Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Scholieren.com / Beleidszaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-07-2004, 12:07
McMotion
McMotion is offline
is het een idee om reguliere expressies in de zoekfunctie mogelijk te maken? of zou dat teveel serverload opleven? de zoekfunctie die er nu is, is echt bout
Oud 27-07-2004, 13:12
Miracle
Miracle is offline
Kun je het ook in leken taal uitleggen, zodat anderen het ook begrijpen?
Oud 27-07-2004, 15:13
Verwijderd
Waarom snap ik dit niet?
Met citaat reageren
Oud 27-07-2004, 15:47
M@rco
M@rco is offline
Ik denk dat het aantal mensen dat daar profijt van heeft, niet opweegt tegen de nadelen (extra serverload, iemand moet er tijd in gaan stoppen om het toe te voegen). Zie ook de 2 posts hierboven
Oud 27-07-2004, 16:07
McMotion
McMotion is offline
Citaat:
M@rco schreef op 27-07-2004 @ 16:47 :
Ik denk dat het aantal mensen dat daar profijt van heeft, niet opweegt tegen de nadelen (extra serverload, iemand moet er tijd in gaan stoppen om het toe te voegen). Zie ook de 2 posts hierboven
de serverload is recht evenredig met het aantal mensen dat het gebruik dus dan maakt het niet uit of veel of weinig mensen het gebruiken... en wat betreft implementatie moet je toch gebruik maken van bijvoorbeeld de regex ondersteuning die er in de dbms zelf zit, dus zoveel aanpassing zal het niet zijn (lijkt mij dan ik weet niet eens wat voor dbms er achter dit forum zit, maar als MySQL het al ondersteunt,.. ik weet ook niet of het veilig is ofzo want je kan best een proces blokkeren met een regex... daarom vraag ik het)
Oud 27-07-2004, 16:13
McMotion
McMotion is offline
Citaat:
dreen schreef op 27-07-2004 @ 14:12 :
reguliere expressies geven de mogelijkheid om veel gerichter te zoeken... bijvoorbeeld als ik op m'n naam wil zoeken dan tik ik '(M[aA]?[cC] *Motion|Theodo(or|re))' in, en dan hoef ik niet 1000x te zoeken op alle verschillende varianten van mijn naam (scheelt ook serverload )
Oud 27-07-2004, 16:27
Jon
Jon is offline
Negen van de tien keer heeft vertraging op het forum te maken met de zoekfunctie. Je zult dus begrijpen dat ik huiverig sta tegenover uitbreiding van de functionaliteit ervan. Reguliere expressies staan wat dat betreft onderaan mijn wishlist.
Oud 27-07-2004, 16:32
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Ik denk eerlijk gezegd niet dat leken dit gaan snappen

Zo'n functie is leuk, maar gezien het beperkte aantal mensen die dit gaat gebruiken lijkt het me niet erg nuttig dit te gan implementeren, het zou 'leken' alleen maar verwarren bovendien.
Met citaat reageren
Oud 27-07-2004, 16:39
Fade of Light
Fade of Light is offline
Citaat:
BEpaalde formules waardoor je bijvoorbeeld naar woorden kunt zoeken die beginnen met een s en eindigen met een b en wat er tussen zit maakt niet uit.

Dus wel:
sub
saab
sssslssdmmdslkmsdlksdbbbb

maar niet:
tsssaab
sssatk
allah
Met citaat reageren
Oud 27-07-2004, 17:19
Verwijderd
Hey, ik snap hem nu wel. Is dat informatica toch ergens goed voor geweest.
Maar de functie lijkt me vrij nutteloos
Met citaat reageren
Oud 27-07-2004, 17:28
Jon
Jon is offline
Citaat:
Krummeltje schreef op 27-07-2004 @ 18:19 :
Naja, je zou je kunnen voorstellen dat als je zoekt op 'krum' dat ie dan alles vindt waar dat woord deels in voorkomt (dus 'Krummeltje', maar ook 'Krummeltjuh', 'Krummie' of 'Krumzelsch').
Oud 27-07-2004, 18:13
Miracle
Miracle is offline
Ik snap het. Bedankt voor diegenen die de moeite hebben genomen om het uit te leggen.
Oud 27-07-2004, 18:25
McMotion
McMotion is offline
Citaat:
Krummeltje schreef op 27-07-2004 @ 18:19 :
da's waar, reguliere expressies hebben eigenlijk totaal geen nut. net als zoekfuncties, of fora.. of ehh computers enzo

wat ook erg handig zou zijn is dat je iig kunt zoeken met dingen tussen aanhalingstekens... dat begrijpt iedereen wel en dat mis ik heeeeuul vaak

