Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Eten & Drinken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-07-2004, 18:41
Gianluca *
Gianluca * is offline
jaja, De zomer is inmiddels al weer in nederland ( al isie soms ver te zoeken ) en dan zullen wij geen nederlanders zijn als de bbq's de schuur weer uit worden gehaalt en worden gepoetst voor een heerlijk zomerse maaltijd !

wat vind je nou van deze zomerse manier van bakken en braden ?

nog lekkere ideen, recepten?

brand los !
Oud 28-07-2004, 19:14
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Pffff, maakt mij niet uit maar zo lang er maar genoeg vlees op ligt vind ik het goed!
Oud 28-07-2004, 19:34
TechXP
TechXP is offline
probeer eens een vega-bbq... zeer lekker
Oud 28-07-2004, 19:41
Verwijderd
een echt kampvuur maken en daar dan dingen in gooien als aardappelen, banaan en gewoon vlees aan en stok roosteren. erg cool
Met citaat reageren
Oud 28-07-2004, 19:56
Verwijderd
Ik hou niet van bbq-en en meestal eet ik dan ook maar een beetje vlees en voor de rest stokbrood en salade.
Met citaat reageren
Oud 28-07-2004, 19:57
Dolores
Dolores is offline
Ik bbq nooit, dus ik heb er ook geen verstand van.
Met citaat reageren
Oud 28-07-2004, 22:48
cyntha
cyntha is offline
Ik bbq bijna nooit. Vind het ook niet zo lekker en eet dus meestal alleen maar stokbrood en salade.
Met citaat reageren
Oud 28-07-2004, 23:13
Tha Gladnekker
Tha Gladnekker is offline
Citaat:
TechXP schreef op 28-07-2004 @ 20:34 :
probeer eens een vega-bbq... zeer lekker

ja, ik gooi er weinig anders op dan een maiskolf en wat vegetarisch burgergedoe..
Met citaat reageren
Oud 28-07-2004, 23:55
xineof
xineof is offline
Hm, heerlijk; bbq-en . Ik houd vooral veel van de spare-ribs, van de hamburgers, van de stukjes gemarineerde kip en de sausjes en de salades .

Wat heel lekker is bij de bbq: bananenprut. Gewoon bananen fijnmalen enzo, misschien wat bruine suiker erbij en jammie. Dat eet ik weleens bij degene waar ik meestal bbq .
Oud 28-07-2004, 23:58
Briseïs
Briseïs is offline
groentenshaslick <3

verder gevulde champignons, gevulde tomaat, fruitsalade en een boel stokbrood

vegaburgers zijn bah
Oud 29-07-2004, 00:37
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
Tha Gladnekker schreef op 29-07-2004 @ 00:13 :

ja, ik gooi er weinig anders op dan een maiskolf en wat vegetarisch burgergedoe..
Er zijn nog wel meer opties hoor
- stokjes met gekruide tofu en fruit en groenten
- bbq tempeh

Nou ja kijk hier maar.
Oud 29-07-2004, 00:38
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
Briseïs schreef op 29-07-2004 @ 00:58 :
vegaburgers zijn bah
Sommige wel ja... maar die van healthy planet zijn pas lekker
Oud 29-07-2004, 09:28
Quiana
Quiana is offline
Ik hou niet echt van vlees (nouja, kip wel, maar goed, meer dan
een paar stukjes hoeft ook echt niet ), dus dat wordt meestal
salade en stokbrood ed.
Oud 29-07-2004, 10:21
Verwijderd
Salada, stokbrood, brie mmmmmm hamburgers, sausijsjes, grote hotdogs (die zijn het allerlekkerst boven een kampvuur natuurlijk) allerlij soorten groenten, champignons.... biefstuk gemarineerd in bier...

nou heb ik zin in bbq-en
Met citaat reageren
Oud 29-07-2004, 14:00
freakinaround
freakinaround is offline
van die hele grote paddestoelen/zwammen ofzo zijn lekker
en aardappelsalade,
fruitsalade,
en verder gewoon veel vlees
ik hou alleen niet zo van shaslicks/satestokjes
Oud 29-07-2004, 14:53
Qamra
Qamra is offline
Wij gooien altijd een forel op de barbecue, met een beetje kruiden en zeezout. Lekker peuteren en peuzelen. Uiteraard met stokboord en satésaus en een beetje groente. Mijn pa eet altijd spare-ribs en heel soms gooien we een aardappel in de kolen om te poffen.
Als we zit hebben maken we spiesjes met paprika en kerrie-kip met ananas.
En zelf gemaakte sausjes natuurlijk

En dan komt het toetje *kwijl* Een banaan in de aluminium-folie en dat tussen de kolen gooien tot hij kookt. Dan pellen en dat opeten met amaretto, slagroom, chocoladesaus en vanille-ijs
Oud 29-07-2004, 15:39
Belle
Belle is offline
Ik woon op een flat, dus geen bbq voor ons wel jammer want ik vind het erg lekker. Misschien bij mijn ouders of schoonouders nog, en dan lekker met karbonades, hamburgers, braadworst en shashlicks
Oud 29-07-2004, 22:00
Verwijderd
Met aardappelsalade mmmm, aardappelsalade.

Van de barbecue zelf vind ik vooral speklapjes lekker, andere soorten vlees heb ik liever uit een pan. Ik heb wel eens gevulde paprika erop proberen te doen maar dat werd niet zo lekker, de paprika werd heel papperig en was van buiten helemaal zwartgeblakerd, en de vulling was nog koud. Maar ik deed vast iets verkeerd.
Met citaat reageren
Oud 29-07-2004, 23:04
snoopy
snoopy is offline
marshmellows!
Oud 30-07-2004, 09:47
YPrue
YPrue is offline
Gevulde courgette, schaslickspiesjes, hamburgers, worstjes voor op de barbecue, en allerlei soorten salades voor erbij.
Oud 30-07-2004, 10:11
Miracle
Miracle is offline
Als er lekker stokbrood is, een lekker sausje en komkommer ben ik tevreden.
Worstjes of kip vind ik wel lekker, maar tis niet dat ik daarvoor super graag bbq.

Het gaat om de gezelligheid en het stokbrood.
Oud 30-07-2004, 10:57
Verwijderd
Spiezen met paprika, champignon, courgette en aubergine (lekker met een beetje tijm eroverheen) + veel stokbrood en salade
Met citaat reageren
Oud 30-07-2004, 13:04
Diian..!!
Diian..!! is offline
Citaat:
krullevaar schreef op 30-07-2004 @ 11:57 :
Spiezen met paprika, champignon, courgette en aubergine (lekker met een beetje tijm eroverheen) + veel stokbrood en salade
En een lekker biertje kan er ook wel in.. hahah
Oud 30-07-2004, 13:24
AlopiA
AlopiA is offline
magere varkenslapjes kopen, in stukjes snijden en in een bak doen, marineren met kruiden naar keuze (eventueel kun je een pakje in de winkel kopen en aanvullen met je eigen mix) een uurtje in de koelkast laten inwerken en aan de sateprikker rijgen!
lekker om stukjes ananas en paprika er tussen te doen, of hele champignons! Het kan ook met kip.
vergeet btw niet om de sateprikkers te laten weken in water, anders heb je kans dat ze vlam vatten of verkolen.

Lekker met stokbrood en (zelfgemaakte) kruidenboter!
Oud 30-07-2004, 16:11
battlestar
battlestar is offline
ik heb gister nog gebbqd

maiskolven 20 minuten laten weken in lauwwarm water, insmeren met boter en peper en zout erop.. dan op de bbq en als ze klaar zijn boter erover en opeten

of ananasbootjes: een bakje maken van aluminiumfolie, daar een ananasschijf inleggen (stukjes kan ook), goedkope rum eroverheen doen, paar minuten op de bbq leggen tot de bootjes warm genoeg zijn.. eraf halen en voorzichtig aansteken met een aansteker/lucifer.. ontstaat een blauwe gloed, af laten koelen! en smullen maar.

zelf knoflooksaus maken:
1 bekertje zure room, zelfde hoeveelheid mayo, peper, zout, mespunt sambal, 2 à 3 tenen knoflook persen, peterselie & bieslook erbij doen.. even mixen en klaar.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 30-07-2004, 22:56
Daevrem
Daevrem is offline
BBQ, bah.

