Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Flora & Fauna
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-06-2004, 20:58
obmod
obmod is offline
wij hebben echt een superlieve hond, ze loopt altijd bij mij in de buurt enzo ze is helemaal gek van me, ze is een kruising tussen mechelse herder en een groenedaler... ik heb nog geen foto van haar... maar hier lijkt ze wel een beetje op:
(ja dit verhaal is wel serieus...!!! en de waarheid!!!)

zoals ik al zei is ze heel lief, ze doet helemaal niemand kwaad, gromt nooit, houd veel van knuffelen enzo... we wonen nogal vrij, in het bos, met een paar buren aan een pad.... dus de hond heeft alle ruimte, ze blaft wel als er mensen langs komen... maar welke hond doet dat nou niet zijn/haar terratorium bewaken zeg maar, ze blaft 1x meestal en dan snuffelt ze even bij die persoon die langs komt... nix aan de hand verder...
nou net gebeurde er iets... ik was buiten aan het werk.... mijn buurman kwam langs op zijn fiets, lady (mijn hond) blaft 1x loopt naar hem toe om te snufflen... en hij geeft haar een gigantisch harde schop, de hond heel erg janken... ik zag het gebeuren en spring op.... woedend werd ik... echt onwijs!...
ik vlieg hem aan mijn buurman... mijn moeder kwam aanrennen en hield mij tegen... (ik ben nogal breed gebouwd en dat is geen eigendunk!) maar anders had ik hem echt zijn hersenpan in geslagen... en hij zei dat de hond hem aanviel en dat ze haar tanden liet zien, en ik zag zelf dat ze dat NIET deed... ze heeft nog nooit iemand kwaad gedaan en dat zal ze ook niet doen ook... maar ik ben daar echt boos over...

Wat denken jullie hierover? Heb je zelf al eens zoiets meegemaakt?

Laatst gewijzigd op 02-06-2004 om 05:20.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 01-06-2004, 21:00
annetjuh
annetjuh is offline
ohjah,
das kut zal ff met je buurman praten en vertellen dat het zelf een agressiefe hond is.
en jah als het zo was honden hebben mensenkennis
Oud 01-06-2004, 21:03
Verwijderd
Heb je hem toevallig verbaal bedreigd?

Zo nee, dan zou ik hem aanklagen, als ik jou was.
Met citaat reageren
Oud 01-06-2004, 21:04
miro
miro is offline
hmmz ja en wat wil je hier nu mee? (bovendien hoort deze op flora en fauna).

Tja lullig, hond voortaan bij hem uit de buurt houden, klinkt raar maar verder valt er denk ik weinig aan te doen.
Met citaat reageren
Oud 01-06-2004, 21:13
annetjuh
annetjuh is offline
Citaat:
obmod schreef op 01-06-2004 @ 22:01 :
STFU(Shut The Fuck Up)
alleen serieuze reacties
please ik meen het serieus maar jah.
nu begrijp ik het misschien wel.
de hond gedraagt zich als de baas of anders om.

ik zou dat echt tegen mijn buurman zeggen heb ik trouwens al eens gezegd (met die vent hebben we toch al ruzie en die vent is bang voor honden)
nog iets te zeiken sukkel
Oud 01-06-2004, 21:19
maf fluitketeltje
maf fluitketeltje is offline
Ok ten eerste hoop ik dan dat ze qua karakter meer mechel dan Groenendaeler is want groenendaelers kunnen daar onzeker van worden. Maar ok euhm, ja belachelijk maar wat is je vraag precies? Je buurman kletst onzin want als een hond tanden ontbloot is dat een bedreiging die hij in dat geval niet gerespecteert heeft en aangezien je hond op jouw terein was, had ie dat naar mijn idee wel moeten doen. Als jouw hond niet agressief is, zal ze ws geen tanden ontblooty hebben want dat doen honden niet bij het waken.
Ik weet niet wat je vraag verder was maar je kunt voor de zekerheid bordjes plaatsen dat men moet oppassen voor je hond ookal weet jij ook wel datze niet echt iets doet, als die bordjes er duidelijk staan kunnen ze je namelijk niets maken.

En Belgische herders zijn .
Oud 01-06-2004, 21:44
Verwijderd
Wat een idiote buurman zeg
Je zou 'm bijna aangeven bij de politie, maarja daar moet je ook nog mee uitkijken, want als mensen gaan beweren dat jouw hond vals is ofzo heb je bestwel een probleem.

Ik hoop dat de hond er geen rare stoornissen aan over zal houden, maar damn.. er moet toch iets aan die buurman te doen zijn, dit is echt abnormaal. Dierenmishandeling.

Verder verwijder ik een aantal reacties uit dit topic, ik heb al eerder gezegd: als je een topic niet leuk of raar vindt, reageer dan gewoon niet.

En dan nog iets: dit topic gaat naar Flora en Fauna, daar past het denk ik beter.
Met citaat reageren
Oud 02-06-2004, 05:22
murwari
murwari is offline
Tsja, het hoort op Flora en Fauna.. Maar op Fauna en Flora moet je wel een duidelijke vraag in je topic hebben als je wil dat het open blijft. Ik heb bij dezen een vraagstelling toegevoegd. En we zullen nu eens even kijken hoe het topic loopt.
Oud 02-06-2004, 11:25
AngelLena
AngelLena is offline
Ik heb ook wel zoiets meegemaakt. Maf Fluitketeltje kent mijn hond wel en zal kunnen vertellen dat het beestje nooit een vlieg kwaad zal doen tenzij hij zich echt bedreigd voelt, maar dat is natuurlijk logisch.
En hond valt niemand aan tenzij hij zich bedreigd voelt of als er ergens een kronkel zit die er niet hoort. Als een hond op een normale manier op je af komt lopen om te snuffelen en hij krijgt vervolgens een schop, dan is de kans natuurlijk wel groot dat de hond eerder van zich af zal gaan bijten en minder vertrouwen gaat krijgen in de mens. Dus je zult dan op alle mogelijke manieren moeten proberen dan vertrouwen terug te winnen.
Bij mijn hond was dat ook het geval. Hij blaft altijd even als er iemand langskomt, maar zal eerder het hazenpad nemen dan dat ie iemand naar de keel vliegt, het beestje zou net weglopen en toen ontving ie een rotschop van 1 of andere mongool die dacht dat mijn hond hem aan wou vallen. Met dat soort mensen heb ik ten eerste medelijden aangezien ze tonen absoluut geen verstand van honden te hebben en ook niet weten hoe ze met het beestje om moeten gaan. Daarnaast word ik natuurlijk vreselijk kwaad en zal die man ook zeker op het hart drukken dat als hij dat nog een keer flikt hij toch echt met mij of met de politie te maken krijgt en hem vriendelijk bedanken namens mijn hond voor de angst en het onvertrouwen wat hij bij de hond opgeroepen heeft. Tenzij je echt bedreigd wordt, wat hij niet kan aantonen, mag hij zonder toestemming geen poot uitsteken naar die hond, dat doet hij wel, dus is hij strafbaar.
Oud 02-06-2004, 12:20
Jaegermeister
Jaegermeister is offline
Ik vind de schuld ligt bij de HONDENEIGENAAR, hij moet dat beest aanleinen. Stel je bent aan het wandelen of aan het fietsen en een keer komt er een hond op je af draven. Je weet niet wat er in die beest omgaat, misschien wil hij spelen of snuffelen of hij wil je aanvallen (zoiets kun je natuurlijk niet ruiken). Nu kan je wel boos zijn op die buurman(ook wel een beetje terecht), maar stel die hond draft naar die buurman toe en bijt hem gelijk wat dan????

Nu ben ik niet de persoon om alle honden die op mij afkomen gelijk voor de bek te schoppen.
Oud 02-06-2004, 13:25
AngelLena
AngelLena is offline
Citaat:
Jaegermeister schreef op 02-06-2004 @ 13:20 :
Ik vind de schuld ligt bij de HONDENEIGENAAR, hij moet dat beest aanleinen. Stel je bent aan het wandelen of aan het fietsen en een keer komt er een hond op je af draven. Je weet niet wat er in die beest omgaat, misschien wil hij spelen of snuffelen of hij wil je aanvallen (zoiets kun je natuurlijk niet ruiken). Nu kan je wel boos zijn op die buurman(ook wel een beetje terecht), maar stel die hond draft naar die buurman toe en bijt hem gelijk wat dan????

Nu ben ik niet de persoon om alle honden die op mij afkomen gelijk voor de bek te schoppen.
Een hond bijt niet gelijk en dat kan je zien aankomen. Als de hond zijn tanden laat zien, zijn staart recht naar achteren houdt en de oren plat in de nek heeft, dan weet je dat het foute boel is kan je het beste idd die hond van je afschoppen en naar de eigenaar toe stappen, want met die hond is dan iets mis en moet buiten aangeleind zijn. Honden die geen vals gedrag vertonen, zich niet bedreigd voelen maar gewoon op een normale manier waaks zijn en een keertje blaffen als er iemand voorbij komt, vrolijk naar je toe komt voor een snuffeltje, daar is niets mee aan de hand en hoef je dus niet van je af te schoppen, daar MAAK je een hond juist vals van en geef em eens ongelijk...
Oud 02-06-2004, 14:11
Verwijderd
Citaat:
AngelLena schreef op 02-06-2004 @ 14:25 :
Een hond bijt niet gelijk en dat kan je zien aankomen.
Sommige honden doen dat wel (ik heb het niet over de hond van TS). En niet iedereen kan dat zien aankomen, niet elke hond reageert op dezelfde en niet in iedere situatie laat een hond hetzelfde gedrag zien.

@TS: Staat er een hek om jullie tuin en liep je hond in jullie tuin? Of niet? Zo niet, dan had ie idd aangelijnd moeten zijn, daar ben ik het op zich wel mee eens.

Maar dat is nog geen excuus om een hond te trappen. Ik zou die man er idd op aanspreken. Hoe reageert hij normaal gesproken eigenlijk op jullie hond en/of op andere honden?
Met citaat reageren
Oud 02-06-2004, 15:07
hodelahitie
hodelahitie is offline
Sorry hoor, maar jouw buurman is echt een sukkel om het maar even aardig te zeggen. Ik zou iemand echt aanvallen als ze dat bij mijn hond zouden doen (niet dat dat nodig zou zijn want die bijt toch wel terug) Maar meestal zijn de mensen wel bang voor mijn hond, dadt ze er niet echt langsgaan etc. Het is een Mechelaartje en best wel fel, maar ze doet bijna niemand kwaad.

Bijna niemand staat er omdat mijn hond sommige mensen gewoon niet mag. Ik weet niet of jou hond dit misschien ook heeft bij je buurman? Van mijn hond weet ik wel dat ze van kleins af aan een kennis van mijn vader niet mag. Daartegen begon ze echt te grommen. Maar het kan natuurlijk ook zijn dat ze heeft aangevoeld dat mijn moeder hem niet mag. Maar stel dat jouw hond zoiets tegen de buurman heeft... dan kun je er denk ik weinig aan doen. Dit is natuurlijk wel een "stel dat..." ik weet ook niet hoe het precies zit. Dus ik zou wel uitkijken met hem aangeven eigenlijk.
Met citaat reageren
Oud 02-06-2004, 16:11
Dzjes
Dzjes is offline
Ik neem aan dat je buurman jouw hond wel kende,en dus ook zou weten dat je een heel lieve hond hebt,
dus de schuld ligt volkomen bij hem. Je kan hem dan ook aangeven, maar ik zie hiervoor wel opletten, want uiteindelijk kan daar nog veel ellende van komen.

Ik ken zelf ook zo iemand, en die heeft een heel erg lieve duitse herder.. Maar de laatste tijd reageert het beestje erg agressief op vreemde mensen. De 'eigenaars' vonden ook regelmatig stenen in het hok van de hond etc..
Nu is gebleken dat de buurman altijd met stenen naar de hond gooide, de hond treiterde met een stok, als zij niet thuis waren de hond gaan schoppen of slaan met iets door het hok heen (andere mensen hebben dit gezien)..
er zijn dus nog eikels op de wereld Let wel op dat jouw buurman ook zoiets niet met jouw hond durft te doen, uiteindelijk kan het beest echt trauma's oplopen..
Met citaat reageren
Oud 02-06-2004, 17:11
lindaxxxies
lindaxxxies is offline
in jouw plaats had ik die vent ook een rotschop gegeven (ook als ben ik maar een klein meisje) en niet zo'n kleintje ook!
goed gedaan!!
Met citaat reageren
Oud 02-06-2004, 17:55
murwari
murwari is offline
Ik zag een keer een kind allemaal takken gooien naar mijn kat. Toen ik naderde stopte hij meteen: 'o sorry ik wist niet dat het jouw kat was'. Ik heb toen duidelijk gemaakt dat ook al was het mijn katniet je zoiets niet doet.

Wat betreft jou situatie zou ik die man zeker aanspreken, wat ik verder zou doen kan ik me niet echt inbeelden.
Oud 03-06-2004, 07:46
Jaegermeister
Jaegermeister is offline
Citaat:
AngelLena schreef op 02-06-2004 @ 14:25 :
Een hond bijt niet gelijk en dat kan je zien aankomen. Als de hond zijn tanden laat zien, zijn staart recht naar achteren houdt en de oren plat in de nek heeft, dan weet je dat het foute boel is kan je het beste idd die hond van je afschoppen en naar de eigenaar toe stappen, want met die hond is dan iets mis en moet buiten aangeleind zijn. Honden die geen vals gedrag vertonen, zich niet bedreigd voelen maar gewoon op een normale manier waaks zijn en een keertje blaffen als er iemand voorbij komt, vrolijk naar je toe komt voor een snuffeltje, daar is niets mee aan de hand en hoef je dus niet van je af te schoppen, daar MAAK je een hond juist vals van en geef em eens ongelijk...
Als je nou bang bent van honden(dat ik niet ben), vroeger eens goed gebeten door z'n beest. Dan zie je echt niet meer het verschil of dat beest nou vrolijk of aggresief op je afkomt. Sommige gaan uit angst harder fiesten en weer andere gaan gelijk schoppen, want immer de eerste klap is een daalder waard. Die hond is van de eigenaar en die is er verantwoordelijk voor. HIJ moet er voor zorgen dat dat beest niet zomaar de straat op kan rennen en achter voorbijganger aan gaat. Had de eigenaar hiervoor gezorgt dan had dat incident met die trap ook nooit plaats gevonden.
Oud 03-06-2004, 07:47
Jaegermeister
Jaegermeister is offline
Citaat:
Dzjes schreef op 02-06-2004 @ 17:11 :
Ik neem aan dat je buurman jouw hond wel kende,en dus ook zou weten dat je een heel lieve hond hebt,
dus de schuld ligt volkomen bij hem. Je kan hem dan ook aangeven, maar ik zie hiervoor wel opletten, want uiteindelijk kan daar nog veel ellende van komen.

Ik ken zelf ook zo iemand, en die heeft een heel erg lieve duitse herder.. Maar de laatste tijd reageert het beestje erg agressief op vreemde mensen. De 'eigenaars' vonden ook regelmatig stenen in het hok van de hond etc..
Nu is gebleken dat de buurman altijd met stenen naar de hond gooide, de hond treiterde met een stok, als zij niet thuis waren de hond gaan schoppen of slaan met iets door het hok heen (andere mensen hebben dit gezien)..
er zijn dus nog eikels op de wereld Let wel op dat jouw buurman ook zoiets niet met jouw hond durft te doen, uiteindelijk kan het beest echt trauma's oplopen..
o,ja die man trapte misschien uit noodweer en nu is hij al gelijk een dierenbeul die honden met stenen begooit
Oud 03-06-2004, 16:52
wiebenik
wiebenik is offline
Ik ben het er op zich wel mee eens dat de hond niet voorbijgangers moet gaan besnuffelen, dat is op te lossen door gewoon een hek neer te zetten. Het kan behoorlijk uit de hand lopen als er een keer iemand langsloopt die bang is voor honden en misschien is die buurman dat ook wel. Honden kunnen heel gemeen zijn als ze merken dat er iemand bang voor ze is.
Mijn hond doet ook geen vlieg kwaad, maar als er een meneer op zijn fiets voorbijkomt die bang voor hem is gaat hij als een gek tekeer. Desondanks heeft hij nog nooit proberen te bijten hoor, maar hij maakt er wel een machtsspelletje van door flink te blaffen en te grommen. Dus ik kan me voorstellen dat die buurman misschien geschrokken is van jouw hond, ookal liet hij niet zijn tanden zien. Toch vind ik dat geen reden om een hond dan maar gelijk te schoppen Maarja mensen doen rare dingen als ze bang zijn
Oud 03-06-2004, 19:49
AngelLena
AngelLena is offline
Citaat:
Jaegermeister schreef op 03-06-2004 @ 08:46 :
Als je nou bang bent van honden(dat ik niet ben), vroeger eens goed gebeten door z'n beest. Dan zie je echt niet meer het verschil of dat beest nou vrolijk of aggresief op je afkomt. Sommige gaan uit angst harder fiesten en weer andere gaan gelijk schoppen, want immer de eerste klap is een daalder waard. Die hond is van de eigenaar en die is er verantwoordelijk voor. HIJ moet er voor zorgen dat dat beest niet zomaar de straat op kan rennen en achter voorbijganger aan gaat. Had de eigenaar hiervoor gezorgt dan had dat incident met die trap ook nooit plaats gevonden.
Ben zelf ook flink gebeten door een mechelaar. Gat dwars door mijn hand heen, 5 weken in verband rondgelopen. Maar ben nooit bang voor honden geweest, en ben dat nog steeds niet, ondanks die beet, omdat ik weet dat die vooral uit angst voortkwam.
Als het beest mij zonder reden aanvalt, ja, dat krijgt ie een schop en ga ik een hartig woordje met de eigenaar praten, als een beet een reden heeft, dan kan je daar niet zoveel tegen beginnen, al helemaal niet als het op de hond zijn eigen terrein is.

Natuurlijk is het altijd wijs om een hek om je terrein heen te plaatsen als je je hond buiten laat en je weet dat ie achter mensen aanloopt. Maar wees reeel, het is je buurman! Daar loopt dat beest waarschijnlijk elke dag eventjes achteraan. Die zal dan toch ook zeker wel weten dat het beestje niets zou doen. En zonder dat het beestje maar enige dreiging heeft geuit, verkoopt ie em een rotschop. Dan zeg ik: schop terug verkopen, en niet zachtjes ook.
Oud 07-06-2004, 16:25
sexylexy
sexylexy is offline
Hij mag je hond niet gewelddadig behandelen, dat was in 1993 verboden geloof ik. En als je hem aangeeft bij de politie gaan ze vast zeiken dat je hond vals is . dus eigenlijk gewoon bij die man uit de buurt houden.
Oud 10-06-2004, 21:33
Eend
Eend is offline
Dat zijn mensen die eigen rechter spelen. Een hond mag je nooit en te nimmer schoppen of slaan. Spreek hem dan gewoon streng toe om te laten zien we de baas is. Geweldplegen bij dieren is zelfs strafbaar
Oud 12-06-2004, 15:55
Jaegermeister
Jaegermeister is offline
Citaat:
Eend schreef op 10-06-2004 @ 22:33 :
Dat zijn mensen die eigen rechter spelen. Een hond mag je nooit en te nimmer schoppen of slaan. Spreek hem dan gewoon streng toe om te laten zien we de baas is. Geweldplegen bij dieren is zelfs strafbaar
, ik denk dat je een hond niet streng gaat toespreken als z'n beest in aan je scheenbeen hangt met zijn tanden diep in het vlees.

En volgens mij is geweldplegen bij mensen ook strafbaar
Oud 12-06-2004, 22:35
PV
PV is offline
Citaat:
Jaegermeister schreef op 12-06-2004 @ 16:55 :
, ik denk dat je een hond niet streng gaat toespreken als z'n beest in aan je scheenbeen hangt met zijn tanden diep in het vlees.

En volgens mij is geweldplegen bij mensen ook strafbaar
Als een hond dat doet heb je het er naar gemaakt, een hond doet dat echt niet zomaar uit zichzelf (uitzonderingen heb je altijd natuurlijk).
Met citaat reageren
Oud 13-06-2004, 12:31
miro
miro is offline
Citaat:
Eend schreef op 10-06-2004 @ 22:33 :
je hond niet aangelijnd houden als ie mensen bijt is ook strafbaar.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 13-06-2004, 19:33
Jaegermeister
Jaegermeister is offline
Citaat:
PV schreef op 12-06-2004 @ 23:35 :
Als een hond dat doet heb je het er naar gemaakt, een hond doet dat echt niet zomaar uit zichzelf (uitzonderingen heb je altijd natuurlijk).
Vooral die zin "uitzonderingen heb je altijd natuurlijk"
Meer hoe ik denk niet te zeggen!
Oud 13-06-2004, 19:39
naam onbekend
naam onbekend is offline
Citaat:
Jaegermeister schreef op 13-06-2004 @ 20:33 :
Vooral die zin "uitzonderingen heb je altijd natuurlijk"
Meer hoe ik denk niet te zeggen!
Precies. Honden zijn nooit 100% te vertrouwen. Zelfs al heb je ze al jaren in huis.

Hoewel ik in dit geval wel denk dat de schuld bij die man ligt. Hij begon immers te trappen.
Oud 15-06-2004, 02:20
p-chez
p-chez is offline
Als je hond echt niet aanvalde, of leek alsof ie dat van plan was, dan verdient je buurman ook niks anders dan slaag voor zo'n actie.
Oud 15-06-2004, 19:06
Eend
Eend is offline
Citaat:
miro schreef op 13-06-2004 @ 13:31 :
je hond niet aangelijnd houden als ie mensen bijt is ook strafbaar.
Als ie op eigen terrein loopt en er een bordje met; "Pas op! Hier waak ik!"of; "Brake in! Make her day!" op het hok oid hangt, dan is het niet meer strafbaar. Dan is het eigen verantwoordelijkheid van die persoon die het teretoium betreed van de hond.
Oud 15-06-2004, 22:47
miro
miro is offline
Citaat:
Eend schreef op 15-06-2004 @ 20:06 :
Als ie op eigen terrein loopt en er een bordje met; "Pas op! Hier waak ik!"of; "Brake in! Make her day!" op het hok oid hangt, dan is het niet meer strafbaar. Dan is het eigen verantwoordelijkheid van die persoon die het teretoium betreed van de hond.
Sorry, ik had niet gelezen dat de TS zon bordje had....Dat zijn buurman over zijn eigen terrein fietst lijkt me ook een btje raar.
Met citaat reageren
Oud 17-06-2004, 13:33
Eend
Eend is offline
Citaat:
miro schreef op 15-06-2004 @ 23:47 :
Sorry, ik had niet gelezen dat de TS zon bordje had....Dat zijn buurman over zijn eigen terrein fietst lijkt me ook een btje raar.
Nee, ik ook niet, maar het ging erom, dat jij wel gelijk had, tenzij de eigenaar van de hond zo'n bordje had
Oud 22-08-2004, 19:17
bloemkool
bloemkool is offline
nu ik dit lees, moet ik denken aan iets wat mij 10 jaar geleden overkwam (jaja ik word oud)

ik was toen 8 jaar oud en mocht een eind wandelen met de honden van mijn tante, een newfoundlander en een labrador. twee goeiige loebassen die geen vlieg kwaad doen. mn broer en ik lopen door de wijk met deze twee honden en ineens ziet de newfoundlander een kat in een tuin en stormt erop af. aangezien het nogal een bakbeest was en ik met mijn 8 jaartjes niet zo sterk, kon ik m niet houden. gelukkig deed de hond niks bij de kat alleen snuffelen. dan komt ineens de bewoner van dat huis naar buiten en begint te schelden dat we op moeten rotten en geeft de hond een trap. daarop werd ik nijdig en ik schold m uit voor dierenbeul. vervolgens komt de man achter ons aan (broer en honden rennen vooruit, ik was niet zo snel) in een steeg haalde ie me in en kneep me keel dicht. gelukkig kwam mn broer eraan, de man schrok daarvan en liet los en ging snel terug zn huis in. ik heb de man nooit aangegeven, maar weet wel waar ie woont....achteraf had ik m graag willen aangeven voor mishandeling.
Oud 26-08-2004, 18:17
Jaegermeister
Jaegermeister is offline
Citaat:
Eend schreef op 15-06-2004 @ 20:06 :
O, en als ik een een bordje bij mijn deur hang met de tekst er op; Elke inbreker wordt direct neergeknalt. Wil nog niet zeggen dat ik ze daadwerklijk om zeep mag helpen.

Maar hoezit het met mensen die dagelijks bij jou aan de deur moeten komen zoals een postbode?
Reageren

Regels voor berichten