Dat bindingsteken tussen Na+ en het restmolecuul is fout. Een binding tussen een metaal en een niet-metaal is altijd een ionbinding, en niet een atoombinding (zoals het bindingsteken suggereert). Het Na+-ion zit namelijk niet gebonden aan het restmolecuul.
Je noteert dit door het Na+-ion naast de plek te tekenen waar er een ladingsoverschot is. In plaats van een koppelteken moet je er een streepje noteren (wat staat voor de negative lading dus).
Een ion op die manier tekenen kost je op een examen/proefwerk geheid punten (is mij namelijk overkomen...)
[Dit bericht is aangepast door GinnyPig (15-03-2002).]
GinnyPig schreef: Dat bindingsteken tussen Na+ en het restmolecuul is fout. Een binding tussen een metaal en een niet-metaal is altijd een ionbinding, en niet een atoombinding (zoals het bindingsteken suggereert). Het Na+-ion zit namelijk niet gebonden aan het restmolecuul.
Je noteert dit door het Na+-ion naast de plek te tekenen waar er een ladingsoverschot is. In plaats van een koppelteken moet je er een streepje noteren (wat staat voor de negative lading dus).
Een ion op die manier tekenen kost je op een examen/proefwerk geheid punten (is mij namelijk overkomen...)
[Dit bericht is aangepast door GinnyPig (15-03-2002).]
Oh dat wist ik niet. Ik zal het onmiddelijk aanpassen in mijn verslag.
INKIE