Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Exacte vakken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-03-2002, 14:11
hendrikafox
hendrikafox is offline
Nou ben benieuwd of iemand deze strucruuformule weet, ik heb wel een flauw vermoeden, maar weet het niet zeker.

-x-
Oud 15-03-2002, 16:57
pol
pol is offline
Ik denk dat dit 'm is.

Met citaat reageren
Oud 15-03-2002, 17:05
GinnyPig
GinnyPig is offline
Dat bindingsteken tussen Na+ en het restmolecuul is fout. Een binding tussen een metaal en een niet-metaal is altijd een ionbinding, en niet een atoombinding (zoals het bindingsteken suggereert). Het Na+-ion zit namelijk niet gebonden aan het restmolecuul.

Je noteert dit door het Na+-ion naast de plek te tekenen waar er een ladingsoverschot is. In plaats van een koppelteken moet je er een streepje noteren (wat staat voor de negative lading dus).

Een ion op die manier tekenen kost je op een examen/proefwerk geheid punten (is mij namelijk overkomen...)

[Dit bericht is aangepast door GinnyPig (15-03-2002).]
Oud 16-03-2002, 11:32
hendrikafox
hendrikafox is offline
Citaat:
pol schreef:
Ik denk dat dit 'm is.

Dankje

INKIE
Oud 16-03-2002, 11:33
hendrikafox
hendrikafox is offline
Citaat:
GinnyPig schreef:
Dat bindingsteken tussen Na+ en het restmolecuul is fout. Een binding tussen een metaal en een niet-metaal is altijd een ionbinding, en niet een atoombinding (zoals het bindingsteken suggereert). Het Na+-ion zit namelijk niet gebonden aan het restmolecuul.

Je noteert dit door het Na+-ion naast de plek te tekenen waar er een ladingsoverschot is. In plaats van een koppelteken moet je er een streepje noteren (wat staat voor de negative lading dus).

Een ion op die manier tekenen kost je op een examen/proefwerk geheid punten (is mij namelijk overkomen...)

[Dit bericht is aangepast door GinnyPig (15-03-2002).]

Oh dat wist ik niet. Ik zal het onmiddelijk aanpassen in mijn verslag.

INKIE
Reageren

Regels voor berichten