Slecht gebakken half verkoolt eten. Ik vind het nogal waardeloos.

Ik vermoed dat de enige rede dat het nog bestaat is dat de man dan kan laten zien hoe mannelijk hij is door grote lappen rauw vlees op een zelf aangestoken vuur (man make fire !) te roosteren terwijl de vrouw bewonderend toekijken en een geraffineerde salade maken zodat haar zorgzame onderdanige rol (subtiel) bevestigd word. Ja, barbeque-en is een prachtig iets.
Oud 31-07-2004, 09:58
AlopiA
AlopiA is offline
Citaat:
Daevrem schreef op 30-07-2004 @ 23:56 :
BBQ, bah.

Slecht gebakken half verkoolt eten. Ik vind het nogal waardeloos.

Ik vermoed dat de enige rede dat het nog bestaat is dat de man dan kan laten zien hoe mannelijk hij is door grote lappen rauw vlees op een zelf aangestoken vuur (man make fire !) te roosteren terwijl de vrouw bewonderend toekijken en een geraffineerde salade maken zodat haar zorgzame onderdanige rol (subtiel) bevestigd word. Ja, barbeque-en is een prachtig iets.
Ik weet niet hoe jij bbq'd, maar bij mij is het vlees altijd goed gaar, en niet verkoold + slecht gebakken. Bovendien zijn het bij ons nooit 'de mannen' die bbq'en en de vrouwen die salade maken. Meestal ben ik degene die 'over het vlees gaat' en dan help ik ondertussen nog in de keuken een beetje mee terwijl mijn moeder een salade maakt oid. M'n vader pruttelt ondertussen ook nog wat aan en dan gaan we eten, gezellig buiten.
Barbeque'en is inderdaad een prachtig iets!
Oud 31-07-2004, 12:53
platini
platini is offline
ja pcis bbq ius pr8ig en niet verkoold!
Oud 31-07-2004, 13:01
Verwijderd
ik hou echt van lekkere steaks, sate, drumsticks en lamsspies!
knoflooksaus, satesaus, schashlicksaus moeten ook aanwezig
zijn even als stokbrood en kruidenboter.

verder zijn worsjes en burgers ook wel lache bij gebrek aan beter vlees.
Met citaat reageren
Oud 31-07-2004, 14:48
Verwijderd
Mijn vader heeft de beste BBQ ooit, als hij BBQ't is het het lekkerst. Over het algemeen hou ik er niet zo van, veel vlees wordt beter gaar in de pan en smaakt dan beter. Maar op de BBQ van mijn vader, oeh, alles is daar lekker op

Gepofte aardappelen, oeh.. En natuurlijk vis-in-folie erop. En dikke champignonen op een stokje
Met citaat reageren
Oud 01-08-2004, 11:20
angel-nieke
angel-nieke is offline
lekker vooral sate in de marinade van me oom...

suiker ketjap katoembar laos sereh en knoflook door elkaar gooien daar t vlees erbij... laten staan en aan stokjes rijgen...
Met citaat reageren
Oud 01-08-2004, 18:12
Guissie
Guissie is offline
Citaat:
Mr.Oizo schreef op 28-07-2004 @ 20:14 :
Pffff, maakt mij niet uit maar zo lang er maar genoeg vlees op ligt vind ik het goed!
Zoiets idd ja.
Oud 01-08-2004, 19:51
No Quiero
No Quiero is offline
Het is toch wel de grootste ergernis en woede van elke niet-vleesetende mens, denk ik zo, als je, in een poging je te ontdoen van de zomerse hitte, waar je toch al niet van houdt, je raam wagenwijd open te zetten om vervolgens onaangenaam verrast te worden door de stinkende en dampende rookwolken van mensen die onder het genot van een drankje en een lachje publieke dierverbrandingen houden. ZEER ZEER AANSTOOTGEVEND.
Met citaat reageren
Oud 01-08-2004, 20:09
@Moon
@Moon is offline
Gisteren nog ge-bbq-ed Karbonades, kippevleugels, knakworstjes en sate. Als het vlees bijna gaar is dunnetjes wat honing erop smeren. Verrukkelijk! Wat ook heerlijk is, is mais en aardappelen poffen en eten met kruidenboter. En daarnaast nog een heerlijke salade erbij. Yammie!
Met citaat reageren
Oud 01-08-2004, 20:14
No Quiero
No Quiero is offline
Citaat:
@Moon schreef op 01-08-2004 @ 21:09 :
Gisteren nog ge-bbq-ed Karbonades, kippevleugels, knakworstjes en sate. Als het vlees bijna gaar is dunnetjes wat honing erop smeren. Verrukkelijk! Wat ook heerlijk is, is mais en aardappelen poffen en eten met kruidenboter. En daarnaast nog een heerlijke salade erbij. Yammie!
Ik vind jou een moordenaar. Wat vind jij?
Met citaat reageren
Oud 01-08-2004, 21:44
Verwijderd
Als ik IETS haat...
dan is het wel BBQ-en
Met citaat reageren
Oud 04-08-2004, 16:50
Marloes-Nanouk
Marloes-Nanouk is offline
Ik hou ook niet van vlees/bbqen

