Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-07-2004, 09:58
Komkommertje
Komkommertje is offline
Ik heb sinds een paar dagen last van flinke afscheiding en een beetje jeuk bij mijn vagina... is dat een schimmelinfectie?
Met citaat reageren
Oud 22-07-2004, 10:06
Verwijderd
Dat zou kunnen. Zou er maar wel mee naar de dokter gaan als ik jou was
Met citaat reageren
Oud 22-07-2004, 10:26
Komkommertje
Komkommertje is offline
Citaat:
Sarah schreef op 22-07-2004 @ 11:06 :
Dat zou kunnen. Zou er maar wel mee naar de dokter gaan als ik jou was

Hoop dat het lukt....
Ga morgen op vakantie....
Maar het zal wel niks ergs zijn... van gemeenschap kan het niet komen, hij is soa vrij. verder heb ik het met niemand gedaan.
Met citaat reageren
Oud 22-07-2004, 10:33
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Het is wel het beste om zo snel mogelijk naar je huisarts te gaan. Ik liep al twee weken met mijn schimmelinfectie rond voor ik naar de huisarts ging en het was toen al heel erg en ik kon echt niet meer slapen van de jeuk en heel mijn huid is kapot dus je bent gewaarschuwd.
Oud 22-07-2004, 11:33
Komkommertje
Komkommertje is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 22-07-2004 @ 11:33 :
Het is wel het beste om zo snel mogelijk naar je huisarts te gaan. Ik liep al twee weken met mijn schimmelinfectie rond voor ik naar de huisarts ging en het was toen al heel erg en ik kon echt niet meer slapen van de jeuk en heel mijn huid is kapot dus je bent gewaarschuwd.
Het begint al minder te worden, in de eerste 2 dagen moest ik gewoon jeuken bij mijn vagina.
Maar nu heb ik het niet meer, het is meer geiriteerd en wat rood en dan natuurlijk afscheiding.
Maar wordt wat minder, heb het nu sinds 3 dagen.

Afspraak met dokter vanmiddag voor de zekerheid, assistent v dokter zei dat het waarschijnlijk irritatie was.
Met citaat reageren
Oud 22-07-2004, 11:34
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Komkommertje schreef op 22-07-2004 @ 12:33 :
Afspraak met dokter vanmiddag voor de zekerheid, assistent v dokter zei dat het waarschijnlijk irritatie was.
Toch slim dat je nog even een afspraak gemaakt heb want het lijkt me niet fijn als die jeuk ineens zoveel erger wordt tijdens je vakantie.

Fijne vakantie alvast!
Oud 22-07-2004, 12:04
Komkommertje
Komkommertje is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 22-07-2004 @ 12:34 :
Toch slim dat je nog even een afspraak gemaakt heb want het lijkt me niet fijn als die jeuk ineens zoveel erger wordt tijdens je vakantie.

Fijne vakantie alvast!
dankje!

Is het zo dat als je groene afscheiding hebt, dat dat heel erg is?
Zelf heb ik dat niet... wit/zachtgelig....
Niet erg?
Met citaat reageren
Oud 22-07-2004, 12:20
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Komkommertje schreef op 22-07-2004 @ 13:04 :
dankje!

Is het zo dat als je groene afscheiding hebt, dat dat heel erg is?
Zelf heb ik dat niet... wit/zachtgelig....
Niet erg?
Kleur van je afscheiding geeft niet aan of het erg of niet erg is maar wel of het veroorzaakt wordt door een bacterie, een schimmel of een gist legde mijn huisarts mij gister uit.
Oud 22-07-2004, 12:31
Komkommertje
Komkommertje is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 22-07-2004 @ 13:20 :
Kleur van je afscheiding geeft niet aan of het erg of niet erg is maar wel of het veroorzaakt wordt door een bacterie, een schimmel of een gist legde mijn huisarts mij gister uit.
en als je licht gelige afscheiding hebt?
Beetje... wit brokkelig/ lichtgelig...
Met citaat reageren
Oud 22-07-2004, 12:32
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Komkommertje schreef op 22-07-2004 @ 13:31 :
en als je licht gelige afscheiding hebt?
Beetje... wit brokkelig/ lichtgelig...
Ik weet niet meer wat precies door wat veroorzaakt wordt. Kenmerkend voor een schimmelinfectie is wel witte kwartachtige afscheiding volgens een of andere site op internet.
Oud 22-07-2004, 20:32
luna_p
luna_p is offline
Wat zei de dokter???^_^
ik heb zelf ook last van gehad. Zo vervelend die jeuk!!
En hoeft trouwens niet door sex te komen hoor, kan ook door te strakke kleren of door stress( of zelfs eten)
Met citaat reageren
Oud 26-07-2004, 20:59
Bassie&Adriaan
Bassie&Adriaan is offline
Mijn vriendin heeft een schimmelinfectie en nou vragen wij ons af hoe makkelijk dat kan overslaan naar mij. Ik snap zelf ook wel dat we niet uitgebreid (onbeschermd) seks moeten gaan hebben, maar kan het bijvoorbeeld kwaad als je gewoon met ondergoed aan tegen elkaar aan ligt? Ik weet namelijk niet hoe makkelijk een schimmelinfectie kan overspingen. Ze heeft het namelijk niet alleen rond haar vagina maar ook een klein stukje op haar bovenbeen.

Ze heeft medicatie (smeerseltjes enzo) maar vraagt zich af of ze door een handdoek te gebruiken voor haar schaamstreek en die dan ook voor de rest van haar lichaam te gebruiken de schimmel ook kan overslaan naar andere delen van haar lichaam.
Oud 27-07-2004, 18:11
Bassie&Adriaan
Bassie&Adriaan is offline
Weet niemand het? Wie het weet krijgt een slagroomtaartje hoor!
Oud 29-07-2004, 22:23
Fagyi
Fagyi is offline
Welke schimmelinfectie heeft ze?? Er zit een groot verschil tussen de besmettelijkheid van verschillende schimmelinfecties.
Normaal gesproken moet er direct contact zijn om het van de ene persoon naar de ander over te laten gaan. Als er kleding tussen zit ben je in principe veilig, maar als ik jullie was zou ik toch uitkijken. Als ze met een handdoek eerst langs haar vagina gaat (met de infectie) en daarna langs andere lichaamsdelen kan ze het zo verspreiden. Het beste is als je een klein apart handdoekje voor je vagina gebruikt en deze direct na gebruik in de was gooit zodat je hem zelf, maar ook anderen, niet kan gebruiken en zo geinfecteerd raken.

Dan wil ik nog even voor andere meiden met klachten wat info geven:
De meest voorkomende schimmelinfectie is candida. Dit is een gist, wat zorgt voor:
- roodheid van de vagina (vooral binnenste schaamlippen kunnen roodpaars gekleurd zijn)
- jeuk (wat soms zelfs een pijnlijke jeuk kan geven)
- brokkelige afscheiding die wit of geel van kleur is.

Deze infectie kan vanzelf overgaan, maar meestal is de infectie zo vervelend voor de patiënt dat medicijnen worden gevraagd.
Een jongen kan ook besmet raken, alleen gebeurt dit zelden omdat de penis buiten het lichaam van de man hangt. Hierdoor is de penis kouder, maar mannen kunnen de penis ook schoner houden (zoals wassen met zeep, wat vrouwen absoluut niet kunnen doen!!! (dit kan trouwens candida veroorzaken)).
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten