Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Drugs & Alcohol
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-09-2004, 17:50
Romie
Romie is offline
heey,

ik had een vraagje, a.s. zaterdag ga ik met een vriend drugs proberen (ws xtc, maar dat weet ik nog niet zeker)
maar die vrijdag daarop volgt moet ik naar het ziekenhuis om:
-een echo te maken
-bloed te prikken
-urine in te leveren

dit is gewoon voor controle omdat ik wat met mn nieren heb.

maar...kunnen zij er dan ook iets van zien, dat je "wat" hebt gehad zeg maar?
en hoe lang duurt het voordat xtc is uitgewerkt?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 08-09-2004, 17:51
little nemo
little nemo is offline
waarom doe je t dan niet gewoon een weekje later..?
Oud 08-09-2004, 17:56
Type
Type is offline
de meeste dingen zijn wel te traceren zeg maar, het is alleen de vraag of ze erop gaan/mogen testen...

voor de zekerheid een weekje later doen (wat nemo al zei) is idd geen overbodige luxe imo.
Oud 08-09-2004, 18:17
Romie
Romie is offline
t kan alleen a.s. zaterdag...
Met citaat reageren
Oud 08-09-2004, 18:21
Verwijderd
tuurlijk niet, je wilt graag a.s. zaterdag, maar er komen nog 1000den zaterdagen dat het kan.
Alleen ik weet jou situatie niet, hoe oud je bent en hoe lanmg je van huis weg kan blijven. En is het de eerste drugs die je probeerd en welke ervaringen heb je met andere drugs.

Ook belangrijk, waarom wil je graag xtc proberen
Met citaat reageren
Oud 08-09-2004, 18:22
reeko
reeko is offline
en wat dan nog als ze dat zien in het ziekenhuis, die dokters hebben toch beroepsgeheim
Met citaat reageren
Oud 08-09-2004, 18:25
Verwijderd
ja opzich, voor het ziekenhuis hoef je het niet te laten...ze zullen er niks van zeggen en waarschijnlijk zien ze het niet eens, omdat ze er niet op controleren
Met citaat reageren
Oud 08-09-2004, 18:35
Verwijderd
Wat Oma zegt.

Het is aan te tonen via die tests, maar alleen als ze doelgericht daarna zoeken.

Mochten ze op de een of andere reden wel wat in je bloed vinden wat ze niet bevalt, zullen ze het niet doorgeven aan je ouders.

Maar als ik jou was zou ik gewoon "just in case" even wachten.
Met citaat reageren
Oud 08-09-2004, 18:42
mind
mind is offline
lekkere adviezen hier :-/
Als je "wat" aan je nieren hebt moet je geen xtc gebruiken, zo simpel ligt dat.
Als je precies weet wat het is kun je het overwegen, maar xtc nemen zonder te weten wat er mis is met je nieren lijkt me niet slim.
Oud 08-09-2004, 18:43
Type
Type is offline
Citaat:
mind schreef op 08-09-2004 @ 19:42 :
lekkere adviezen hier :-/
Als je "wat" aan je nieren hebt moet je geen xtc gebruiken, zo simpel ligt dat.
Als je precies weet wat het is kun je het overwegen, maar xtc nemen zonder te weten wat er mis is met je nieren lijkt me niet slim.
mja, ik nam aan, aangezien ze voor controle ging, dat ze weet wat ze aan haar nieren heeft.
Oud 08-09-2004, 19:52
mind
mind is offline
ze gaat idd voor controle, maar ze zegt zelf "wat".

zowieso is het een vaag bericht:
Citaat:
a.s. zaterdag ga ik met een vriend drugs proberen (ws xtc, maar dat weet ik nog niet zeker)
wat een lekkere verstandige mensen wonen er toch op dit bolletje.
[neem dit niet te serieus modus]
Nouja volgens de wet van Darwin zullen alleen de mensen/dieren die het meeste geschikt zijn om te evolureren (sterksts, slimst) overleven/voortplanten. Al lijkt het er sterk op dat het omgekeerde aan de gang is
[/neem dit niet te serieus modus]
Oud 08-09-2004, 21:00
Romie
Romie is offline
nee k weet niet precies wat ik aan mijn nieren heb, maar ik heb het al jaren, 1 of andere afwijking. niet heel ernstig, ben dr eerder al aan geopereerd.

en ja ik dacht ook al...beroepsgeheim

en ja genoeg andere zaterdagen, maar dat is pas over eeuwen en k moet ongeveer tegen half 12 thuis zijn, en ik neem t dan tegen een uur of kwart voor 7 ofzo
Met citaat reageren
Oud 08-09-2004, 21:07
Verwijderd
Hoe oud ben je he?
Je moet gewoon relaxed de tijd nemen voor drugs. Van 7 tot 12 is te krap, het duurt namelijk ook nog wel een tijdje voordat het begint te werken, en het is pas na 4 tot 6 uur uitgewerkt, en dan heb je vaak ook nog een soort na-waas (tenminste ik dan). Dan kom je waus thuis en kun je niet slapen en ben je bang dat je ouders het zien en weet ik veel wat..dan raak je in paniek en dat is echt niet chill als je drugs op hebt.
Tis duidelijk niet verstandig om het te nemen he, en je hebt toch geen haast, dan wacht je toch nog een half jaar ofzo.
En zoals ik tegen iedereen altijd zeg, heb je er wel veel over gelezen?
Waarom wil je het eigenlijk zo per se nemen?
Met citaat reageren
Oud 08-09-2004, 21:17
Romie
Romie is offline
Citaat:
Oma schreef op 08-09-2004 @ 22:07 :
Hoe oud ben je he?
Je moet gewoon relaxed de tijd nemen voor drugs. Van 7 tot 12 is te krap, het duurt namelijk ook nog wel een tijdje voordat het begint te werken, en het is pas na 4 tot 6 uur uitgewerkt, en dan heb je vaak ook nog een soort na-waas (tenminste ik dan). Dan kom je waus thuis en kun je niet slapen en ben je bang dat je ouders het zien en weet ik veel wat..dan raak je in paniek en dat is echt niet chill als je drugs op hebt.
Tis duidelijk niet verstandig om het te nemen he, en je hebt toch geen haast, dan wacht je toch nog een half jaar ofzo.
En zoals ik tegen iedereen altijd zeg, heb je er wel veel over gelezen?
Waarom wil je het eigenlijk zo per se nemen?
ik ben 16
en van 7tot12 is wel krap ja, maar mn moeder ligt dan waarschijnlijk al op bed. en waarom perse...ja het lijkt mij gewoon echt mooi, mijn zus heeft het ook al 3x ofzo gedaan, en veel over gelezen, ja, ik weet ook wel dat het riskant is, stel dat het verkeerd spul is ofzo. maar als je zo over alles gaat denken in het leven...
Met citaat reageren
Oud 08-09-2004, 21:18
Romie
Romie is offline
ik neem trouwens geen hele hoor, kwart of halve?
Met citaat reageren
Oud 08-09-2004, 21:25
Verwijderd
Dude doe het gewoon niet, je moet het alleen nemen als je verder geen verplichtingen heb, gewoon als je zat tijd hebt, niet "ff snel tussendoor". Dan ben je echt dom bezig, maar ok, kwart is wel erg weinig, halve is prima.
Met citaat reageren
Oud 08-09-2004, 21:35
Romie
Romie is offline
hmm, ja dus...ja ik kan t beter doen als ik "uitga" alleen mijn vriendinnen gaan daar never mee akkoord.
k moet n avond hebben dat ik vet de tijd heb...*denkdenk*
kwart te weinig? nou dan halve...
Met citaat reageren
Oud 08-09-2004, 21:42
Zero-Zero
Zero-Zero is offline
eens met mind
Oud 08-09-2004, 21:45
Verwijderd
juh dat met je nieren is natuurlijk sowieso kut, maar alleen jij kan bepalen of je het kan nemen of niet. Vriendin van mij heeft ook een soort 'aandoening', maar kan wel een heel enkele keer drugs nemen. Natuurlijk beter van niet...
Met citaat reageren
Oud 08-09-2004, 21:50
Romie
Romie is offline
ja dat is wel kut ja, want ik wou ook een keer dxm proberen ofzo, en dat kon toen dus ook niet. maar goed, dr staat ook op ibuprofen ofzo dat je als je problemen hebt met je nieren je dat niet kunt nemen, en mijn huisarts zegt dat dat voor mij niet geld dus...

en ik heb er nu ook geen problemen meer mee, dat was eerder, ze zijn gewoon niet 100%.
Met citaat reageren
Oud 08-09-2004, 22:07
hasj
hasj is offline
xtc is ongeveer 24 tot 72 uur aantoonbaar in je urine, maar als ik jou was zou ik tog even w88. tis de eerste keer en je weet niet hoe het effect is op jou. en tot half 12 niet egt lang. er komen trouwens nog feesten zat. de eerste keer is het beter om gewoon er ruim de tijd ervoor te nemen zodat je weet wat het met je doet.
Met citaat reageren
Oud 08-09-2004, 22:08
zeventien
zeventien is offline
Waar ga je 't proberen? Lijkt me leuker om ook daadwerkelijk iets te 'doen' ipv op de bank zitten wachten tot het inslaat ...

En Oma heeft gelijk, verder.
Oud 08-09-2004, 22:12
Mafheid
Mafheid is offline
Mja, als ik jou was zou ik aan je dokter vragen of t je zoiets als xtc kan nemen met hetgeen wat je aan je nieren hebt. Waarschijnlijk zal ie t per defintie afraden, maar dan moet je erbij vragen of jij meer risico loopt dan andere of niet.

Ik raad t je af. Maarja, aan de andere kant, ik heb suikerziekte, en daarbij raden ze ook de meeste harddrugs af, maar inmiddels heb ik best wel veel soorten drugs genomen.... Maar pas nadat ik t wat meer ben gaan onderzoeken en er achter kam dat t wel meeviel met de gevaren, als je maar wat beter oplet (in mijn geval dan) en niet zover gaat als sommige mensen gaan.
Oud 08-09-2004, 22:15
Mafheid
Mafheid is offline
Citaat:
zeventien schreef op 08-09-2004 @ 23:08 :
Waar ga je 't proberen? Lijkt me leuker om ook daadwerkelijk iets te 'doen' ipv op de bank zitten wachten tot het inslaat ...

En Oma heeft gelijk, verder.
Xtc kan heel leuk zijn op de bank thuis, enn is zeker goed om de eerste keer bij iemand thuis te nemen, omdat je zo makkelijk bekent kan raken met de effecten enzo .
Oud 08-09-2004, 22:18
zeventien
zeventien is offline
Citaat:
Mafheid schreef op 08-09-2004 @ 23:15 :
Xtc kan heel leuk zijn op de bank thuis, enn is zeker goed om de eerste keer bij iemand thuis te nemen, omdat je zo makkelijk bekent kan raken met de effecten enzo .
Bardo, je bent een wijsneus.

Ik bedoel, zometeen zitten ze boven op iemands kamer, slaat 't in, krijgen ze de drang om te lopen oid... en dan moeten ze misschien langs ouders. (Dat gebeurde mij toen ik de 1e keer ging paddo-en... wat een feest )
Oud 08-09-2004, 22:25
Luna
Luna is offline
Citaat:
Mafheid schreef op 08-09-2004 @ 23:15 :
precies, zo heb ik het de 2e keer gedaan (maar wel in een huis zonder ouders)en het was ontzettend leuk. Grote ruimte om te dansen, chillen, eigen muziek te luisteren, te praten, knuffelen, wat je maar wilt..
En @TS, ik zou het niet dit weekend gaan doen, je moet sowieso ook 2 dagen erna niets te doen hebben want dan ben je waarschijnlijk behoorlijk brak en niet in staat echt iets te doen.. (naar mijn ervaring)
Oud 08-09-2004, 22:27
Mafheid
Mafheid is offline
Citaat:
zeventien schreef op 08-09-2004 @ 23:18 :
Bardo, je bent een wijsneus.

Ik bedoel, zometeen zitten ze boven op iemands kamer, slaat 't in, krijgen ze de drang om te lopen oid... en dan moeten ze misschien langs ouders. (Dat gebeurde mij toen ik de 1e keer ging paddo-en... wat een feest )
Mja, paddos is ook wat heftiger over t algemeen.. En verder raad ik XTC ook nie echt aan als er ouders beneden zitten, maar daar ging ik dus ook niet vanuit.
Oud 08-09-2004, 22:28
zeventien
zeventien is offline
Citaat:
Mafheid schreef op 08-09-2004 @ 23:27 :
Mja, paddos is ook wat heftiger over t algemeen.. En verder raad ik XTC ook nie echt aan als er ouders beneden zitten, maar daar ging ik dus ook niet vanuit.
Aye
Dan wens ik 't meisje bij deze veel plezier (en succes in het ziekenhuis) en ga ik slapen want-dat-moet-van-mijn-moeder.

Adieu ~
Oud 09-09-2004, 09:17
Verwijderd
Ik zou wachten tot na het onderzoek, je hebt nog genoeg tijd om je te amuseren met drugs en zooi. Pin je niet zo vast op dat je zaterdag de kans hebt, want je hebt die kans niet: veel te korte tijd. Neem het risico niet dat je moeder op bed ligt, want wat kan fout gaan op zo'n moment gaat meestal ook wel fout.

Zelf heb ik mijn 1e keer paddo's thuis genomen, mijn ouders waren wel thuis, maar ik sliep toen in een apart huisje achter in de tuin. Zoiets merkt niemand, zolang je maar in je kop houdt dat je niet naar binnen moet gaan.

Doe niet te dwaas door halsoverkop dingen te gaan doen en weet wat je wilt gaan nemen. Als je zaterdag toch iets wilt doen, blow dan, drink wat alcohol en neem ephedra. Leuke combi, geen van voorgaande dingen is meteen al iets ernstig (als je het beperkt) je hebt de wazigheid van de wiet, de roes van de alcohol en de ephedra maakt dat je niet te duf wordt van de wiet.
Ephedra alleen of ism alcohol is ook interessant.
Met citaat reageren
Oud 09-09-2004, 11:23
Verwijderd
Citaat:
mind schreef op 08-09-2004 @ 20:52 :
ze gaat idd voor controle, maar ze zegt zelf "wat".

zowieso is het een vaag bericht:

wat een lekkere verstandige mensen wonen er toch op dit bolletje.
[neem dit niet te serieus modus]
Nouja volgens de wet van Darwin zullen alleen de mensen/dieren die het meeste geschikt zijn om te evolureren (sterksts, slimst) overleven/voortplanten. Al lijkt het er sterk op dat het omgekeerde aan de gang is
[/neem dit niet te serieus modus]
Met citaat reageren
Oud 09-09-2004, 19:31
Romie
Romie is offline
nee natuurlijk doen we het niet thuis, maar ergens buiten. maar ik twijfel nog steeds, ik denk dat ik het inderdaad beter niet deze zaterdag kan doen. maar een andere keer.
nouja zoals ik al zei, mijn vriendinnen zijn nog al anti-drugs, ja eerder wouden ze wel eens blowen, maar dat ook niet meer. (hangt mij ook nogal de strot uit)
maarja, het probleem is, ik kan het wel doen als ik ga stappen, met kans dat mijn vriendinne vet pissig worden...en dan zijn er ook nog es zoveel bekenden... alsof die dat niet merken

en dat met mn nieren, dat zal heus wel los lopen. neem ik aan. ja en stel dat mijn moeder niet op bed ligt, en ik kom weer nog "onder invloed van" merkt ze dat dan meteen?
Met citaat reageren
Oud 09-09-2004, 19:56
Verwijderd
Je 1e keer, onder invloed van paddo's of xtc? Ja. Nu kan het loslopen, maar reken er niet op, jij weet nog niet hoe je lichaam gaat reageren, of je geest en je kunt dus ook niet bedenken dat je normaal bent aan het doen. Je kunt het wel denken, maar vaak genoeg is dat niet zo.

Ik zou het risico niet lopen als je kans hebt je ouders tegen het lijf te lopen.

Maar je hebt ook vrienden blijkbaar die er relaxed tov staan? Hebben zij ervaring, proberen ze je niets aan te smeren, mee te slepen in iets wat je eigenlijk niet wil, zijn het echte vrienden? Blijf daar dan eens een nachtje slapen.
Met citaat reageren
Oud 09-09-2004, 20:11
Verwijderd
huh? haar vrienden zijn juist zwaar anti
Met citaat reageren
Oud 09-09-2004, 20:25
Type
Type is offline
Citaat:
Oma schreef op 09-09-2004 @ 21:11 :
huh? haar vrienden zijn juist zwaar anti
behalve die vriend met wie ze drugs gaat proberen

Lees de FP
Oud 10-09-2004, 07:30
Romie
Romie is offline
ja mijn vrienden zijn dus zwaar anti.
op 1 jongen na (waar ik het dus mee wil proberen), maar daar gaan ze ook niet meer mee om (lang verhaal) alleen hij&ik kunnen het nog wel goed vinden, en we zijn ook wel al lang bevriend. hij probeert mij niet mee te slepen want hij vertelde dat hij wel eens wat anders deed dan blowen en toen heb ik zelf gezegd dat ik dat ook wel eens zou willen.
en ja bij iemand slapen, dat is dus geen optie want die zijn dus zwaar anti
Met citaat reageren
Oud 10-09-2004, 07:59
zeehond23
zeehond23 is offline
pluh! Als je iets aan je nieren hebt zouk eerst ff het onderzoek afwachten voor je wat gaat gebruiken. Dalijk ontploffen ze ofzo, en dan komt de AIVD ons de schuld geven omdat wij hier tips hebben gegeven!
Oud 10-09-2004, 14:47
Romie
Romie is offline
Citaat:
zeehond23 schreef op 10-09-2004 @ 08:59 :
pluh! Als je iets aan je nieren hebt zouk eerst ff het onderzoek afwachten voor je wat gaat gebruiken. Dalijk ontploffen ze ofzo, en dan komt de AIVD ons de schuld geven omdat wij hier tips hebben gegeven!
Met citaat reageren
Oud 10-09-2004, 18:02
Verwijderd
neem de helft van zeehonds post nooit serieus

maar wel als het over PCP gaat
Met citaat reageren
Oud 11-09-2004, 10:02
Big M
Big M is offline
Gewoon niks gebruiken
Met citaat reageren
Oud 11-09-2004, 12:53
Verwijderd
Citaat:
Big M schreef op 11-09-2004 @ 11:02 :
Gewoon niks gebruiken
mja ga maar buiten spelen ofzo en niet van die domme antwoorden geven.
Met citaat reageren
Oud 11-09-2004, 13:30
little nemo
little nemo is offline
...waarom wordt er hier telkens zo overdreven gereageerd als iemand zegt dat je gewoon uiberhaupt geen xtc oid moet gebruiken??
Oud 11-09-2004, 14:56
Wammus
Wammus is offline
Omdat ze alleen dat zeggen en (bijna) nooit met een betere reden komen dan dat het slecht voor je is wat we allemaal al weten.
Oud 11-09-2004, 16:48
Verwijderd
Citaat:
little nemo schreef op 11-09-2004 @ 14:30 :
...waarom wordt er hier telkens zo overdreven gereageerd als iemand zegt dat je gewoon uiberhaupt geen xtc oid moet gebruiken??
dit is een forum voor drugs en alcohol en niet tegen drugs en alcohol
Met citaat reageren
Oud 11-09-2004, 17:17
Mafheid
Mafheid is offline
Citaat:
EZBlade schreef op 11-09-2004 @ 17:48 :
dit is een forum voor drugs en alcohol en niet tegen drugs en alcohol
Dit is een forum over drugs en dus niet voor of tegen!

Een post met de text: "gebruik geen drugs" is op dit forum even bezwaarlijk als "gebruik drugs"
Oud 11-09-2004, 17:36
Mafheid
Mafheid is offline
Citaat:
wammus schreef op 11-09-2004 @ 15:56 :
Omdat ze alleen dat zeggen en (bijna) nooit met een betere reden komen dan dat het slecht voor je is wat we allemaal al weten.
Maar hoe slecht, dat weten de meeste nog niet. En de meeste (jonge) mensen hebben een te gebrekkige motivatie om te onderzoeken wat de gevolgen van drugs echt teweeg kunnen brengen en ook n te groot gebrek aan zelfbewustzijn om daadwerkelijk goed te kunnen overwegen of de mogelijke negatieve aspecten van drugs wel opwegen tegen hetgeen wat ze je geven.
Oud 11-09-2004, 20:13
little nemo
little nemo is offline
Citaat:
wammus schreef op 11-09-2004 @ 15:56 :
dan zou je ook kunnen vragen wat er dan zo slecht aan is of uitleggen waarom je het toch gebruikt ondanks dat je weet dat het slecht is, misschien als je wat meer zegt dan 'omdat het leuk is' dat ze beter begrijpen waarom je toch gebruikt
Oud 12-09-2004, 10:48
zeehond23
zeehond23 is offline
Citaat:
EZBlade schreef op 10-09-2004 @ 19:02 :
neem de helft van zeehonds post nooit serieus

maar wel als het over PCP gaat
ja maar vanaf waar werdt het niet serieus meer?
Oud 12-09-2004, 13:22
Wammus
Wammus is offline
Citaat:
little nemo schreef op 11-09-2004 @ 21:13 :
dan zou je ook kunnen vragen wat er dan zo slecht aan is of uitleggen waarom je het toch gebruikt ondanks dat je weet dat het slecht is, misschien als je wat meer zegt dan 'omdat het leuk is' dat ze beter begrijpen waarom je toch gebruikt
Ik heb al zovaak gevraagd wat er slecht aan is en krijg (bijna) nooit een antwoord wat veel verder gaat dan het is slecht voor je. En de discussie wat er zo leuk aan is hebben we geloof ik ook wel al een paar keer gehad. Maar goed.

Als ik heb geblowd leef ik meestal in een soort roes. Vind een heleboel prima en ga veel dieper nadenken over dingen. Ik leef zegmaar in een eigen gedachtenwereldje. Ik heb wel eens gehad dat er totaal niets door mn hoofd ging (terwijl ik behoorlijk veel sjit aan mn hoofd had). Nee ik zeg hiermee niet dat ik blow om mn problemen te vergeten ofzo. Maar omdat het relaxt is. Om bovengenoemde reden.

[edit] Ja ik weet wat er slecht aan is en dat je er blijvende schade aan kan overhouden. Kan het me wat schelen? Nee niet echt eigenlijk. Ik vind dat je dingen niet moet laten omdat ze slecht zijn. Dan kan je net zo goed niets meer doen en de hele dag in je bed blijven liggen. Mja das ook weer slecht voor je want dan eet en drink je niets en je lichaam heeft ook beweging nodig.
[/edit]

Laatst gewijzigd op 12-09-2004 om 13:29.
Met citaat reageren
Oud 12-09-2004, 14:40
DiaNNe>!!!
DiaNNe>!!! is offline
Citaat:
wammus schreef op 12-09-2004 @ 14:22 :
Ik heb al zovaak gevraagd wat er slecht aan is en krijg (bijna) nooit een antwoord wat veel verder gaat dan het is slecht voor je. En de discussie wat er zo leuk aan is hebben we geloof ik ook wel al een paar keer gehad. Maar goed.

Als ik heb geblowd leef ik meestal in een soort roes. Vind een heleboel prima en ga veel dieper nadenken over dingen. Ik leef zegmaar in een eigen gedachtenwereldje. Ik heb wel eens gehad dat er totaal niets door mn hoofd ging (terwijl ik behoorlijk veel sjit aan mn hoofd had). Nee ik zeg hiermee niet dat ik blow om mn problemen te vergeten ofzo. Maar omdat het relaxt is. Om bovengenoemde reden.

[edit] Ja ik weet wat er slecht aan is en dat je er blijvende schade aan kan overhouden. Kan het me wat schelen? Nee niet echt eigenlijk. Ik vind dat je dingen niet moet laten omdat ze slecht zijn. Dan kan je net zo goed niets meer doen en de hele dag in je bed blijven liggen. Mja das ook weer slecht voor je want dan eet en drink je niets en je lichaam heeft ook beweging nodig.
[/edit]
I totally agree
Oud 12-09-2004, 14:53
mind
mind is offline
Citaat:
wammus schreef op 12-09-2004 @ 14:22 :

[edit] Ja ik weet wat er slecht aan is en dat je er blijvende schade aan kan overhouden.
[/edit]
op welke blijvende schade doel je?
Reageren

Regels voor berichten