Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Eten & Drinken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 31-07-2004, 22:05
MH
MH is offline
Hoi,

Wie kan me helpen met het volgende probleem:
Als een van mijn vrienden bij me komt eten, plukt hij alle groenten eruit. Toen ik heb een keer vroeg waarom, vertelde hij dat hij vroeger niet van tafel mocht voor hij alle groente had opgegeten. Na iedere maaltijd werd fruit opgediend, of hij het nu eetbaar vond of niet, tot zijn uitzet moest hij het opeten.
Dat visgedrag van hem begint mijn ergernis te wekken, maar ik wil het graag op een vriendschappelijke, creatieve manier oplossen. Wie heeft er een goede tip voor mij?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 01-08-2004, 01:02
De Dood
De Dood is offline
zeg dat ie niet eerder van tafel mag voordat ie alles heeft opgegeten
Met citaat reageren
Oud 01-08-2004, 08:48
Rossantha
Rossantha is offline
Maak iets zonder groente
Met citaat reageren
Oud 01-08-2004, 09:12
Dzjes
Dzjes is offline
Vraag hem welke groenten hij wél lust en zelfs eventueel graag eet.. en ook hetzelfde met fruit.

Antwoordt hij met niets, dan zal je iets zonder al te veel groente moeten klaarmaken .
Met citaat reageren
Oud 01-08-2004, 09:27
Auntie M
Auntie M is offline
Je vriend heeft duidelijk een groententrauma

Vraag hem inderdaad welke groente hij wel lust en maak dat klaar en anders maak je iets zonder groenten.
Oud 01-08-2004, 10:05
YPrue
YPrue is offline
Maak iets (een ovenschotel, saus of iets dergelijks) waar je de groente zo klein in verwerkt dat hij het niet eruit krijgt.
En vraag hem inderdaad gewoon welke groente hij wel lust.
Oud 01-08-2004, 11:03
$omeone
$omeone is offline
zeg dat het onbeschoft is wat hij nu doet. Een beetje fatsoen tegenover de gastheer is toch niet onredelijk?
Met citaat reageren
Oud 01-08-2004, 13:10
MH
MH is offline
Afgezien van de laatste twee reply's helpt het me niet verder. Ik heb wel eens gevraagd wat hij wel lust, maar daar kwam niets zinnigs uit. Ik kan hem wel vragen om een keer met de ogen dicht te eten, wie weet dat hij dan meer naar binnen krijgt zonder te zeiken en te vissen.
Met citaat reageren
Oud 01-08-2004, 13:12
MH
MH is offline
ik bedenk me ineens dat hij best wel van Beef Shanghai houdt (knorr) en kip palava valt ook in de smaak... Daar kan best wel wat extra groente door
Met citaat reageren
Oud 01-08-2004, 15:32
Balance
Balance is offline
Waarom wil je dan dat hij groenten eet?
Oud 01-08-2004, 16:42
Verwijderd
Als hij het niet wil, moet je hem ook niet gaan dwingen. Maar erg netjes zou ik het niet vinden wanneer iemand dat bij mijn eten zou doen. Dan maakt hij z'n eigen dingen maar...
Met citaat reageren
Oud 01-08-2004, 19:47
No Quiero
No Quiero is offline
Maak iets zonder groenten/Verpulver de groenten zo fijn dat hij ze er niet uit kan pikken
Met citaat reageren
MH
MH is offline
Ik ga ook niet dwingen, maar ik onderscheid wel twee soorten 'niet lusten'. Allereerst is daar het echte niet lusten, iets echt niet door je keel krijgen. Dat heb ik ook wel (met bananen) en ik vind het normaal dat iedereen zoiets heeft, maar meer dan twee dingen niet door je keel krijgen, dat lijkt me nogal extreem.
Daarnaast is er nog het ergens niet gek op zijn. Ook dat heb ik wel met sommige dingen, maar dan eet ik het nog wel.
Ik weet zeker dat het bij 80% van de dingen die hij te eten krijgt de laatste soort betreft. Vandaar dat ik probeer het eten smakelijker te maken, zonder dat hij gaat vissen.
Met citaat reageren
No Quiero
No Quiero is offline
O ja, stop sowieso met vrienschap, vriendschap SUCKS.
Met citaat reageren
Oud 01-08-2004, 19:48
MH
MH is offline
Citaat:
No Quiero schreef op 01-08-2004 @ 20:47 :
O ja, stop sowieso met vrienschap, vriendschap SUCKS.
En wat doet deze neerslachtige spammende clown hier?
Met citaat reageren
Oud 01-08-2004, 19:53
No Quiero
No Quiero is offline
Citaat:
MH schreef op 01-08-2004 @ 20:48 :
En wat doet deze neerslachtige spammende clown hier?
Ik ben A inderdaad een clown, B inderdaad neerslachtig, en C spam ik, maar niet hinderlijk, want ik spam wel ontopic.
Met citaat reageren
Oud 01-08-2004, 21:18
Balance
Balance is offline
Citaat:
MH schreef op 01-08-2004 @ 20:47 :
Ik ga ook niet dwingen, maar ik onderscheid wel twee soorten 'niet lusten'. Allereerst is daar het echte niet lusten, iets echt niet door je keel krijgen. Dat heb ik ook wel (met bananen) en ik vind het normaal dat iedereen zoiets heeft, maar meer dan twee dingen niet door je keel krijgen, dat lijkt me nogal extreem.
Daarnaast is er nog het ergens niet gek op zijn. Ook dat heb ik wel met sommige dingen, maar dan eet ik het nog wel.
Ik weet zeker dat het bij 80% van de dingen die hij te eten krijgt de laatste soort betreft. Vandaar dat ik probeer het eten smakelijker te maken, zonder dat hij gaat vissen.
Maar waarom wil je hem dan iets te eten geven waar hij niet gek op is? Kijk, eet die jongen heel vaak bij je, dan vind ik het logisch dat hij zich maar aanpast aan het eten dat jij eet. Maar komt hij heel af en toe eens langs dan zou ik gewoon wat klaar maken zonder groenten. Als er iemand bij mij komt eten zorg ik ook altijd dat het iets is wat diegene lust.
En als iemand bij me eet terwijl hij niet gek is op het eten vind ik het eigenlijk helemaal niet zo raar als ie hetgeen wat hij niet lekker vindt opzij legt en alleen de rest op eet.
Oud 02-08-2004, 12:54
MH
MH is offline
Tja, hij eet nogal regelmatig (zo'n eens per twee, drie weken) mee, maar om elke keer alleen zijn lievelingskostje te serveren, gaat me wat ver. En als ik hem iets wil laten zien waar ik gek op ben (al is het een paprikaatje door het eten), dan haalt hij alles eruit, of het nu apart of samen geserveerd wordt. En zeg nu zelf, ik kan hem moeilijk op mijn dak parkeren met een barbecue. Als het nu principiele redenen zijn (zoals vegetarisch of uit geloofsovertuiging) of wanneer je echt niet iets door je keel kunt krijgen, dan ben ik de allerlaatste die zeurt.
Met citaat reageren
Oud 02-08-2004, 15:05
Lough Nacorra
Lough Nacorra is offline
waarom vind jij het erg dat ie de groente eruit vist?
afgezien van 'belediging' 'irritant'...?
want in feite maakt hij z'n eten smakelijker, en hoef jij niet afzonderlijk of extra moeilijk te koken.
Oud 02-08-2004, 15:33
$tarlight
$tarlight is offline
Citaat:
Lough Nacorra schreef op 02-08-2004 @ 16:05 :
waarom vind jij het erg dat ie de groente eruit vist?
afgezien van 'belediging' 'irritant'...?
want in feite maakt hij z'n eten smakelijker, en hoef jij niet afzonderlijk of extra moeilijk te koken.
hier ben ik het wel mee eens.... Ik doe het namelijk ook, ik lust wel groente, maar alleen maar heel zachtgekookte stukjes niet van dat harde. Als hij dat niet lust, dan lust hij dat toch gewoon niet? klaar
Met citaat reageren
Oud 02-08-2004, 16:49
snoopy
snoopy is offline
Serveer de groente(n) appart. Dan hoeft hij het gewoon niet te eten.
Oud 02-08-2004, 17:58
Ninnoc
Ninnoc is offline
Citaat:
snoopy schreef op 02-08-2004 @ 17:49 :
Serveer de groente appart. Dan hoeft hij het gewoon niet te eten.
idd of eet wraps ofzo iets waarbij hij t zelf kan samenstellen.
Oud 02-08-2004, 19:51
MH
MH is offline
Nou moet ik ook erbij vertellen dat hij niet een levenslang trauma heeft opgelopen door zijn ouders. Hij heeft nl de eigenschap dat alles wat hem ook maar even niet zint, meteen weg te meppen. Een paar concrete voorbeelden:
-hij heeft nog nooit gevlogen. Sinds hij op tv het interieur van een vliegtuig heeft gezien, wil hij nooit meer vliegen, bang om op de middelste stoel terecht te komen, waarvan hij denkt dat hij dan twee ellebogen in zijn gezicht krijgt.
-toen ik mijn vakantievideo liet zien, kwam er een stukje voorbij van klassieke muziek. Het was bij elkaar nog geen minuut en omdat hij alleen van house houdt, moest dit worden doorgespoeld.
-komt er in de reclame een aankondiging van een programma als bijv. nova, dan moet onmiddellijk worden weggezapt.
Met citaat reageren
Oud 04-08-2004, 16:46
Marloes-Nanouk
Marloes-Nanouk is offline
mmm beetje vaag hoor...

Vermom de groente... deed mijn moeder ook altijd met soep, ze gooide alles door de blender want dan aten we het.

Als ik bij iemand eet pas ik mij ook wel aan, ik ga dan echt niet zitten vissen, Bovendien moet ie wel groente eten want zonder groente is toch erg ongezond lijkt me.

stel anders voor om een spelletje te doen, doe een blindoek voor en laat hem vanalles proeven, ook groente. Misschien lust ie het dan wel
Oud 04-08-2004, 20:35
MH
MH is offline
Citaat:
Marloes-Nanouk schreef op 04-08-2004 @ 17:46 :
mmm beetje vaag hoor...

Vermom de groente... deed mijn moeder ook altijd met soep, ze gooide alles door de blender want dan aten we het.

Als ik bij iemand eet pas ik mij ook wel aan, ik ga dan echt niet zitten vissen, Bovendien moet ie wel groente eten want zonder groente is toch erg ongezond lijkt me.

stel anders voor om een spelletje te doen, doe een blindoek voor en laat hem vanalles proeven, ook groente. Misschien lust ie het dan wel
Een keer een stoofpot of soep maken is mss wel een goed idee (groentensoep ). Spelletje zal niet lukken, hij weet mijn standpunt al.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 04-08-2004, 21:00
xineof
xineof is offline
Het is dus gewoon een lastig geval .

Ik zou om het mezelf makkelijk te maken gewoon een aparte groentesalade maken, dan hoeft hij geen groenten te eten. En anders een éénpansgerecht waarbij de groenten echt ín de saus zitten, of wraps oid.
Oud 06-08-2004, 15:49
Apomes
Apomes is offline
Waar jij je aan ergert
Oud 06-08-2004, 16:05
Mara
Mara is offline
Zeg tegen de desbetreffende vriend dat hij zich overal over aanstelt, dat hij daarmee moet ophouden want hij is geen kleuter meer. Het leven is niet een en al feest, en hij moet niet zo miepen en verwaand doen. Zo.
Met citaat reageren
Oud 07-08-2004, 08:00
Smartie
Smartie is offline
toffe vriend
Met citaat reageren
Oud 07-08-2004, 09:33
Verwijderd
Citaat:
Smartie schreef op 07-08-2004 @ 09:00 :
toffe vriend
Mwa. Ik vind de ts eigenlijk minder tof.
Met citaat reageren
Oud 07-08-2004, 09:34
Smartie
Smartie is offline
Citaat:
Ertur schreef op 07-08-2004 @ 10:33 :
Mwa. Ik vind de ts eigenlijk minder tof.
volgens mij is dit topic niet serieus bedoeld...
Met citaat reageren
Oud 08-08-2004, 22:59
MH
MH is offline
Citaat:
Smartie schreef op 07-08-2004 @ 10:34 :
volgens mij is dit topic niet serieus bedoeld...
Eigenlijk wel...

Ik word een beetje moe van het gevis in het eten, terwijl alle andere eters nog nooit bij mij geklaagd hebben. Vandaar mijn irritatie en mijn drang om het creatief op te lossen.
Overigens is de reactie van MeelFriek heel treffend.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten