Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-07-2004, 12:04
rockyj
rockyj is offline
Is het mogelijk om met windows ME een wachtwoord op je prullenbak te zetten, zodat er niemand meer bestanden kan verwijderen van mijn pc?
Oud 30-07-2004, 12:10
M@rco
M@rco is offline
Nee.
Oud 30-07-2004, 12:30
freyk
freyk is offline
Norton Systemworks heeft een "prullenbak-in-een-prullenbak" optie (weet zo ff niet de naam)
Waneer iemand de prullenbak wist, komt de inhoud in de prullenbak van norton.
Oftewel wanneer iemand "per ongeluk" de normale prullenbak wist dan heb je nog de inhoud in je norton prullenbak zitten.
Oud 30-07-2004, 12:33
Boozle
Boozle is offline
Dat heet Unrease Wizard, dat zit bij Norton System Works in.
Met citaat reageren
Oud 30-07-2004, 13:21
Chimera
Chimera is offline
Nee, dat heet je bestanden beveiligen, en dat zit in 2000 en XP.
Met citaat reageren
Oud 30-07-2004, 13:33
freyk
freyk is offline
Citaat:
Chimera schreef op 30-07-2004 @ 14:21 :
Maar dat gaat niet via de prullenbak van xp/2000/enz, maar via de eigenschappen van het bestand.

De ts vraagt percé naar iets dat je prullenbak beveiligd, en ik geef dus een mogelijke oplossing.
Oud 30-07-2004, 14:01
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
freyk schreef op 30-07-2004 @ 14:33 :
Maar dat gaat niet via de prullenbak van xp/2000/enz, maar via de eigenschappen van het bestand.

De ts vraagt percé naar iets dat je prullenbak beveiligd, en ik geef dus een mogelijke oplossing.
Typische fout van MBO ICT-ers. Die doen gewoon wat hun opgedragen wordt, zonder aan de klant te vragen wat 'ie nou eigenlijk wil. Hij wil helemaal geen beveiliging specifiek op z'n prullebak, hij wil gewoon dat bepaalde mensen geen delete rechten hebben.

Zelfde geldt voor die mailapp vraag. Die persoon wou geen mailapp die niet kan lezen, hij wil gewoon dat die app de mail niet van de server verwijderd.
Met citaat reageren
Oud 30-07-2004, 14:10
freyk
freyk is offline
Offtopic:
Citaat:
Chimera schreef op 30-07-2004 @ 15:01 :
Typische fout van MBO ICT-ers.
Hey, geen flamewar hier!
Of wil je weer de ban in ofzow?

Citaat:
Die doen gewoon wat hun opgedragen wordt, zonder aan de klant te vragen wat 'ie nou eigenlijk wil. Hij wil helemaal geen beveiliging specifiek op z'n prullebak, hij wil gewoon dat bepaalde mensen geen delete rechten hebben.
Het is ons geleerd om naar de klant te luisteren en precies te doen wat hij zegt. Als het ons niet aan staat geven we tips/alternatieven.

Citaat:
Zelfde geldt voor die mailapp vraag. Die persoon wou geen mailapp die niet kan lezen, hij wil gewoon dat die app de mail niet van de server verwijderd.
Pff, je zei in een andere topic dat ik je mening moest respecteren, dat doe ik dan ook. Maar dan moet je ook die van mij respecteren.
Oftewel aub geen flamewar!

Laatst gewijzigd op 30-07-2004 om 14:25.
Met citaat reageren
Oud 30-07-2004, 14:17
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
freyk schreef op 30-07-2004 @ 15:10 :
Hey, geen flamewar hier!
Pardon?

Citaat:

Het is ons geleerd om naar de klant te luisteren en precies te doen wat hij zegt. Als het ons niet aan staat geven we tips/alternatieven.
Dat is dus de fout. De klant weet over het algemeen niet wat 'ie wil, dat prullenbak verhaal is typsich een voorbeeld van iemand die gewoon niet weet waar 'ie het moet zoeken.

Citaat:

Pff, je zei in een andere topic dat ik je mening moest respecteren, dat doe ik dan ook. Maar dan moet je ook die van mij respecteren.
Dit is geen flamewar, maar gewoon een simpel feit. Wat jij doet is gewoon typisch MBO ICT, ik had nieteens in je info gekeken voordat ik dat gepost had. Grappig genoeg had ik nog gelijk ook.
Met citaat reageren
Oud 30-07-2004, 14:24
freyk
freyk is offline
Offtopic: Je moet niet kijken naar de school waarop iemand zit.
In de ict wereld kijken ze meer naar de ervaring die iemand heeft.
Oud 30-07-2004, 14:31
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
freyk schreef op 30-07-2004 @ 15:24 :
Je moet niet kijken naar de school waarop iemand zit.
In de ict wereld kijken ze meer naar de ervaring die iemand heeft.
Het gaat me niet om de school waarop je zit, ik had dat nieteens gezien voordat je erop reageerde. Het gaat om de manier waarop je met klanten omgaat, en van echte ITers wordt verwacht dat je met de best mogelijke oplossing komt, niet dat je precies doet wat de klant vraagt. De klant weet nl. 9 van de 10 keer niet wat de oplossing is.
Met citaat reageren
Oud 30-07-2004, 14:34
Chaucus
Chaucus is offline
Citaat:
Chimera schreef op 30-07-2004 @ 14:21 :
Mjah...en dan ieder bestand apart zeker?
Oud 30-07-2004, 14:37
freyk
freyk is offline
Citaat:
Chaucus schreef op 30-07-2004 @ 15:34 :
Mjah...en dan ieder bestand apart zeker?
Ja hoor, dat kan, maar ook kan je een hele map zo selecteren.
Oud 30-07-2004, 14:44
Chaucus
Chaucus is offline
Citaat:
freyk schreef op 30-07-2004 @ 15:37 :
Ja hoor, dat kan, maar ook kan je een hele map zo selecteren.
aha...hmm, persoonlijk vind ik zo'n vangnet achter de prullenbak handiger dan dat ik zelf er aan moet denken dat alles beveiligd is...natuurlijk kun je bepaalde dingen wel in een map samenzetten ofzo, maar ja das wel ns minder praktisch denk ik

Edit: bovendien zou ik dat denk ik bij opnieuw installeren enzo ook eerder vergeten goed te zetten...

Laatst gewijzigd op 30-07-2004 om 14:49.
Met citaat reageren
Oud 30-07-2004, 14:59
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Chaucus schreef op 30-07-2004 @ 15:44 :
Edit: bovendien zou ik dat denk ik bij opnieuw installeren enzo ook eerder vergeten goed te zetten...
Wat jij wil. Maar als je dat vergeet, kun je net zo goed vergeten je prullenbak te 'beveiligen'. Bovendien bieden die 'oplossingen' geen bescherming tegen mensen die echt dingen willen verwijderen, sowieso wil je niet dat mensen je windows install kunnen verklooien.
Met citaat reageren
Oud 30-07-2004, 15:02
freyk
freyk is offline
Je kan ook de bestanden nog op verborgen of alleen-lezen zetten.
Oud 30-07-2004, 15:03
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
freyk schreef op 30-07-2004 @ 16:02 :
Je kan ook de bestanden nog op verborgen of alleen-lezen zetten.
Security by obscurity is no security.
Met citaat reageren
Oud 30-07-2004, 15:18
Chaucus
Chaucus is offline
Citaat:
Chimera schreef op 30-07-2004 @ 15:59 :
Wat jij wil. Maar als je dat vergeet, kun je net zo goed vergeten je prullenbak te 'beveiligen'. Bovendien bieden die 'oplossingen' geen bescherming tegen mensen die echt dingen willen verwijderen, sowieso wil je niet dat mensen je windows install kunnen verklooien.
Persoonlijk zat ik meer al dan niet nuttige tekstbestanden en mp3's enzo te denken....
En om n ieder document te gaan beveiligen is te veel werk...maar als je ns n nieuw mapje maakt moet je er ook maar net aan denken...
En mensen die echt dingen willen verwijderen krijgen dat uiteindelijk wel voor elkaar...maar daarom kun je t ze wel moeilijker maken....
Oud 30-07-2004, 15:59
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Chaucus schreef op 30-07-2004 @ 16:18 :
En om n ieder document te gaan beveiligen is te veel werk...maar als je ns n nieuw mapje maakt moet je er ook maar net aan denken...
Nee, je kunt alles binnen een map beveiligen door de rechten op die map te zetten.

Citaat:
Chaucus schreef op 30-07-2004 @ 16:18 :

En mensen die echt dingen willen verwijderen krijgen dat uiteindelijk wel voor elkaar...
Niet als je je rechten goed instelt.
Met citaat reageren
Oud 30-07-2004, 19:14
dragonrider
dragonrider is offline
alleen de prullebak beveilige is niet echt handig lijkt mij, shift+del en het is als nog gelijk weg.
Met citaat reageren
Oud 30-07-2004, 20:20
Herveld
Herveld is offline
Citaat:
Typische fout van MBO ICT-ers. Die doen gewoon wat hun opgedragen wordt, zonder aan de klant te vragen wat 'ie nou eigenlijk wil. Hij wil helemaal geen beveiliging specifiek op z'n prullebak, hij wil gewoon dat bepaalde mensen geen delete rechten hebben.

Hoor Hem Brullen!!
Ho sorry

het kan gewoon niet . (lees: punt)
dan krijg je weer dat gedoe met gebruikersrechten enzo bla bla bla

Laatst gewijzigd op 30-07-2004 om 20:25.
Met citaat reageren
Oud 30-07-2004, 21:03
LB06
LB06 is offline
Ik ben het met Chimera eens. De prullenbak 'beveiligen' is een niet reëele oplossing voor een reëel probleem. Dit idee is gestoeld op het herstellen van fouten, terwijl het veel slimmer is de oorzaak aan te pakken.
Met citaat reageren
Oud 30-07-2004, 21:11
Vinnie Paz
Vinnie Paz is offline
Citaat:
Offtopic:
Hey, geen flamewar hier!

lol je kan zeggen wat je wil, maar hij heeft wel gelijk. Vaak kan de TS niet goed omschrijven wat hij/zij wil, en daarnaast leiden er meerdere wegen naar Rome. En doe iedereen een plezier en kap met die kut offtopic tags. Niemand vind het fijn, en het leest voor geen meter. Je bent ook de enige die ze gebruik, misschien word het tijd dat je ermee kapt.

Ontopic, je hebt ook programma's die gewoon losse prog's om rechten te geven(niet dat ze altijd werken zoals het hoort, maar dat ter zijde). Maar beter is gewoon win2k/xp/nt installeren, en daarmee de rechten beheren
Met citaat reageren
Oud 30-07-2004, 21:30
freyk
freyk is offline
Offtopic:
Citaat:
Vinnie Paz schreef op 30-07-2004 @ 22:11 :
En doe iedereen een plezier en kap met die kut offtopic tags. Niemand vind het fijn, en het leest voor geen meter. Je bent ook de enige die ze gebruik, misschien word het tijd dat je ermee kapt.
In de regelement van dit subforum lezen we:
Citaat:
Maar je topictitel moet altijd een tag hebben. Indien je twijfelt, stuur dan een privébericht aan de moderators van dit forum.

Maar wil jij dan niet de de {offtopic} en {/offtopic} tag's in je posts?
Want
Citaat:
Niemand vind het fijn, en het leest voor geen meter.
Oud 30-07-2004, 21:43
Vinnie Paz
Vinnie Paz is offline
Citaat:
freyk schreef op 30-07-2004 @ 22:30 :
Offtopic:
In de regelement van dit subforum lezen we:

Maar wil jij dan niet de de {offtopic} en {/offtopic} tag's in je posts?
Want

wat heeft de tag in de titel te maken met de offtopic-tag?

en je 2de stuk snap ik al helemaal niet
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 30-07-2004, 22:04
LB06
LB06 is offline
Citaat:
Vinnie Paz schreef op 30-07-2004 @ 22:11 :
Vaak kan de TS niet goed omschrijven wat hij/zij wil, en daar naast leiden er meerdere wegen naar Rome. ... *flames*
Precies, dit is waarschijnlijk de beste en enige oplossing die de TS zelf kon bedenken en vroeg hij daar dus naar. Het is niet meer dan logisch dat Chimera hem erop wijst dat er beter methodes zijn. Maar die flame had hij wel achterwege mogen laten, maar hij heeft zeker een punt.
Met citaat reageren
Oud 30-07-2004, 22:22
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
LB06 schreef op 30-07-2004 @ 23:04 :
Maar die flame had hij wel achterwege mogen laten, maar hij heeft zeker een punt.
Het was helemaal geen flame? Het is gewoon het verschil tussen MBO-ICT en HBO/WO Informatica opleidingen!
Met citaat reageren
Oud 31-07-2004, 07:30
LB06
LB06 is offline
Ja zo heeft iedereen wel wat. WO-informatici kijken ook vaak neer op de HBO informatica studies. Dat wil echter niet zeggen dat je zo generaliserend en lomp dat hoeft te brengen. Maar goed ik stop verder met dit offtopic geblaat.

