Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-06-2004, 18:34
Bova
Bova is offline
ik ben vandaag gedumpt en weet nu niet wat ik moet doen om het te verwerken. ik vind hem nog steeds leuk en ben ook boos oop hem hij hield me aan het lijntje. en na het dumpen komt hij dan met het standaard zinnetje maar we kunnen toch wel vrienden blijven?

maar ik weet nu niet wat ik moet doen. heeft iemand tips?
Oud 08-06-2004, 18:39
*sunrise1986*
*sunrise1986* is offline
Neem de komende tijd even afstand van hem (afstand is de zin van geen contact). En probeer je met andere dingen bezig te houden, zoek afleiding.
Met citaat reageren
Oud 08-06-2004, 19:08
ABrules
ABrules is offline
tja, je kut voelen... beetje er mee omgaan, afleiding zoeken... maar er bestaat niet echt een vast schema voor waardoor het beter gaat voelen dus je "moet" niets doen...

je kan er op je eigen manier mee omgaan, en dat kan je het beste zelf uitvinden...

kan gewoon alle contacten verbreken met hem, tenminste als je ook daadwerkelijk geen vrienden meer wil blijven... of je gaat een potje janken bij een goede vriendin... of je gaat gewoon gezellig op stap met een hele groep maar ja, je moet maar kijken wat het beste werkt...
Oud 08-06-2004, 19:33
Blondt
Blondt is offline
mijn vriend heeft het afgelopen vrijdag ook uitgemaakt, na 8 1/2 maand. Ook hij wil heel graag vrienden blijven, ik heb gezegt dat ik dat ook wel graag wil, maar eerst de komende tijd afstand. Omdat ik nog meer voor hem voel dan alleen vriendschap, dat moet eerst verdwijnen, daarna zien we wel verder. Hij begreep dit, maar vond het wel jammer (pech voor hem, hattie me maar nie moeten dumpen )

en ga je nou maar eerst de komende dagen ff flink kut voelen, en probeer daarna pas 't te verwerken, als je namelijk dat kut voelen overslaat, dan gaat 't verwerken waarschijnlijk moeilijker en kan het zijn dat 't over een tijdje weer boven komt.!

naja iig succes!
Met citaat reageren
Oud 08-06-2004, 20:07
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Bier.

Veel.
Met citaat reageren
Oud 08-06-2004, 20:11
Verwijderd
Janken.

En als hij je expres aan het lijntje heeft gehouden, zou ik geen vrienden willen blijven. Maarja dat ben ik. En ik heb het idee dat dat toch wel verwaterd. Maar dat kan ik ook verkeerd voelen (bij mij is dat iig wel zo).
Met citaat reageren
Oud 08-06-2004, 20:15
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Ligt eraan waardoor het is uitgegaan en hoe snel jullie elkaar vergeven als jullie boos op elkaar zijn. Elkaar een tijdje niet zien helpt ook wel eens, maar meteen met hem praten en gewoon dan vrienden blijven kan ook, ligt eraan hoe jullie in elkaar zitten. Of ga gewoon andere dingen doen.
Oud 08-06-2004, 20:18
wie?
wie? is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 08-06-2004 @ 21:07 :
Bier.

Veel.

Jaaaah en muziek
Oud 08-06-2004, 21:05
Faery
Faery is offline
Relativeren.
Oud 08-06-2004, 21:19
snoodaard
snoodaard is offline
Citaat:
Faery schreef op 08-06-2004 @ 22:05 :
Relativeren.
Oud 08-06-2004, 21:23
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
wie? schreef op 08-06-2004 @ 21:18 :
Jaaaah en muziek
Schreeuwmuziek

En janken bij je beste vriendin, natuurlijk. Anderen opzadelen met je verdriet.
Met citaat reageren
Oud 08-06-2004, 23:47
Bo
Bo is offline
Het accepteren en je op sleeptouw laten nemen door je vrienden.

Toen het uitging met mijn vriend heb ik mezelf 1 dag gegeven om te janken, dat luchtte enorm op. De dagen daarna heb ik me echt moeten laten overhalen door mn vriendinnen om leuke dingen te gaan doen. Dat hielp. Maar geef jezelf ook tijd om er over na te denken. Pas als je accepteerd en een beetje begrijpt waarom het uit is, kan je het verwerken.

Cliche maar waar; tijd heelt alle wonden!
Met citaat reageren
Oud 09-06-2004, 00:20
snoodaard
snoodaard is offline
Citaat:
Bo schreef op 09-06-2004 @ 00:47 :
Cliche maar waar; tijd heelt alle wonden!
Crowbar - Time heals nothing

Suck on that!
Oud 09-06-2004, 08:59
Bravo
Bravo is offline
Sowieso afstand nemen. De eerste week wil je dat echt niet maar na verloop van tijd wel. Ik heb na (3 maanden) nog steeds geen behoefte om m´n ex te zien.

Verder de eerste paar dagen veel huilen (of iets anders zieligs) en afwisselen met leuke dingen doen zodat je afleiding hebt.
Oud 09-06-2004, 09:01
Dark Angel
Dark Angel is offline
Je waardigheid bij elkaar schrapen... veel chocolade eten... en doorgaan met je leven. Dat 'vrienden blijven' zie ik nooit zo, tenzij je al goede vrienden was voor je wat kreeg. Vaak klinkt het zo als een troostprijs, daar heb ik geen behoefte aan. Maar ligt ook net aan hoe het uit ging natuurlijk.
Oud 09-06-2004, 10:22
wie?
wie? is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 08-06-2004 @ 22:23 :
Schreeuwmuziek

En janken bij je beste vriendin, natuurlijk. Anderen opzadelen met je verdriet.
Skunk Anansie?
Oud 09-06-2004, 10:31
Verwijderd
Citaat:
Bier.

Veel.
hmm in geval van echte liefdesverdriet zou ik voor pure wodka gaan, das een stuk sneller.

En veel feesten, leuke jongens gaan zoeken, je zinnen wat verzetten
Met citaat reageren
Oud 09-06-2004, 10:34
wie?
wie? is offline
Citaat:
trumpetlover schreef op 09-06-2004 @ 11:31 :
hmm in geval van echte liefdesverdriet zou ik voor pure wodka gaan, das een stuk sneller.

En veel feesten, leuke jongens gaan zoeken, je zinnen wat verzetten
Jah dan ben je wel sneller dood ja... als je echt je best doet
Oud 09-06-2004, 10:47
Chimera
Chimera is offline
Flink gaan rondsletten
Met citaat reageren
Oud 09-06-2004, 11:04
Verwijderd
Citaat:
wie? schreef op 09-06-2004 @ 11:34 :
Jah dan ben je wel sneller dood ja... als je echt je best doet
neu, van een flinke avond dronken worden is nog nooit iemand dood gegaan
Met citaat reageren
Oud 09-06-2004, 11:11
Verwijderd
Ik ga dan nieuwe kleren kopen, nieuwe sieraden, naar de kapper, nieuwe haarkleur, nieuwe make-up, leuke cd's kopen, veel uitgaan.. uhm.. wat kun je nog meer allemaal kopen..
Het klinkt bijna alsof ik het leuk vind.. Maar het helpt me wel heel erg om er overheen te komen.
Met citaat reageren
Oud 09-06-2004, 11:25
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
wie? schreef op 09-06-2004 @ 11:22 :
Skunk Anansie?
Wat voor beest?

Citaat:
trumpetlover schreef op 09-06-2004:
Da's te sterk voor mij. Dat krijg ik niet weg.
Met citaat reageren
Oud 09-06-2004, 11:31
AngelLena
AngelLena is offline
Ff dagje janken, dan heeeeeeel veel geld uitgeven aan dingen die je altijd al eens had willen kopen, de kroeg in duiken met vriendinnen en flink de bloemetjes buiten zetten, dan gaan relativeren. Dat werkte bij mij prima
Oud 09-06-2004, 11:58
wie?
wie? is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 09-06-2004 @ 12:25 :
Wat voor beest?
Downlaoden nu: Skunk Anansie - Selling Jesus (of iets anders natuurlijk _)
Oud 09-06-2004, 11:59
wie?
wie? is offline
Citaat:
trumpetlover schreef op 09-06-2004 @ 12:04 :
neu, van een flinke avond dronken worden is nog nooit iemand dood gegaan
uhh jawel hoor...
Oud 09-06-2004, 12:29
Verwijderd
Citaat:
wie? schreef op 09-06-2004 @ 12:59 :
uhh jawel hoor...
Hmm oke jij zal er dood aan gaan, het merendeel van de bevolking niet
Met citaat reageren
Oud 09-06-2004, 12:54
Verwijderd
Citaat:
Bier.

Veel.
+sex, drugs & muziek was al gezegd
Met citaat reageren
Oud 09-06-2004, 13:08
Dzjes
Dzjes is offline
Eerst jezelf de tijd geven om es goed te janken en je beklag te doen, dan uitgaan met vriendinnen, en idd.. veel gaan winkelen kan ook helpen

In elk geval mss toch beter de eerste weken geen contact hebben met je ex..
Met citaat reageren
Oud 09-06-2004, 13:21
Verwijderd
Jezelf helemaal naar de tering zuipen.
Met citaat reageren
Oud 09-06-2004, 13:22
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
nare man schreef op 09-06-2004 @ 14:21 :
Jezelf helemaal naar de tering zuipen.
Dan kun je niet nueken
Met citaat reageren
Oud 09-06-2004, 13:23
Verwijderd
Citaat:
Chimera schreef op 09-06-2004 @ 14:22 :
Dan kun je niet nueken
Het hoeft toch ook niet tegelijkertijd.
Met citaat reageren
Oud 09-06-2004, 13:41
Verwijderd
Drugs gebruiken idd
Met citaat reageren
Oud 09-06-2004, 13:56
All of Me
All of Me is offline
zuipen hielp blowen hielp

je moet je dr niet druk bij gaan maken en niet denken dat je hem nog zo leuk vind want dat vind je niet want het is toch een klootzak hij heeft et uitgemaakt

of ja zoek een ander
Oud 09-06-2004, 16:03
Verwijderd
Neem afstand, en iedereen die zegt dat dat fout is heeft zelf veel relatieadvies nodig.

En verder jezelf verwennen, met veel tv, ijs, en aandacht.
Met citaat reageren
Oud 09-06-2004, 17:12
Shitonya
Shitonya is offline
Verder gaan met je leven
Met citaat reageren
Oud 09-06-2004, 18:32
Gammaray
Gammaray is offline
Citaat:
ABrules schreef op 08-06-2004 @ 20:08 :
tja, je kut voelen... beetje er mee omgaan, afleiding zoeken... maar er bestaat niet echt een vast schema voor waardoor het beter gaat voelen dus je "moet" niets doen...

je kan er op je eigen manier mee omgaan, en dat kan je het beste zelf uitvinden...

kan gewoon alle contacten verbreken met hem, tenminste als je ook daadwerkelijk geen vrienden meer wil blijven... of je gaat een potje janken bij een goede vriendin... of je gaat gewoon gezellig op stap met een hele groep maar ja, je moet maar kijken wat het beste werkt...
je neemt me de woorden uit de mond
Oud 09-06-2004, 18:34
Ragnar
Ragnar is offline
Dr nieuwe vriend in mekaar rammen, zou wel opluchten denk ik, jammer gewoon dat ik netjes opgevoed ben
Oud 12-08-2004, 05:27
x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Citaat:
shrekgirl!! schreef op 08-06-2004 @ 19:34 :
ik ben vandaag gedumpt en weet nu niet wat ik moet doen om het te verwerken. ik vind hem nog steeds leuk en ben ook boos oop hem hij hield me aan het lijntje. en na het dumpen komt hij dan met het standaard zinnetje maar we kunnen toch wel vrienden blijven?

maar ik weet nu niet wat ik moet doen. heeft iemand tips?
Mja, ik kan je wel mijn verhaal vertellen. Gisteren hebben mijn vriend en ik ook besloten dat we samen niet meer verder konden, dat er eigenlijk helemaal geen toekomst voor ons samen is. We houden nog steeds hardstikke veel van elkaar, maar onze karakters botsen heel erg, plus we hebben hele verschillende interesses (en een groot leeftijdsverschil). Nu voel ik me ook *heel* erg kut en verdrietig, want we hebben 10 maanden wat gehad. Dat gooi je niet zomaar weg!
Hij wilde ook vrienden zijn met mij. Maar ik heb gezegd dat dat op dit moment niet verstandig is. We zijn beiden nog verliefd op elkaar, dus dan hou je jezelf alleen maar voor de gek. Ik heb hem gewoon verteld dat ik een jaar lang niets van hem wil horen, dit om mijn verwerking te vergemakkelijken. (Als jij na een week pijn een smsje krijgt van hem dat ie je heel erg mist, dan is dat niet echt bevorderlijk, dan wil je het liefst naar hem toe rennen en het weer aan maken). Dus als we echt nog vrienden willen zijn, nadat we over elkaar heen zijn, mogen we over een jaar weer contact met elkaar opnemen. Dit om tegen te gaan dat je eventueel op hem blijft wachten en hoop blijft koesteren.
God, wat voelt het nog kut! Zou het liefst naar hem toe rennen en schreeuwen: Maar we houden toch nog van elkaar?! Helaas is dit niet genoeg
Maar ja, ik kan dus ook wel wat tips gebruiken om mijn liefdesverdriet te verwerken. Jammer dat er geen medicijn voor is
Oud 12-08-2004, 11:08
dwight88
dwight88 is offline
wat ik heb gedaan:

eerst mn verhaal uitgestort bij mn beste (normale) vriendin. toen naar een vriend gegaan en samen HELEMAAL kapot gezopen....

en de volgende ochtend is het ff dubbel kut... dan weer die vriendin bellen die relativeert het allemaal en dan gaat het allemaal wel weer een beetje....

zorgen dat je met andere dingen bezig bent!
Met citaat reageren
Oud 12-08-2004, 13:06
Sade
Sade is offline
Afstand van hem/haar nemen, je vrienden om je heen verzamelen, heel veel huilen of aan welke emotie je ook behoefte hebt, en vooral veel koekjes en chocola eten.
Verder kom ik dan nog met het cliche dat alleen de tijd het kan slijten. Good luck girl
Oud 12-08-2004, 13:15
paultjuhhhh
paultjuhhhh is offline
Geen contact met hem en veel met vrienden rondhangen.
Vooral geen zielige zeikmuziek luisteren.
Met citaat reageren
Oud 12-08-2004, 13:21
Verwijderd
Laat er wat tijd overheen gaan en vergeet hem.
Vrienden blijven kun je de eerstkomende tijd beter niet proberen denk ik. Of helemaal niet meer.
Met citaat reageren
Oud 12-08-2004, 13:43
Loesje
Loesje is offline
Eerste lekker janken en je kut voelen. Ja dat hoort er allemaal bij. Daarna zie je wel weer verder. Maar mijdt je ex want zo gaan gevoelens natuurlijk nooit weg
Oud 12-08-2004, 22:04
Bova
Bova is offline
heel lief hoor voor jullie reacties maar het is nu 2 maanden geleden en ik ben er helemaal overheen. ik zie hem nog wel en we zijn tog nog vrienden gebleven. we doen (bijna) precies het zelfde tegen elkaar als voor we wat hadden. maar tog bedankt!
Oud 12-08-2004, 22:09
Stefanie
Stefanie is offline
Veel afleiding zoeken, gezellige dingen doen, feesten etc. zodat je er zo weinig mogelijk aan kunt denken. Maar je moet ook wel naar je gevoel luisteren. Als je je heel verdrietig voelt laat die tranen maar komen, huil maar zoveel je kan, maar weet wel dat je na al dat huilen weer gewoon verder moet en zonder hem. Probeer ondanks alles sterk te blijven en zoek hem zo min mogelijk op.
Met citaat reageren
Oud 12-08-2004, 22:11
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Citaat:
shrekgirl!! schreef op 12-08-2004 @ 23:04 :
heel lief hoor voor jullie reacties maar het is nu 2 maanden geleden en ik ben er helemaal overheen.
Ja, inderdaad. Wordt dit zomaar ge-upt.
Maar wel door een ex-diehaert, x-spekkie-x!
Oud 13-08-2004, 04:56
x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Citaat:
Mr.Oizo schreef op 12-08-2004 @ 23:11 :
Ja, inderdaad. Wordt dit zomaar ge-upt.
Maar wel door een ex-diehaert, x-spekkie-x!

Mja, bij mij is de pijn nog vers Zucht.
Het gaat al wel wat beter dan 2 dagen geleden dus er is hoop
Het enige waar ik mee zit is dat ik elke ochtend tussen 5 en 6 uur wakker word, en dan echt *niet* meer kan slapen omdat mijn onderbewustzijn alleen maar aan mijn ex blijft denken. Zo lig ik dan alleen maar te woelen en dan sta ik maar weer op.
En nu ben ik supermisselijk, gewoon van verdriet. *zucht*
Nog een dilemma.
We hebben besloten 'geen contact' meer tot we beiden over elkaar heen zijn. Dus we zien elkaar niet meer, geen telefoontjes, smsjes, mailtjes. Maar wat het nu wel is, we hebben allebei een LJ en we staan in elkaars vriendenlijstje. Nu post hij echt maar heel weinig, maar omdat hij dus enorm verdriet had heeft hij de afgelopen dagen wel wat gepost. Nu vroeg ik mij af of het wel verstandig is om dat te lezen? Ik zou het namelijk wel leuk vinden om te weten hoe het verder met zijn leven gaat. Maar maakt dat het proces (verwerken) niet moeilijker? of misschien toch juist fijner (of makkelijker)? (We reageren niet echt op elkaar, tis gewoon puur elkaars dagboek lezen, maar toch ook over elkaars gevoelens).
Oud 14-08-2004, 11:01
dutch_chick
dutch_chick is offline
Mijn vriend heeft het gisteren uitgemaakt na een jaar en 7 maanden voel me nu zwaar kut maar probeer veel afleiding te zoeken door films te kijken met vriendinnen en vanavond lekker met een vriendin uit eten en op stap ! Mijn "ex" en ik hebben wel afgesproken om vrienden te blijven, ik wil hem eigenlijk wel terug maar als ik zo aan het denken ben kan ik meer nadelen dan voordelen bij hem bedenken en moet ik gewoon even doorzetten en hoop dat we dan een leuke tijd als vrienden kunnen hebben.

kuzziess..
Oud 14-08-2004, 13:52
dwight88
dwight88 is offline
Citaat:
x-spekkie-x schreef op 13-08-2004 @ 05:56 :

Mja, bij mij is de pijn nog vers Zucht.
Het gaat al wel wat beter dan 2 dagen geleden dus er is hoop
Het enige waar ik mee zit is dat ik elke ochtend tussen 5 en 6 uur wakker word, en dan echt *niet* meer kan slapen omdat mijn onderbewustzijn alleen maar aan mijn ex blijft denken. Zo lig ik dan alleen maar te woelen en dan sta ik maar weer op.
En nu ben ik supermisselijk, gewoon van verdriet. *zucht*
Nog een dilemma.
We hebben besloten 'geen contact' meer tot we beiden over elkaar heen zijn. Dus we zien elkaar niet meer, geen telefoontjes, smsjes, mailtjes. Maar wat het nu wel is, we hebben allebei een LJ en we staan in elkaars vriendenlijstje. Nu post hij echt maar heel weinig, maar omdat hij dus enorm verdriet had heeft hij de afgelopen dagen wel wat gepost. Nu vroeg ik mij af of het wel verstandig is om dat te lezen? Ik zou het namelijk wel leuk vinden om te weten hoe het verder met zijn leven gaat. Maar maakt dat het proces (verwerken) niet moeilijker? of misschien toch juist fijner (of makkelijker)? (We reageren niet echt op elkaar, tis gewoon puur elkaars dagboek lezen, maar toch ook over elkaars gevoelens).
als je zijn posts gaat lezen wordt het er absoluut niet makkelijkre op om het te verwerken, omdat je dan toch weer met hem bezig bent. Beste kan je idd afleiding zoeken, ook buiten dit forum om, zodat je niet zoveel met hem bezig hoeft te zijn...
Met citaat reageren
Oud 15-08-2004, 19:26
x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Citaat:
dwight88 schreef op 14-08-2004 @ 14:52 :
als je zijn posts gaat lezen wordt het er absoluut niet makkelijkre op om het te verwerken, omdat je dan toch weer met hem bezig bent. Beste kan je idd afleiding zoeken, ook buiten dit forum om, zodat je niet zoveel met hem bezig hoeft te zijn...
Ja, ik heb ook vandaag besloten om zijn dagboek niet meer te lezen, en hij de mijne niet meer. Dat werkte inderdaad niet, maakte mij alleen maar verdrietiger.
En mijn ex zit hier niet op het forum dus dat scheelt
Reageren

Regels voor berichten