Pfff ik ben alles kwijt idd, het kostte me ongeveer:
2,5 liter bloed
7,5 liter zweet
4,6 liter traan
en 7 kilo leverworst
Jep, inpakken, bonnetje erbij, hier met die tas, flikker op met je zegels, nee geen bonuskaart en al helemaal geen airmiles, ook geen kutpoppetjes die schijnen te lijken op die miljonairs van de televisie....gewoon mijn spulletjes geven, kom maar hier.....
HEBBES!
En nu is het rennen geblazen, door die kloteschuifdeuren, de straat op, langs die irritante muzikant die geld vraagt. En waarom? Niemand weet het! Is er genoeg tas om mijn spulletjes te vervoeren? Het plastic piept en kraakt, het scheurt half en misschien wel iets van drie kwart. De Bermuda onder de scheur is t nu, ik ren, ik ren....Waar is hier de uitgang? Nog 30 meter. Auto's op de stoep, biobakken, kinderen, kinderen uit bijstandsgezinnen, kinderen die zichzelf jeugddelinquentjes mogen noemen, kinderen zonder papa, kinderen met papa maar waar? Allemaal aan de kant, ik moet schrijven, ik ren, ik ren....de sleutel......waar? links, achter? Nee rechts, rechts zit de sleutel...Ruik ik angst? Nee, niet van mij....de rest heeft angst...wat? Waar? Achter mij? Ga weg! Mensen kijken naar mij, ik voel het! Klotesleutel in het slot, deur open....Kamertje links in snel! NU......
Ik ga zitten, scherm aan en ik schrijf....
Pfffffff en de letters staan er....ze dansen!
Enfin....wat een mytische dinsdag dan maar weer
Tataa!