Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-10-2004, 20:16
bassgirl
bassgirl is offline
hey, klinkt misschien stom ofzo mja:

ik wil t uitmaken met mn vriend, mja hij vind alless nog helemaal leuk enzo, heb op msn al dingen gezegd waaruit wel bleek dat ik t minder vond gaan, mja ik wil het vrijdag echt gaan uitmaken, mja hoe doe ik dat zonder m alteveel pijn te doen, en het lijkt wel alsof hij het niet wil snappen hij doet alleen maar aardiger mja dat heeft geen zin..tja hoe moet ik dit gaan oplossen.. ?
Oud 12-10-2004, 20:18
Verwijderd
Citaat:
bassgirl schreef op 12-10-2004 @ 21:16 :
hoe doe ik dat zonder m alteveel pijn te doen
Hem op een pijnloze of semi-pijnloze manier vermoorden.

Dat, of hem wél pijn doen en het uitmaken. Hoe is verder niet relevant.
Met citaat reageren
Oud 12-10-2004, 20:19
BrunetJuh
BrunetJuh is offline
niet uitstellen, maar zodra je hem ziet, uitmaken. gewoon eerlijk zeggen dat je niks meer voor hem voelt.
Oud 12-10-2004, 20:34
Buffy
Buffy is offline
waarom vrijdag pas en niet nu ?
Oud 12-10-2004, 20:38
bassgirl
bassgirl is offline
Citaat:
Buffy schreef op 12-10-2004 @ 21:34 :
waarom vrijdag pas en niet nu ?
ik zou m eigenlijk vandaag zien, mja ging op t laatste moment niet door, en vrijdag zie ik m pas weer. wil het wel persoonlijk doen... over msn ofzo kan ik echt niet maken.....
Oud 12-10-2004, 20:44
Verwijderd
Citaat:
bassgirl schreef op 12-10-2004 @ 21:38 :
ik zou m eigenlijk vandaag zien, mja ging op t laatste moment niet door, en vrijdag zie ik m pas weer. wil het wel persoonlijk doen... over msn ofzo kan ik echt niet maken.....
Wat is het verschil?
Met citaat reageren
Oud 12-10-2004, 20:47
bassgirl
bassgirl is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 12-10-2004 @ 21:44 :
Wat is het verschil?
euhm.. voor t sociale idee ofzo..
Oud 12-10-2004, 20:53
Verwijderd
Citaat:
bassgirl schreef op 12-10-2004 @ 21:47 :
euhm.. voor t sociale idee ofzo..
En dat houdt concreet in...?

Je denkt toch niet werkelijk dat het voor hem iets uitmaakt hoe je het uitmaakt, of wel?
Met citaat reageren
Oud 12-10-2004, 20:58
barkrukkie
barkrukkie is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 12-10-2004 @ 21:53 :

Je denkt toch niet werkelijk dat het voor hem iets uitmaakt hoe je het uitmaakt, of wel?
't zou mij zeker wel wat uitmaken

ik zou ook zeker wachten totdat je 'm echt ziet.. dat is het minste wat je kunt doen..

waarom? mjah, uit goed fatsoen denk ik maar dat is voor iedereen weer anders..

ik zou 't iig fijner (nou ja, misschien is 'minder erg' beter hier) vinden als m'n vriendin me 'irl' zou dumpen dan via msn
Oud 12-10-2004, 20:59
Sade
Sade is offline
Citaat:
J-tjuh schreef op 12-10-2004 @ 21:19 :
niet uitstellen, maar zodra je hem ziet, uitmaken. gewoon eerlijk zeggen dat je niks meer voor hem voelt.
Oud 12-10-2004, 21:06
Bloedpropje
Bloedpropje is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 12-10-2004 @ 21:53 :

Het houdt in dat iemand het wel belangrijk genoeg vindt om het je in het echt te komen vertellen en niet zomaar tussen een paar msn gesprekken door even afhandelt.

Voor mij zou het in ieder geval wel uitmaken.
Met citaat reageren
Oud 12-10-2004, 21:09
Verwijderd
Niet uitstellen, begrijpend kijken, duidelijk zijn zonder bruut te zijn, reden gevebn, hem vrij laten om evenuteel lcvast wat verdriet of woede te uiten.
Geen stomme opmerkingen als 'nu ben je lekker vrijgezel!' of 'je vindt wel een ander meisje' of 'maar ik heb geen hekel aan je hoor' maken.
Met citaat reageren
Oud 12-10-2004, 21:19
Verwijderd
Citaat:
Gespleten Geest schreef op 12-10-2004 @ 22:06 :
Het houdt in dat iemand het wel belangrijk genoeg vindt om het je in het echt te komen vertellen en niet zomaar tussen een paar msn gesprekken door even afhandelt.

Voor mij zou het in ieder geval wel uitmaken.
Riekt een beetje naar een arbitrair gekozen fatsoensgrens, dunkt mij.
Met citaat reageren
Oud 12-10-2004, 21:36
EggeD
EggeD is offline
1 says:
Dat maak jij toch niet uit, of dat uitmaakt, wie het uitmaakt enzo
2 says:
lol
2 says:
wie het uitmaakt maakt natuurlijk wel uit
2 says:
maar of de manier waarop iemand het uitmaakt uitmaakt is de vraag
1 says:
Degeen die uitmaakt maakt uit of dat uitmaakt.
1 says:
.. en vormt daarop zijn uitmaakmanier.. ?
2 says:
Nee, degene die het uitmaakt beslist hoe dat gebeurt, maar of het uitmaakt is een zaak van beiden
1 says:
Ja maar ik bedoel dat degene die het uitmaakt uitmaakt (bepaalt dus) of de manier waarop uitgemaakt wordt relevant is
Oud 12-10-2004, 22:05
Verwijderd
Hoe lang heb je al iets met hem?

Blijf wel eerlijk tegen hem, ik zou eigenlijk morgen met hem afspreken om het uit te maken... anders blijft het voor jezelf knagen, en is het voor hem ook beetje lullig.

maar ja dat is je eigen beslissing hoor...
Met citaat reageren
Oud 12-10-2004, 22:06
Qimm
Qimm is offline
er is geen écht pijnloze manier van uitmaken, maar ik raad het je aan om het wel persoonlijk te doen, dus geen sms-je, geen briefje en ook geen mailtje.
Oud 12-10-2004, 22:08
Verwijderd
btw leest je vriend wel eens op het forum hier? Het is wel erg lullig namelijk om het hier te weten te komen...
Met citaat reageren
Oud 12-10-2004, 22:25
Bloedpropje
Bloedpropje is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 12-10-2004 @ 22:19 :
Neuh.. de redenatie erachter is dat het slap is als je expres iemand niet iets in z'n gezicht wil zeggen. Maar wat daar de redenatie achter is.. Of het arbitrair is is op zich ook niet relevant, het gaat erom dat deze fatsoensgrens door sommige mensen gehanteerd wordt, aan haar de keus of ze zich er wat van aantrekt.
Met citaat reageren
Oud 12-10-2004, 22:30
Dark Angel
Dark Angel is offline
Zorg wel dat je duidelijk en definitief bent. Die fout heb ik dus eens gemaakt, hij was er zo kapot van dat ik de beslissing een beetje begon te vervagen (was er zelf ook erg verdrietig van) en dat was dus niet goed, je vind het vervelend maar het is wel echt definitief over.
Oud 13-10-2004, 00:11
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 12-10-2004 @ 22:19 :
Nee, jij hebt gewoon crappy fatsoensnormen.
Met citaat reageren
Oud 13-10-2004, 07:35
Verwijderd
Gewoon zeggen. Duidelijk zijn. Geef hem uitleg. Eerlijk en duidelijk zijn wel belangrijke dingen in mijn ogen. En idd, zoals Sarah zei.. hem ruimte laten voor woede/verdriet/vragen, en niet stomme dingen gaan zeggen nee.
Met citaat reageren
Oud 13-10-2004, 09:22
Eos
Eos is offline
Citaat:
J-tjuh schreef op 12-10-2004 @ 21:19 :
Met citaat reageren
Oud 13-10-2004, 09:25
bracelance
bracelance is offline
Uitmaken zonder pijn voor hem kan niet. En uitstellen van executie doet pijn voor beiden en maakt het lastiger voor die jongen. Hoe lomp het ook klinkt...doe het snel, om zijn pijn zo min mogelijk te laten zijn.
Oud 13-10-2004, 13:24
bassgirl
bassgirl is offline
ah in ieder geval al bedankt voor de reacties... hij kijkt hier btw niet op vroeg ook net iemand,
mja ik moet me echt gaan inhouden geen medelijden met m tekrijgen maargoed... meer tips ook welkom hoor

ohw en wat is beter.. hij woont niet bij mij in de buurt eerst half uur treinen enzo... tbij hem uitmaken, of bij mij... of maakt dat geen verschil

Laatst gewijzigd op 13-10-2004 om 13:27.
Met citaat reageren
Oud 13-10-2004, 13:38
tica
tica is offline
Oeh dat lijkt me echt eng

Gelukkig wil ik het nog niet uitmaken.. maar wat moet je dan zeggen als je het hebt uitgemaakt?

Zo van: "Nou, dan ga ik maar weer." of "Wil je nog wat drinken?"
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 13-10-2004, 13:47
marjoleinsst
marjoleinsst is offline
't maakt voor jullie allebei nie uit waar je et uit maakt zelf had ik een hekel aan uitmakuh via msn maar aan dat is nu ook voorbij... Als je echt een hekel aan em hebt moet je et gwn zegguh (wel hard maar ja) of via msn of telefoon... En anderz er eerst evuh over pratuh en dan zegguh wat er is en dan uitmakuh want dan ziet hij het aankomuh als jij zegt van ja k weet nie maar k denk dat et nie meer zo goed gaat ofzo. Succes ermee!
Met citaat reageren
Oud 13-10-2004, 14:13
barkrukkie
barkrukkie is offline
Citaat:
bassgirl schreef op 13-10-2004 @ 14:24 :
ah in ieder geval al bedankt voor de reacties... hij kijkt hier btw niet op vroeg ook net iemand,
mja ik moet me echt gaan inhouden geen medelijden met m tekrijgen maargoed... meer tips ook welkom hoor

ohw en wat is beter.. hij woont niet bij mij in de buurt eerst half uur treinen enzo... tbij hem uitmaken, of bij mij... of maakt dat geen verschil
hmm, 'tis misschien fijner om naar hem toe te gaan.. aangezien hij toch de grootste 'schok' krijgt..
Hij is dan in z'n eigen omgeving, hoeft niet eerst weer een half uur (alleen?) terug te reizen enzo.. kan hij ook meteen naar een vriend gaan als hij daar behoefte aan heeft, of naar z'n kamer o.i.d...
ook is het erg raar omdat je dan opeens niet meer bij je vriendin thuis bent maar bij je ex.. ik vond 't toen 't mij overkwam iig erg raar..
Oud 13-10-2004, 15:03
Bo
Bo is offline
Je doet hem toch wel verdriet, dus pijnlijk is het sowiso.

Het is belangrijk dat je snel tot het slechte nieuws komt, en geen inleidend praatje van 15 minuten houdt. Geef hem de gelenenheid het tot zich door te laten dringen, zijn verdriet en teleurstelling te uiten.
Met citaat reageren
Oud 13-10-2004, 15:24
Cootje
Cootje is offline
Citaat:

naar hem toe gaan, dan kan jij weg daar en is hij in zn eigen vertrouwde omgeving.

want als hij bij jou komt kan ie in principe gewoon blijven of je moet hem het huis uittrappen beetje overbodig dus ...
Oud 13-10-2004, 15:26
Verwijderd
zeker bij hem thuis! om bovengenoemde redenen idd.. hij kan ook zeggen als ie wilt dat je weggaat etc.. of dat je blijft.. als je bij iemand anders bent zeg je dat minder snel vind ik...
Met citaat reageren
Oud 13-10-2004, 15:31
Snuitermans
Snuitermans is offline
Ik had sowieso de moeite genomen om naar hem toe te gaan, hem duidelijk vertellen wat en waarom en beslist niet te lang door gaan zagen over vrienden blijven.
Oud 13-10-2004, 18:04
ilse
ilse is offline
bij hem thuis, inderdaad, dan is hij in zijn eigen omgeving en is het ook niet zo lastig dat hij dan meteen wegmoet ofzo.

maar je eerste vraag... niet subtiel gaan beginnen, dan doet het alleen mar meer pij omdat je eerst nog achterdochtig wordt... niet leuk, gewoon doen. eerlijk zijn en hem echt uitleggen waarom.

succes ermee!!
Oud 13-10-2004, 18:29
Cookie
Cookie is offline
Citaat:
Bo schreef op 13-10-2004 @ 16:03 :
Je doet hem toch wel verdriet, dus pijnlijk is het sowiso.

Het is belangrijk dat je snel tot het slechte nieuws komt, en geen inleidend praatje van 15 minuten houdt. Geef hem de gelenenheid het tot zich door te laten dringen, zijn verdriet en teleurstelling te uiten.
idd, je doet hem sowieso pijn, maar ik denk wel dat hij het over een tijdje kan waarderen dat je eerlijk tegen hem bent geweest. En zorg als het even kan dat hij niet in onzekerheid komt te zitten, of jij het nu uit wil maken of niet...dat is het allerergste...onzekerheid.
Oud 14-10-2004, 13:07
kiwi-meisje
kiwi-meisje is offline
een ding wel wann je het ook doet zeg niet de inmiddels beroemde zin: maar we blijven wel vrienden he? dat is zo een afknapper.. nie doen en verder zou ik het wel gewoon in het egt doen over msn is gewoon zo zwak kijk het uitmaken is nooit leuk maar als je het doet doe het dan wel in het echt (zo gezegd) en niet even snel over msn of sms.. suc6..
Oud 14-10-2004, 15:06
Apaaaj
Apaaaj is offline
éen ding... maak het absoluut niet uit via msn! Dat is mij vorig jaar gebeurt.. (Ook al heeft ie daar nu verschrikkelijk veel spijt van dat ie het op die manier had gedaan) En dat is de ergste manier vind ik... dus laat dat!! gewoon persoonlijk..
Met citaat reageren
Oud 14-10-2004, 18:12
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Ondanks dat hij aardig blijft doen, voelt hij misschien wel aan dat jij het niet meer zo leuk vindt, maar durft hij dat niet te zeggen. Ga gewoon vrijdag naar hem toe, en pak het gewoon voorzichtig aan. Niet meteen "to the point" maar neem je de tijd ervoor.
Oud 15-10-2004, 10:36
annia
annia is offline
Idd persoonlijk zeggen, ik kreeg een mailtje en dat was niet echt leuk. Vooral omdat het een nogal bot mailtje was en je het dan ook niet goed kunt afsluiten (omdat je dan met vragen blijft zitten). Verder is het altijd een kuttige gebeurtenis als je gedumpt wordt.
Oud 15-10-2004, 10:56
Verwijderd
Citaat:
kiwi-meisje schreef op 14-10-2004 @ 14:07 :
een ding wel wann je het ook doet zeg niet de inmiddels beroemde zin: maar we blijven wel vrienden he? dat is zo een afknapper.. nie doen en verder zou ik het wel gewoon in het egt doen over msn is gewoon zo zwak kijk het uitmaken is nooit leuk maar als je het doet doe het dan wel in het echt (zo gezegd) en niet even snel over msn of sms.. suc6..
tja, niet op zo'n manier zeggen, maar opzich kan dat wel hoor. Toen mijn ex en ik het uitmaakten hebben we het er samen over gehad hoe het nou verder ging tussen ons. En hoe we elkaar dan zouden begroeten en weet ik wat allemaal.
Met citaat reageren
Oud 15-10-2004, 12:14
Qimm
Qimm is offline
Citaat:
annia schreef op 15-10-2004 @ 10:36 :
Idd persoonlijk zeggen, ik kreeg een mailtje en dat was niet echt leuk. Vooral omdat het een nogal bot mailtje was en je het dan ook niet goed kunt afsluiten (omdat je dan met vragen blijft zitten). Verder is het altijd een kuttige gebeurtenis als je gedumpt wordt.
mailtjes zijn idd klote ja helemaal als je blij bent dat je een mailtje krijgt van je lief en dan staat er zo iets in.
Oud 15-10-2004, 12:22
Warsocket
Warsocket is offline
Citaat:

Maakt niet zoveel uit
maar bij hem miss
het beste tegen liefdesverdriet is iets doen
als ie nadat jij het uitmaakt nog lang niks moet doen in de trein gaat hij alleen maar zitten tobben
Oud 15-10-2004, 13:21
bassgirl
bassgirl is offline
bednkt voor jullie reacties.. nou tis inmiddels uit, het ging wel zo belachelijk..

ik wilde t vandaag gaan uitmaken dus, maar ik zei gister op msn tegen m dat we even moesten praten over ons, begon ie helemaal door te vragen en of ik t uit wil maken.. tj dt kon ik us niet ontkennen, mja heb gezegd dt ik m r graag persoonlijk over wou preken.. nja dt snapte ie wel
in de avond weer dat gesprek verder, en eerst zattie maar te smeken dttie me niet kwijt wou en dattie zoveel van me hiel blbla, en nog geen 5sec later zegt ie het is uit

hij wilde me voorlopig ff niet persoonlijk spreken ook... tja ik ton us helemal versteld.. maargoed
Oud 15-10-2004, 15:26
Cookie
Cookie is offline
ja want nou kan ie tegen zn vriendin zeggen dat hij jou gedumpt heeft en zelf niet gedumpt is.....(das cool)
Oud 15-10-2004, 15:37
aaronmirck
aaronmirck is offline
iig cooler dan komen aanzetten met; ik ben gedumpt.....
Oud 15-10-2004, 15:51
Verwijderd
Tsja, had je het maar via MSN uit moeten maken.
Met citaat reageren
Oud 15-10-2004, 16:27
Multilot
Multilot is offline
Citaat:
bassgirl schreef op 15-10-2004 @ 14:21 :
bednkt voor jullie reacties.. nou tis inmiddels uit, het ging wel zo belachelijk..

ik wilde t vandaag gaan uitmaken dus, maar ik zei gister op msn tegen m dat we even moesten praten over ons, begon ie helemaal door te vragen en of ik t uit wil maken..
Was ook wel te verwachten ja.. Als iemand aan mij zegt dattie ergens over wil praten dan wil ik ook weten waarover. bovendien is dat eigenlijk een synoniem van Ik wil het uitmaken.

Maar goed, succes ermee
Oud 15-10-2004, 17:03
ilse
ilse is offline
ergens over praten ==> slecht nieuws.

zou ik ook willen weten..
maar okee, tis nu wel uit, hoef je je niet meer druk te maken over hoe dat te doen.

weet niet hoe jij je nu voelt, maar als je je wel rot voelt--> heel veel succes!

Laatst gewijzigd op 15-10-2004 om 17:17.
Met citaat reageren
Oud 15-10-2004, 17:16
Verwijderd
Typisch vrouwen. Eerst maken ze het uit, en dan gaan ze zeuren.
Met citaat reageren
Oud 15-10-2004, 17:18
ilse
ilse is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 15-10-2004 @ 18:16 :
get used to it
Oud 15-10-2004, 21:58
Multilot
Multilot is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 15-10-2004 @ 18:16 :
Lang leve ons geslacht!!
Hoezé
Oud 16-10-2004, 15:16
laura
laura is offline
Citaat:
barkrukkie schreef op 12-10-2004 @ 21:58 :
't zou mij zeker wel wat uitmaken

ik zou ook zeker wachten totdat je 'm echt ziet.. dat is het minste wat je kunt doen..

waarom? mjah, uit goed fatsoen denk ik maar dat is voor iedereen weer anders..

ik zou 't iig fijner (nou ja, misschien is 'minder erg' beter hier) vinden als m'n vriendin me 'irl' zou dumpen dan via msn
niet mee eens
ik zou het echt verschrikkelijk vinden als iemand het zo recht in mijn gezicht zou zeggen
Reageren

Regels voor berichten