Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Scholieren.com / Beleidszaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 31-07-2004, 17:21
idontcare
idontcare is offline
ik vond dit eigenlijk niet eens zo'n heel slecht idee... misschien zouden buitenlandse scholieren een site als dit ook wel interessant vinden, en dan zou het leuk zijn als ze ook dingen konden begrijpen, een beetje internationaal subforum zou het dan worden.

het is alleen maar een idee hoor
Oud 31-07-2004, 17:25
Verwijderd
Zijn er niet al behoorlijk veel Engelstalige fora...? Ik ben eigenlijk wel erg blij dat scholieren.com gewoon een Nederlandstalig forum is...
Met citaat reageren
Oud 31-07-2004, 17:34
Koen
Koen is offline
Dat ligt een beetje aan de intentie van Jon. Ik denk dat hij deze site gemaakt heeft voor Nederlandse en Vlaamse scholieren. De doelgroep is niet Engels. Als hij dat wel zou willen, kan hij daar natuurlijk maatregelen voor treffen, maar ik denk dat Engelsen hier niet veel te zoeken hebben.
Met citaat reageren
Oud 31-07-2004, 17:36
AngelLena
AngelLena is offline
Citaat:
Koen schreef op 31-07-2004 @ 18:34 :
Dat ligt een beetje aan de intentie van Jon. Ik denk dat hij deze site gemaakt heeft voor Nederlandse en Vlaamse scholieren. De doelgroep is niet Engels. Als hij dat wel zou willen, kan hij daar natuurlijk maatregelen voor treffen, maar ik denk dat Engelsen hier niet veel te zoeken hebben.
Toch ben ik ze wel eens tegengekomen (voornamelijk uitwisselingsstudenten) maar die kunnen dan toch gewoon hun vraag in het engels posten en als ze er ff bij melden dat ze nog niet no lang in NL zijn geeft iedereen altijd netjes een antwoord in het engels terug. Maar om een volledig engelstalig subforum te maken zie ik in de eerste instantie ook niet zo zitten. Denk dat er sowieso al te weinig animo voor is.
Oud 31-07-2004, 19:06
Verwijderd
opzich zou ik het wel gaaf vinden, mensen ontmoeten uit andere landen. Maar daar kan je idd ook een engseltalig forum voor opzoeken. Hou dit forum daarom maar gewoon nederlands/vlaams.
Met citaat reageren
Oud 31-07-2004, 22:24
Gatara
Gatara is offline
mmm..

en wat als je bv. een subforum kunt maken waar kinderen kunnen forummen die bv. kindsoldaat zijn geweest vroeger?

http://www.watchmen.nl.amnesty.org/home.cfm

en misschien is t sowieso wel leuk voor mensen om te praten over van alles. Kan misschien wel trachten wat contacten te leggen met scholieren elders in de wereld en hier.

Laatst gewijzigd op 31-07-2004 om 22:29.
Met citaat reageren
Oud 01-08-2004, 07:50
No Quiero
No Quiero is offline
Citaat:
Gatara schreef op 31-07-2004 @ 23:24 :
mmm..

en wat als je bv. een subforum kunt maken waar kinderen kunnen forummen die bv. kindsoldaat zijn geweest vroeger?

http://www.watchmen.nl.amnesty.org/home.cfm

en misschien is t sowieso wel leuk voor mensen om te praten over van alles. Kan misschien wel trachten wat contacten te leggen met scholieren elders in de wereld en hier.
Een subforum waar kinderen kunnen forummen die kindsoldaat geweest zijn vroeger? Nee, dáár zal het druk worden. Ik denk dat je dan Fleet Admiral daar FB moet maken want verder komt er niemand haha
Met citaat reageren
Oud 01-08-2004, 11:48
AlopiA
AlopiA is offline
Opzich wel een leuk idee, maar dat wordt dan zo'n forum waar je alles weg mag zetten, van alle fora. Dan krijg je dus een rommelig forum, denk ik. En waarschijnlijk ook een hoop spam.
Het idee dat er wat meer engels wordt toegevoegd staat me wel aan, maar dat is denk ik bijna niet te doen.
Oud 01-08-2004, 15:08
Verwijderd
je zou ook een engelstalig huiswerk forum kunnen maken...
Met citaat reageren
Oud 01-08-2004, 15:23
duivelaartje
duivelaartje is offline
Citaat:
anniemoppie schreef op 01-08-2004 @ 16:08 :
je zou ook een engelstalig huiswerk forum kunnen maken...
Das een best idee!
Voor de kinderen van het Tweetalig Vwo of Tweetalig Havo .
Met citaat reageren
Oud 01-08-2004, 17:40
Verwijderd
Citaat:
duivelaartje schreef op 01-08-2004 @ 16:23 :
Das een best idee!
Voor de kinderen van het Tweetalig Vwo of Tweetalig Havo .
bijvoorbeeld, maar ook voor kinderen die gewoon hun engels willen oefenen of opdrachten voor engels moeten doen.
Met citaat reageren
Oud 01-08-2004, 18:11
Verwijderd
Mensen van het tweetalige onderwijs zouden best gewoon een topic kunnen openen in het Engels, net zoals mensen die geen Nederlands kunnen. Maar om nu echt een Engelstalig subforum te maken... Nogal overbodig lijkt me, mensen die echt Engels willen forummen vinden wel een Engelstalig-forum...
Met citaat reageren
Oud 01-08-2004, 18:18
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
No Quiero schreef op 01-08-2004 @ 08:50 :
Een subforum waar kinderen kunnen forummen die kindsoldaat geweest zijn vroeger? Nee, dáár zal het druk worden. Ik denk dat je dan Fleet Admiral daar FB moet maken want verder komt er niemand haha
nee, onder andere. Het was een voorbeeld van wat voor een lui je kunt proberen aan te trekken.
Oud 01-08-2004, 19:55
No Quiero
No Quiero is offline
Citaat:
Gatara schreef op 01-08-2004 @ 19:18 :
nee, onder andere. Het was een voorbeeld van wat voor een lui je kunt proberen aan te trekken.
Laten we ook een subforum maken voor alle fans van Jan des Bouvrie.
Met citaat reageren
Oud 01-08-2004, 20:37
idontcare
idontcare is offline
jullie hebben allemaal wel een beetje gelijk.
maar dit forum gaat toch ook niet helemala over school?? maarja, ik heb t hier wel naar mn zin hoor, engels of niet
Oud 01-08-2004, 22:29
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
No Quiero schreef op 01-08-2004 @ 20:55 :
Laten we ook een subforum maken voor alle fans van Jan des Bouvrie.
volgens mij begrijp je me niet helemaal.

ex-kindsoldaten die inmiddels gewoon ook scholier zijn, zou één van de doelgroepen kunnen zijn voor zo'n Engelstalig forum.
Oud 01-08-2004, 22:34
Enlightenment
Enlightenment is offline
Hm, ik denk dat het geen gek idee was geweest als die een studenten forum was geweest, echter internationale scholieren kom je niet zo vaak tegen. Dus of een speciaal forum hiervoor nu zo'n goed idee is, weet ik niet. Wel zou er een centraal topic kunnen komen op één van de fora waarin Engels gesproken kan worden. Dat kan best interessant zijn denk ik.
Oud 02-08-2004, 00:17
Joostje
Joostje is offline
Op zich niks mis met het idee, alleen

* Waarom zouden engelstaligen op een nederlands forum willen?
* Hoe komen ze over dit subforum te weten?
* Waarover zou het forum moeten gaan?
* Het past niet of nauwelijks bij Jon's opzet
Oud 02-08-2004, 13:53
=zwart wit=
=zwart wit= is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 01-08-2004 @ 19:11 :
mensen die echt Engels willen forummen vinden wel een Engelstalig-forum...
idd. lijkt me totaal niet nodig.
Met citaat reageren
Oud 02-08-2004, 14:20
Tampert
Tampert is offline
Citaat:
Gatara schreef op 01-08-2004 @ 23:29 :
ex-kindsoldaten die inmiddels gewoon ook scholier zijn, zou één van de doelgroepen kunnen zijn voor zo'n Engelstalig forum.
Ik ga er vanuit dat ze uiteindelijk wel Nederlands gelerd zullen hebben...?

Verder is mijn totale reactie gelijk aan die van anderen: Het voegt mijns inziens helemaal niets toe aan hetgeen wat het forum nu is. Mensen die een opdracht in het Engels moeten doen kunnen hun vragen best in het Nederlands stellen en de antwoorden vertalen (of kraam ik nu wartaal uit?). Internationale leerlingen (hoeveel zijn dat er inderdaad?) kunnen hun vragen ook op vergelijkbare internationale fora plaatsen lijkt me. Het in contact komen met andere mensen uit buitenlanden kan via honderden andere sites.
Reageren

Regels voor berichten