Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-07-2004, 18:52
Love_Fulfilled
Love_Fulfilled is offline
Ik vraag me nou af of jullie vakantieliefdes geen echte liefdes vinden. Zeg maar, dat een vakantieliefde nooit lang kan duren en dat het nooit een echte liefde in het dagelijks leven kan worden.

Ik vind van wel !!
Oud 25-07-2004, 18:54
Anathema
Anathema is offline
Hangt er vanaf, maar ik denk meestal niet.
Oud 25-07-2004, 19:01
Verwijderd
Citaat:
Anathema schreef op 25-07-2004 @ 19:54 :
helemaal mee eens
Met citaat reageren
Oud 25-07-2004, 19:02
Verwijderd
ik denk dat er een kans is van 1 op de 10000 is dat t echte liefde is

dus nee
Met citaat reageren
Oud 25-07-2004, 19:29
zarf
zarf is offline
denk dat 't iets is wat echte liefde zou kunnen worden maar meestal laat je dat op vakantie zelf niet zo snel gebeuren omdat je weet dat je elkaar naderhand waarschijnlijk toch niet meer zal zien
Met citaat reageren
Oud 25-07-2004, 19:33
filia dei
filia dei is offline
tjah, ik denk dat er wel een kans is dat het 'echte' liefde is. Maar toch is het volgens mij in de meeste gevallen gewoon een leuke jongen (of meid) waar je errug goed mee kan opschieten en die bijde behoefte hebben aan intimiteit.
Oud 25-07-2004, 19:35
WishfulDreaming
WishfulDreaming is offline
Daarom heet het ook vakantieliefde
Met citaat reageren
Oud 25-07-2004, 19:56
Verwijderd
Op vakantie liggen je levensverhoudingen toch even geheel anders dan in je allerdaagse thuisleven
Met citaat reageren
Oud 25-07-2004, 20:05
Verwijderd
Citaat:
Gauloises schreef op 25-07-2004 @ 20:56 :
Op vakantie liggen je levensverhoudingen toch even geheel anders dan in je allerdaagse thuisleven
Second..
Met citaat reageren
Oud 25-07-2004, 20:08
Verwijderd
Als vakantieliefde ook werkelijk liefde is, dan wel.

Maar meestal wordt de term gebruikt als eufemisme voor de slet uithangen/playen.
Met citaat reageren
Oud 25-07-2004, 20:20
aapje
aapje is offline
Mijn ouders hebben wat met elkaar gekregen in de vakantie en waren vorige maand 25 jaar getrouwd!!
Oud 25-07-2004, 20:43
*$tylo*
*$tylo* is offline
Ik ben net terug van vakantie en had daar een vriendje. Damn, waarom woont hij niet hier, ik mis hem zo!!!
Met citaat reageren
Oud 25-07-2004, 21:07
dwight88
dwight88 is offline
idd, kleine kans dat vakantieliefde uitgroeit tot een echte relatie.
Op vakantie is iedereen "anders" dan dat hij/zij in het dagelijkse leven thuis is, alleen al omdat je op vakantie vaak in een ander ritme zit (relaxxxxxxxxxxxx, rustigggggggg, ).

Ik heb iig nog nooit een vakantieliefde zien uitgroeien tot een echte relatie...
Met citaat reageren
Oud 25-07-2004, 21:10
Loesje
Loesje is offline
Citaat:
aapje schreef op 25-07-2004 @ 21:20 :
Mijn ouders hebben wat met elkaar gekregen in de vakantie en waren vorige maand 25 jaar getrouwd!!
Mijn ouders dus ook, maar ze gingen wel samen op vakantie (met een groep!)

Dus het kan wel....
Oud 25-07-2004, 21:10
love is life
love is life is offline
Citaat:
*$tylo* schreef op 25-07-2004 @ 21:43 :
Ik ben net terug van vakantie en had daar een vriendje. Damn, waarom woont hij niet hier, ik mis hem zo!!!
Ben ook juist terug... en heb nog steeds een vriendje ben van plan om nog met hem af te spreken ook al is de afstand een beetje groot ... ik heb het er voor over net zoal hem ...

Meestal is het een kalliefde ma af en toe is het echte liefde...
Oud 25-07-2004, 21:16
dwight88
dwight88 is offline
Citaat:
Loesje schreef op 25-07-2004 @ 22:10 :
Mijn ouders dus ook, maar ze gingen wel samen op vakantie (met een groep!)

Dus het kan wel....
tuurlijk kan het wel.. Alleen lijkt het 99 vd 100x zo te zijn, dat mensen als ze eenmaal thuis zijn, weer "anders" zijn ofzo, dan op vakantie...
Met citaat reageren
Oud 25-07-2004, 21:27
*$tylo*
*$tylo* is offline
Citaat:
love is life schreef op 25-07-2004 @ 22:10 :
Ben ook juist terug... en heb nog steeds een vriendje ben van plan om nog met hem af te spreken ook al is de afstand een beetje groot ... ik heb het er voor over net zoal hem ...
Mijne woont in Spanje dus niet te doen Succes ermee!
Met citaat reageren
Oud 25-07-2004, 22:13
love is life
love is life is offline
Citaat:
*$tylo* schreef op 25-07-2004 @ 22:27 :
Mijne woont in Spanje dus niet te doen Succes ermee!
't mijn in noorden van frankrijk en woon zelf in belgië en heb over kleine maand rijbewijs ... dus hoop dat het haalbaar is
Oud 25-07-2004, 22:16
Verwijderd
Mijn nicht heeft haar vriend leren kennen op vakantie, ze zijn nu een jaar of vijf samen. Het is dus niet per definitie geen echte liefde.

Maar vaak is het natuurlijk wel alleen maar voor een paar weekjes.
Met citaat reageren
Oud 25-07-2004, 22:57
romanov
romanov is offline
Natuurlijk zou een vakantieliefde een echte liefde kunnen zijn. Maar ik denk dat zogenaamde 'vakantieliefdes' eerder bedoelt zijn, zoals Mesto...., al zei, de slet uit te hangen en te gaan lopen playen. Dat is toch heel vaak de insteek waarmee jongeren op vakantie gaan: yo mang op vakantie ga ik die ernstige meisjes regelen'. Daarom zal het tijdens de vakantie niet zovaak voorkomen dat er echte liefde ontstaat, maar zoals altijd zijn er uitzonderingen!
Met citaat reageren
Oud 25-07-2004, 23:15
Balance
Balance is offline
Citaat:
love is life schreef op 25-07-2004 @ 22:10 :
Dat zegt men altijd, maar zoiets verwaterd snel.
Een enorme afstand die over een maand misschien te overbruggen is als je je rijbewijs hebt... Ik denk dat je dan allang niet meer met hem bezig bent. Of je gaat er 1 of 2 keer na toe en dan is het wel over...
Nou ja, zo gaat het dus meestal, maar er zijn natuurlijk altijd uitzonderingen.
Oud 25-07-2004, 23:23
luchtballon
luchtballon is offline
Volgens mij was hier 3 weken geleden ook een topic over..

Maaruhm, over het algemeen niet: vakantie leuk, mooi weer, zwoele nachten, vrij gevoel. Maar het kan altijd.
Oud 25-07-2004, 23:25
luchtballon
luchtballon is offline
voila :
http://forum.scholieren.com/showthre...hreadid=882848
Oud 26-07-2004, 00:22
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
DUH!!!

Natuurlijk niet. Met je zatte BreeZaH-kop een vent zoenen die je net een avond kent, is geen liefde. En dat kan het ook niet worden als-ie 2 weken naderhand weer weg gaat naar de andere kant van het land.

Maar jij vind het wel echte liefde... Jíj... Quelle surprise...
Met citaat reageren
Oud 26-07-2004, 09:58
cyntha
cyntha is offline
Citaat:
Mee eens.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 26-07-2004, 10:45
Keyser Saus
Keyser Saus is offline
Vaak niet, soms wel.
Met citaat reageren
Oud 26-07-2004, 10:47
Dolores
Dolores is offline
In de meeste gevallen is het geen echte liefde, maar er zijn natuurlijk altijd uitzonderingen.
Met citaat reageren
Oud 26-07-2004, 11:23
annetjuh
annetjuh is offline
echt niet vakantie liefdes zijn en is niets.
vaak voor een dagje/nachtje en op zijn hoogst een week.
de afstand is vaak te veel voor een echte relatie en op vakantie zijn de meeste mensen losser, vlotter mooier gebruint, hebben de meeste een zelfvertrouwen van de koningin en hebben ze eerder ergens schijt aan.
vaak valt de liefde in de realiteit vaak vies tegen omdat ze gewoon thuis toch wel iets anders gedragen.
maar jah zeg nooit nooit er zal vast wel een iemand tussen zitten die het er wel voor over heeft en al deze bovenstaande dingen niet ziet en voelt.
maar voor mij is een vakantie liefde niet meer dan een op hol geslagen vlinder.... voor op zijn hoogst een week.
Oud 26-07-2004, 14:37
LiL_DrOppY16
LiL_DrOppY16 is offline
Citaat:
*$tylo* schreef op 25-07-2004 @ 21:43 :
Keb precies t zelfde !
Oud 26-07-2004, 17:24
Ratbout
Ratbout is offline
Citaat:
datte.
Oud 26-07-2004, 17:43
tikmaarwat
tikmaarwat is offline
mijn zus en de vriend hebben elkaar ook op vakantie leren kennen.. mijn zus had destijds nog een vriend.. toen dat uit was is die jongen van vakantie een keer naar ons gekomen en zo doende is het later wat geworden inmiddels al 3 jaar en hebben ze nu samen een huis gekocht....

Gegroet
Met citaat reageren
Oud 29-07-2004, 10:46
Yolcu
Yolcu is offline
Het is mogelijk dat een vakantieliefde zich ontwikkelt tot echte liefde, maar in 9 van de 10 gevallen zal het bij de vakantie blijven. Maar dat ligt ook aan de situatie op vakantie: ontmoet je elkaar tijdens het stappen, zoen je een paar keer met elkaar en blijft het daarbij? Of ga je 2 weken lang fulltime met elkaar om, praat je veel, doe je veel leuke dingen samen? Twee verschillende situaties.

Mijn vriendje heb ik vorig jaar op vakantie leren kennen en na iets meer dan een jaar is er nog steeds weinig veranderd. De gevoelens blijven hetzelfde maar de afstand ook. Een kleine 10 uur reizen. Gelukkig zijn we er allebei heel reeël over: we zien wel wat de tijd voor ons in petto heeft. En komt één van ons iemand anders tegen, dan heeft het gewoon niet zo moeten zijn. Vooralsnog heb ik hem pas nog gezien en als alles gaat zoals het zou moeten gaan, zie ik hem over een kleine 3 maanden weer. Natuurlijk mis ik hem verschrikkelijk en natuurlijk kost het veel geld om telkens een vliegticket te moeten kopen, maar het is het dubbel en dwars waard.
Oud 29-07-2004, 12:24
Charlottetje
Charlottetje is offline
op vakantie hebben mensen vaak een andere instelling en inderdaad andere levensnormen en omstandigheden.
misschien zou je het moeten vergelijken met one-night-stands die soms toch meerdere nachten duren.

het hangt toch allemaal een beetje van personen en omstandigheden af etc., maar naar mijn idee zijn vakantieliefdes over het algemeen geen echte liefdes, maar 'leuke scharrels'.
Oud 29-07-2004, 13:09
Gothic
Gothic is offline
Het kan echte liefde worden als er een relatie uit ontstaat die op meer gebaseerd is dan de spanning, heerlijke gevoel en herinnering door de vakantie.
Oud 29-07-2004, 14:12
Sithan
Sithan is offline
Alles kan echte liefde worden, ik bedoel of je elkaar nou in de winter bij de bushalte ontmoet of ergens in een tropisch oord...dus in die zin vind ik t een beetje onzinnige vraag...
Oud 29-07-2004, 16:26
Charlottetje
Charlottetje is offline
Citaat:
Sithan schreef op 29-07-2004 @ 15:12 :
Alles kan echte liefde worden, ik bedoel of je elkaar nou in de winter bij de bushalte ontmoet of ergens in een tropisch oord...dus in die zin vind ik t een beetje onzinnige vraag...
Dan is de vraag, hoe groot is de kans?
Oud 29-07-2004, 17:47
dwight88
dwight88 is offline
Citaat:
Charlottetje schreef op 29-07-2004 @ 17:26 :
Dan is de vraag, hoe groot is de kans?
niet heel erg groot, maar zeker wel aanwezig. Hangt idd af van hoe je elkaar hebt leren kennen op vakantie. Maar het is mogelijk

so far so good, ik hou jullie op de hoogte
Met citaat reageren
Oud 29-07-2004, 21:15
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Ligt eraan of je hetgeen wat je in de vakantie krijgt ook na de vakantie wil hebben, ondanks de afstand.
Oud 29-07-2004, 21:48
kneisje
kneisje is offline
Gisteren terug gekomen uit Kroatie en volgende week zien we elkaar weer *blij*
Met citaat reageren
Oud 29-07-2004, 23:41
Tha Gladnekker
Tha Gladnekker is offline
Citaat:
Ilsetjuhh schreef op 25-07-2004 @ 19:52 :
Ik vraag me nou af of jullie vakantieliefdes geen echte liefdes vinden. Zeg maar, dat een vakantieliefde nooit lang kan duren en dat het nooit een echte liefde in het dagelijks leven kan worden.

Ik vind van wel !!
ja, laten wij dat eens uittesten...
Met citaat reageren
Oud 30-07-2004, 14:31
Cinamon
Cinamon is offline
Citaat:
Vakantieliefde geen echte liefde??
Nee.
Oud 30-07-2004, 14:46
Droyd
Droyd is offline
Ach hou op jullie
Oud 30-07-2004, 16:16
love is life
love is life is offline
Ofwel ben ik niet realistisch genoeg ofwel zijn jullie ongelooflijk pessimistisch ten opzichte van vakantieliefdes...
Oud 30-07-2004, 21:47
Dzjes
Dzjes is offline
In het algemeen..

Citaat:
Vakantieliefde geen echte liefde??
Neen,

maar het hangt natuurlijk van de situatie af.. je kan evengoed iemand ontmoeten in Spanje, die uiteindelijk maar 2 dorpen verder dan jou woont.. In zo'n gevallenzijn de slaagkansen groter denk ik .
Met citaat reageren
Oud 30-07-2004, 21:53
Verwijderd
Wat een bullshit. Definiëer 'echte liefde'.
Met citaat reageren
Oud 30-07-2004, 21:59
Fade of Light
Fade of Light is offline
Citaat:
nare man schreef op 30-07-2004 @ 22:53 :
Wat een bullshit. Definiëer 'echte liefde'.
Dat hoeft niet eens hoewel...ervan uitgaande dat het bestaat, dan hoeft het niet. Want ik heb nog nooit gehoord dat liefde moet opstaan op een bepaalde plaats oid. Lijkt me ook <derde woord uit het geciteerde>
Met citaat reageren
Oud 30-07-2004, 22:38
Al Murphy
Al Murphy is offline
Vaak is het toch maar een spelletje, wat er op vakantie gebeurt. Misschien zelfs zonder dat er veel gevoelens bij komen kijken, laat staan liefde.

En al even vaak is het misschien toch echte liefde. Van die liefde die heel snel komt, en weer even snel verdwijnt.Samen met de stranden, de bikini's, het mooie weer. Terwijl het allemaal toch heel hevig was. Maar dat was het mooie weer ook, en al die nieuwe pubs, en stranden en bikini's.
Met citaat reageren
Oud 30-07-2004, 22:44
Droyd
Droyd is offline
De eerste dag dat je de liefde ontmoet waar je voor de rest van je dagen samenleeft betekent ook bitter weinig als je vakantieliefdes niet wilt zien als echte liefdes. Alles heeft zijn tijd nodig om te groeien toch? Laten we zeggen prille liefde dan. Echte liefde ontstaat eigenlijk pas wanneer je elkaar goed hebt leren kennen dacht ik zo, afhankelijk van wat je er mee bedoelt.

Maar een vakantieliefde kan evenveel betekenen als de eerste ontmoeting van iemand dat je in 'het echte leven' ontmoet en een serieuze relatie mee aangaat.
Oud 31-07-2004, 15:43
Cruz
Cruz is offline
Ik denk dat het meestal niet meer is dan een vakantieliefde. Maar ik geloof wel dat sommige wel uitbloeien tot een echte liefde die stand kan houden.
Oud 31-07-2004, 19:16
Sade
Sade is offline
Ben ik het niet mee eens. Natuurlijk is het vaak wel zo, maar er zijn ook genoeg gevallen waarin vakantieliefde ook echte liefde word. Ik was met mijn vriendin twee jaar geleden op vakantie, toen ze haar huidige vriend ontmoette, waar het nu dus nog steeds goed mee gaat en die waarschijnlijk samen erg oud & gelukkig zullen worden.
Reageren

Regels voor berichten