Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]() Ik ben het absoluut niet eens met de cynici. Geluk kan je volgens mij alleen nastreven, en niet bereiken. Geluk is het algemene gevoel van vooruitgang, ongeluk is het gevoel van achteruitgang. Geluk kan je mijns inziens dus niet hebben wanneer je geen doelen nastreeft, omdat dan het verschil tussen vooruitgang en achteruitgang niet meer herkenbaar is. Ik denk dat behoefteloosheid ten eerste niet bestaat, bij niemand. Iemand kan wel zeggen dat hij alles heeft, maar stiekem wil hij altijd meer. Behoefteloosheid en het gevoel van alles hebben leid slechtst tot een mineurstemming en een verveeld gevoel. Dat kan nooit geluk genoemt worden. Met de Cyrenaïci ben ik het echter ook niet helemaal eens doordat zij ook niet genoeg aandacht hebben voor het ' progressie gevoel' wat in mijn denken primair met geluk geassocieerd dient te worden. Als lichamelijk en geestelijk genot voortkomt uit het nastreven van behoeften en het een gevoel van vooruitgang geeft, ben ik bereid hen echter gelijk te geven.
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
Ik denk dat het bij de cynici draait om behoefteloosheid, want behoeftig betekent dat je gelooft in gelukzaligheid door behoeftes te bevredigen. Bij het onderdrukken van behoeftes heb je dit geloof nog niet opgegeven en dat maakt het zinloos. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() en ik geef toe, zelfs de behoefte tot knipperen is te beheersen maar volgens mij is slapen onmogelijk te beheersen, natuurlijk kan je lang wakker blijven als je echt niet wil slapen maar uiteindelijk val je toch in slaap |
![]() |
||
Citaat:
![]() Wellicht dat "de Natuur" cq "de Evolutie" cq "de Mens" cq "Jantje Beton" er wat op vind. ![]() ps: is "dit?" of "dit?" irritant? Ik bedoel komen die "haakjes" irritant over? Zoja mijn excusses , het zijn vaak "woorden" waar ikzelf nog niet zo "uit" ben. Goed nou hou ik op ! later ![]()
Laatst gewijzigd op 08-08-2004 om 01:48. |
![]() |
||
Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||