@TS: heb je al een geschikte oplossing gevonden?
Met citaat reageren
Oud 01-08-2004, 10:10
Verwijderd
Citaat:
Chimera schreef op 30-07-2004 @ 23:22 :
Het was helemaal geen flame? Het is gewoon het verschil tussen MBO-ICT en HBO/WO Informatica opleidingen!
Jij kunt je het beste strikt houden aan het onderwerp van de TS
Met citaat reageren
Oud 01-08-2004, 10:26
Verwijderd
Citaat:
rockyj schreef op 30-07-2004 @ 13:04 :
Is het mogelijk om met windows ME een wachtwoord op je prullenbak te zetten, zodat er niemand meer bestanden kan verwijderen van mijn pc?
Er zijn wel programma's die je bestanden kunnen beschermen tegen verwijderen. Ik heb zelf even gezocht en vond FolderLock op www.filetransit.com.

De beschrijving:

Password protect, lock and hide folders or directories and their subdirectories and files on your PC. Prevent unauthorised access by other computer users, friends, family,co-workers. Ban intruders. Guard against access without permission. No encryption. Full version has enhanced security features and multiple folder locking and free minor version updates. Easy to use self explanatory freeware.

Ik heb het programma zelf niet geprobeerd, maar heb ook Windows XP. Als je Windows XP op je computer zet zit er al bestandsbeveiliging ingebouwd.

Maar er zijn vast wel meer van zulke programma's! Gewoon even zoeken als FolderLock niet aan je eisen voldoet.
Met citaat reageren
Oud 02-08-2004, 13:11
rockyj
rockyj is offline
Ik wou eigenlijk gewoon mijn prullenbak beveiligen, zodat het ietsjes moeilijker zou worden voor mijn kleine neefjes en nichtjes, om bestanden te verwijderen.
Ik wist eerst eigenlijk niet dat je ook bestanden meteen kon verwijderen, maar aangezien er nog wel meer mensen zijn die dat niet weten, lijkt het mij nog steeds wel een goede optie.

Bestaat er anders wel een manier om het verwijderen van bestanden uit te zetten?
Oud 02-08-2004, 21:50
LB06
LB06 is offline
Win2k (of xp) installeren op een NTFS partitie en een aantal restricted accounts aanmaken en zorgen dat ze alleen write permissions hebben in hun eigen documenten map en eventueel gedeelde documenten. O ja, en maak voor jezelf ook een restricted account aan en ga niet zelf als admin werken. Dat is gewoon het veiligst.

Voor Win9x/ME zijn er weinig manieren om dit te voorkomen zonder dat dit gemakkelijk is te omzeilen *denk ik*. Maar goed, als je perse bij ME wilt blijven zullen die programma's die hier worden genoemd ook wel afdoende zijn om je te beschermen tegen kleine kinderen.
Met citaat reageren
Oud 02-08-2004, 22:15
Verwijderd
Citaat:
rockyj schreef op 02-08-2004 @ 14:11 :
Ik wou eigenlijk gewoon mijn prullenbak beveiligen, zodat het ietsjes moeilijker zou worden voor mijn kleine neefjes en nichtjes, om bestanden te verwijderen.
Ik wist eerst eigenlijk niet dat je ook bestanden meteen kon verwijderen, maar aangezien er nog wel meer mensen zijn die dat niet weten, lijkt het mij nog steeds wel een goede optie.

Bestaat er anders wel een manier om het verwijderen van bestanden uit te zetten?
Misschien zou je met FolderLock o.i.d. ook de bestanden in de prullenbak (de map Recycled) tegen verwijderen kunnen beveiligen.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten