Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik denk het niet. Dat was een wet voor de Joden en niet voor heidenen. Wij christenen zijn niet aan de wet gebonden, toch? |
![]() |
||
Citaat:
Daarbij komt dat, hoewel Christenen niet aan de wet gebonden zijn, de 10 geboden toch algemeen gerespecteerd worden als regels die Christenen ook zouden moeten houden. Daar hoort ook de sabbath bij. Dat die sabbath is vervangen door de zondag maakt in zoverre niets zoveel meer uit, dat het principe van de sabbath vrijwel hetzelfde gebleven is.
||
![]() |
Citaat:
meent niet dat ik gekomen ben om de wet of de profeten te ontbinden, ik ben gekomen om hem te vervullen! liefde is de vervulling der wet. en liefde voor god is de sabbat een beetje slim mens neemt wel een dag om zich op de ware vreugde te concentreren, God, ipv de materiele troep. |
![]() |
||
Citaat:
niemand die dat niet wil staat 'onder de wet van jezus' (de term alleen al), onzin dus. verder, als je materiele zaken en gevoelens onbelangrijk zijn, waarom dan uberhaupt rusten? weer een tegenspraak.
||
Citaat:
![]()
|
Verwijderd
|
Il organista, Vishnu:
ga naar www.vrijechristenen.tk Onder artikelen staat: de sabbat. Lees dat verslag effe. |
![]() |
|||
![]() |
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
en als je van god houd, bezin je je op zijn heilige dag, opdat de liefde mag stromen. verder vind ik het bealchelijk dat er zo word gefoeterd tegen goede werken die ons vrijmaken, want LIEFDE is niet een goed werk, maar het enige goede werk, en liefde maakt je vrij, want wie niet liefheeft, onderhoud jezus geboden niet, en wie jezus gebod niet onderhoud heeft hem nooit gekend. Laatst gewijzigd op 04-08-2004 om 10:56. |
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() |
Advertentie |
|
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
ga jij maar eens uitzoeken wat er van de 'heidense' midwinterfeesten is gebeurd. juist, verrek, dat is 'verchristelijkt' zodat de drempel om christen te worden vanuit deze oude godsdiensten lager werd. tijdens de fase waarin het christendom zich begon te verspreiden en later tijdens het begin van de katholieke kerk zijn heel erg veel compromissen met andere godsdiensten gesloten zodat het christendom makkelijker te verspreiden werd. (iets dat trouwens nog een argument is waarom een boodschapals in de bijbel nooit een onafwijkbare heilige waarheid kan zijn)
||
Verwijderd
|
Citaat:
Pfff....eigenlijk word ik er moe van me zelf steeds te moeten herhalen. Hieronder volgt een zeer beknopte samenvatting, voor meer moet je maar ff onder mijn naam zoeken. Zondag was de dag dat de heidenen hun zonnegod aanbidden. Tijdens de samenvloeing tussen met het christengeloof, werd de sabbat naar zondag verplaatst (concilie van Nicea). Om te zorgen dat de Heidenen niet boos werden. Verhaal over christus opstanding= verhaal mithras. Zie bronnen vooral op mijn topics op mystiek. |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Het kleine vragen over geloven topic Verwijderd | 500 | 20-07-2008 21:50 | |
Respect Belgarath | 149 | 17-01-2005 19:03 | |
Sabbatdag Yab-Yum | 37 | 17-12-2004 10:54 | |
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie |
[lv]waarom is de rustdag bij de Joden zaterdag en die van de Christenen zondag. I love stars | 4 | 06-11-2004 18:42 | |
Christelijke Leugens [Deel II] Sweet_Hadar | 4 | 14-03-2004 21:29 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
[Stemwijzer Stelling] Zondag waaromniet? | 30 | 16-12-2002 19:53 |