Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
Vooral ook met 't stuk dat je 't *zelf* ook aan moet kunnen. Als je helpt; doe 't om 'm omhoog te trekken; zorg niet dat hij je omlaag trekt. |
![]() |
||
Citaat:
Ook mee eens ![]() ![]() maar ik ben misschien een beetje vaag vandaag ![]()
|
![]() |
Mooi dat je hem wilt helpen, alleen ik vrees dat dit nog niet zo simpel is. Zo'n gevallen zijn soms moeilijk te begrijpen en te steunen omdat ze het niet (willen) aanvaarden, ze zien alles anders. Het zijn zulke mensen die het slachtoffer worden van soms wel zelfmoord.
Misschien dat hij wel veel heeft aan je steun, dat lijkt me positief. Maar hoe zit het met zijn ouders en eventueel broers en zussen, zij zouden hem ook es kunnen oppeppen. |
![]() |
|
Ik denk dat alle steun wel welkom zal zijn, hoewel hij misschien niet direct alles zal aanvaarden. Zorg ervoor dat hij je vertrouwt en 200% weet dat je om hem geeft, dat is volgens mij de beste kans die je hebt om hem te steunen (en misschien vraagt hij je hulp, misschien ook niet: dat is zijn keuze, maar hou hem wel goed in de gaten zodat je hem wat kan bijsturen als hij domme dingen doet).
Wat mij betreft is hij nogal zelf-destructief bezig (lees: zelfmoordachtig), dus zeker wat in de gaten houden zonder hem het gevoel te geven dat je dat doet (want dan bestaat de kans dat hij zich helemaal afschermt voor alle hulp).
||
![]() |
Citaat:
en genegeerd? nouja, genegeerd was niet echt het juiste woord dat ik gebruikte, ik heb het gesprek er toen nog niet op gebracht, omdat ik niet wist wat ik er mee aan moest en ik bovendien midden in mijn examens zat. en ik weet niet of het verzonnen is, die kans is er, tuurlijk ik wil hem graag geloven en hem helpen, tja, ik kan het niet uit leggen.
||
![]() |
Citaat:
![]() ja en hem in de gaten houden is erg moeilijk, want zoals ik al zei, ik zie hem haast nooit meer, hij komt niet meer "waar ik altijd met mn vrienden rondhang" maar gaat meestal blowen enzo...
|
![]() |
de ... geeft niks, dat doe ik normaal ook altijd
![]() en heb met hem gepraat op msn zoals ik al zei, en vandaag weer, en hij begint er niet over maar hij doet gewoon normaal, dus ik laat het gewoon hierbij. mocht ik me later nog wel weer zorgen maken ofzo dan kan ik wel "iets" doen.
|
blowen + depressie is niet goed ...
Offtopic: geef hem drank als vervanging, daar wordt je vrolijker van (ikke toch) [niet serieus nemen, hoor: liever geen verslavende middelen, maar als je toch zou kunnen kiezen voor hem] Hoe je hem laat zien dat je om hem geeft en dat hij je kan vertrouwen: nogal moeilijk uit te leggen, dat hangt van persoon tot persoon af. Wat mij betreft, moet je zeker laten zien dat je hem vertrouwt en dat je er voor hem bent. Probeer jezelf niet op te dringen, want dan klapt hij misschien dicht. Zorg dat je hem niet dwars ligt als dat niet nodig is. Ik hoop dat alles nu echt weer oké is en het maar een klein dipje van hem is. Veel sterkte (ook jullie beiden).
|
![]() |
blowen+depressie is niet goed nee, en hij drinkt ook drank zat, hij doet gewoon beide dus haha
ja ik hoop voor hem dat het maar n dipje is, denk ook wel dat dat het is. enfin, thanx voor jullie reacties(Raad)
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Liefde & Relatie |
Ik weet niet wat ze wil en wat ik moet doen crashb | 14 | 26-02-2015 21:52 | |
Psychologie |
Ik weet niet goed wat te doen tinkebel | 19 | 09-03-2006 19:56 | |
Liefde & Relatie |