de oplossing: zalmspiesjes!!!!

superlekker, gezond en snel klaar (dus je hoeft geen uren in de rook te gaan zitten)

hak zalmfilet in blokjes. Doe om een paar blokjes een stukje bacon. spies de blokjes aan een stokje en braden maar. Als de zalm lichtroze is is het goed.

smakelijk
Oud 04-08-2004, 21:38
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik ga morgen voor de tweede keer dit jaar barbecuen en waarschijnlijk doen we er hetzelfde als altijd op: schnitzels, zelf gemaakte spiezen met vlees, champignons, paprika, ui en ananas, rosbief, hamburgers en maiskolven. Verder nog broodjes en eventueel stokbrood, rijst-, pasta- of aardappelsalade en verder komkommer, tomaat en sla om je broodje hamburger mee te beleggen.
Oud 05-08-2004, 08:58
Silver rain
Silver rain is offline
Ik vind vooral bbq'en leuk vanwege de sfeer die het met zich meebrengt. Deze keer zal ik andere dingen eten dan eerst. In ieder geval stokbrood met sausjes en salade. Verder waarschijnlijk vegaburgers en nog wat spiesjes met komkommer, paprika, champignons en tomaat. Dan gooi ik er misschien nog aardappels met kruiden in folie op.
Maar dan moeten we eerst een bbq bouwen, aangezien we daar in dit huis nog niet aantoe gekomen zijn..
Oud 06-08-2004, 16:10
Mara
Mara is offline
Wij BBQ-en niet. Toen ik 7 was en m'n broertje 5 (of iets in die richting, ik zit er misschien een jaartje naast) hebben we dat voor 'r laatst gedaan. M'n broertje en ik hadden geen geduld (wat wil je op die leeftijd..) en sindsdien wil m'n vader dat niet meer doen omdat we volgens hem 't geduld er niet voor hebben. Tsja.
Met citaat reageren
Oud 06-08-2004, 20:51
$omeone
$omeone is offline
hmm wij gaan het morgen weer doen geloof ik. mijn vader zorgt voor het vlees, mn moeder doet de groente en sausjes en mn broer en ik schuiven aan als alles klaar is..

er staan dus sausjes op tafel, komkommer/sla/tomaat/ananas e.d... worstjes, hamburgers en sate als vlees, en stokbrood en broodjes als brood..

tja erg creatief is het niet, maar wel lekker
Met citaat reageren
Oud 06-08-2004, 20:57
starryeyed
starryeyed is offline
of het is niet gaar
of verbrand
Met citaat reageren
Oud 07-08-2004, 08:15
Smartie
Smartie is offline
BBQ is geweldig, maar zo ongezond... je eet altijd meer vlees dan tijdens en gewone avondmaaltijd en meestal gaat er nog aardig wat saus doorheen ook...
Met citaat reageren
Oud 07-08-2004, 09:55
Verwijderd
Citaat:
mr.Ed schreef op 28-07-2004 @ 19:41 :
en dan zullen wij geen nederlanders zijn als de bbq's de schuur weer uit worden gehaalt en worden gepoetst voor een heerlijk zomerse maaltijd !

In andere landen BBq'en ze niet of minder?

Nederlanders barbequen juist minder dan mensen in andere landen.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten