons idd moeilijker zitten omdat wij geen dikke vacht hebben waar ze zich aan 'vast kunnen houden'

Citaat:
Als ze vol zijn laten ze idd gewoon los, maar eitjes leggen of andere dingen doen ze niet, ze zuigen alleen bloed.

Citaat:
Ook dit is niet zo, teken zoeken de warmste plekken en dat zijn meestal de oksels, elleboog- en knieholtes, liezen en zelfs je navel. Verder gaan ze in principe overal zitten waar ze kunnen.
De kans is alleen klein dat dat bij je kruis is aangezien er meestal wel een broek overheen zit..

Ik heb trouwens in mijn 20 jarige leventje al zo'n 50 teken gehad, waarvan op de meest vreemde plaatsen..
Ik denk dat het of het krimpen van je zak na de warme douch was, of idd iets van een adertje.

Mocht je het nou echt niet vertrouwen, waarom loop je dan niet even bij je huisarts binnen?
Oud 20-07-2004, 20:07
anoniemm_1984
anoniemm_1984 is offline
nou ik heb er aardig in zitte "knijpen" en schudde dus als het iets levends is, is het wel erg taai... want het beweegd nog steeds

maar het is niet zo dat het zo'n eentonige beweging is, het beweegd echt zo van links naar rechts en weer terug, stukje naar boven enz... vrij langzaam... en soms ook weer niet en 't is ook weer niet zo dat je echt zo'n vormpje ziet kruipen, maar het is gewoon echt die huid die dan wat "rolt"

een teek is het denk ik niet want die hebben pootjes en een vrij hard schildje volgens mij.. dan zat ik hier nu wel anders denk ik

misschien is het een zenuwtrekje ofzo.. maar het duurt nu wel erg lang

Laatst gewijzigd op 20-07-2004 om 20:18.
Met citaat reageren
Oud 20-07-2004, 20:21
Myuki
Myuki is offline
Damn you... ga dan gewoon naar je huisarts!
Oud 20-07-2004, 21:31
Ilona1
Ilona1 is offline
Citaat:
Anneee schreef op 20-07-2004 @ 19:01 :

2. Ik heb nog nooit gehoord dat teken óp de huid zitten. Als ze op je huid zitten, kun je ze er toch zo weer vanaf halen en hoef je dat niet met een speciaal apparaatje te doen, of zelfs door de dokter laten doen? En ze laten ook niet zomaar los, volgens mij, je moet ze er echt uithalen.
Teken stoppen hun pootjes in de huid en de rest zit op het lichaam
Oud 20-07-2004, 22:05
WillKillForSex
WillKillForSex is offline
Niet zoveel aandacht vragen en gewoon naar de huisarts gaan

of wil je soms dat je zakie er daalijk afvalt doordat je geen stappen hebt ondernomen?
Met citaat reageren
Oud 20-07-2004, 23:08
Rugbuksnuffer
Rugbuksnuffer is offline
Volgens mij heb je gewoon overactief oftewel superlevend zaad.
Man man wat zit je hier toch te zeuren als je het niet vertrouwd.
Stap of naar je ouders of ga naar je huisarts.
Niemand die je hier kan helpen.
Er is hier nou eenmaal geen arts tussen de posters.

Trouwens sorry dat ik het zeg maar heb het idee dat je de boel flink loopt te fucken en je iedere keer nog harder een krul in je lul lacht als er weer een reactie is.
Oud 21-07-2004, 00:03
WillKillForSex
WillKillForSex is offline
oh dus ik ben niet de enigste die dat denkt....
Met citaat reageren
Oud 21-07-2004, 12:46
elledc
elledc is offline
Citaat:
Somebody Special schreef op 20-07-2004 @ 20:55 :
Ik heb trouwens in mijn 20 jarige leventje al zo'n 50 teken gehad, waarvan op de meest vreemde plaatsen..
Meen je dat?
Dan zit jij waarschijnlijk ganse dagen in je tuin of in de bossen? Maar dan nog, ik loop regelmatig in hoge grassen en wilde gebieden maar heb nog nooit een teek gehad. Wel mijn hond
Met citaat reageren
Oud 21-07-2004, 12:50
Somebody Special
Somebody Special is offline
Citaat:
utopia5 schreef op 21-07-2004 @ 13:46 :
Meen je dat?
Dan zit jij waarschijnlijk ganse dagen in je tuin of in de bossen? Maar dan nog, ik loop regelmatig in hoge grassen en wilde gebieden maar heb nog nooit een teek gehad. Wel mijn hond
Mijn moeder heeft een tuin van 10.000 vierkante meter (=2 voetbalvelden) die bestaat uit wilde bloemen (=hoog) en bos, waar ik vanaf mijn geboorte tussen heb gelegen, gelopen, gekropen, in bomen geklommen, etc.
Oud 21-07-2004, 13:00
elledc
elledc is offline
Citaat:
Somebody Special schreef op 21-07-2004 @ 13:50 :
Mijn moeder heeft een tuin van 10.000 vierkante meter (=2 voetbalvelden) die bestaat uit wilde bloemen (=hoog) en bos, waar ik vanaf mijn geboorte tussen heb gelegen, gelopen, gekropen, in bomen geklommen, etc.
Ah oké dan is dit idd meer begrijpelijk hehe.
Met citaat reageren
Oud 21-07-2004, 13:08
anoniemm_1984
anoniemm_1984 is offline
Citaat:
Rugbuksnuffer schreef op 21-07-2004 @ 00:08 :
Volgens mij heb je gewoon overactief oftewel superlevend zaad.
Man man wat zit je hier toch te zeuren als je het niet vertrouwd.
Stap of naar je ouders of ga naar je huisarts.
Niemand die je hier kan helpen.
Er is hier nou eenmaal geen arts tussen de posters.

Trouwens sorry dat ik het zeg maar heb het idee dat je de boel flink loopt te fucken en je iedere keer nog harder een krul in je lul lacht als er weer een reactie is.
was het maar zo dat ik de boel liep the fucken...
en als ik het niet op zo'n nare plaats had zitten had ik het wel meteen aan me ouders verteld hoor
ik vond het wel prettig om eerst eens wat meningen van andere mensen te horen

ik zie het nog wel even aan.. anders stap ik wel naar de huisarts
toch bedankt
Met citaat reageren
Oud 21-07-2004, 14:34
Daevrem
Daevrem is offline
Je kunt als mens net zo goed teken krijgen als elk ander dier. Alleen zit de gemiddelde mens niet zoveel stil in de schaduw in een bos.

Maar een teek zit in de huid en beweegt niet. Je hebt het pas door dat je er eentje hebt doordat het gaat jeuken.
Oud 21-07-2004, 14:55
Unsterblich
Unsterblich is offline
Tremors!
Met citaat reageren
Oud 21-07-2004, 15:58
Ndimension
Ndimension is offline
Op welke momenten beweegt het beestje dan?
Als je net hebt gedoucht, tijdens het douchen, de gehele dag...?
Als je er zo erg meezit, kun je toch het beste vandaag naar de huisarts gaan (of je had kunnen gaan)? Deze symptomen zijn niet echt regulier, waardoor de gemiddelde (of geen) forummer je kan helpen..
Oud 21-07-2004, 19:15
elledc
elledc is offline
Citaat:
Daevrem schreef op 21-07-2004 @ 15:34 :
Je kunt als mens net zo goed teken krijgen als elk ander dier. Alleen zit de gemiddelde mens niet zoveel stil in de schaduw in een bos.

Maar een teek zit in de huid en beweegt niet. Je hebt het pas door dat je er eentje hebt doordat het gaat jeuken.
Correctie: een teek zit ààn de huid vast, kop onder, lichaam uit.
Dat merk je dus wel he want als ie bloed zuigt wordt het lichaam dikker en er verschijnen rode irritatiecirkels.
Maar dat wisten we intussen al, het staat vast dat het géén teek is.
Met citaat reageren
Oud 21-07-2004, 19:18
Daevrem
Daevrem is offline
Ik heb wel eens teken gehad, ik zit nog wel eens in het bos

Maar irritatiecirkels? Van die echte cirkels krijg je alleen als je allergiesch voor hun anti-bloedstolstof bent. En dan kun je erg ziek worden. Maar dat hebben niet veel mensen.
Oud 21-07-2004, 19:32
elledc
elledc is offline
Citaat:
Daevrem schreef op 21-07-2004 @ 20:18 :
Ik heb wel eens teken gehad, ik zit nog wel eens in het bos

Maar irritatiecirkels? Van die echte cirkels krijg je alleen als je allergiesch voor hun anti-bloedstolstof bent. En dan kun je erg ziek worden. Maar dat hebben niet veel mensen.
Dan niet per se cirkels maar alleszins wel een huidirritatie, daar waar de teek zit voelt het dikker.
Onlangs haalde ik een teek weg op de hals van m'n hond, vet dik was die seg En daar waar ze zich had vastgeklampt was er een grote rode verdikking.
Met citaat reageren
Oud 21-07-2004, 23:31
p-chez
p-chez is offline
Citaat:
Zweepje schreef op 20-07-2004 @ 11:31 :
Whehehe *grinn* weetje .. je balzak zit vol met spiertjes die op temperatuur reageren dus als je balzak na het douchen de samba danst da's vrij normaal
Dit is eigenlijk de enige reply die ergens op slaat in deze topic. Echter wordt er geen aandacht aan besteed.

Zoals Zweepje zegt, reageren de spieren in je balzak op temperatuur, bij het douchen verandert de temperatuur drastisch en snel, dus reageren die spieren daarop. Zodoende beweegt de boel.

Niks geen eng beest dus. Lijkt me ook wel dat dat pijn zou doen, nietwaar?
Oud 22-07-2004, 00:01
Verwijderd
Citaat:
p-chez schreef op 22-07-2004 @ 00:31 :
(...)

Niks geen eng beest dus. Lijkt me ook wel dat dat pijn zou doen, nietwaar?
Niet waar. Er zijn genoeg maden, larven en teken waarvan je een besmetting ermee helemaal niet merkt of die zelfs pas na een jaar de kop opsteken, tegen welke tijd het beestje in kwestie tot wel een meter groot kan zijn geworden. Dan voel je wel iets kruipen.
Met citaat reageren
Oud 22-07-2004, 00:14
Verwijderd
Er wordt wel heel grappig over gedaan, maar 'k had zelf laatst ook een beest in m'n balzak zitten, uiteraard ben ik daarmee direct naar de huisarts gegaan en het bleek een spinnetje te zijn.

Toch maar even naar de huisarts dus!
Met citaat reageren
Oud 22-07-2004, 14:26
anoniemm_1984
anoniemm_1984 is offline
ik ben naar mijn huisarts geweest en hij voelde niks geks en het zag er normaal uit
Met citaat reageren
Oud 22-07-2004, 14:56
Ndimension
Ndimension is offline
Citaat:
perseus schreef op 22-07-2004 @ 01:14 :
Er wordt wel heel grappig over gedaan, maar 'k had zelf laatst ook een beest in m'n balzak zitten, uiteraard ben ik daarmee direct naar de huisarts gegaan en het bleek een spinnetje te zijn.

Toch maar even naar de huisarts dus!

Maar het zijn waarschijnlijk spiertjes in je balzak die even vreemd doen enzo.
Oud 22-07-2004, 16:37
Warsocket
Warsocket is offline
NJa voor de 10e keer als je je zo druk maakt vraag het aan de dokter
die weet het wel en als de dokter het niet vertrouwd dan zal ie je wel op onderzoek vragen

raar aankijken zal ie je ook niet doen want een dokte rheeft in zijn leven al genoeg ballen zien langskomen
(en je hebt 50% kans dat de dokter ze zelf ook heeft dus bel ff)

en als je een antwoord hebt kun je die dan ff hier posten bent wel benieuwd
Oud 22-07-2004, 16:40
Verwijderd
Citaat:
Warsocket schreef op 22-07-2004 @ 17:37 :
NJa voor de 10e keer als je je zo druk maakt vraag het aan de dokter
die weet het wel en als de dokter het niet vertrouwd dan zal ie je wel op onderzoek vragen

raar aankijken zal ie je ook niet doen want een dokte rheeft in zijn leven al genoeg ballen zien langskomen
(en je hebt 50% kans dat de dokter ze zelf ook heeft dus bel ff)

en als je een antwoord hebt kun je die dan ff hier posten bent wel benieuwd
Citaat:
anoniemm_1984 schreef op 22-07-2004 @ 15:26 :
ik ben naar mijn huisarts geweest en hij voelde niks geks en het zag er normaal uit
Met citaat reageren
Oud 22-07-2004, 20:22
Tesca
Tesca is offline
Citaat:
anoniemm_1984 schreef op 19-07-2004 @ 23:53 :
nou het lijkt misschien grappig als je het zo leest...
maar ik ben er niet zo blij mee

Alsof je drinken in je balzak komt..

Ga gewoon langs de dokter.

Regels voor berichten