"leren fietsen" of "muziek maken" o.i.d.
Oud 28-07-2004, 07:44
ExVaal
ExVaal is offline
Citaat:
McMotion schreef op 27-07-2004 @ 19:25 :
da's waar, reguliere expressies hebben eigenlijk totaal geen nut. net als zoekfuncties, of fora.. of ehh computers enzo

wat ook erg handig zou zijn is dat je iig kunt zoeken met dingen tussen aanhalingstekens... dat begrijpt iedereen wel en dat mis ik heeeeuul vaak

"leren fietsen" of "muziek maken" o.i.d.
Dat zou idd best handig zijn. Zodat je kunt zoeken op woorden in topics die ook daadwerkelijk in die volgorde staan
Met citaat reageren
Oud 28-07-2004, 09:09
No Quiero
No Quiero is offline
Als dát niet kan, dan iig wildcards? Iig dat je op halve woorden kunt zoeken. Maar ik geloof dat zoekwoorden geïndexeerd worden tegenwoordig is het niet? Naja dan niet dus. Maar goed.

Zelf hoop ik ook altijd nog dat google reguliere expressies toe gaat laten. Lijkt me mega-geil.
Met citaat reageren
Oud 28-07-2004, 09:09
Verwijderd
Citaat:
Jon schreef op 27-07-2004 @ 17:27 :
Negen van de tien keer heeft vertraging op het forum te maken met de zoekfunctie. Je zult dus begrijpen dat ik huiverig sta tegenover uitbreiding van de functionaliteit ervan. Reguliere expressies staan wat dat betreft onderaan mijn wishlist.
wat staat bovenaan

mij forumbaas maken
Met citaat reageren
Oud 28-07-2004, 11:33
Verwijderd
Citaat:
Jon schreef op 27-07-2004 @ 18:28 :
Naja, je zou je kunnen voorstellen dat als je zoekt op 'krum' dat ie dan alles vindt waar dat woord deels in voorkomt (dus 'Krummeltje', maar ook 'Krummeltjuh', 'Krummie' of 'Krumzelsch').
Ik dacht eigenlijk dat dat nu wel kon, wildcards idd zoals iemand anders zei. Maar je kunt dus alleen zoeken op exacte woorden als ik het goed begrijp? En is 'Krummeltje' in de zoekfunctie iets anders dan 'krummeltje'?

Overigens vind ik de zoekfunctie niet echt heel belangrijk voor dit forum, het forum zelf wél. Dus wat mij betreft hoeft het dus niet.
Met citaat reageren
Oud 28-07-2004, 17:22
McMotion
McMotion is offline
Citaat:
No Quiero schreef op 28-07-2004 @ 10:09 :
Als dát niet kan, dan iig wildcards? Iig dat je op halve woorden kunt zoeken. Maar ik geloof dat zoekwoorden geïndexeerd worden tegenwoordig is het niet? Naja dan niet dus. Maar goed.
zoekwoorden geïndexeerd? dus als ik een post met 10000 nieuwe woorden post, dan worden er 10000 nieuwe records in de indextabel gezet met een verwijzing naar mijn post? vet
Oud 28-07-2004, 18:06
Verwijderd
Citaat:
McMotion schreef op 28-07-2004 @ 18:22 :
zoekwoorden geïndexeerd? dus als ik een post met 10000 nieuwe woorden post, dan worden er 10000 nieuwe records in de indextabel gezet met een verwijzing naar mijn post? vet
Veel records in de tabel, maar het is maar een kleine tabel

Veel voorkomende woorden en korte woorden (de, het, een) neem je natuurlijk niet mee.
Verder maakt dit het zoeken veel sneller.
Met citaat reageren
Oud 28-07-2004, 18:33
No Quiero
No Quiero is offline
Citaat:
eddie schreef op 28-07-2004 @ 19:06 :
Veel records in de tabel, maar het is maar een kleine tabel

Veel voorkomende woorden en korte woorden (de, het, een) neem je natuurlijk niet mee.
Verder maakt dit het zoeken veel sneller.
Zo'n kleine tabel is dat denk ik niet hoor. Ik heb zelf een klein forum en mijn zoekwoordenindex (ok hij neemt alles mee, maar goed) is al snel 10% van mijn hele DB.
Met citaat reageren
Oud 28-07-2004, 18:54
Verwijderd
dat ligt helemaal aan de opbouw van je database
Met citaat reageren
Oud 01-08-2004, 07:52
No Quiero
No Quiero is offline
Citaat:
eddie schreef op 28-07-2004 @ 19:54 :
dat ligt helemaal aan de opbouw van je database
Ik draai phpBB

Hoe denk je dat ik zoekwoorden beter kan indexeren dan?
Met citaat reageren
Oud 01-08-2004, 11:54
Verwijderd
Citaat:
No Quiero schreef op 01-08-2004 @ 08:52 :
Ik draai phpBB

Hoe denk je dat ik zoekwoorden beter kan indexeren dan?
open hiervoor maar een nieuw topic of S&M
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten