Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Geef dr eens een stevige knuffel en zeg haar dat je van haar houdt. En als je het moeilijk vindt om het haar te vertellen dan kan ook een knuffel of een aanraking al zoveel zeggen, of schrijf een brief. Doe gewoon je ding, zoals je altijd al deed. Het is moeilijk, het is verdrietig.. Zo zal het ook altijd blijven. Denk in ieder geval niet dat je voor haar blij moet zijn etc. Je mag best laten zien dat je het er moeilijk mee hebt. Dat zal zij ook wel hebben. Je mag best laten zien dat je er verdriet van hebt. Maar je oma gaat nooit helemaal weg. Ze zit in je hartje. En dat klinkt misschien heeeel erg stom, maar mijn oma zit in mij. Ze is bij mij met de dingen die ik doe. Ik kan haar trotse blik voor me zien hoe ze zou hebben gekeken met mijn diploma-uitreiking. Ik zat laatst op de wc bij mn opa (die woont bij ons in huis en heeft zijn eigen 'huisje' in ons huis) en toen dacht ik: Oma zou het hier GEWELDIG hebben gevonden. Vooral in die wc, want als ze naar de wc ging dan bleef ze daar uren met een puzzelboekje ![]() Ga eens met je oma wandelen of iets anders. Ik weet niet of ze dat nog kan. Geef haar als het ware een stukje van jezelf.. Iets wat zij ook kan koesteren en wat jij zult koesteren als ze overleden is.. Sterkte! |
![]() |
||
Citaat:
![]() en het moment zal nu wel moeten komen,dat ik iets zeg. want er is een kans dat ze naar zwitserland moet omdat ze straks in leiden haar minder goed konden helpen. het lijkt me echt vreselijk als ze zo lang weg moet. het idee dat ze ver weg gaat en niet meer terug komt is enorm beangstigend... |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
maar mijn oma zegt steeds. "het doet niet zeer". ik weet of het echt is. of dat ze mij verdriet wil besparen. omdat ik één keer bij haar in de buurt het ook niet meer kon uithouden en ook echt moest huilen. maar ze ziet alleen de zonnige kant van alles. echt knap, snap niet hoe ze het doet. maar ze zegt best wel vaak . "iedereen gaat vroeg of laat een keer dood,dat is niet te voorkomen". |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Voor haar zelf is het prettiger als ze de zonnige kant van dingen in ziet. Ze zal ook echt wel eens wat minder vrolijk en optimistisch zijn ed. Maar misschien heeft ze ook wel heel goede redenen om zo te doen en te zijn zoals ze doet en is. En idd: "iedereen gaat vroeg of laat een keer dood,dat is niet te voorkomen". En ze is waarschijnlijk al vrij 'oud' en misschien wel blij dat ze zo oud heeft mogen worden enz. Probeer er met haar over te praten, 'k denk niet dat dat echt kwaad kan. |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Dood gaan is iets wat ons allemaal te wachten staat en hoe ouder je wordt hoe groter de kans wordt, het de werkelijkheid en die doen we liever niet geloven en terecht. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik vind een natuurlijke dood erger dan iemand die zich doodrookt. Nu heb ik het even niet over de oma van Light Smiley want vroeger toen haar oma begon met roken was het nog niet bekend dat roken zo slecht was (mijn opa is ook gestorven door roken en dat heb ik hem nooit verweten), nee ik heb het over jongeren die nonchalent zeggen 'dood ga je toch' en vervolgens als ze kanker hebben lopen te miepen dat het een rotziekte is. |
![]() |
||
Citaat:
het is nu al een tijdje verder. en ik heb verteld dat ik van haar hield enzo. en verder gewoon zo normaal mogelijk gedaan. gewoon zijn zoals ik altijd ben. ik zie haar alleen nu steeds verder wegzakken. ze heeft steeds meer last van dingen en ik weet niet of het door die kanker komt of niet. maar ze ligt nu ook hele dagen op bed.... ![]() vanavond ga ik naar haar toe,en blijf ik er zodat ik morgen kan meehelpen met mijn opa's verjaardag |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]() ze vind het erger dat ze mijn opa verlaat als ze dood gaat,dan het feit dát ze dood gaat. en ik vind het ook steeds moeilijker om nara haar te gaan,omdat ze bij alles moet gaan huilen (en nee ik overdrijf haast niet) als ik iets geef,moet ze huilen,ga ik weg moet ze huilen,en toen we klinkten ook. misschien dat iemand een tip heeft hoe je daar mee om moet gaan? ik zie haar natuurlijk graag als ze wat blijer is enzo,en natuurlijk mag ze huilen,maar niet de hele tijd (kan niet dwingen ofzo weet ik) maar snap het gewoon allemaal niet meer. we hebben namelijk ook goed nieuws enzo gehad. misschien is het de spanning,maar ik denk dat er misschien meer is.... |
![]() |
||
Citaat:
![]() ik vind het idd niet echt doordacht van die mensen, maar goed. verder weet ik eigenlijk niet wat je moet doen. als zij de hele tijd huilt, kun jij ook moeilijk vrolijk doen en gezellig praten enzo. en dat van dat goede nieuws. ze vind het gewoon zo erg dat ze dat dan niet zo belangrijk vind. is dat goede nieuws heel goed? ze kan nu toch ook nog gewoon sterven? sterkte iig! |
![]() |
|
Verwijderd
|
Dat ze het moeilijker vind om haar man achter te laten is eigenlijk wel logisch.
Kijk, ze weet dat ze waarschijnlijk zal overlijden. Dat is iets wat vaststaat. Voor haar eindigt haar 'reis' dan, maar jouw opa moet verder. Ze is bezorgd over hem. Hoe zal het met hem gaan, zal alles wel goed gaan, gaat hij er niet aan onderdoor, etc etc. Ik weet niet of ze zichzelf precies deze vragen zal stellen, maar zeker wel iets in die richting denk ik. Ze zou graag willen dat alles goed blijft en komt. Ze zou er zo graag ook voor hem willen zijn denk ik, terwijl ze er dan niet meer is. Misschien dat je (of iemand anders, ook je opa?) een keer met haar over kan praten. Waar is ze nou bang voor, naast het verliezen van haar echtgenoot, familie en vrienden (want ja, zij is wel diegene die doodgaat, maar zij verliest ook haar geliefde, familie en vrienden). Succes en sterkte! |
![]() |
||
Citaat:
maar als we gaan ofzo,denkt ze volgens mij ook meteen : "dit kan een laatste keer zijn dat ik hun zie". of zo iets denk ik. en dan heeft ze ook al tranen in haar ogen ![]() je zei "ze vind het gewoon zo erg dat ze dat dan niet zo belangrijk vind." nee,ze had onderzoeken gedaan of haar lever en nieren enzo goed waren, en dat waren ze, anders ging alles niet door. nu moet ze 31 augustus naar leiden,ze willen haar onderzoeken en mogelijk een bestraling geven. als het daar niet lukt gaan ze overwegen om haar nara zwitserland te sturen of misschien naar rotterdam. nu is ze ook naar het ziekenhuis (net vertelt aan me) alleen weet niet waarvoor |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Psychologie |
euthanasie in de psychiatrie Verwijderd | 39 | 16-08-2009 13:13 | |
Beleidszaken |
[onzin] als we dan toch bezig zijn zoef de haas | 46 | 18-01-2006 22:08 | |
De Kantine |
Kanker Mu | 220 | 20-06-2004 15:03 | |
Verhalen & Gedichten |
[verslag/verhaal] Het complot in werking Vlooienband | 14 | 28-07-2003 12:09 | |
Verhalen & Gedichten |
[verhaal] Kanker Vlooienband | 5 | 01-11-2002 11:14 | |
Psychologie |
mijn zelfmoord verhaaltje Ilsje | 48 | 18-08-2002 09:25 |